Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nästa leverans till 3


Madde88

Rekommendera Poster

Vet inte om du skrivit det tidigare men när beställde du? kan du posta ditt svar med? :)

 

Beställde en svart 16gb 31/7, svaret är det som står under :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar
Aldrig tidigare i hela mitt liv har jag behövts vänta på en lur i 2-3 veckor

 

När Sony Ericsson K750i kom ut för några år sedan så var jag en av de första att haka på och köpa den. Jag väntade över en månad på att få den telefonen.

 

Kan hålla med dig om att det är lite jobbigt att vänta. Personligen förstår jag inte hur man kan sälja/tillverka en så känd produkt som Apple iPhone mitt under semestertiderna; att man tillverkar och säljer till dussintals andra länder samtidigt gör ju saken inte bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde kundservice idag, hon jag snackade med sa en helt annan sak än för några dagar sedan. Nu var det inte 3 veckor utan hon lovade mig telefonen denna vecka. Fanns inget Kolli-id men jag kunde ringa och få det om jag inte fått ett avi på fredag. Jävlar va glad jag blir om jag får den i veckan :D

 

Iphone 3G S 16gb Vit (beställt 3 aug från Tre)

 

Jävlar va glad jag blev nu! Beställt samma version och beställde samma dag, då borde jag alltså få den i veckan också!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också svar från OrderOnline precis.

"Tack för ditt mail! Nu är det klart att vi får in en ny leverans av iPhone i slutet på denna vecka, och så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i slutet på denna veckan eller möjligtvis på måndagen därpå, beroende på exakt när leveransen anländer. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans."

 

Detta är helt ok enligt mig. Bara man får ett datum.

 

Beställt en 32gb svart iphone.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också svar från OrderOnline precis.

"Tack för ditt mail! Nu är det klart att vi får in en ny leverans av iPhone i slutet på denna vecka, och så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i slutet på denna veckan eller möjligtvis på måndagen därpå, beroende på exakt när leveransen anländer. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans."

 

Detta är helt ok enligt mig. Bara man får ett datum.

 

Beställt en 32gb svart iphone.

 

 

Har också beställt 32gb svart, dock inte fått något mail ännu :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta verkar vara ett standard svar .. fick följande den 6/8 beställde en 16GB 3GS den 1/8

 

Nu är det klart att vi får in en ny leverans av iPhone i slutet på kommande vecka, och så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i slutet på nästa vecka eller möjligtvis på måndagen därpå, beroende på exakt när leveransen anländer. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans. Jag vill dock understryka igen att din order är bekräftad och skickas i slutet på kommande vecka. Du får en avi på posten när din order har skickats.

 

Har även pratat med kundtjänsten och dom säger att alla som beställt före 3/8 skall ha sin leverans slutet av denna veckan eller början på nästa ..

 

Vid tidigare samtal med tre har jag fåt tydligare att den ska komma in vecka 33 ... och har man beställt en 32 GB ska den komma under vecka 34

 

desutom så skall Kolli-ID komma in löpande per order och finns först i tre:s kundtjänst system först när ordern är SKICKAD ..

 

så den stora frågan är om någon fått sitt kolli-ID ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! Nu har jag fått kolli id och min telefon skickades igår :borstatanderna:

Då kommer det paket idag :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! Nu har jag fått kolli id och min telefon skickades igår :borstatanderna:

Då kommer det paket idag :jultomte:

 

Grattis! :) när beställde och vilken modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 3gs 16gb Black igår!!! Beställde i butik 31/7 och fick avin igår. Skulle fått sms avi men det blev papper i stället, därför har den antagligen legat på uthämtningsstället någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! :) när beställde och vilken modell?

 

Beställde vit 32Gb den 23/8 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med kundtjänsten idag och fick veta att jag "borde" få den under nästa vecka. De har sagt nästa vecka sen jag beställde min iphone 32gb vit och jag beställde den 31/7..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en vit 32gb den 8/8 i butik. Fick svar om att det var fn 12 dagars levtid på 3GS. Borde mao dyka upp relativt snart. Nån som beställt samtidigt som jag som hört nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en vit 32gb den 8/8 i butik. Fick svar om att det var fn 12 dagars levtid på 3GS. Borde mao dyka upp relativt snart. Nån som beställt samtidigt som jag som hört nåt annat?

