Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Falsk iPhone på Tradera


Dimeyard

Rekommendera Poster

Kammade hem denna :o

 

http://www.tradera.com/IPhone-8gb-3g-last-...on_87073460#pic

 

Hoppas bara de inte är tegelsten, fick REK kollie-id idag och enligt posten väger paketet typ 520gram eller vad det nu var.

 

Han ringde iaf upp imorse och skickade den innan jobbet trots utan att ha kollat bankkontot.

 

(Betalade från annan bank vilket tar 1 dag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar
Kammade hem denna :o

 

http://www.tradera.com/IPhone-8gb-3g-last-...on_87073460#pic

 

Hoppas bara de inte är tegelsten, fick REK kollie-id idag och enligt posten väger paketet typ 520gram eller vad det nu var.

 

Han ringde iaf upp imorse och skickade den innan jobbet trots utan att ha kollat bankkontot.

 

(Betalade från annan bank vilket tar 1 dag)

 

Den ser ju onekligen äkta ut... Så man får ju hoppas att du blir glad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser ju onekligen äkta ut... Så man får ju hoppas att du blir glad =)

 

Mjeypp den var äkta :D Hämtade utden vid 10 imorse och stämde enligt auktionen.

 

Var förbi Telia o köpte refillkort och passade på att fråga om Garantin och JA, garantin medföljer telefonen och inte första ägaren!

 

Nackdelen var att telefonen hade nyaste 2.2.1 samt baseband 03.20 så mitt Jailbreak ville inte funka :(

 

Får väl lugna mig genom att lyssna på musik o skriva sjuka sms till polarna.

 

Förresten, hade ett vapen ute på blocket för försäljning och / eller byte mot iPhone och fick massa mail från en "rambo_polis@hotmail.com" utgav sig för att heta Rambo Tilpsson, sa sig ha en för inbyte, snodde bilderna från Tradera etc.

Däremot har jag hans riktiga namn, personnummer samt tillhörande familj, föräldrar och telenummer om ni blivit lurade av ett köp.

Har mailat honom och bett honom dra sig undan det han sysslar med och inte hört / sett ett dyft av snubben sen dess. IP gick till Helsingborg / Bjuv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjeypp den var äkta :D Hämtade utden vid 10 imorse och stämde enligt auktionen.

 

Var förbi Telia o köpte refillkort och passade på att fråga om Garantin och JA, garantin medföljer telefonen och inte första ägaren!

 

Nackdelen var att telefonen hade nyaste 2.2.1 samt baseband 03.20 så mitt Jailbreak ville inte funka :(

 

Får väl lugna mig genom att lyssna på musik o skriva sjuka sms till polarna.

 

Förresten, hade ett vapen ute på blocket för försäljning och / eller byte mot iPhone och fick massa mail från en "rambo_polis@hotmail.com" utgav sig för att heta Rambo Tilpsson, sa sig ha en för inbyte, snodde bilderna från Tradera etc.

 

 

Denna person hade även 10 orginal iPhones ute på blocket för någon dag sen. Kille fanns i Bjuv, men man fick inte hämta telefonen bara få den skickad till sig. Låter som en smart person...folkskygg?

Däremot har jag hans riktiga namn, personnummer samt tillhörande familj, föräldrar och telenummer om ni blivit lurade av ett köp.

Har mailat honom och bett honom dra sig undan det han sysslar med och inte hört / sett ett dyft av snubben sen dess. IP gick till Helsingborg / Bjuv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yttligare en!

fan det finns riktigt många kopior på tradera, ska försöka anmäla så många som möjligt idag :)

 

Jag hjälper också till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tror ni om denna? telefonen i sig ser ju väldigt äkta ut, det är när jag ser kartongen som jag blir misstänksam..

 

Nu vet jag inte hur kartongen till första iPhone ser ut, men jag tycker det ser bra ut överlag. Skärmstorleken är iaf rätt :ThumbsUp: och tillbehören ser också äkta ut.

 

Förstår bara inte att folk, i dessa tider med allt bättre kameror, fortfarande inte lyckas ta bra bilder till sina auktioner... Tar folk alltid bilderna med sina mobiler? Det suuuger.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur kartongen till första iPhone ser ut, men jag tycker det ser bra ut överlag. Skärmstorleken är iaf rätt :ThumbsUp: och tillbehören ser också äkta ut.

