Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snow Leopard


B843186

Rekommendera Poster

Jag fick mitt via UPS , och har inte betalat något extra för det, mig veterligen.

Sen ni andra som inte fått ännu, har ni inget jobb att utföra? Uppdateringen är vad jag, ytligt, kan se ingenting att hänga vid brevlådan för. Med era uppdrivna förväntningar kommer ni bara att bli besvikna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 380
  • Created
  • Senaste svar

Ringde precis machuset i Borås, och dom har haft den sedan kl 9 i morse. så nu sticker jag och köper den:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Linköping finns, som bekant, ingen Applebutik ännu så jag hade inget val. Bittert att man straffas för att man förhandsbokat som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Linköping finns, som bekant, ingen Applebutik ännu så jag hade inget val. Bittert att man straffas för att man förhandsbokat som sagt...

 

Hmm, nyss flyttat till lkpg... Finns det ingen butik som säljer macprylar?

Det lär det ju göra, typ elgiganten i Tornby?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt via UPS , och har inte betalat något extra för det, mig veterligen.

Sen ni andra som inte fått ännu, har ni inget jobb att utföra? Uppdateringen är vad jag, ytligt, kan se ingenting att hänga vid brevlådan för. Med era uppdrivna förväntningar kommer ni bara att bli besvikna!

 

Köpte du uptodate? och jag hänger vid brevlådan för jag är sjuk så något måste man göra ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat och klart. Vissa saker, Mail och Safari och fönsterhantering överhuvudtaget verkar vara oerhört snabbare.

Inga problem än så länge!

 

Installerade du från noll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, nyss flyttat till lkpg... Finns det ingen butik som säljer macprylar?

Det lär det ju göra, typ elgiganten i Tornby?

 

Elgiganten säljer lite appleprodukter men utför ingen service och säljer heller inte Snow Leopard. Däremot ska Digital Inn öppna i innerstan 15:e september.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt skickades från Apple igår och skulle tydligen levereras idag enligt mailet jag fick. Dock undrar jag, varifrån skickar apple sina produkter? Är det något lager de har i Sverige eller hur ligger det till. Känns overkligt att leverera så snabbt nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju på leveransstatus sidan signerat av: så det kanske blir UPS eller liknande som levererar paketet om det inte blir hemkörning från posten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju på leveransstatus sidan signerat av: så det kanske blir UPS eller liknande som levererar paketet om det inte blir hemkörning från posten

 

 

Å andra sidan står det "postleverans" posten tar ca 5-10 dagar...

 

Dock läste jag på MacRumors om nån strejk från postarbetare i Holland idag och i helgen. Vet inte riktigt om det påverkar våra leveranser på något sätt (min står ändå som skickad den 23:e...), men jag vet inte...

 

Nu bär det av till skolan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har beställt mitt genom up-to-date men det enda som står är att min rabattansökan godkänts och att produkten levereras omedelbart (27:e augusti). jag får inget kollinr eller något att söka med. var tittar ni och ser erat kollinr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade du från noll?

 

Det besvärligaste var faktiskt att få ut skivan ur paketet.

Tryckte sen in den, klicka OK och godkänna avtal, sen tuggade det på skivan, medan jag åt frukost, inte en blick på datorn förrän efter en halvtimme.

Då hade den startat om och väntade på min inloggning, vilket jag faktiskt gjorde.

Såg i dockan att vissa programalias fått ett frågetecken i st f ikon, innebärande att de var out of date.

Startade Mail, startade oerhört snabbt, fick bekräfta att maildatabasen skulle uppgraderas, detta utfördes i ett huj.

Sen var det Safari, undrar om inte programmet är snabbare än blixten i uppstarten, tror inte ens jag hann starta det förrän det var klart. (något överdrivet).

Hårddisken visar på en massa GB mer ledigt utrymme än tidigare.

 

Annars är allt sig likt, och tycker nog sett till det ytliga, att uppgraderingen mer liknar en vanlig uppdatering via "Programuppdatering", men jag antar att Apple ville ha in mer kosing? Någon större dramatik var det i alla fall inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E de bara min beställning som fortfarande står som:

 

Status: Ej skickad ännu

Beräknad avsändning: By August 28th

 

:( Ingen SL för mig på ett par dagar verkar de som :(

 

 

 

EDIT:

Färdig att skickas: 3–5 arbetsdagar

 

Om man beställer från Apple online store nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Westergren

Såhär står det på min, var dock sen och beställde det inte förrens igår :) hade dock hoppats på att få det till nästa vecka så man kan sitta och dona med det på kvällen på jobbet.

 

Ej skickad ännu Beräknad avsändning: 3-5 arbetsdagar

Beräknad leverans: 09 Sep, 2009 - 14 Sep, 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde min kopia i måndags så ville verkligen ha den idag men får väl hoppas de kommer ett paket på måndag eller tisdag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen i Ystad heller tydligen, eller?

 

Förutom Elgiganten som suger r*v som inte har ngn hum om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen i Ystad heller tydligen, eller?

 

Förutom Elgiganten som suger r*v som inte har ngn hum om saken.

 

Inte vad jag vet, ända i Skåne blir väl i Malmö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Inte vad jag vet, ända i Skåne blir väl i Malmö.

 

Ända = r*v.

 

:D Kunde inte låta bli.

 

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vad jag vet, ända i Skåne blir väl i Malmö.

 

Ja, Malmö verkar vara det enda alternativet, fanken med.

 

:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända = r*v.

 

:D Kunde inte låta bli.

 

 

:)

 

Det var meningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var meningen :D

 

Yeah right :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla ruttet...man förbeställer Snow Leopard för att få det FÖRE det släpps i butik, men istället får man vänta flera dagar extra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...