 

Jag beställde 7/8 i butik, då blev jag lovad leverans denna vecka (v. 33). Men när jag ringde till kundtjänst i tisdags fick jag istället mitt leveransdatum fram flyttat till någon gång i mitten på nästa vecka, alltså vecka 34.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man får olika svar hela tiden

 

skriver jag under på. Undrar hur de lyckas ge så olika svar varje gång man ringer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vid det här laget mest less på alla löften som inte hålls. Ända sedan jag beställde (32GB svart 27/7) har man fått höra "i slutet av denna veckan" eller "i början av nästa vecka". Det var över två veckor sen och inte ett pip förrän sist då de lovade leverans v33 om man beställt senast ett visst datum (som jag postade om tidigare i den här tråden). Det verkar ju också varit en halvsanning.

 

Jag kan vänta, det är inte det; jag tycker bara det är tröttsamt att de lovar och sen inte håller samt flyttar fram datum hela tiden. Inte så värst förtroendeingivande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade också med 3 idag och det hade gått ut ett mail där till alla att det är 15 dagars leveranstid (arbetsdagar) från det att man beställde sin Iphone. Beställde min 16 GB svart den 3:e augusti och har hela tiden blivit lovad leverans denna vecka (dels vid beställning och dels vid två samtal denna vecka för att fråga om kollinummer). Killen sa att jag med tur kunde få den nästa fredag (alltså 21:a) annars veckan efter. Luften gick ur en hyfsat...då jag hade förhoppningar om att ha den innan helgen (hade tänkt använda den som GPS på en resa).

 

Jag är redan befintlig kund hos 3. Det verkar som att det bara är nya kunder som hittills fått sina Iphones? Eller kanske någon här som är "gammal" kund och fått sin Iphone?

 

*PANG*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare inte varit kund hos 3, men jag får inte min telefon för det... Vet inte riktigt vad de går efter för kösystem, men riktigt friskt kan det nog inte vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade också med 3 idag och det hade gått ut ett mail där till alla att det är 15 dagars leveranstid (arbetsdagar) från det att man beställde sin Iphone. Beställde min 16 GB svart den 3:e augusti och har hela tiden blivit lovad leverans denna vecka (dels vid beställning och dels vid två samtal denna vecka för att fråga om kollinummer). Killen sa att jag med tur kunde få den nästa fredag (alltså 21:a) annars veckan efter. Luften gick ur en hyfsat...då jag hade förhoppningar om att ha den innan helgen (hade tänkt använda den som GPS på en resa).

 

Jag är redan befintlig kund hos 3. Det verkar som att det bara är nya kunder som hittills fått sina Iphones? Eller kanske någon här som är "gammal" kund och fått sin Iphone?

 

*PANG*

 

Jag är gammal kund och har fått min efter en del strul, men äntligen klart =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde vit 32Gb den 23/8 =)

 

Wow.

Första gången jag hör någon som får telefonen innan de hunnit beställa!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är redan befintlig kund hos 3. Det verkar som att det bara är nya kunder som hittills fått sina Iphones? Eller kanske någon här som är "gammal" kund och fått sin Iphone?

 

Har också fått precis samma uppfattning som dig, att folk som ej tidigare är kunder hos 3 fått sina telefoner levererade.

 

Själv har jag haft 3 sedan snart fyra år tillbaka, och har inte fått min lur ännu (å andra sidan beställde jag ganska sent).

 

Tycker gott att de borde värna mer om sina gamla trogna kunder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer som har fått sitt telefonnummer av tre? Jag gjorde en sökning på mitt egna namn på eniro.se och vips! Där fanns mitt nya telefonnummer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också fått precis samma uppfattning som dig, att folk som ej tidigare är kunder hos 3 fått sina telefoner levererade.

Själv har jag haft 3 sedan snart fyra år tillbaka, och har inte fått min lur ännu (å andra sidan beställde jag ganska sent).

Tycker gott att de borde värna mer om sina gamla trogna kunder..

 

Stämmer inte. Jag beställde 32GB svart till både mig och sambon den 31/7, båda nya kunder, och ingen av oss har hört ett knyst från Tre ännu. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...