Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den oändliga historien


jimolp

Rekommendera Poster

Vi har ju haft några roliga tramstrådar den senaste tiden här på forumet och därför startar jag en ny!!! :)

Jag börjar skriva på en liten berättelse om Pelle. Meningen är att ni ska fylla på där jag slutar.

 

*Varje "påfyllning" får inte vara längre än 100 ord.

*Man får inte göra två inlägg efter varandra

 

 

Vad Pelle gör är upp till er!

 

Snälla, skada honom inte (w00t) (w00t) (w00t)

-------------------------------------------------------------------

 

Pelle vaknar upp i sin tvårummare klockan 09:30 med en enorm gäspning. Det första han upptäcker är att han är sen till jobbet, han skulle börjat åtta...

Eftersom Pelle jobbar som webansvarig på en onlinetidning har han mycket av sitt senaste jobb sparat på sin nya Powerbook. Han slänger i sig en gammal macka och ett glas med oboj, slänger ner datorn i väskan, sätter sig på cyklen och ger sig iväg. En igelkott mitt inne i stan... Pelle cyklar nästan över den innan han gör en ofattbart klumpig undanmanöver in i ett fruktstånd. Väskan med datorn flyger med ljusets hastighet ner i marken! (fyll på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar
Pocahontas

Men på marken står en låda med äpplen, och rätt ner bland dem far väskan med datorn.

Pelle fortsätter sin luftfärd och landar i glassståndet som står bredvid fruktståndet.

Med huvudet före, rätt ner i päronglassen.

Innehavaren av glasståndet är Pelles före detta tjej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som är helt illröd i ansiktet av ilska till skillnad från Pelles gröna! Pelles föredetting säger att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Du gör då allt för att få mig tillbaka!".

 

Pelle blir mer röd än grön nu, för innerst inne vill han ju vinna tillbaka sin föredettas hjärta. Hon har ju trots allt en G5:a hemma som han gärna vill låna då och då. Han svarar därför lite generat: