Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

32 minuter sedan, Alix säger:

Det har hänt att jag av en slump sett fakturor ligga bland alla mejl...det känns alltid lika onödigt att man ska behöva missa fakturan när man faktiskt är en ansvarig person” Artikel.

 

Varför ska Klarna behöva ta skit för att folk slarvar med att kolla sin mejl och sina avtalade köpvillkor? Kom med i matchen nu, Svensson! :byrakrat:

En beska sanningen är att folk inte bryr sig. Om de hade någon form av hjärnaktivitet skulle inte det finnas SMS-lån och obskyra låneföretag som lånar ut pengar till flera hundra % ränta.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

En beska sanningen är att folk inte bryr sig. Om de hade någon form av hjärnaktivitet skulle inte det finnas SMS-lån och obskyra låneföretag som lånar ut pengar till flera hundra % ränta.

 

Klarna lånar inte ut till flera hundra % ränta.Faktum är att Klarna´s iver att spara pengar på pappersfakturor skapar detta problem.

Skulle inte vara ett problem om man kunde få fakturan som e-faktura direkt till sin bank.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Klarna lånar inte ut till flera hundra % ränta.Faktum är att Klarna´s iver att spara pengar på pappersfakturor skapar detta problem.

Skulle inte vara ett problem om man kunde få fakturan som e-faktura direkt till sin bank.

 

Jag har inte påstått att Klarna lånar ut till flera hundra % ränta så varför du kommenterar så förstår jag inte. Det skulle inte vara ett problem med faktura på mail om man bara tittade efter. Men folk bryr sig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har inte påstått att Klarna lånar ut till flera hundra % ränta så varför du kommenterar så förstår jag inte. Det skulle inte vara ett problem med faktura på mail om man bara tittade efter. Men folk bryr sig inte.

 

Du citerar ett inlägg som handlar om Klarna.

Finns säkert folk som inte bryr sig men jag bryr mig och har också missat fakturor per mail.

Du ska inte tro att banker eller låneinstitut gör det lätt för en att betala fakturor utan drar gärna in extra pengar på förseningsavgifter.

Vissa skickar inte ens mail utan förväntas att man ska använda deras app eller hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Du ska inte tro att banker eller låneinstitut gör det lätt för en att betala fakturor utan drar gärna in extra pengar på förseningsavgifter.

Jag har varit prickfri bankkund i 40 år och haft eget företag en tid i världen. Slut på diskussionen.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har varit prickfri bankkund i 40 år och haft eget företag en tid i världen. Slut på diskussionen.

 

Tydligt att du inte vet vad du pratar om. 

Tiderna förändras och vad du visste om låneinstitut stämmer inte längre. 

 

Jag använder "räntefri" avbetalning regelbundet och vet att dom gör sitt bästa för att man ska missa en avbetalning. För att kunna debitera extra kostnader. Detta är ett faktum. 

Nu är diskutlionen över. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Tydligt att du inte vet vad du pratar om. 

Tiderna förändras och vad du visste om låneinstitut stämmer inte längre. 

 

Jag använder "räntefri" avbetalning regelbundet och vet att dom gör sitt bästa för att man ska missa en avbetalning. För att kunna debitera extra kostnader. Detta är ett faktum. 

Nu är diskutlionen över. 

Nu kommer sista ordet. Du drog upp en diskussion som inte fanns och nu säger du att "Tydligt att du inte vet vad du pratar om.Du vet ju inget om mig men du uttalar dig tvärsäkert. Man tar sig för pannan. :armskeptisk:Nu är det slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen är det klart, Peter Madsen får livstids fängelse för mordet på Kim Wall. 

Jag förundras över att en del tycker att det är ett för hårt straff.

Jag håller med åklagaren, att för Madsen finns inget straff som är hårt nog.

Men livstids fängelse är det minsta man kan begära. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Axelman säger:

Nu kommer sista ordet. Du drog upp en diskussion som inte fanns och nu säger du att "Tydligt att du inte vet vad du pratar om.Du vet ju inget om mig men du uttalar dig tvärsäkert. Man tar sig för pannan. :armskeptisk:Nu är det slut.

