Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 reflektioner och buggar/fel


doolar

Rekommendera Poster

de sa ju att den funktionen officiellt var avstängd i 3.0b2 men det kanske bara slog nyåterställda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar
Mjukvaran är avsedd för utvecklare, antar att de flesta utvecklare har en annan telefon för dagligt användande.

 

 

Är en beta - har du inte lust med det så kör du bara skarpa versioner vilket är hela meningen. Apple rekommenderar inte ens utvecklarna att köra betan på deras skarpa telefoner.

 

Jo, jag vet, men jag är ju sugen på att få 3.0 långt före den går live :)

Får se hur det blir i beta3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet, men jag är ju sugen på att få 3.0 långt före den går live :)

Får se hur det blir i beta3...

 

jo men man kanske inte ska klaga alltför mycket då ;)

rapportera buggar till Apple är okej, men att sitta och klaga på att saker är konstiga...njae, vänta till skarpa versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag reagerade mest som om 3.0 inte var en beta, har helt enkelt glömt bort att det är betor vi talar om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta 3 finns ju nu...

någon som hunnit testa det?

min känns väldigt stabil och mkt snabbar än 2an.

Bättre "cut copy paste" och allt verkar flyta snabbare..

youtube funkar för mig oxå.

Spotlight verkar fungera bättre med.. jag får upp mail och massa saker som jag inte fick upp tidigare i 2an..

Allt känns väldigt bra!

Har inte hunnit testa mms eller tethering dock.. någon som lyckats få det att funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tethering ska fortsatt fungera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beta två så har skärmen slocknat för mig, enda som hjälper då är att helt starta om.

Ska dra ner trean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick bra att uppdatera till 3.0 beta 3, denna gång behövdes det aktiveras på internet. (beta 1 behövdes aktiveras, beta 2 behövde jag inte aktivera)

 

Tankade hem och höll in ALT i iTunes när jag valde att leta efter uppdatering som vanligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte redigera och lägga till.

 

Två buggar har jag hittat:

 

beta två när jag fick sms från norskt nummer så stod det nummer och inte namn, kan vara kvar i beta3.

beta tre så stod det Textmeddelande istället för att visa lite text ur SMSet.

 

Blåtande tethering funka, kabel är fortfarande ur funktion för mig. MMS verkar också funka, fick iaf iväg ett MMS och tror det kom fram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är skype, fungerar det via 3g med nya beta3?? ngn som kan bekräfta det??

är 3:an snabbare än 2:an. på vilka områden??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meddelandenfunktionen öppnas mkt snabbare för mig, och landscape i alla apps känns mkt snabbare.. överlag känns allt mkt snabbare tycker jag.

en grafikbugg dock. om man inte har mms-funktionen påslagen så blir tangentbordet svart med gråa bokstäver när man ska skriva in numret, och sen när man textar så blir det som vanligt, men inte när man har mms funktionen påslagen.

sen kan jag numera kopiera från ".doc" ifrån mailen vilket jag inte kunde innan... skönt att kunna kopiera ner texten och kunna redigera den i t ex anteckningar och kopiera tillbaka det i ett mail eller liknande om man ksulle vilja.

 

sen tycker jag mig minnas att spotlight hade större ikoner i tvåan? e jag ute och cyklar?

känns som att man ser allt mkt bättre och iom ikonerna i spotlight är mindre så visas fler resultat och man slipper bläddra lika mkt.. någon som kan bekräfta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har sj också uppgraderat till beta 3.

 

kan tala om för er som inte vet eller testat, att skype inte fungerar längre på 3g nätet. faaaan!!!! kan man gradera ner sej till beta 2?????

 

finns det ngt crack eller så, som gör att skype trots allt ringer via 3g??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype via 3g-nätet verkar ha breakats av en samkörning av Apples beta3 samt skype-uppdateringen som kom i ungefärligt samband.

 

MMS fungerar också fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Uppdaterade till Beta 3, 3 igår och jag tog en säkerhetskopia på allting, men nu kan jag inte återställa från den kopia, alla mina kontakter bilder och sms är borta, men dom finns i min säkerhetskopia som tur är...

 

Någon som har haft samma problem eller vet hur man löser detta?

 

Mvh

 

Charlie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag iaf märkt vad anledningen är till att det inte går att återställa den, den rebootar så fort man försöker använda recover funktionen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon annan som har problem med apples program remote? Jag kan bara önska låtar :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry, wrong tread.

PS Går det inte att radera gjorda inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har iphone 3.0 beta 4 kommit :)

 

dock måste man ha itunes 8,2 installerad. pre version tydligen.. hmmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den som har hunnit prova skype i nya betan? Funkar samtal över 3g nätet, hoppas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Hejsan!

 

Jo jag undrade om apples ipod hörlurar med volym kontrol fungerar med 3.0 asså att höja o sänka volymen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har iphone 3.0 beta 4 kommit :)

 

dock måste man ha itunes 8,2 installerad. pre version tydligen.. hmmmm

 

förmodligen kommer skarpa iTunes 8.2 efter det att Mac OSX 10.5.7 släpps inom kort

 

Är den som har hunnit prova skype i nya betan? Funkar samtal över 3g nätet, hoppas..

 

Ny version av skype kom ju också i dagarna...men förmodligen har väl Apple låst den "bugg" som fanns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som har problem med apples program remote? Jag kan bara önska låtar :S

 

Jag kan inte önska låtar med den nya Dj grejen som kom för ett tag sen. Jag kan bara välja låtar som det var innan. Dj funktionen verkar vara borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm vad jag skrev. Dj funktionen fungerar visst. Hade bara glömt bort hur man gick in i den. Tycker det är en jättekul funktion. Har man fest och flera har med sig en iPhone eller iPod touch, så blir det som alla sitter med en lite jukebox i handen och kan vara med och välja musik. Tänk vad kul om en dom kunde ha det på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm vad jag skrev. Dj funktionen fungerar visst. Hade bara glömt bort hur man gick in i den. Tycker det är en jättekul funktion. Har man fest och flera har med sig en iPhone eller iPod touch, så blir det som alla sitter med en lite jukebox i handen och kan vara med och välja musik. Tänk vad kul om en dom kunde ha det på krogen.

 

Nej fyfan då hade det bara blivit energyhits nonstop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...