 

Förstår bara inte att folk, i dessa tider med allt bättre kameror, fortfarande inte lyckas ta bra bilder till sina auktioner... Tar folk alltid bilderna med sina mobiler? Det suuuger.

 

 

/ Kiwi

Den ser mer eller mindre exakt ut som iPhone 3Gs låda fast det står inte 3G på sidan och den saknar ikonen för App Store.. Så kartongen är FAKE men telefonen kan fortfarande vara äkta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yttligare en!

fan det finns riktigt många kopior på tradera, ska försöka anmäla så många som möjligt idag :)

Den säljaren var ju åtminstone ärlig och säger rakt ut att det är en kopia och den ligger under "Övriga märken". (Och alltså inte under "Apple iPhone".)

 

Men det är ju inte mindre förbjudet för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den säljaren var ju åtminstone ärlig och säger rakt ut att det är en kopia och den ligger under "Övriga märken". (Och alltså inte under "Apple iPhone".)

 

Men det är ju inte mindre förbjudet för det.

Haha, men som vi tidigare har fastslagit är ju kopior inte tillåtet alls, att sälja på Tradera :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju inte mindre förbjudet för det.
Haha, men som vi tidigare har fastslagit är ju kopior inte tillåtet alls, att sälja på Tradera :borstatanderna:

Nej, just det.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yttligare en!

fan det finns riktigt många kopior på tradera, ska försöka anmäla så många som möjligt idag :)

Har anmält :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även den andra är borta.. Tradera kick ass... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är min nya hobby!

anmäler dagligen piratkopior till både tradra och blocket!

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen var att telefonen hade nyaste 2.2.1 samt baseband 03.20 så mitt Jailbreak ville inte funka :(

 

Jailbreak fungerar med version 2.2.1, det är bara upplåsning som inte går ;)

 

Det intressanta är ju att om man är lat och använder bilder direkt från Internet kommer man undan då vi inte kan se om det är en riktig eller inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borta!!! :borstatanderna: :borstatanderna:

 

 

Även den andra är borta.. Tradera kick ass... :)

:ThumbsUp:

 

Tycker vi gör ett bra jobb :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser mer eller mindre exakt ut som iPhone 3Gs låda fast det står inte 3G på sidan och den saknar ikonen för App Store.. Så kartongen är FAKE men telefonen kan fortfarande vara äkta..

Kartongen är inte alls fake... Man kan köpa iPhone som är "refurbished", vilket betyder att telefonen har en gång varit sönder och har då lämnats in till Apple och dom har lagat den (oftast bytt hårdvara) och säljer den på nytt. Dom säljer den då i en vit box för att visa att den är refurbished. Telefonen är då billigare när man köper den men samma garanti gäller på produkten, i detta fall iPhonen.

 

Tror helt klart att iPhonen (och boxen) i annonsen är äkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså att ni orkar...

Det är inte alls svårt. Se det som välgörenhet. Till skillnad från dig gör vi något för mänskligheten. :galetglad:

 

Skämtåsido. Det tar fem sekunder att anmäla en annons på Tradera. Fem sekunder att hjälpa någon från att bli lurad på tusentals kronor. Om det var du som hade blivit blåst, hade du nog uppskattat det jobb vi utför här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls svårt. Se det som välgörenhet. Till skillnad från dig gör vi något för mänskligheten. :galetglad:

 

Skämtåsido. Det tar fem sekunder att anmäla en annons på Tradera. Fem sekunder att hjälpa någon från att bli lurad på tusentals kronor. Om det var du som hade blivit blåst, hade du nog uppskattat det jobb vi utför här :)

 

 

fast att det nu råkar vara ett specialintresse på grænsen till det absurda har inget med saken att gøra?

 

bara hoppas att det finns en liknande klick mænniskor før att alla andra piratprylar som "bluffas" ut på tradera...(såg att ni rackat ner på en annons som var ærlig på att det var en kopia... så att det bara skulle vara før køparnas skull finner jag løjevæckande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...