Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Falsk iPhone på Tradera


Dimeyard

Rekommendera Poster

Ja, följande annons gör mig fruktansvärt irriterad.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=84708413

 

Jag citerar texten från auktionen.

 

OBS: Mycket kort auktion....

 

Helt ny och oanvänd Iphone, endast öppnad och testad.

 

Fått i present men var inte min grej, (endast touch).

 

Köpt i Asien , dvs viss skillnad i meny samt ingen Svenska. Dock Engelska mfl. och går säkert att uppdatera. Medföljer gör också svensk stickpropp (mm enligt bild)! Ingår gör också praktisk mobil laddare i avsaknad av ström.

 

Olåst och fungerar till alla operatörer utom 3/TRE!

 

Kan inte så mycket om telefonen men den ska tydligen vara mycket bra.

 

Vid "Köp nu" ingår REK frakt, annars till kommer 100:-

 

Betalning ska ske till mitt konto i Handelsbanken inom 3 dagar efter avslutad auktion.

 

 

 

Här ser man hur han uppenbart försöker verkar dum och oinsatt för att slå sig fri från allt ansvar.

Har anmält annonsen tre gånger, men Tradera gör inte något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Längst ner så står det att någon sagt att det skulle kunna vara en kopia till honom och att han  skriver det för att han inte ville lura någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner så står det att någon sagt att det skulle kunna vara en kopia till honom och att han skriver det för att han inte ville lura någon.

 

Förmodligen är det för att jag mailade honom och sa till honom.

Det tillägget måste kommit in precis nyligen.

 

Bra att han lyssnar lite i alla fall.

 

Edit:

Ändå intressant att han skriver "jag har ingen egen vetskap om detta givetvis men jag vill vara ärlig och lägga ut att så kan var fallet!"

 

Nu slår han ifrån sig ytterligare en gång.

Om han kollar på hur gränssnittet ser ut, så går det väl inte ta miste på att det rör sig om en kopia? Eller är det så att han är helt ärlig och bara är smått korkad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kanske är från Köping?

 

:totaltgalen:

 

Så kan det vara.

 

Fast jag tycker mest synd om personerna som lägger ut över 3000:- på något som inte är en äkta iPhone.

Högsta budet ligger för närvarande på 3150:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:totaltgalen:

 

Så kan det vara.

 

Fast jag tycker mest synd om personerna som lägger ut över 3000:- på något som inte är en äkta iPhone.

Högsta budet ligger för närvarande på 3150:-

Mjo. Det får bli en överraskning.

 

Har också sett att Tradera är usla på att hålla koll, under iphone-rubriken är ju 70% kopior. Fattar inte att de får hållas men Tradera drar ju in en god slant på detta så det skiter dom väl i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo. Det får bli en överraskning.

 

Har också sett att Tradera är usla på att hålla koll, under iphone-rubriken är ju 70% kopior. Fattar inte att de får hållas men Tradera drar ju in en god slant på detta så det skiter dom väl i...

 

Fast då brukar det väl stå att det är en kopia eller en CiPhone eller liknande?

Här står det ju att det mer eller mindre är ett original.

Fast han påstår ju att han inte "vet så mycket om den"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...även köparna kan vara från Köping ;-)

Ingen av de som bjudit har mer än max 2 omdömen så detta är väl typiskt för nybörjare att bara bjuda och inte forska.

Att bjuda över 3000 till en användare UTAN omdömen är.. just omdömestlöst! :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast då brukar det väl stå att det är en kopia eller en CiPhone eller liknande?

Jo fast jag tycker det är farligt nära fake att lägga dessa under iphonerubriken. Dessa har ju uppenbarligen inget att göra med "iphone" ö.h.t. Håller med dig f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Han har fått veta att det "kan vara en mkt trovärdig kopia". "Kan vara"? :lol:

 

Auktionen är avlutad och fånen såld till någon fåne. Har själv anmält flera fejkfånauktioner till Tradera, men de verkar inte bry sig nämnvärt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har anmält flera telefoner som sålt som importerade iPhones.

Mängder av iPod, kablar, och andra tillbehör som sålt som Apple original har också blivit anmälda av mig åpå sista tiden.

