MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pocahontas

Läste i tidningen idag...

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Det är nåt väldigt märkligt över det, när man måste göra artiklar om när en uppdatering kommer...

Win10_uppd.png.6b5fc81b3c18b755782d66d5e9955d03.png

Vaddå, så alla hinner med att ta ledigt från jobbet, eller? * :rolleyes: 

* Vi får anta att det är 1 heldags sysselsättning att uppdatera Win***s.

Redigerad av modEric

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, modEric säger:

Det är nåt väldigt märkligt över det, när man måste göra artiklar om när en uppdatering kommer...

Vaddå, så alla hinner med att ta ledigt från jobbet? * :rolleyes: 

Det är för att alla som är förbannade och ledsna ska få lite hopp att DENNA gången så kanske det blir bättre............... :hihihi:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

PostNord går över till flygpost

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, modEric säger:

Haha... ^_^ Jodå. Kebab är jättegott (fast jag vet inte om jag känner igen det där med fetaost i den), och pizza är jättegott - men det är två olika rätter, goda var för sig. Det är lite “senap & glass” eller “appelpaj & bearnaisesås” över det hela.

Men om man nu byter ut kebabköttet på pizzan mot annat fläskkött, till exempel fläskfilé, gör det någon skillnad och i så fall på vilket sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, Telly82 säger:

Men om man nu byter ut kebabköttet ...

...alla pepperonis, kebabsåser, och allt annat som hör till kebaben ...

... på pizzan mot annat fläskkött, till exempel fläskfilé, gör det någon skillnad och i så fall på vilket sätt?

Nej, då gör det inget. Man kan ju ta, t ex... lite skinka, och championer, osv - så, har man en Capricciosa. post-64246-0-59472800-1503669002.gif^_^:ThumbsUp: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Telly82 säger:

Men om man nu byter ut kebabköttet på pizzan

44 minuter sedan, modEric säger:

...alla pepperonis, kebabsåser, och allt annat som hör till kebaben ...

då får du ju nästan en Margeritha utan tomat och ost. :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rent formellt är kebabpizza som kebab i (pita)bröd. Båda är kebab i bröd. Kebab med pommes frites, däremot, är ett påhitt. Särskilt som såsen gör fritesarna mjuka. Och mat från olika kontinenter. Men jag äter det ändå, som variation.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, modEric säger:

Haha... ^_^ Jodå. Kebab är jättegott (fast jag vet inte om jag känner igen det där med fetaost i den), och pizza är jättegott - men det är två olika rätter, goda var för sig. Det är lite “senap & glass” eller “appelpaj & bearnaisesås” över det hela.

Snarare som "glass & äppelpaj" eller "senap & bearnaisesås". Det sistnämnda funkar riktigt bra, fast en vettigare beskrivning är nog "hollandaisesås".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dump.jpg.36931a174a310fb3ca389e77219ff64b.jpg

Hoppsan, nu satte nog företrädarna för PRO och SPRF kaffet i vrångstrupen! Snart lär vi få höra om alla fattigpensionärer. De finns säkert också.

Källa: SVT.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När redaktörer inte tänker sig för axlar Axelman dem! :totaltgalen:

Skärmavbild 2018-05-14 kl. 11.14.40.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suicide by IDF. Eller martyrskap kanske. Arga är de i alla fall. Ändå är det en drygt 50-årig realitet att Jerusalem är Israels huvudstad. Finns inte ens en antydan om motsatsen, i alla fall inte om man tänker på vem som har makten.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-05-13 på 13:03, modEric säger:

Vaddå, så alla hinner med att ta ledigt från jobbet, eller? * :rolleyes: 

Hmmmm....

Skärmklipp.PNG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan, Svolder säger:

Hmmmm....

Skärmklipp.PNG

Ja, de artiklarna brukar komma efter att bet'orna har släppts. Så det är ingen förannonsering det där. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
39 minuter sedan, modEric säger:

Ja, de artiklarna brukar komma efter att bet'orna har släppts. Så det är ingen förannonsering det där. :)

Jo, det är ännu värre förannonsering. Windowsartikeln handlar om att den skarpa versionen skall släppas, inte att det släpps nya betaversioner och att det kanske blir en ny skarp version om någon månad...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 minuter sedan, Alix säger:

“Järy”. Som en blandning av de 2. Eg ingen av dem, men Yanni ligger väl närmast, pm man måste välja. Men när man hör det sådär på repeat härm man ett r klar och tydligt - så lite mer åt yaery, yairy, osv. åt det hållet.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, Alix säger:

Jag hör en full skåning som säger "Jenny". Både på dator och telefon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tur man har bra hörsel trots att hjärnan uppenbarligen är felkodad. :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En läsare kommenterar:

”Ni borde tillägga att ljudklippet innehåller båda orden överlagda på varandra i frekvensbandet, det handlar alltså bara om vilket/vilka man uppfattar; det finns inget rätt eller fel.”

:) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

En läsare kommenterar:

”Ni borde tillägga att ljudklippet innehåller båda orden överlagda på varandra i frekvensbandet, det handlar alltså bara om vilket/vilka man uppfattar; det finns inget rätt eller fel.”

:) 

Ungefär som 

?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
43 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Ungefär som 

?

Underbart! Glenn Gould är en av mina husgudar. Så briljant. :yeahbaby: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Alix säger:

Underbart! Glenn Gould är en av mina husgudar. Så briljant. :yeahbaby: 

Jag läste en recension om en av hans skivor för en (hel) del år sedan. Skivan höjdes till skyarna av recensenten, så jag köpte den.

Glenn Gould kan inte hålla klaffen när han spelar. Han stör musiken med sina stånkanden och frustanden och gud vet vad. :superirriterad: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag läste en recension om en av hans skivor för en (hel) del år sedan. Skivan höjdes till skyarna av recensenten, så jag köpte den.

Glenn Gould kan inte hålla klaffen när han spelar. Han stör musiken med sina stånkanden och frustanden och gud vet vad. :superirriterad: 

Sådant bortser man ifrån eftersom det kommer gyllene toner från flygeln. För egen del hatar jag hostare på klassiska konserter. Jag är övertygad om att de gör det med flit. Jag vill strypa dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Alix säger:

Sådant bortser man ifrån eftersom det kommer gyllene toner från flygeln. För egen del hatar jag hostare på klassiska konserter. Jag är övertygad om att de gör det med flit. Jag vill strypa dem.

Jag tror det var skådespelaren Alec Guiness som en gång fick frågan om det var någon skillnad på att spela teater i olika länder.

-Nej, folk hostar likadant överallt.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nyss var det muslimska böneutrop. Nu är det barnäktenskap (nyhet för dagen). Polygami, med följande rättigheter, är redan tillåtet. Jag förstår varför muslimska företrädare inte begär att sharia (eg. fiqh) ska få gälla i Sverige. Det verkar inte behövas. Politikerna verkar dock inte bry sig om sådana här frågor, de flesta tiger som muren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu