Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nästa leverans till 3


Madde88

Rekommendera Poster

Haha sant :P tänkte inte på det :) Men bra du hittade :) Mycket nyttigt att läsa där.

 

Det ska jag försöka göra men är det någon som får sin Iphone så hoppas jag att Han/hon uppdaterar oss andra på det här forumet speciellt den som får en 32GB.

 

Ärligt talat så har jag tröttnat på att ringa/maila tre. Jag orkar inte maila de längre och väljer istället att vänta på min. Kommer inte min Iphone senaste nån gång i mitten av nästa vecka så kvittar de när den kommer sen även om de nu erbjuder mig 6 fria månader, jag skickar tillbaka luren och byter operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Det ska jag försöka göra men är det någon som får sin Iphone så hoppas jag att Han/hon uppdaterar oss andra på det här forumet speciellt den som får en 32GB.

 

Ärligt talat så har jag tröttnat på att ringa/maila tre. Jag orkar inte maila de längre och väljer istället att vänta på min. Kommer inte min Iphone senaste nån gång i mitten av nästa vecka så kvittar de när den kommer sen även om de nu erbjuder mig 6 fria månader, jag skickar tillbaka luren och byter operatör.

 

Jag har mailat orderonline och har inte fått svar, Misstänker Joel kommer svara mig så fort han har någon info precis som han gjorde angående när dom fick leveransen då maila han strax efter Jonathan skrivit på FB att det skulle komma i veckan. Mer orkar jag inte maila eller ringa.. men kommer den inte snart vet jag inte vad jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas att jag får min snart! Beställde 1 Aug, men svarta 32orna var nog tyvärr mest populär...

 

Vill också ge en eloge till 3s personal på Kungsportsplatsen! Verkligen hjälpsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med kundtjänst. Beställde vit 16gb 30/7. De lovade mig leverans denna veckan. Dock kunde hon inte något kollinummer på ordern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med kundtjänst. Beställde vit 16gb 30/7. De lovade mig leverans denna veckan. Dock kunde hon inte något kollinummer på ordern.

 

Inget kollinummer och leverans denna veckan. Låter som Posten kommer få jobba röven av sig om du ska hinna få den innan fredag iså fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från FB

"Nu har jag sprungit runt halva huset för att försöka få fram några datumwink.gif

Och jag har fått följande info: Vi får in en leverans på fredag och då kommer vi att skicka ut till så många vi kan. Och ja vi följer kön. Det är olika lång kö beroende på vilken modell man har beställt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man börjar verkligen tröttna på massa Bullshit som kommer från operatörerna även om det nu inte är deras fel att vi inte har fått våra Iphones.

 

Några kanske tänker, ähh det är ju bara en telefon man väntar på så varför tjatar alla men grejen med att alla tjatar är inte själva telefonen (inte för mig iaf) utan Väntan på telefonen. Alla operatörer lovade att man skulle få sin iPhone den 31/7 om man beställde i förväg, men sen att de inte håller det de lovar gör ju att man blir vansinig. Jag känner några som har beställt sina Iphones 23-24 Juli men ändå inte fått sina Iphones än. Tidigare i veckan blev jag lovad att jag skulle ha min Iphone i slutet på den här veckan eller i värsta fall måndagen därpå men nu låter det annorlunda, man ska vara nöjd ifall man får sin Iphone nästa vecka ens. SUCK !

 

Lovar man något så ska man hålla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med kundtjänst samt fb jonathan tidigare idag.

 

Funderar på vad 3 är för operatör egentligen. Tidigare har de ju lovat leverans till alla som beställt före vissa datum (står nån stans tidigare i tråden). Verkar inte riktigt som de kan hålla det. Är ganska förbannad över att de lovar saker de uppenbart inte kan hålla.

 

Funderar på att avbeställa telefonen och skaffa nåt annat. 3 suger ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man ska lägga ner detta och byta operatör bara. Men jag vet inte alls hur det ser ut hos alla operatörer. Vet att Halebop bara får svaret "Leveranstiden är 4 veckor för alla" spelar ingen större roll vad dom frågar via mail. Så det är inget alternativ. Suttit och övervägt på Telia men förstår mig inte riktigt på hur man beställer något annat abonnemang än prata på + mobilsurf grejen.