 

Du uttalar dig tvärsäkert om hur andra personer agerar när det gäller lån. Du drar alla över en kam med ditt resonemang.

Faktum är att låneinstituten inte gör det lätt för låntagaren att betala tillbaka.

Kan dom avisera på sådant sätt att man lätt missar en betalning gör dom det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Äntligen är det klart, Peter Madsen får livstids fängelse för mordet på Kim Wall. 

Jag förundras över att en del tycker att det är ett för hårt straff.

Jag håller med åklagaren, att för Madsen finns inget straff som är hårt nog.

Men livstids fängelse är det minsta man kan begära. 

En äcklig mördare som dessutom utförde det på ett bestialiskt sätt... Släng bort nyckeln vetja!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

En äcklig mördare som dessutom utförde det på ett bestialiskt sätt... Släng bort nyckeln vetja!

Precis, en mördande sexualsadist, som därför är mycket farlig, och av brottspreventiva skäl ska hållas inlåst resten av sitt liv. Han måste inte därför skaka galler på vatten och bröd utan kan få konstruera raketmotorer, eller vad han nu annars gillar att syssla med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.png.6218ce784655148c3a553367ab98f23b.png

 

Vilken såpa/soppa! Jag föraktar alla dessa självtillräckliga primadonnor som gör sitt bästa att förvandla en ruinerad institution till grus. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att Android skulle vara ett svar på IOS och Iphone är en efterhandskonstruerad faktoid (som med tiden förstås blev sann). Det visar videon ovan. Android skapades för att förekomma Windows Mobile. Citat:

 

974116282_dump3.thumb.png.d030cc8b73d0d0fdf0f9259c4ee335e8.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Oj! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, KMN säger:

Många människor i andra länder, kanske mer auktoritära än Sverige, skulle säkert uppskatta vårt liberala trams.

Säkert. Men då i andra sammanhang.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, KMN säger:

Många människor i andra länder, kanske mer auktoritära än Sverige, skulle säkert uppskatta vårt liberala trams.

Som i Finland, då, från och med nu, om nu domen vinner laga kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Som i Finland, då, från och med nu, om nu domen vinner laga kraft.

Det var länderna som jag menade var mer auktoritära, men det gick kanske att missförstå.

 

För egen del föredrar jag det liberala tramset framför lagstiftning som bygger på korrekthet. Visserligen skulle jag inte ligga sömnlös över att NMR försvinner, men i framtiden kanske andra definitioner av korrekthet gäller. Och med tanke på de politiska strömningarna i både Sverige och övriga Europa just nu, är den framtiden möjligen inte allt för fjärran. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, KMN säger:

Det var länderna som jag menade var mer auktoritära, men det gick kanske att missförstå. ...

Nej, jag missförstod inte. Finland är per definition ett mer auktoritärt land än Sverige, nu när de (eventuellt) förbjuder NMR, och de berörda där (ordet många är dock relativt) hade säkert uppskattat en svensk rättspraxis i Finland. Men nu blir det inte så.

 

11 minuter sedan, KMN säger:

... För egen del föredrar jag det liberala tramset framför lagstiftning som bygger på korrekthet. Visserligen skulle jag inte ligga sömnlös över att NMR försvinner, men i framtiden kanske andra definitioner av korrekthet gäller. Och med tanke på de politiska strömningarna i både Sverige och övriga Europa just nu, är den framtiden möjligen inte allt för fjärran. 

Korrekthet = grundlag? Så här står det i vår regeringsform:

 

”Föreningsfriheten får begränsas endast när det gäller sammanslutningar vilkas verksamhet är av militär eller liknande natur eller innebär förföljelse av en folkgrupp på grund av etniskt ursprung, hudfärg eller annat liknande förhållande.”

 

Att förbjuda NMR vilar mycket riktigt då på korrekthet.

 

Men du behöver knappast oroa dig att så kommer att ske, hela rättsapparaten genomsyras av liberala sillmjölkar och syltryggar, se bara MIG:s beslut angående gymnasielagen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...