Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 reflektioner och buggar/fel


doolar

Rekommendera Poster

Körde in 3.0 igår, allt funkar ok, lite småtrög ibland, Facebook-appen laddar inte in bilder/foton, men det är inga nyheter.

 

Däremot så verkar inte min ljussensor justera ljuset längre, det är alltid samma. Någon annan som märkt?

 

Tethering/internetdelning har jag fått att fungera via Bluetooth och min Blackbook - fan vad jag har saknat den funktionen! Nu kan man lämna dongeln hemma...

 

För övrigt så fungerar 3.0 otroligt bra för att vara en beta - för mig är det inte ens en beta utan mer en release candidate - den här mjukvaran har Apple snickrat på länge!

 

EDIT: Jag kör Telia-låst iPhone med iMidi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

För alla som vill ladda ned den gratis kan jag säga att det går utan att vara medlem i sdk:t. Men varje gång du syncar så ser man till att vara nedkopplad från internet i macen/pc.

 

Då ska det gå utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm om du menar 3.0 mjukvaran så skulle jag låta bli såvida du inte har eget SDK-konto eller har din lur tillagd i någon annans. Iphonen måste aktiveras efter installation - och den blir inte aktiverad om du inte är kopplad till Itunes/internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

För övrigt så fungerar 3.0 otroligt bra för att vara en beta - för mig är det inte ens en beta utan mer en release candidate - den här mjukvaran har Apple snickrat på länge!

...

Såg en intervju med Jobs när första iPhone var ca ett halvår (kanske runt julen 2007) gammal, han sa något om att vi jobbar redan på nästa iPhone (alltså 3G), vi jobbar på modellen efter den (blir väl den som släpps samtidigt som 3.0 nu till sommaren) och vi funderar på modellen efter den.

 

Som jämförelse kan jag nämna en gammal artikel från 2006 som handlade om ett Apple-patent angående pratande musikspelare, alltså den shuffle som släpptes mars 2009.

 

Så det ligger nog en hel del jobb och tid bakom mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det ligger nog en hel del jobb och tid bakom mycket.

Japp. Skulle tro att de började tänka på en iphone kanske redan 2003/2004.

 

Så det är helt sant att de jobbar väldigt mycket på var enda modell som släpps.

 

Just nu funderar de väll på en iphone modell som kommer släppas 2013 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom iphone 3g som bäst var en marginell uppgradering av den gmala plattformen så kan de mkt väl ha tilldelat resurser för att utveckla iphone 2 väl innan 3g släpptes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några saker jag stör mig på, i befintligt OS, är:

  • att ringsignalvolymen är kopplad till alarmvolym. Är det något som är ändrat?
  • i kontakterna så kan man lägga in födelsedag, men att den inte visas i kalendern eller att det går att koppla ett larm är ju lite sunkigt. Det är ju förmodligen sån't man kan glömma men det vore ju trevligt om de fixar sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Skulle tro att de började tänka på en iphone kanske redan 2003/2004.

 

Som kuriosa kan jag nämna att jag läst (och nu får man väl ta det för vad det är) att en random kille i USA köpte domänen iphone.com strax efter att första generationen iPod kom, utifall att iPhone skulle släppas. Apple blev således tvungen att köpa domänen när de smed sin plan om en telefon. Hittar inte någon sida om det nu, antar att det vore mer känt om så vore fallet, men jag vill tro på det bara för att det vore roligt om det var sant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått igång MMS ?, inte jag!!.

Fungerar det inte i betan ?

 

/thoand01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått igång MMS ?, inte jag!!.

Fungerar det inte i betan ?

 

/thoand01

 

Som jag har förstått det måste man göra lite egna "konfigurationer".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått igång MMS ?, inte jag!!.

Fungerar det inte i betan ?

 

/thoand01

 

Slowmove har skrivit om det i en annan tråd om OS 3.0, han har filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag menar.. om man nu har 3.0, och börjar skicka mms.. telia ser väl det, eller hur?? iom att de måste debitera det. blir inte det olagligt då, eftersom det inte finns något officielt stöd för mms hos iphone... ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag menar.. om man nu har 3.0, och börjar skicka mms.. telia ser väl det, eller hur?? iom att de måste debitera det. blir inte det olagligt då, eftersom det inte finns något officielt stöd för mms hos iphone... ???

 

Nu drar du lite väl hastiga slutsatser? Jag utmanar dig att hitta någonstans i lagboken eller användaravtalet för ditt abbonemang hos telia där det står att det är olagligt att skicka MMS på iPhone!

 

Isåfall gjorde ju Telia något olagligt när dom sammarbetade med Mobispine som utvecklade en app för att skicka MMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bugg:

 

2ps3zsx.jpg

 

Lite svårt att se vad de andra har skrivit.. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bugg:

 

2ps3zsx.jpg

 

Lite svårt att se vad de andra har skrivit.. :chockadskeptisk:

 

Fått den förut i min iphone UTAN 3.0 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick MMS m m att fungera efter tipsen från tråden "Tethering, Vilka datorer har ni kört med?"

 

post-25710-1237918730_thumb.jpg

 

 

Någon som vet ett bra program för att editera .plist-filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största buggen med 3.0-betan är att det drar så snuskigt jävla mycket batteri för tillfället. Apple måste verkligen fixa det snarast, inte en till 2.0 tack, den var sjukligt buggig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

När kommer den skarpa versionen av 3.0???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
När kommer den skarpa versionen av 3.0???

 

(...) (blir väl den som släpps samtidigt som 3.0 nu till sommaren) (...)

 

Till sommaren. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick MMS m m att fungera efter tipsen från tråden "Tethering, Vilka datorer har ni kört med?"

 

post-25710-1237918730_thumb.jpg

 

 

Någon som vet ett bra program för att editera .plist-filer?

 

 

Du har inte lust att dela med dig av din ipcc - fil? Jag får bara mottaging av MMS att fungera, inte sända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största buggen med 3.0-betan är att det drar så snuskigt jävla mycket batteri för tillfället. Apple måste verkligen fixa det snarast, inte en till 2.0 tack, den var sjukligt buggig.

 

slowmove.. jag upplever inte alls att iph0nes batteri skulle dra mer.. jag upplever snarare tvärtom. antingen detsamma lång batteritid, eller en aningen bättre. nån annan som håller med mej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...de jag har pratat med upplever samma som mig, men jag ska ge det några dagar till och kanske någon återställning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den carrier bundle-filen jag använde tankade jag ner från tråden https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=93919 under FredrikBerstrom, det är bara att döpa om den filen med filändelsen .ipcc.

 

/thoand01

 

Hmm det är den jag kört med också, ska prova en total återställning eftersom min ljussensor inte verkar funka längre heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plåtnicklas

Någon som har lust att testa eller kanske redan gett det en chans med blåtandstbord?

Vore ju magnifiko om det fungerade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...