Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nästa leverans till 3


Madde88

Rekommendera Poster

Stämmer inte. Jag beställde 32GB svart till både mig och sambon den 31/7, båda nya kunder, och ingen av oss har hört ett knyst från Tre ännu. :-(

 

Självklart har väl inte alla nya 3-kunder fått sina telefoner, jag menar att rent generellt har jag (och säkert fler?) fått uppfattningen att det verkar vara som att 3 prioriterar nya kunder.

 

Men som sagt, detta är endast spekulationer och inga bekräftade uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Att Tre prioriterar nya kunder är ju bara bullshit. Jag är ny kund och jag har beställt min Iphone 30/7 som ni kanske ser längst ner men varje gång jag ringer de eller mailar de så är deras svar nästa vecka borde du ha din Iphone. Det har nu gått två veckor och idag när jag ringde de så fick jag samma svar nästa vecka (oväntat va?). så nu är jag less och kommer inte ringa de mer. den får komma när den kommer då det egentligen inte verkar vara Tres fel utan Apples, som vanligt så vill de få till det som att det är den unikaste produkten som finns på marknaden och skapa hysteri kring Iphone.

 

förövrigt så har jag tecknat deras fetaste abonnemang så om man utgår från att de ska prioritera nya kunder så borde jag ha haft min Iphone för länge sen, men tyvärr är det ju inte så det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

michaelfalcon

Hej Michael

 

Din order hann precis med den leverans som inkommer på fredag! Så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i början på nästa vecka. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans. Jag vill dock understryka igen att din order är bekräftad och skickas på fredag/måndag, vilket innebär att du kommer kunna hämta paketet i början på nästa vecka.

 

Vänliga hälsningar,

Joel

 

 

Beställt IPHONE 3g S 32gb 31/7 svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Michael

 

Din order hann precis med den leverans som inkommer på fredag! Så fort lagerleveransen anländer till Sverige kommer din order att skickas till dig. Det betyder att du kan hämta ut paketet i början på nästa vecka. Vi beklagar förseningen som beror på Apple, som haft stora problem med att leverera de mängder som efterfrågats och varit väldigt återhållsamma med att ge ut någon leveransinformation alls vilket gjort att vi inte själva har vetat när vi skulle få vår nästa leverans. Jag vill dock understryka igen att din order är bekräftad och skickas på fredag/måndag, vilket innebär att du kommer kunna hämta paketet i början på nästa vecka.

 

Vänliga hälsningar,

Joel

 

 

Beställt IPHONE 3g S 32gb 31/7 svart

 

Nu vet jag inte när du fick det där mailet även om jag nu har fått det ett antal gånger men allt är bara snack och inte sett nåt av det. Senast jag pratade med Tre och det var idag vid halv fem (16.30) så var det en tjej vid namn Maria och hon sa att hon tyvärr inte visste när leveransen från Apple kommer och att vi borde få min lur nån gång nästa vecka och det är precis samma snack jag har fått höra i två veckor nu. Det jag vill komma fram till nu är att det den där tjejen sa och det Joel har skrivit hör inte ihop alls sen vem man väljer att tro på är en annan femma. Jag väljer dock att tro på vad tjejen sa då det där låter mest logiskt, alltså att JAG BORDE FÅ DEN NÅN GÅNG NÄSTA VECKA.

 

Dock vill jag återigen säga att jag inte skyller allt på Tre utan säger bara att de inte behöver komma med massa falsk info bara föratt "lugna ner sina kunder". De kunde ha sagt som det är från början och inte lovat massa saker som de inte kan hålla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick detta mail ifrån orderonline idag kl 19:11

 

Mailar man orderonline för att få leveransstatus eller? Isåfall adress?

Har nämligen inget ordernr, men lär ju gå ändå med personnummer och telnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailar man orderonline för att få leveransstatus eller? Isåfall adress?

Har nämligen inget ordernr, men lär ju gå ändå med personnummer och telnummer.

