Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 reflektioner och buggar/fel


doolar

Rekommendera Poster

Möjligt, fast det beror ju också på vad stället har för musik i sin burk. Man spelar ju inte musiken man har i sin egen iphone utan det som finns i datorn man är uppkopplad mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar
piddepadde

Tjena,

 

försökte installera OS 3.0 beta 4 igår kväll på min 3g men det gick åt pipan.

Programvaran extraherades och sedan står det att telefonen skall kontrolleras mot apple och efter en stund händer det... ett felmeddelande om att det inte går att installera på denna telefonen.

 

har provat uppdatera den med både itunes 8.2 på windows xp och itunes 8.2 på macbook samma skit på båda maskinerna. Jag är registrerad utvecklare.

 

Nån annan med samma problem o kanske en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

westerlu77

Ni som åter igen kör senaste betan 3.0, kan man byta kalendermapp i telefonen på en post, som de är nu så går de inte efter att man har sparat de en gång.. Helt sjukt jobbigt tycker jag... Man måste gå via datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som åter igen kör senaste betan 3.0, kan man byta kalendermapp i telefonen på en post, som de är nu så går de inte efter att man har sparat de en gång.. Helt sjukt jobbigt tycker jag... Man måste gå via datorn.

 

 

Nej det går inte ändra en post till en annan mapp. Det du däremot kan göra är att radera posten och gå in i rätt mapp på iPhonen och skriva in posten igen. Då har du ju bytt mapp, om än lite krångligare. Annars är det via datorn som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som testar nya 3.0; kan man fortfarande inte skicka filer via bluetooth? varken mellan mobil-mobil eller mobil-dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som fått mms att lira med beta 5....

 

Får då inte det att funka med ipcc filen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som testar nya 3.0; kan man fortfarande inte skicka filer via bluetooth? varken mellan mobil-mobil eller mobil-dator?

 

en fråga till... :). hur är det med multitasking? kan man köra program i bakgrunden, ex lyssna på musik medan jag kör ett stegräknarprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga till... :). hur är det med multitasking? kan man köra program i bakgrunden, ex lyssna på musik medan jag kör ett stegräknarprogram.

 

Så vitt jag vet så har det alltid vart möjligt att lyssna på musik medan man använder andra program, men för övrigt så saknas fortfarande funktionen att köra program i bakgrunden...

 

Skicka filer med blåtand verkar inte heller vara implementerat...

 

/R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. :unsure:

Efter att ha läst allas tankar om 3.0-betorna - är det verkligen någon idé att köpa en licens och använda OS:et som skarp mjukvara? Visst vore det trevligt att ha den före de flesta, men åsikterna går isär här om vad som fungerar och inte.

Tydligen ska MMS (som är det huvudsakliga jag åtrår med att handla licens) inte alls fungera i nuvarande femte betan.

 

Vill bara ha lite reflektioner på vad man ska göra? Pengar är av ringa betydelse, kanske skulle handla en ren ny telefon bara för att kunna leka med mjukvaran. Men är det värt det?

 

:crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på A2DP, fungerar det som det ska och funkar i så fall även "fjärrstyrningen" som det gör på originalheadsetet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen ska MMS (som är det huvudsakliga jag åtrår med att handla licens) inte alls fungera i nuvarande femte betan.

 

Vill bara ha lite reflektioner på vad man ska göra? Pengar är av ringa betydelse, kanske skulle handla en ren ny telefon bara för att kunna leka med mjukvaran. Men är det värt det?

 

jag är inte en av dem så leker med "betorna" men som jag förstår får vi andra nog ha i åtanke att det trots allt är betaversioner, vilket just är till för att leta, hitta och fixa buggar. så när apple väl släpper en slutgiltig version kommer en sån sak som MMS definitivt att fungera, det är trots allt en av deras grundpelare i nya 3.0.

det verkar som att alla betaversioner har haft lite krångel med just MMS men utvecklarna har alltid löst det. så vi kan nog luta oss tillbaka och förvänta oss en grymt bra mjukvara snart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
jag är inte en av dem så leker med "betorna" men som jag förstår får vi andra nog ha i åtanke att det trots allt är betaversioner, vilket just är till för att leta, hitta och fixa buggar. så när apple väl släpper en slutgiltig version kommer en sån sak som MMS definitivt att fungera, det är trots allt en av deras grundpelare i nya 3.0.

det verkar som att alla betaversioner har haft lite krångel med just MMS men utvecklarna har alltid löst det. så vi kan nog luta oss tillbaka och förvänta oss en grymt bra mjukvara snart ;)

 

 

Vad jag förstår så är MMS medvetet avstängt i Betorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör beta 3 fortfarande, MMS och tethering via blåtand funkar fint så jag ser ingen anledning att uppdatera till beta 5 :P

 

Kommer nog köra beta 3 fram tills OS 3 släpps publikt :) Är väl 1 månad kvar typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

westerlu77

Nu kommer jag med en fråga om mejl också till er betamänniskor.

Jag har stört mej så fruktansvärt mkt på att man inte kan bifoga en bild efter att man har börjat skriva på ett mejl, man måste in i bildarkivet först, ja ni vet.. Idag fick jag ett mejl från en som inte fanns inlagd hos mej tidigare, då vill jag bifoga en bild till honom men då man måste gå via bilder och då finns inte mejlet kvar i dess form... Så frustrerande..

Finns de något hopp i betan eller så? Man får skriva till feedback igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fuck.. min beta 3 är för gammal.. snart din tur med ero :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och nu kan jag inte uppdatera.. har dragit hem itunes pre 8.2, men ville försöka installera 7A312G.ispw filen innan jag uppdaterade till 8.2. Då gick det inte, ich iphonen hamnade i återställningsläge. gick inte och återställa. har nu uppdaterat till 8.2. och försöker återställa.. den kan extrahera programvaran, preparing iphone for restore..

min iphones skärm är hela tiden lila, med itunes loggan på. i slutet får jag felmeddelande 1604. faaaan...

 

 

någon som kan hjälpa mej???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag med en fråga om mejl också till er betamänniskor.

Jag har stört mej så fruktansvärt mkt på att man inte kan bifoga en bild efter att man har börjat skriva på ett mejl, man måste in i bildarkivet först, ja ni vet.. Idag fick jag ett mejl från en som inte fanns inlagd hos mej tidigare, då vill jag bifoga en bild till honom men då man måste gå via bilder och då finns inte mejlet kvar i dess form... Så frustrerande..

Finns de något hopp i betan eller så? Man får skriva till feedback igen.

 

Det funkar med kopiera/klistra dock så måste man ur mailet och in i bilder och och kopiera bilden och sen tillbaka och klistra in den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och nu kan jag inte uppdatera.. har dragit hem itunes pre 8.2, men ville försöka installera 7A312G.ispw filen innan jag uppdaterade till 8.2. Då gick det inte, ich iphonen hamnade i återställningsläge. gick inte och återställa. har nu uppdaterat till 8.2. och försöker återställa.. den kan extrahera programvaran, preparing iphone for restore..

min iphones skärm är hela tiden lila, med itunes loggan på. i slutet får jag felmeddelande 1604. faaaan...

 

 

någon som kan hjälpa mej???

 

Jag fick också felmeddelanden när jag skulle installera beta 5 så jag sitter kvar på 4an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå, är iphonen totalt låst då, eller vad? kan man inte göra någonting slowmove?? min går ju inte ens och använda, det är ju en lila skärm på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok gott folk. det gick bra till slut.

 

måste förvarna er som har behållt beta 3, som jag. inom de närmsta dagarna kommer betan att löpa ut, och då blir det en purple death screen.

olika guider på nätet skriver att man ska downgrada till 2.2.1, men det är INTE NÖDVÄNDIGT!!!

 

jag downgradade inte, utan drog hem itunes 8.2, uppgraderade den. jaaaa, det står 8.1 i installationsguiden, men 8.2 i info version fliken (filinfo). så kör på bara. itunes kommer nog återställa din iphone, gjorde så på min iaf.

 

never mind, har du 3g, dra hem senaste beta 5 mjukvaran, den heter så mycket som 7A312g.

 

sedan alt+ctrl klickar du på återställ knappen. let itunes do the dirty work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där gick min beta ut :P Sämst att man inte kan säkerhetskopiera saker nu när den är lila :S

 

Nåja, tankar hem senaste betan av itunes samt iphone os 3.0 nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt gick suveränt! Inget förlorat här inte :D höll in alt bara för att välja fil som vanligt när man klickade på leta uppdatering :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

westerlu77

När man kör youtube i 3:an, kan man titta på bra kvalit'e utan wifi?

Har laddat in mxtube som funkar kanon vad de gäller detta. De går ju inte o titta som de är nu på youtube utan wifi, allt bara bladdar ihop sej i en gröt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som fått mms att lira med beta 5....

 

Får då inte det att funka med ipcc filen !

 

För mig funkar då MMS klockrent :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig funkar då MMS klockrent :)

 

Jo jag har fått det att funka :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...