 

Har väntat sen den 30/7 och det känns galet surt. blivit lovad ett flertal gånger att den kommer "nog" denna veckan eller senast måndag veckan efter. Så får se vad jag gör på måndag eftermiddag.

 

 

--

Beställt iPhone 3GS 32GB WHITE 30/8 från Tres hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitte också och överväger telia. De verkar ju vara lite mer seriösa.

 

Tror du trycker på fel knapp om du bara får prata på + mobilsurf extra. Finns en knapp (den tredje på iphone beställning) som leder till en sida med alla abonnemangsformer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitte också och överväger telia. De verkar ju vara lite mer seriösa.

 

Tror du trycker på fel knapp om du bara får prata på + mobilsurf extra. Finns en knapp (den tredje på iphone beställning) som leder till en sida med alla abonnemangsformer.

 

Åh tack :) Men skit.. 32GBn kostar ju 995 ;- kontant vid beställning. humhum. Får läsa och kolla lite tills på måndag. måndag får 3 på sig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför tycker jag att Telia är bra på det sättet, för de lovar sällan mer än de kan hålla.

 

Men jag tror helt enkelt att "felet" är Apple som inte levererar den mängd som operatörerna förmodligen blivit lovade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror knappast att felet ligger hos operatörerna och sen att Telia ska vara mer seriösa håller jag tyvärr inte med. Innan jag beställde min Iphone från Tre så gick runt till de olika operatörernas butiker och kollade runt, Telias var mest oseriösa och otrevliga. Gubben som jobbade där kollade inte ens på mig när han pratade med mig och han sa bara två meningar, att alla Iphones var slutsålda och inte visste när nästa leverans skulle komma.

 

Nu ska inte det här låta som Reklam för Tre men om du vill få ut det mesta av din Iphone så ska du köpa från Tre, deras priser är överlägset bäst om man jämför det med Telenor och Telia. Halebop har priser de med men inget o ha för nån som ringer mycket.

 

 

Tre har fram till på nästa vecka på sig sen avbokar jag min beställning och byter operatör och kanske inte ens köper en Iphone alls.

 

Det börjar bli tröttsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också funderat på att beställa från annat håll. Problemet som jag ser det är att alla operatörer verkar ha svårt att leverera. Nu ligger man "förhoppningsvis" långt fram i tres kölista och man borde få den vid nästa leverans, när den nu kommer. Dessutom tycker jag tre har bland de bästa priserna på iphonen för mig och mitt användande. Så de blir väl till att vänta.

 

Håller med föregående om att det är otroligt dåligt av operatörerna att gång på gång lova saker som de inte håller. Först att man skulle få den den 31. Sen att de skulle höra av sig ang leveranstiden på mån/tis, blev av på fredagen ist. Då får man veta att den förmodligen kommer denna vecka, vilket förmodligen inte blir fallet om de nu kommer in på fredag.

 

Beställ Iphone 3gs 32gb svart den 24/7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla här verkar så sjukt desperata. Har ni inget annat liv än Iphone..... Jag har också beställt en via tre men blir inte förbannad över att behöva vänta någon eller några veckor.... Ni låter som ni är helt handikappade om ni får vänta någon vecka extra. Ta det lungt. Ni får inga Iphones snabbare av någon annan operatör heller.

 

Iphone 3G S är sjukt populär och troligvis har alla operatörer fått in fler beställningar än vad de kunde drömma om och även Apple är nog förvånade över intresset hittils. Om apple inte hunnit tillverka lurar i nivå med beställningar hittils. Vad ska vi göra åt det? Skulle de ha väntat med att presenterat den tills de tillverkat klart rubbet?