 

Ja det kan man göra. du mailar de på onlineorder@tre.se

Det går bra med personnummer

 

Men bli inte besviken ifall han säger att du borde ha din mobil nån gång nästa vecka och du får den om 2-3 veckor för jag har blivit lovad att få min lur nån gång nästa vecka sen jag beställde den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar med personnummer

 

onlineorder@tre.se

 

Okej, tackar!

Så det är bara att skicka uppgifter så får man info om beställningen (hoppas bara att de tar sig tid att svara)?

Riktigt bra isåfall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bli inte besviken ifall han säger att du borde ha din mobil nån gång nästa vecka och du får den om 2-3 veckor för jag har blivit lovad att få min lur nån gång nästa vecka sen jag beställde den.

 

Jag är nog förberedd på det mesta ;) blev lovad leverans denna vecka när jag beställde, men det lär ju inte ske. Har jag riktig tur så får jag väl den nästa vecka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från FB:

 

Fredag den 14/8 kommer en leverans som ELS kommer göra allt för att packa under dagen. Om detta är möjligt beror så klart på hur dags leveransen kommer. Hela denna leverans kommer gå till order som ligger i backlog. Inget kommer skickas till butik eller återförsäljare.

 

De order som kommer skickas är:

3iPhone 3GS 16 GB Black lagda före 4/8 kl. 15:51

3iPhone 3GS 16 GB White lagda före 3/8 kl. 8:41

3iPhone 3GS 32 GB Black lagda före 31/7 kl. 12:58

3iPhone 3GS 32 GB White lagda före 10/8 kl. 16:00

 

Då det inte går att se klockslag i DSL har vi ändrat status på alla order i back log som inte kommer skickas. Om det i sök och uppdatera order står ”Booked – Released” kommer ordern skickas. Om det står ”Booked – On Hold” kommer ordern inte skickas. I sök order kommer ni se ”Hold Status: ON HOLD”.

 

Vad säger vi till kund som vill veta leveranstider?

Angående kommande leveranser har vi inte fått några bekräftade tidpunkter eller kvantiteter. Till kund ska ni kommunicera att leveransen kommer ske ”tidigast om 3 veckor” (INTE ”om 3 veckor”).

 

kommer från en säker källa sägs det.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som intern kommunikation som mycket väl kan vara pålitlig. Då är det bara att hålla tummarna, men att få den imorgon ser ju mörkt ut. Får vänta tills på måndag och se vad som händer. Tack för informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ganska logiskt att Tre prioriterar nya kunder framför gamla med redan skrivna avtal och bindningstid.

 

Bosse har en butik där stammisar (läs befintliga Tre-kunder) handlar varje dag , när det kommer in en ny kund (läs ny kund utan skrivet avtal) är Bosse lite extra trevlig eftersom han vill att den nya kunden ska komma tillbaks och fortsätta handla (läs skriva på avtalet och bli bunden).

 

 

Företagsamhet kallas det väl :D

 

Men jag tror det finns hopp även för oss som varit kunder sen tidigare.

 

Till mig sa de v.34 och jag beställde 7/8 men jag tror inte på det för fem öre.. det blir nog leveransen efter denna..

 

Man kanske blir lyckligt överaskad om inte annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter infon ovan från FB mailade jag i alla fall OnlineOrder (orkade bara inte med Kundtjänst Företag längre; surare folk får man leta efter). Fick detta trevliga besked. Håller tummarna nu. Får väl se om jag orkar med att ringa kundtjänst och tjata om kolli-nummer i eftermiddag eller om jag väntar till på måndag.

 

Hej Hanna

 

Tack för ditt mail!

 

Då din order ej beställdes via Online Sales fick jag gräva runt lite. Det är dock helt klart att din order hinner med den leverans av iPhone som inkommer på fredag! Du kommer få paketet i början på nästa vecka, måndag eller tisdag. Så din order är definitivt på väg. Du får besked med avi från Posten.

 

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

 

Vänliga hälsningar,

Joel

Onlinesales

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade till onlineorder igårkväll men har inte fått något svar ännu. Kanske svarar killen där bara till kunder som kommer att få sin telefon med denna leverans, för att slippa jobbiga följdfrågor?