Flera av dem har faktiskt försvunnit innan avslutad auktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl antagligen missat något internt, men varför dissar ni Köping (bortsett från det uppenbara: det är en rätt tråkig stad)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väl antagligen missat något internt, men varför dissar ni Köping (bortsett från det uppenbara: det är en rätt tråkig stad)?

 

To do:

 

1: Enter www.youtube.com in searchfeild

2: Type "Köping" in Youtubeseach

3: Click and enjoy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha! Han har fått veta att det "kan vara en mkt trovärdig kopia". "Kan vara"? :lol:

 

Auktionen är avlutad och fånen såld till någon fåne. Har själv anmält flera fejkfånauktioner till Tradera, men de verkar inte bry sig nämnvärt.

 

 

/ Kiwi

 

Jag har också anmält flera annonser på Tradera. Ingenting händer, det verkar som om Tradera tycker att dessa fejk-annonser är okej. Dessutom dyker det varje dag nu, upp personer med noll omdömen på Tradera som säljer iPhones. Stackars alla budgivare som blir lurade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller fått någon vidare bra respons från Tradera. Jag köpte ett par hörlurar som säljaren beskrivit så här: "fungerar utmärkt."

 

När de kom till mig, skickat med rekommenderat brev, väl förpackat, glappade kontakten något så fruktansvärt, var knappt möjligt att få ljud ur dem. Dessutom var storleksreglagen för huvudbågen väldigt slappa. Allt löste sig, skickade tillbaka paketet och så, men han skulle sälja hörlurarna igen, och gissa om han satte upp PRECIS samma annonstext.

När jag pratade med säljaren om felet på kontakten argumenterade han för att sånt kan hände i frakten, men inte fan börjar en kontakt glappa i ett vadderat kuvert.

Då skrev jag till Tradera, men från de fick man bara svaret att säljaren ansvarar för att beskrivningen stämmer osv..

 

Tror Tradera är för måna om sina pengar, att de tappar kunder, och tappar pengar i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86217870

 

Ännu en...

Alla som har ett konto på Tradera. Gå in och skriv till den där jäveln att han ska skriva i annonsen att den är oäkta.

Hur ser man att den är oäkta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser man att den är oäkta?

 

Se efter var den nedre bildskärmskanten börjar och jämför med din egen eller en annan iPhone... Viss skillnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ovanligt bra kopia, men som Elinder påpekade så ser man snabbt skillnaden om man jämför med en riktig iPhone.

 

Jag har anmält annonsen till Tradera. Jag passade på att ge dom en känga för att de inte tycks bry sig när jag har anmält kopior förut.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=86217870

 

Ännu en...

Alla som har ett konto på Tradera. Gå in och skriv till den där jäveln att han ska skriva i annonsen att den är oäkta.

 

Det är samma säljare, gummisnoken i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se efter var den nedre bildskärmskanten börjar och jämför med din egen eller en annan iPhone... Viss skillnad...

Tackar.

 

Man behöver ju faktiskt bara titta på kartongen den falska telefonen ligger på.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ovanligt bra kopia, men som Elinder påpekade så ser man snabbt skillnaden om man jämför med en riktig iPhone.

 

Jag har anmält annonsen till Tradera. Jag passade på att ge dom en känga för att de inte tycks bry sig när jag har anmält kopior förut.

 

 

/ Kiwi

 

Det gjorde jag också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se efter var den nedre bildskärmskanten börjar och jämför med din egen eller en annan iPhone... Viss skillnad...

 

Sen kan man även se på datumet att det inte ser ut som på en äkta iPhone. Och även "operatörs-sträcken".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Instämmer om vad som sägs om Tradera. Jag köper enbart filmer där ifrån och sluppit kopiorna, dock så har även jag gått på en feting nitlott.

 

Köpte ett par Shure in-ear lurar och trodde jag gjorde världens klipp och fick dom för 160kr, sen när jag fick hem dem så kollade jag på Shures hemsida och insåg att de var kopior.

 

Är ju helt och hållet mitt fel för jag inte gjorde noggrannare undersökning om vad jag köpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...