Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den oändliga historien


jimolp

Rekommendera Poster

Vi har ju haft några roliga tramstrådar den senaste tiden här på forumet och därför startar jag en ny!!! :)

Jag börjar skriva på en liten berättelse om Pelle. Meningen är att ni ska fylla på där jag slutar.

 

*Varje "påfyllning" får inte vara längre än 100 ord.

*Man får inte göra två inlägg efter varandra

 

 

Vad Pelle gör är upp till er!

 

Snälla, skada honom inte (w00t) (w00t) (w00t)

-------------------------------------------------------------------

 

Pelle vaknar upp i sin tvårummare klockan 09:30 med en enorm gäspning. Det första han upptäcker är att han är sen till jobbet, han skulle börjat åtta...

Eftersom Pelle jobbar som webansvarig på en onlinetidning har han mycket av sitt senaste jobb sparat på sin nya Powerbook. Han slänger i sig en gammal macka och ett glas med oboj, slänger ner datorn i väskan, sätter sig på cyklen och ger sig iväg. En igelkott mitt inne i stan... Pelle cyklar nästan över den innan han gör en ofattbart klumpig undanmanöver in i ett fruktstånd. Väskan med datorn flyger med ljusets hastighet ner i marken! (fyll på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar
Pocahontas

Men på marken står en låda med äpplen, och rätt ner bland dem far väskan med datorn.

Pelle fortsätter sin luftfärd och landar i glassståndet som står bredvid fruktståndet.

Med huvudet före, rätt ner i päronglassen.

Innehavaren av glasståndet är Pelles före detta tjej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som är helt illröd i ansiktet av ilska till skillnad från Pelles gröna! Pelles föredetting säger att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du gör då allt för att få mig tillbaka!".

 

Pelle blir mer röd än grön nu, för innerst inne vill han ju vinna tillbaka sin föredettas hjärta. Hon har ju trots allt en G5:a hemma som han gärna vill låna då och då. Han svarar därför lite generat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If you do nothing, the system will shut down automatically in 120 seconds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon svarar: You really "think different"...

 

Pelle: Ha ha ha...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter detta infinner sig en pinsam tystnad. Päronglassen har nu kylt ner Pelles huvud och den (glassen) rinner smältande ner efter halsen. För att bryta tystnaden säger Pelle "Det var inte jag, det var en igelkott…" men avbryter mitt i meningen eftersom han inser att det bara blir ännu dummare.

 

"Igelkott? Det ser i alla fall ut som det var du…"

 

Nu blandar sig frukthandlaren in i konversationen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Hörru du, du får allt ta och betala för den förstörda frukten.

Men Pelle har inga pengar på sej så han säger:

 

Jag har inga pengar.

 

Då tar jag din dator som betalning, säger frukthandlaren och tar Pelles PowerBook. Nu blir Pelle förbannad och ryter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte mitt fel att du har frukt stående mitt ute i gatan! Har du ens tillstånd för detta???

 

Frukthandlaren inser att han ligger lite risigt till då han glömt ansöka om tillstånd att ha sina varor utanför butiken, hans fru hade lämnat in deras dotters uppsats "när vi gick på zoo" istället för ansökan till Länsstyrelsen. Så frukthandlaren svarar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

"Det här får vi göra upp en annan dag, tjejen där har mitt nummer", Pelle pekar mot sitt ex, rycker åt sig datorväskan, slinker ini en Taxi och säger: "Till kontoret".

Taxichaffisen vänder sig om undrande och frågar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Var ligger det där Kontoret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Sven Svensson.

 

Pelle går fram till sin chef som för att säga hej, men han hejdar sen när han upptäcker att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pëhrzzon

Tills taket föll ner rak på Pelles PowerBook som krossades och alla Pelles filer gick förlorade. Pelle grät inte ofta men nu grät han, filerna brydde han sej inte om men hans PowerBook hade ju gått förlorad!

 

En byggnadsarbetare som hade arbetat med att byta diverse rör på våningen över kom inrusandes i rummet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och började med mun-mot-mun-metoden på Pelle.

 

"SLUTA!" skriker Pelle, "det är ju min PowerBook som är död!"

 

Byggnadsarbetaren böjer sig över Powerbooken och börjar blåsa i CD-sloten. Som genom ett mirakel vaknar datorn till, skärmen blinkar till och ett meddelande syns på skärmen som säger:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det måste ha runnit in äpplesaft i datorn när den träffade äpplena på marken.

Äpplesaft är rena livet förstår du.....

Redan i Paradiset hade de Apple, det står så i Bibeln...

 

Men när sedan Fan kom till Jorden började de tillverka PC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det var bra Pelle att du kommer med en "Riktig DATOR" alla våra PC är nerlusade med virus.

Ja säger Pelle men det kostar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...att ligga på topp!! Förresten är jag alldeles för bra för mitt jobb. Jag kräver att få en bättre befattning. Jag vill bli chef!!

Pelle slår näven i bordet hos chefen, som blir tagen av Pelles handlingskraft. Han hade trott att Pelle var en mes, men när allting ändå hände så kunde det väl vara lika bra att säga sin mening.

-Du Pelle, började hans chef lite grötig i halsen efter mikrochocken.... jag tror nog att vi ska göra så här.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-I morgon bitti klockan åtta. Det räcker att du har PB-n och en tandborste. Resten fixar grabbara när du kommer fram!

Pelle himlade med ögonen i ett lyckorus och längtade plötsligt efter mamma. Om man skulle ringa henne och berätta vad som har hänt, tänkte Pelle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Vilka blommor, undrade Pelle med en viss rädsla. Hade han inte lovat att ta hand om mammas blommor nu när hon hade blivit sjuk. Han började känna att både resan och karriären svajade..... Nu när pappa var död så var han enda barnet och hjälpte sin sjuka mamma så mycket han kunde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag installerar ett datoriserat vattningsssytem åt dina blommor! Sen kopplar jag upp det via internet och så kan jag sitta i Cupertino och vattna dina blommor! Jag monterar upp en webbkamera så jag ser hur det växer!

Sen ringer jag moster Edna så kan hon komma in en gång i månaden och bara kolla så allt är OK. BRA VA!?

-Va sa du?? undrade modern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, tänker Pelle. Jag provar ringa ex:et istället. Kanske det är sättet att få henne tillbaka, att följa med till Cupertino?

 

Problemet är bara att hon skaffat hemligt nummer, så han vet inte hur han ska få tag i henne. Han bestämmer sig för att rusa ut på gatan och börjar skrika:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Beatrice.... var är du?? Allt är förlåtet!!!!

Pelle insåg snabbt att detta inte var metoden. Han skulle nog försöka ett personsök på Google. Bara han nu kunde komma på vad hon hette i efternamn.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Var det von Bräääkenhjälm.... tänkte Pelle medan han skyndade hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nej nu kommer jag ihåg, det var ju Gatenhjelm, hennes farfar utvandrande ju till USA, och gav upphov till eländet Gates

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...