Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 reflektioner och buggar/fel


doolar

Rekommendera Poster

Finns det veckovy i kalendern i 3.0?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar
Finns det veckovy i kalendern i 3.0?

nope, tyvärr inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Är det nån mer som fått problem med MMS? Jag kunde till en början skicka MMS men efter 2 dagar och en 3-4 MMS skick så får jag bara "fel när meddelandet skulle skickas"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ganska övertygad om att detta föll under NDA, men alla är visst inte rädda om sina licenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon snäll själ, med dev. konto, som skulle kunna tänka sig att ladda ned 3.0 second beta release åt mig? Jag kör 3.0 första betan, men har inte dev. konto själv.

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Den finns ju ute på nätet om du Googlar. Eller maila mig så skickar jag den åt dig. robertlarsson(at)me(punkt)com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla in artikel angående NDA samt eventuell "downgrading" till 2.x. Kan vara bra att veta vad man får resp inte får skriva i forum som dessa om man inte vill ha arga apple advokater efter sig...

 

http://arstechnica.com/apple/news/2009/03/...ducking-nda.ars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse hade telefonen låst sig helt och hållet, fast det gjorde den även som 2.2.1 eller vad nu senaste betäckningen är :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade till beta 2 igår - Facebook visar numera bilder igen samt att min ljussensor verkar ha hoppat igång efter att inte ha funkat i beta 1.

 

Känns ytterligare lite rappare, mms och tethering fungerar fortfarande om man dunkar in carrier-filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår så slutade mailen att funka (beta 1), fick starta om sen kunde jag använda den igen.

 

Har numera beta 2 installerat :) Glömde lägga in carrierfilen, ska se om mms funkar endå (valde att uppdatera, inte återställa)

 

 

edit. verkade som om MMSet gick iväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade till beta 2 igår - Facebook visar numera bilder igen samt att min ljussensor verkar ha hoppat igång efter att inte ha funkat i beta 1.

 

Känns ytterligare lite rappare, mms och tethering fungerar fortfarande om man dunkar in carrier-filen.

 

Facebook fixades med deras senaste uppdatering, så något måste varit fishy i app-koden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka apps har ni märkt av inte funkar i och med beta 3?

 

Jag har inte testat starta alla men SF Bio funkar inte alls! Startar upp (SF Bio logga) sen krashar det direkt.

Mail-klienten har börjat bugga för mig, den vill inte riktigt vara med alla gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte märkt av någon egentligen, men nu jag testade så SF Bio som sagt...de andra jag har rullar...men har inte så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa funkar inte:

WiFinder

SF Bio

 

Dessa har fått problem:

 

Solitaire - Cockie bonus (Har blivit segare att starta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSSH vill inte heller fungera. Har även märkt att ljudet försvinner helt på telefonen någon enstaka gång och en omstart krävs för få tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte lyckats komma in på youtube sen jag uppgraderade till 3.0 Någon annan som har samma problem, eller vet vad det kan bero på. Jag har beta 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte lyckats komma in på youtube sen jag uppgraderade till 3.0 Någon annan som har samma problem, eller vet vad det kan bero på. Jag har beta 2.

 

Många som har det problemet, men jag kan logga in med mitt konto och hela köret på youtube-applikationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari buggade för mig, när jag öppnade det så kom jag direkt in till bokmärken och kunde inte göra mer, fick stänga ner och öppna med länk från vårbrädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som har det problemet, men jag kan logga in med mitt konto och hela köret på youtube-applikationen

 

Återställning av säkerhetskopia från OS 2.x verkar vara det så ställer till det, efter ren installation fungerar applikationen, gjorde du en ren installation eller återställde du från säkerhetskopia slowmove?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag körde från säkerhetskopian, alltså inte ren...men annars har jag hört samma som du där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade om 3.0 beta 2 och valde att ställa in som ny. Och mycket riktigt som ni skrev, nu kan jag logga in på mitt konto på youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade om 3.0 beta 2 och valde att ställa in som ny. Och mycket riktigt som ni skrev, nu kan jag logga in på mitt konto på youtube.

 

Men fan vad meckigt att behöva restora telefonen utan backup för att få vissa grejer att funka, då försvinner ju allt, sms, bilder, kontakter, visst går en del att synka tillbaka men det känns ju fel att tappa så mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fan vad meckigt att behöva restora telefonen utan backup för att få vissa grejer att funka, då försvinner ju allt, sms, bilder, kontakter, visst går en del att synka tillbaka men det känns ju fel att tappa så mkt.

Mjukvaran är avsedd för utvecklare, antar att de flesta utvecklare har en annan telefon för dagligt användande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fan vad meckigt att behöva restora telefonen utan backup för att få vissa grejer att funka, då försvinner ju allt, sms, bilder, kontakter, visst går en del att synka tillbaka men det känns ju fel att tappa så mkt.

 

Är en beta - har du inte lust med det så kör du bara skarpa versioner vilket är hela meningen. Apple rekommenderar inte ens utvecklarna att köra betan på deras skarpa telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäcker nu att sen jag ominstallerade 3.0 beta 2 och ställde in som ny, så fungerar det inte att skicka och ta emot mms längre. Jag har installerat ipcc filen och startat om telefonen. Förut fungerade det perfekt. Men nu går inga mms iväg och jag kan inte ta emot. Någon som vet vad som kan ha hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...