Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den oändliga historien


jimolp

Rekommendera Poster

pëhrzzon

"Varför har jag inte en sådan dator?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Planet lyfte enligt tidtabellen. Pelle tänkte på hur det skulle bli att komma till Amerikat. Han hade ju knappast varit längre än till Nyköping.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Plötsligt som om en blixt slagit ner insåg Pelle att han inte kunde ett ord engelska. Nu drabbades Pelle av en stark skräck inom sej så han ställde sej upp och skrek:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Varför ställer jag mig upp hela tiden och skriker!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Pelle insåg vad han just gjort och han blev alldeles illröd i ansiktet. Pelle satte sej ner på sin sitts igen och det var då han upptäckte att:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En äldre dam som satt snett bakom hans plats hade blivit livrädd och hojtade nu "EN TABINAL" varefter hon svimmade...

Det blev dödstyst på planet och alla stirrade på stackars Pelle. Flygpersonalen kom rusande, några för att ta hand om den gamla damen, andra för att övermanna den uppenbarligen påtända personen (Pelle). En stewart modell större tog ett stadigt tag i Pelle och berättade med tillkämpat lugn att han själv skulle bli tvungen att betala kostnaderna om de skulle bli tvingade att mellanlanda på Island för att slänga av honom. Något som de med all sannolikhet skulle tvingas göra om han inte skärpte sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev bara för mycket för stackars Pelle som började gråta. Han snorade och grinade om vartannat och babblade osammanhängande om mammans datorstyrda blommvattning, och päron och vakter och powerböcker.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

"Det är nog dags att slänga in honom på sykan", sa piloten. I ett förtvivlat försök att slippa så lyckades Pelle snyfta fram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Vad säger du, skrek piloten. Sa du Gatenhjälm?? Det heter ju jag ! Hur kan du veta det???

Stor förvirring utbröt och mest förvirrad var Pelle.

-Beatrice.....snörvlade han fram. BEATRICE...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Vad säger du, skrek den gamla damen. Sa du Beatrice?? Det heter ju jag ! Hur kan du veta det???

Stor förvirring utbröt och mest förvirrad var Pelle.

 

Hade han inte upplevt något liknande alldeles nyss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Heter alla Gatenhjäljm nuförtiden? snörvlade Pelle fånigt. Kunde det finnas två Beatrice Gatenhjälm? Hur gick detta ihop? Pelle fattade ingenting........... :blink:

Den gamla damen hade blivit som förbytt. Plötsligt log hon mot Pelle och sa:

-Du måste vara en bra kille som känner till mitt namn. Det är så ovanligt att det är någon som vet vad jag heter!

Pelle samlade sig. Hur kom det sig att en gammal tant hade samma namn som hans föredetta? Full av frågor öpnnade han sin mun och sa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Är du släkt med "den yngre Beatrice? " stammade Pelle....

Ja, svarade den äldre upplagan....jag är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hennes mamma och jag vill att du säger mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

…om du vet vart hon tog vägen? Hon blev så konstig efter en olycka med hennes glass-stånd. Hon ringde och berättade att…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hon fått is i magen och tar det coolt just nu.

-Mmen ddet var inte mmitt fel...stammade Pelle. Jag kunde ju inte hjälpa att....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

"DU MENAR ATT DET ÄR DITT FEL ATT HON HAR IS I MAGEN!!!!!!!", skrek den gamla damen i vrede. "JAG SKA KASTA UT DEJ UR FLYGPLANET". I sin skräck gjorde Pelle något han aldrig gjort förut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kysste tanten på munnen så hon kom av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Den gamla damen blev fylld av lycka för sedan hennes man dog för sju år sedan hade ingen kysst henne på munnen och nu frågade hon Pelle

"Vill du..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hänga med bort här så skall jag visa en sak. Jag tror du uppskattar det stort för att det är nämligen så att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

theprophet

Min man skrev ett testament till just dig och eftersom det tog slut mellan dig och lilla beatrice har jag sedan dess inte fått tag på dig! Du svarar aldrig på hem telefonen... Hmm inte kontsigt täntke pelle! Antingen sitter jag ju på jobbet eller sover på min PowerBook.

 

Tanten började prassla i väskan och...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle blev så glad att han gav tanten en till puss och hoppade sedan upp och ned av ren oförfalskad lycka.

-Detta är min lyckodag! ropade han.

Han försökte genast att installera Tiger men upptäckte till sin förtvivlan att CD-spelaren hade tagit stryk av mötet med vakten och inte fungerade.

-Här! Ta min hårnål! sade hon.

Pelle fipplade ett tag och vips så......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...spela den där gamla goa låten "Kiss me tiger".....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

"Vad håller människan på med?", sade hon med hög röst. "Du stör dom andra passagerarna" och hon plockade fram en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

en liten kabinväska, och ryckte powerbooken ur händerna på Pelle, och stoppade ner datorn i väskan.

Knäppte igen den och aktiverade ett tidlås.

.Nu öppnas inte väskan förrän...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...