Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Falsk iPhone på Tradera


Dimeyard

Rekommendera Poster

Jailbreak fungerar med version 2.2.1, det är bara upplåsning som inte går ;)

 

Det intressanta är ju att om man är lat och använder bilder direkt från Internet kommer man undan då vi inte kan se om det är en riktig eller inte :P

 

Lite fel tråd men min iPhone förlorade nät (ingen mottagning) så fort jag jailbreakade, kör med Telia refill.

 

Lite fel tråd men verkar vara fler som drabbas av samma, en återinställning i iTunes fixar det men då¨är man ju utan jailbreak :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar
fast att det nu råkar vara ett specialintresse på grænsen till det absurda har inget med saken att gøra?

 

bara hoppas att det finns en liknande klick mænniskor før att alla andra piratprylar som "bluffas" ut på tradera...(såg att ni rackat ner på en annons som var ærlig på att det var en kopia... så att det bara skulle vara før køparnas skull finner jag løjevæckande)

 

Då det inte är tillåtet att sälja kopior på Tradera, är det väl lika bra att anmäla den också?

Ja la emellerid inte ned någon större energi på den. Att man däremot anmäler annonserna som försöker lura på folk "Äkta" kopior, ser jag som en självklarhet. Frågan är vad som är mest onödig energi. Det vi gör, eller det du gör. Dvs engagerar dig i något som du uppenbarligen inte orkar bry dig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det inte är tillåtet att sälja kopior på Tradera, är det väl lika bra att anmäla den också?

Ja la emellerid inte ned någon större energi på den. Att man däremot anmäler annonserna som försöker lura på folk "Äkta" kopior, ser jag som en självklarhet. Frågan är vad som är mest onödig energi. Det vi gör, eller det du gör. Dvs engagerar dig i något som du uppenbarligen inte orkar bry dig om.

 

Inte för att jag är emot det du säger, utan jag tvärtom stödjer dig har en fråga. Tekniskt sett är ju Hiphones kopior av iPhone? Ska alla Hiphones också anmälas även om det tydligt framgår att de är Hiphones eller klassas de som en separat produkt (d.v.s. inte har något med iPhone att göra)?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag är emot det du säger, utan jag tvärtom stödjer dig har en fråga. Tekniskt sett är ju Hiphones kopior av iPhone? Ska alla Hiphones också anmälas även om det tydligt framgår att de är Hiphones eller klassas de som en separat produkt (d.v.s. inte har något med iPhone att göra)?.

Det beror på.

Har de Apple-loggan på sig? Eller namnet "Apple"? Eller namnet "iPhone"? I så fall får de inte säljas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på.

Har de Apple-loggan på sig? Eller namnet "Apple"? Eller namnet "iPhone"? I så fall får de inte säljas.

 

Nope, då verkar de komma undan reglerna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

http://www.blocket.se/vi/21011971.htm?ca=4_s

 

Här har vi en smart tjej med, 3 stycken iPhones med sig när hon är ute och reser(?)

 

hon vill gärna att man betalar in pengar på hennes konto, men hon vill inte lämna ut

sitt telefonnummer eller adress... och ett ev möte går inte att ordna där hon befinner sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den person som säljer är ett geni, utnyttjar folks oförmåga att förstå text. Däremot är köparna inga ljushuvuden direkt ;)

Japp. Han har lagt kartongen under "telefoner" och inte under "tillbehör" där den borde höra hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Japp.

Solklar kopia.

Sen att han skriver att den är köpt hos Telenor i April får väl tolkas som bedrägeri.

 

Självklart är det en kopia. Vi som känner till iPhone kan se det direkt genom att kolla proportionerna på skärmen.

 

Att han/hon skriver att den är inköpt på Telenor var väldigt klantigt eftersom det är bedrägeri och det kan få denne fälld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast att det nu råkar vara ett specialintresse på grænsen till det absurda har inget med saken att gøra?

 

bara hoppas att det finns en liknande klick mænniskor før att alla andra piratprylar som "bluffas" ut på tradera...(såg att ni rackat ner på en annons som var ærlig på att det var en kopia... så att det bara skulle vara før køparnas skull finner jag løjevæckande)

 

Sitter på ett annat forum som pratar om Breitlingklockor och jag kan säga att ebay får många anmälningar om fakebreitlings. Jag tycker detta är ett bra initiativ, inte minst för de stackarna som inte har den kunskapen som många här besitter och kanske blir lurade på massor med pengar.

 

Keep up the good work :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"säljer min Iphone 16 gb 3g SVART Då ja ej kommer överens med den...."

...

"Radio: Ja "

 

En riktig iFåne har ingen radio.

Inte undra på att han inte kommer överens med den när den är en kopia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte undra på att han inte kommer överens med den när den är en kopia...

 

Det skulle ju vara roligt om det är någon i Telenor-affären som har sålt sin egna kopia och tagit originalet själv! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, själv slog man till på ett par fina datorer idag!

Hejja Tradera!!!

 

 

http://www.tradera.com/Macbook-Unibody-i-p...uktion_90653279

 

http://www.tradera.com/MacBook-Pro-17-2-33...uktion_90653469

 

Ringde upp Stackarn som var registrerad på auktionerna, hon visste inte ens vad Tradera var:)

Anmälde du annonsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, anmälde till tradera samt ringde polisen, men där var det sån kö att jag gav upp

är ju ändå rätt mycket pengar han försöker lura människor på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni som bryr er och gör ngt åt bufflarna och även Tradera är super!

Vi borde vara ännu fler som använder oss utav lite civilkurrage. Snyggt jobbat! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, anmälde till tradera samt ringde polisen, men där var det sån kö att jag gav upp

är ju ändå rätt mycket pengar han försöker lura människor på...

 

Det är jättebra! Nästa gång är det kanske någon av oss som går på en bluff... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jättebra! Nästa gång är det kanske någon av oss som går på en bluff... :superirriterad:

 

Jag höll på att trilla dit för inte så länge sedan. Kalla mig idiot om ni vill men det är inte alltid lätt att vara steget före.

Drog mig ur då jag kände mig lite osäker på riktigheten i säljarens avsikter. Dessa hållpunkter kan man försöka att klänga sig fast vid. Men som sagt...det är inte alltid lätt. :rolleyes:

 

1. Betala aldrig i förskott.

2. Betala bara om du får träffa och köpa telefonen direkt av säljaren.

3. Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant är det antagligen inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...