 

Alla som väntar, ni lär inte bli besvikna...... Jag väntar tills den kommer. Då får vi en sjukt bra lur och tre har det överlägset bästa mobila bredbandet så väntar hellre någon vecka extra och får det paketet jag vill ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alla här verkar så sjukt desperata. Har ni inget annat liv än Iphone..... Jag har också beställt en via tre men blir inte förbannad över att behöva vänta någon eller några veckor.... Ni låter som ni är helt handikappade om ni får vänta någon vecka extra. Ta det lungt. Ni får inga Iphones snabbare av någon annan operatör heller.

 

Iphone 3G S är sjukt populär och troligvis har alla operatörer fått in fler beställningar än vad de kunde drömma om och även Apple är nog förvånade över intresset hittils. Om apple inte hunnit tillverka lurar i nivå med beställningar hittils. Vad ska vi göra åt det? Skulle de ha väntat med att presenterat den tills de tillverkat klart rubbet?

 

Alla som väntar, ni lär inte bli besvikna...... Jag väntar tills den kommer. Då får vi en sjukt bra lur och tre har det överlägset bästa mobila bredbandet så väntar hellre någon vecka extra och får det paketet jag vill ha...

 

Jag kan hålla med om att det ibland kan låta som att vi som gärna vill ha våran iphone så snabbt som möjligt är desperata men det är ju inte det det hela handlar om utan som jag i tidigare inlägg påpekat Väntan som gör att det börjar bli jobbigt sen att de på Tre lovar olika saker gör ju inte saken bättre.

 

Aldrig tidigare i hela mitt liv har jag behövts vänta på en lur i 2-3 veckor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med 3. Alla telefonerna som är beställda innan den 3 Augusti ska skickas ut denna veckan. Han hitta inget kollinummer nu men att jag skulle ringa in i morgon eller fredag för att få kollinummer. Tror inte på ett ord fören jag har ett kollinummer att följa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med 3. Alla telefonerna som är beställda innan den 3 Augusti ska skickas ut denna veckan. Han hitta inget kollinummer nu men att jag skulle ringa in i morgon eller fredag för att få kollinummer. Tror inte på ett ord fören jag har ett kollinummer att följa

 

 

Har för mej jag hört det där med leverans denna veckan tidigare... :armskeptisk:

Verkar som de inte har så bra kommunikation på 3. När jag ringde tidigare idag sa de att hela leveransen de fått tidigare i veckan hade skickats och att jag (som beställde 31/7) snällt fick vänta på nästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mej jag hört det där med leverans denna veckan tidigare... :armskeptisk:

Verkar som de inte har så bra kommunikation på 3. När jag ringde tidigare idag sa de att hela leveransen de fått tidigare i veckan hade skickats och att jag (som beställde 31/7) snällt fick vänta på nästa.

 

Tre fick en leverans i måndags om jag inte minns fel och får även en på fredag. Men aah jag vet inte. jag kommer ringa dom i morgon eftermiddag med. Finns inget då ringer jag på fredag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde kundservice idag, hon jag snackade med sa en helt annan sak än för några dagar sedan. Nu var det inte 3 veckor utan hon lovade mig telefonen denna vecka. Fanns inget Kolli-id men jag kunde ringa och få det om jag inte fått ett avi på fredag. Jävlar va glad jag blir om jag får den i veckan :D

 

Iphone 3G S 16gb Vit (beställt 3 aug från Tre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att alla på Tres kundtjänst fått informationen att alla boxar beställda innan den 3/8 ska skickas ut och det är det dom matar alla som ringer in med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis mail av Orderonline!

 

"Kolli-ID blir synligt först när paketet skickas, vilket kommer ske på torsdag/fredag. Då skickas även en postavi."

 

Ååh det kanske börjar närma sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också just svar från orderonline. Verkar som nästa vecka för min del... Jaja, så länge jag får den då och de inte skjuter upp en gång till så är jag nöjd..

 

Nu är det klart att vi får in en ny leverans av iPhone i slutet på denna vecka, och så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i början på nästa vecka. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också just svar från orderonline. Verkar som nästa vecka för min del... Jaja, så länge jag får den då och de inte skjuter upp en gång till så är jag nöjd..

 

Vet inte om du skrivit det tidigare men när beställde du? kan du posta ditt svar med? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...