Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Falsk iPhone på Tradera


Dimeyard

Rekommendera Poster

Jag tycker ni hakar upp er på fel saker. Problemet är ju inte att det är kopior utan att de säljs under iphone-rubriken. Dessutom tycker jag till 100% att man i.s.f. ska ligga på tradera, inte säljarna....

 

:fundersam: Men om du läser mitt mail där uppe, så är det exakt det jag tar upp med henne. Hur hon utnyttjar varumärket "iPhone".

 

Problemet för övrigt, är alla de stackars individer som betalar tusentals kronor för rent skräp. Såna som inte hänger här på MacWorld och kan skilja på en äkta eller oäkta iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Hämtat från Traderas regler:

 

Följande är exempel på objekt som inte får säljas på Tradera:

* Handväskor märkta med varumärket Chanel men som inte tillverkats av Chanel.

* Klockor märkta med varumärket Rolex men som inte tillverkats av Rolex.

 

Och således inte heller mobiltelefoner med ett äpple på baksidan, men som inte har tillverkats av äpplekompaniet.

 

Det är fel att marknadsföra det som en iPhone. Men det är också fel att sälja den, även om man anger att den inte är äkta.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat från Traderas regler:

 

 

 

Och således inte heller mobiltelefoner med ett äpple på baksidan, men som inte har tillverkats av äpplekompaniet.

 

Det är fel att marknadsföra det som en iPhone. Men det är också fel att sälja den, även om man anger att den inte är äkta.

 

 

/ Kiwi

 

 

Får man alltså inte sälja kopior alls på Tradera? Det låter ju sannerligen skumt. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken

För mig är FEL är felaktigt ord om man INTE vill att medlemmar ska sälja kopior trots info om att det är kopir. Det står inte att det är FÖRBJUDET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man alltså inte sälja kopior alls på Tradera? Det låter ju sannerligen skumt. :fundersam:

Vad jag vet så är det förbjudet enligt svensk lag att sälja kopior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är FEL är felaktigt ord om man INTE vill att medlemmar ska sälja kopior trots info om att det är kopir. Det står inte att det är FÖRBJUDET.

 

Så här står det i Traderas regler:

 

Grundregel: Det är inte tillåtet att sälja märkeskopior (som t ex förfalskade klockor och handväskor), replikor, förfalskningar eller andra otillåtna kopior på Tradera

 

Och vidare:

 

En bra riktlinje: Objekt märkta med ett företags logotyp, men som inte tillverkats eller godkänts av det företaget, får inte säljas på Tradera

 

Alltså är det inte tillåtet (inte tillåtet = förbjudet) att sälja kopior på Tradera.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har anmält den för det där är absolut ingen äkta iPhone.

 

 

Jag budade, och skickade följande mejl till köparen:

 

Hej.

Jag lade precis bud på din "iPhone"

Men nu när jag kollar nogrannare på bilden så ser den något annorlunda ut än ett original!

Tex så skiljer sig texten på baksidan skiljer sig från originalet.

 

Så min fråga är, försöker du medvetet blåsa mig eller har du blivit lurad själv,

när du köpte/fick denna telefon?

 

Vad tycker du är lämpligast för mig att göra nu, polisanmäla detta som ett bedrägeriförsök, ska jag kontakta tradera, eller ska du helt enkelt göra ett tillägg i annonstexten att detta INTE är en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag budade, och skickade följande mejl till köparen:

 

Hej.

Jag lade precis bud på din "iPhone"

Men nu när jag kollar nogrannare på bilden så ser den något annorlunda ut än ett original!

Tex så skiljer sig texten på baksidan skiljer sig från originalet.

 

Så min fråga är, försöker du medvetet blåsa mig eller har du blivit lurad själv,

när du köpte/fick denna telefon?

 

Vad tycker du är lämpligast för mig att göra nu, polisanmäla detta som ett bedrägeriförsök, ska jag kontakta tradera, eller ska du helt enkelt göra ett tillägg i annonstexten att detta INTE är en iPhone?

Ska bli intressant att se vad säljaren gör nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, onekligen lite spännande, hon/han skliter väl antagligen i mig...

tycker dock att det är trist för dom som blir "blåst på riktigt" :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar från säljaren:

 

Detta är en äkta iphone och om du nu är avundsjuk för att du inte själv har en sådan.

Gråt någon annan stans!

Och buda inte om du inte tänker fullfölja köpet! detta är ingen fejk telefon. frågan är om du själv är fejk??

 

Tack för ditt mail!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar från säljaren:

 

Detta är en äkta iphone och om du nu är avundsjuk för att du inte själv har en sådan.

Gråt någon annan stans!

Och buda inte om du inte tänker fullfölja köpet! detta är ingen fejk telefon. frågan är om du själv är fejk??

 

Tack för ditt mail!

:lol: Seriöst mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbt svar från säljaren:

 

Detta är en äkta iphone och om du nu är avundsjuk för att du inte själv har en sådan.

Gråt någon annan stans!

Och buda inte om du inte tänker fullfölja köpet! detta är ingen fejk telefon. frågan är om du själv är fejk??

 

Tack för ditt mail!

 

Haha, vilken trevlig säljare. Jag anmälde annonsen och skickade ett "trevligt" mail till säljaren jag också ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:propellerbaver:

 

4000:- som jag bjöd tycker jag känns som ett fint pris för en 16gb iphone

ska bli intressant att se vad som erbjuds vid avhämtning:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte... väldigt många som säljer sina iPhone(kopior) för att de är för avancerade?

 

Har inte använt någon själv, men de ser inte speciellt svåra eller avancerade ut att använda direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:propellerbaver:

 

4000:- som jag bjöd tycker jag känns som ett fint pris för en 16gb iphone

ska bli intressant att se vad som erbjuds vid avhämtning:)

 

Då vann du auktionen? Man kan ju häva köpet om det inte är rätt vara...

Grattis till en billig iPhone 16gb :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3950:- hade jag tydligen lagt som maxbud, så nu kommer någon annan få en fejkphone

hem med posten,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte... väldigt många som säljer sina iPhone(kopior) för att de är för avancerade?

 

Har inte använt någon själv, men de ser inte speciellt svåra eller avancerade ut att använda direkt.

 

Det hela är ett säljknep. "Den är för avancerad för mig" och "Jag vet inte om det är en kopia, jag kan inte så mycket" är typiska saker att skriva i en annons där telefonen ÄR en kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på den?

 

Ja, där är det inget som indikerar ngt "fel" bara ett trevligt pris=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där är det inget som indikerar ngt "fel" bara ett trevligt pris=)

 

Det är troligen inte tillräckligt mycket att gå på...

 

Här kommer lite citat:

 

"Enligt de flesta recensionerna är Hiphone den bästa Touch Telefonen! Skulle kunna tänka mig ett byte mot Apple Iphone 2G/3G 8GB/16GB /Samsung Omnia/Sony Ericsson C905"

 

"IPhone 3G överkåtes med isurf abonnemang "

 

"Jag överkåter min iPhone med abbonemang kostnads fritt."

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...