Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den oändliga historien


jimolp

Rekommendera Poster

Pocahontas

LasseMajas bror, SvenBerit Gatenhjelm....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Pelle gjorde en snabb sökning på Google: Beatrice Gatenhjälm.... sökmotorn tickade till!

Pelle läste upphetsat: Din sökning matchade inget dokument. Besvikelsen blev stor.... Men, vänta nu! Hon gifte sig med någon tjomme och bytte efternamn till Andesson. Ny sökning! Det tickade till!! 22.200 svar....

Pelle grinade........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han torkade tårarna och sa för sig själv:

-Skit i det. Nu gäller det att få tag i biljetten och tandborsten!

Han tog sin cykel och satte högsta fart till Arlanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Väl framme på Arlanda så lade upp han sin datorväska på kontrollbandet och den scanades. En av säkerhetsvakterna tog tag i Pelle och drog in honom i ett mörkt rum med endast en lite svagt lysande glödlampa som belysning. Säkerhetsvakten öppnade Pelles väska och plockade upp den nagelsax som Pelle tagit med sej trots att han bara skulle ta med sej en tandborste och sin PowerBook.

"Det här klassar vi som vapen", sa säkerhetsvakten och...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tittade strängt på Pelle. Han såg för sin inre syn hur flyget försvann i fjärran.

-Men jag kan se mellan fingrarna den här gången, sa vakten,på...eh...vissa vilkor.

-VVaadå, sa Pelle förtvivlat.

-Jag skulle kunna tänka mig din Mac, sade vakten med ett flin.

Pelle tänkte att nu är det.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kokta fläsket stekt!

 

Så han tog ett stadigt tag om sin Powerbook och drämde den i skallen på säkerhetsvakten, gjorde ett jätteskutt över säkerhetsvaktens kropp och sprintade sen till gaten.

 

Problemet var bara att han hade ingen biljett. Tandborste och Powerbook, men ingen biljett!

 

Pelle bröt ut i kallsvett och funderade på vad han skulle göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans funderingar kring det hela fick honom att drabbas av en inre kris!!!

Pelles ögon började tåra sig och sökte sig neråt mot golvet och då fick han syn på Äpplet på sin kraftbok, vips så drabbades han av en snilleblixt inspirerat av Äpplet!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rusade in på pressbyrån. Köpte ett fint papper.

 

Snabbt in på it-butiken Far och flyg. Köpte en miniskrivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Han skrev ut en bild på en PowerBook på baksidan av det fina pappret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och räckte fram bilden till den otroligt söta flickan i gaten.

 

Hon blev så häpen att hon glömde bort att det var en biljett hon skulle be om, istället frågade hon:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Katt? Du menar Panther, ja det har jag installerat...

 

Men om du vill kan vi gå och ta en jamare istället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag MÅSTE faktiskt med flight 2342 till Amerika. Kan du hjälpa mig... snälla! bad Pelle på sina bara knän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och jag måsteee bara får med min katt sa pelle... fortfarande på sina knän...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

"Det kan vi väl ordna", sa den söta flickan. Hon gav honom sin biljett och frågade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Den har väl inte råttloppor din katt?

-Va? Nej... det är ju min Mac som har klös, flinade Pelle och gick mot flygplanet. Äntligen var han på väg!!

Drömmen om ett chefsjobb blev verkligare för varje steg han tog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

"STOPP!! där" hördes en röst. Det var säkerhetsvakten som hade vaknat upp ur sin dvala och kom stormandes med stora steg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag har alltid längtat efter att få känna på en PowerBook!! Det var en stor dag i mitt liv.... Lycka till i Amerika!!

Vakten vände på klacken och försvann. Pelle fattade inget och gick och satte sig i sin fotölj. Då hörde han ett mystiskt ljud...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...sa katten som hette.... Bill.. inte att förväxla med Bull elelr Ben eller ngt likande när han spann som en hel panther i värmen i kabinen.... han skulle bli en internationell katt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brevid Pelle satt en oooootrooooooooooooooligt stor man, han blev väldigt irriterad över katten Bill.

 

"Jag är allergisk mot katter, så det är bäst du flyttar på dig och katten annars kör jag ner ditt huvud i flygtoaletten!"

 

Pelle blev förstås väldigt upprörd, så han ringde på flygvärdinnan och sa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här flyger vi sa hon och kastade en smutsig servett i ansiktet på en snopen Pelle som nästan blivigt svanslös!!!

 

Pelle säger: Tror du att du kan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

ordna så att jag kan koppla upp mig mot Internet, ni har väl trådlöst här på flighten?...

 

Snuskhummer! sa flygvärdinnan och vände på klacken och rusade därifrån muttrande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...