 

Ringde även alldeles nyss till tre för att kontrollera status igen. Men fick bara besked om att det var 15 arbetsdagars leveranstid. Det skulle inte komma någon leverans alls idag och det var slut i hela europa. När jag frågade om hon kunde se om det stod HOLD eller RELEASED på mig sa hon att det inte gick att se, något sådant system hade som inte. Riktig sur-puppa var det dessutom jag pratade med.

____________________

Väntar på en svart iPhone 3GS 16GB från Tre, beställd 3/8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Tre's kundtjänst.. igen..

 

De bekräftar att det kommit in telefoner idag.

 

När jag frågade om status på min beställning var "Booked - Released" eller "Booked - On-Hold" sa hon: "Aha.. du är insatt!? hehe"

 

Det bekräftar informationen vi fått här ovan :)

 

Dessvärre får jag inget med denna leverans eftersom jag beställde 5/8 :/

 

Man får väl ge sig till tåls..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Customer Name: *****************

Customer Type: Consumer

Order Type: New Sales

Hold Status: RELEASED

Oracle Order Id: 300*****

 

 

:galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde kundtjänst idag, de kom för en gångs skull med det glädjande beskedet att statusen på min telefon var "released" :skondans:

Återstår bara att se när den dyker upp. Verkar inte som de skickar den idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Kim på tres kundtjänst försäljning och min telefon kommer INTE bli skickad idag. tidigast i slutet av nästa veckan.. jag blir så jävla trött på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne nu tror jag att Tre har gått över gränsen eller några av de som jobbar på Tre iaf. Jag ringde kundservice nyss och jävlar vilka surfittor man fick prata med. När jag frågar om hon kunde kolla ifall min mobil ska skickas idag så säger hon att hon de inte hade något sånt system och att det inte gick att få fram nåt sånt. Jag säger bara WHAT ? Sen säger hon att om jag har förhandsbokat en Iphone så ska jag ha en Iphone nästa vecka, och om jag inte har gjort det så kommer jag få den om 3 veckor.

 

 

Fråga om jag är förbannad nu, kommer inte min iphone nästa vecka så ska jag fanimej avboka och aldrig mer teckna nåt som har med Tre och göra.

 

 

Amatörer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne nu tror jag att Tre har gått över gränsen eller några av de som jobbar på Tre iaf. Jag ringde kundservice nyss och jävlar vilka surfittor man fick prata med. När jag frågar om hon kunde kolla ifall min mobil ska skickas idag så säger hon att hon de inte hade något sånt system och att det inte gick att få fram nåt sånt. Jag säger bara WHAT ? Sen säger hon att om jag har förhandsbokat en Iphone så ska jag ha en Iphone nästa vecka, och om jag inte har gjort det så kommer jag få den om 3 veckor.

 

 

Fråga om jag är förbannad nu, kommer inte min iphone nästa vecka så ska jag fanimej avboka och aldrig mer teckna nåt som har med Tre och göra.

 

 

Amatörer

 

Jag kan inte mer än hålla med dig. Det är fan SJUKT.. Jag har mailat Orderonline som skrev i onsdags "

Kolli-ID blir synligt först när paketet skickas, vilket kommer ske på torsdag/fredag. Då skickas även en postavi." Men visst dom skriver inte vilken torsdag/fredag. Pratade med kundtjänst i onsdags också som säger att jag skulle ringa på fredag(idag) och få ett kollinummer.. Men det finns inget.. telefonen är "HOLD"..

 

Frågan är ju om man kan ta detta till konsumentverket. Dom har påpekat ett flertal gånger om leverans denna veckan, senast måndag nästa veckan skriftligt till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ännu en vecka utan någon telefon :/ surt.

 

Ja, säger detsamma. Onlineorder sa att min skulle skickas idag och när jag ringde kundservice efter kolli-nr så säger hon att den skickas nästa vecka. Sur blev jag minst sagt! Skulle inte förvåna mig om Onlineorder svarar något annat. Har fått för mig att han är pålitligare, kanske för att hans svar gjort mig gladare än hennes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...