Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak för 3.1.2 nu live!


Packey

Rekommendera Poster

  • Svars 309
  • Created
  • Senaste svar

Kör Telia med telialåst så behöver ej låsa upp!

 

Det jag undrade var om man kan uppgradera utan att bli av med alla inställningar och program jag har i mitt nuvarande JB eller om jag skall uppgradera i iTunes för att sedan jailbreaka igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Telia med telialåst så behöver ej låsa upp!

 

Det jag undrade var om man kan uppgradera utan att bli av med alla inställningar och program jag har i mitt nuvarande JB eller om jag skall uppgradera i iTunes för att sedan jailbreaka igen!

 

OM du inte redan är på 3.1.2 så kommer allt raderas. Det gör det alltid när man uppdaterar en firmware

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och däför undrade jag pm det finns nån väg runt det? Men det gör det altså inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och däför undrade jag pm det finns nån väg runt det? Men det gör det altså inte?

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja då är det väl bara att göray då, uppgradera till 3.1.2 i iTunes och En jailbreaka igen då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar när det kommer en Mac version...

 

Installera windows på din mac om du inte orkar vänta. Busenkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera windows på din mac om du inte orkar vänta. Busenkelt

 

 

har en pc laptop med, men får inte det att funka... blackra1n.exe har slutat att fungera säger den bara....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon bekräfta de har följande setup och att det funkar:

 

3GS 32 GB olåst [från tre]

3.1.2

itunes 9.0.1.8

 

Har någon hunnit med att lägga in 3G Unrestrictor, Backgrounder, Whiteboard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Telia med telialåst så behöver ej låsa upp!

 

Det jag undrade var om man kan uppgradera utan att bli av med alla inställningar och program jag har i mitt nuvarande JB eller om jag skall uppgradera i iTunes för att sedan jailbreaka igen!

 

Hmmm... jag gjorde en uppdatering till 3.1.2 i iTunes från 3.1 jailbreak, allt som jag hade i 3.1 finns kvar i 3.1.2, alla program, inställningar, musik tom. temat jag hade i jailbreaken fanns kvar i ojailbreakad 3.1.2.... Lustigt :chock:

 

Edit: Så! Jag gjorde en återställning i iTunes (alt+återställning) så nollställdes allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med jailbreak, kan man även köpa låtar från applestore? eller är det bara nedladddade låtar som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med jailbreak, kan man även köpa låtar från applestore? eller är det bara nedladddade låtar som gäller?

 

Jailbreak tillför bara saker. Det tar inte bort ngt. Allt som funkade innan jailbreak fungerar även efteråt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en pc laptop med, men får inte det att funka... blackra1n.exe har slutat att fungera säger den bara....

 

Samma här, blackra1n.exe har stött på ett problem och måste avslutas... Windows XP Pro :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på en mac men är lite otålig...

Skulle man kunna koppla iphonen till gamla laptopen (PC) och sedan köra programmet?

iTunes är inte tvunget att vara synkat med iphonen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på en mac men är lite otålig...

Skulle man kunna koppla iphonen till gamla laptopen (PC) och sedan köra programmet?

iTunes är inte tvunget att vara synkat med iphonen eller?

 

Du behöver inte iTunes för att jailbreaka. Bara en winburk med usbport och filen blackra1n.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant!

 

Men jag vill bara se så att dehär stämmer.

Jag har inget behov av att låsa upp telefonen, bara JB'a.

 

Kör på 3.0.1 i nuläget, vad ska jag göra för att få jailbreaken att funka? Updatera till 3.1.2 i iTunes?

Eller kan jag bara tanka hem blackra1n.exe och trycka på knappen, sen är det klappat och klart?

 

 

Det är min första jailbreak, så om någon kunde skriva en kort guide om vad jag ska göra så vore det toppen.

 

Och vad skulle hända om jag upplever att telefonen inte funkar som jag vill att den ska göra (batterietid blir mycket sämre, mm) Och då vill ta bort jailbreak, eller om jag måste skicka in telefonen på reparation.

Hur gör jag då?

 

Har en 3Gs som kör på 3.0.1.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Följer den nu.

 

Någon som kan bekräfta att jag kan återställa telefonen som den va innan JB?

 

Beror på. Har du 3GS kan du bara återställa till senaste dvs 3.1.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på. Har du 3GS kan du bara återställa till senaste dvs 3.1.2

Bara JB försvinner när jag vill att de ska försvinna så är jag nöjd :P

 

Är det bara att köra en återställning i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket! Följer den nu.

 

Någon som kan bekräfta att jag kan återställa telefonen som den va innan JB?

 

En återställning gör att telefonen blir som ny, Allt som har med JB att göra försvinner och ingen kan se att du har JB:at

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...