Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snow Leopard


B843186

Rekommendera Poster

Tjoho,

 

har inte heller fått min SL. Ringde till Apple och kollade. Hon som svarade skulle kolla upp det lite mer men kunde inte ge kollinr. Efter en halvtimme fick jag tillbaka:

 

Hej X!

 

Jag hoppas att du hittar paketet på posten!

Skulle du vara så att du inte har mottagit paketet på måndag, hör gärna av dig till mig!

 

Så att ja, får väl inte det förrän Måndag. Står på min order "Skickat 23 Aug, Skickat till Båstad, SE 27 Aug"

Kunde inte heller spåra min via TNTs hemsida och de på TNT kunde inte heller hjälpa till.

 

Får väl inse att det inte kommer idag då.

 

Är det någon som vet om de dimper ner i brevlådan eller om det skickas ut avi? Har nämligen sån där låda med lite för trångt inkasst för en del brev.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 380
  • Created
  • Senaste svar
Så jävla ruttet...man förbeställer Snow Leopard för att få det FÖRE det släpps i butik, men istället får man vänta flera dagar extra..

 

That's life :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla ruttet...man förbeställer Snow Leopard för att få det FÖRE det släpps i butik, men istället får man vänta flera dagar extra..

 

Jag vill inte sprida salt i såren... Men jag var in på MacSupport i Lund idag och köpte en Snöleopard samt iLife '09. :crossfingers: Samtliga fyra före mig köpte Snow Leopard varav en köpte tre stycken... Jag frågade lite snabbt om de hade sålt mycket idag och det rörde sig om sisådär 70-80 stycken, och detta var alltså klockan 13 ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Versiontracker är lite lustiga ibland....

 

post-113-1251466703.jpg

 

Kan undra hur många utöver mig som klickar på Download Now

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah va f*n, fredag idag, sista helgen i augusti, sommaren sjunger på sista versen, så stanna inte inne och pilla med datorn utan ut och drick nga pilsner ist!!

 

:kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här lilla ljuspunkten släcktes tillsammans med hoppet på mänskligheten i övrigt. Blir en jävligt trist helg. En som suger r*v helt enkelt! Apropå elgiganten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Sluta gnäll över att ni inte får snöleoparden? Vad ska ni göra efter installationen liksom? Ni klarar er utan den i ett par dagar;) Som jonkanon sa, sitt inte inne nu;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN fråga till alla er som har uppdaterat...

 

Jag har installerat iLife '09 på mitt befintliga Leopard-system, och just nu håller funktionen "Ansikten" på och köras, se bild. Hur länge kan detta pågå, och skulle jag kunna avsluta iPhoto, installera SL och sedan köra igång iPhoto igen? :fundersam:

post-25572-1251473332_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer då vänta med att installera SL och vänta på feedback från användarna. Så att det dröjer innan man får SL spelar då mig ingen roll. Tänk ifall det finns program mm som inte fungerar? Andra kompatibilitets problem?

 

Nej här är det lugn och fin som gäller :borstatanderna: Det är ju ingen ny dator och skillanden mellan L och SL är ju inte så WOW heller (om man ser ur den visuella aspekten). SL är ju bara en förfining av L som redan nämnts i tråden.

 

Jag valde ju Up-to-date så för Er som undrar så kommer här min status:

Budfirma: KONINKLIJKE TPG POST BV

 

Skickat till:VANERSBORG, SE 27 aug 2009

Beräknat leveransdatum

03 sep 2009 (kan komma att ändras)

Aktuell leveransstatus:

Postleverans – posten tar 5-10 dagar

23 aug 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nyss flyttat till lkpg... Finns det ingen butik som säljer macprylar?

Det lär det ju göra, typ elgiganten i Tornby?

 

Elgiganten i Tornby är inte särskilt snabba på att få sina Apple-prylar, det tog dem riktigt lång tid att få in nya MBP. Men det beror väl mest på att de ville sälja slut på MB Unibody. Förlita dig inte på dem, vänta istället på den Mac-butik som ska öppna inne i city ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde ju Up-to-date så för Er som undrar så kommer här min status:

Budfirma: KONINKLIJKE TPG POST BV

 

Skickat till:VANERSBORG, SE 27 aug 2009

Beräknat leveransdatum

03 sep 2009 (kan komma att ändras)

Aktuell leveransstatus:

Postleverans – posten tar 5-10 dagar

23 aug 2009

 

Precis samma för mig, förutom staden ;)

Lär väl dyka upp någon gång nästa vecka...

 

Upptäckte just att Apple fortfarande inte dragit några pengar från mitt konto för mitt up-to-date-köp för några veckor sedan (orden har ju till och med skickats nu...) Är det samma sak för er andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgiganten i Tornby är inte särskilt snabba på att få sina Apple-prylar, det tog dem riktigt lång tid att få in nya MBP. Men det beror väl mest på att de ville sälja slut på MB Unibody. Förlita dig inte på dem, vänta istället på den Mac-butik som ska öppna inne i city ;)

 

Okidoki, nice med Digital Inn i city.

Får vackert sitta och vänta på min Up-To-Date-Skiva så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EN fråga till alla er som har uppdaterat...

 

Jag har installerat iLife '09 på mitt befintliga Leopard-system, och just nu håller funktionen "Ansikten" på och köras, se bild. Hur länge kan detta pågå, och skulle jag kunna avsluta iPhoto, installera SL och sedan köra igång iPhoto igen? :fundersam:

1) läääänge

2) ja

3) ja

4) ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ingen snökatt idag :( Men under budfirma står det UPS, de brukar ju vara väldigt punktliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar fan på att kolla om inte macforum har ett exemplar ändå och returnera apples när den kommer. Eller vill någon köpa för 300 spänn? Så slipper jag jobba mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar fan på att kolla om inte macforum har ett exemplar ändå och returnera apples när den kommer. Eller vill någon köpa för 300 spänn? Så slipper jag jobba mig?

 

Borde det inte gå att köpa i butik gå hem och använda den, när du väl får från Apple så tar du den boxen går till butiken du köpte ifrån och få pengarna tillbaka på öppet köp (Apple-boxen är ju oöppnad). Du har ju ett kvitto på Snow, och de märker ingen skillnad på boxarna

 

Men detta förutsätter ju att 99kr boxen ser exakt likadan ut som 319kr. Och att butiken har öppet köp i ca 7 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill alla bli först med ett kraschat system och en panikpostad tråd i detta forum? :P;)

 

Liten ---?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart ser ni vilken budfirma som används? Står bara Snabbleverans (EMEA) under leveransmetod men mer hittar jag inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ingen snökatt idag :( Men under budfirma står det UPS, de brukar ju vara väldigt punktliga.

Sök på UPS hemsida, då ser du var den är och när den beräknas anlända till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var slutt på macforum, så jag får vackert vänta.... :(

 

Apple är ingen höjdare på postorder, så i fortsättningen får det bli bara butik. Dessutom stödja den lokala butiken i största möjliga mån. Samt ha någonstans att drämma näven om man får måndagsexemplar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgiganten i Tornby är inte särskilt snabba på att få sina Apple-prylar, det tog dem riktigt lång tid att få in nya MBP. Men det beror väl mest på att de ville sälja slut på MB Unibody. Förlita dig inte på dem, vänta istället på den Mac-butik som ska öppna inne i city ;)

 

Helt utanför ämnet, men sålde de ut de gamla modellerna till fullpris fast de nya modellerna var lanserade? Borde inte det var emot apples policy? Med tanke på att alla andra av deras APR börjar sälja ut de gamla som finns på lager till gemensamt nedsatt pris samma dag som de nya lanseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...