Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet har dött...


Landberg

Rekommendera Poster

Kan inte förstå kritiken att ni tycker att vi modererar för hårt?

 

Det är väl sällan vi stänger en tråd eller osynliggör inlägg.

Det jag gjort mest, är att rätta rubriker, och ta bort porrspam, det sista ser jag ut att slippa framöver.

Nån djävla ordning måste det ju vara, även i ett forum.

 

För att uttrycka det symboliskt (tror inte många fattar den) :lol:

 

 

jo senaste veckan har ni stängt minst 2 här i papperkorgen!!!

och jag har fått ganska många trådar stängda, och det är väldigt tråkigt. då blir man lite sur, låt oss ha våra lektrådar och god kväll trådar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar
Kan inte förstå kritiken att ni tycker att vi modererar för hårt?

 

Det är väl sällan vi stänger en tråd eller osynliggör inlägg.

Det jag gjort mest, är att rätta rubriker, och ta bort porrspam, det sista ser jag ut att slippa framöver.

Nån djävla ordning måste det ju vara, även i ett forum.

 

 

Bullshit.

Det enda ni moderater gör ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla moderatorer är inte dåliga, ingen är dålig men nån är lite för tråkig och kanske utgår mest från sig själv istället för att tänka vad som är bäst för alla, och det är inte du sven.

 

Inte meningen att starta ett krig mellan medlemmarna och moderatorerna... det är mycket stämningen bara i denna tråden som gör att jag skiter i detta forumet. Jag har ett vanligt liv utanför men detta forum har betytt mycket, för det finns sjukt trevliga folk här som jag faktiskt ser som mina vänner och som jag gärna skulle ta en öl med eller bara träffas och umgås...

 

Kände att jag var tvungen att skriva nått, spåra inte nu!

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte moderatorerna i sig jag klagar på. Det är uppenbart att det handlar om nya, mycket strängare direktiv uppifrån. Det var rätt tydligt när det började, för det var verkligen från en dag till nästa som det förändrades drastiskt.

 

Fulcensureringen av ord är bara så löjligt amerikansk att man baxnar. Det är verkligen lågt för ett svenskt diskussionsforum.

 

Men dessa två förändringar har ju inte gjorts nyss, utan det var nåt år sen eller drygt det. Så på senaste tiden tycker jag inte det hänt nåt särskilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo senaste veckan har ni stängt minst 2 här i papperkorgen!!!

och jag har fått ganska många trådar stängda, och det är väldigt tråkigt. då blir man lite sur, låt oss ha våra lektrådar och god kväll trådar!!

Forumet ska väl ändå inte vara en lekstuga.

God Morgon god förmiddag, go middag, go eftermiddag, go kväll, god natt.. snart blir det väl Kl 5-tråden kl 6-tråden osv.

 

Det är helt meningslöst. då kräver jag att Papperskorgen helt skiljs från övriga forumet, och inte kommer upp i Visa nya inlägg. eller så gör jag som Landberg, drar härifrån för gott.

 

Vi tar, inte jag i alla fall, bort trådar utan att först diskutera med andra moderatorer, däremot stänger jag om det kommer upp en tråd som redan finns femtioelva av och hänvisar till någon liknande. Det blir en salig röra här annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fulcensureringen av ord är bara så löjligt amerikansk att man baxnar. Det är verkligen lågt för ett svenskt diskussionsforum.

Det är nog så att ingen vet hur man stänger av funktionen, och ingen vågar öppet medge det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... en tråd som redan finns femtioelva av och hänvisar till någon liknande.

I iPhone-avdelningen finns det minst så många inom vart och ett av en handfull ämnen, men jag kan förstå att ni inte orkar bry er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet ska väl ändå inte vara en lekstuga.

God Morgon god förmiddag, go middag, go eftermiddag, go kväll, god natt.. snart blir det väl Kl 5-tråden kl 6-tråden osv.

 

Det är helt meningslöst. då kräver jag att Papperskorgen helt skiljs från övriga forumet, och inte kommer upp i Visa nya inlägg. eller så gör jag som Landberg, drar härifrån för gott.

 

jo jag tycker faktiskt att det vara det. en lekstuga, fast bara i papperskorgen, innan tyckte jag att det ar ganska tråkigt här men efter det att jag upptäckte papperskorgen så har jag haft det jätteroligt. men nu känns det som att vi inte får göra det som vi innan fick göra här i papperskorgen. Varför inte n lektråd till, varför låser ni inte denna egentligen? jag lovar att det finns andra trådar som folk klagar i, tex "Klagomuren"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet ska väl ändå inte vara en lekstuga.

God Morgon god förmiddag, go middag, go eftermiddag, go kväll, god natt.. snart blir det väl Kl 5-tråden kl 6-tråden osv.

 

Det är helt meningslöst. då kräver jag att Papperskorgen helt skiljs från övriga forumet, och inte kommer upp i Visa nya inlägg. eller så gör jag som Landberg, drar härifrån för gott.

 

Här ser vi en klar åsiktsskillnad mellan oss två. Jag anser att det just är det som finns i Papperskorgen som gör att det har varit en familjär stämning på detta forum. I de andra trådarna kan vi bråka lite på varandra och diskutera men frågar du mig är Papperskorgen den viktigaste delen på detta forum för det är den som gör att MacWorld skiljer sig... Förlåt, har skiljt... sig från övriga forum.

 

Jag tycker att det visar sig ganska snabbt vilka trådar som majoriteten accepterar och jag ser inte det som din och de andra moderatorernas uppgift att bedöma vilka trådar som ska stängas.

 

Kl 5-tråden tycker jag låter bra... En sån måste jag göra! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför låser ni inte denna egentligen? jag lovar att det finns andra trådar som folk klagar i, tex "Klagomuren"...

 

Precis, jag tycker nästan att de kan låsa alla klagotrådar så kan vi gå runt och tro att alla trivs på MacWorld-forumet. Censurera allt innehåll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då slutar jag, gör vad ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då slutar jag, gör vad ni vill.

 

Men vad är det för barnsliga fasoner? Jag har skrivit i många trådar att jag tycker att du är väldigt viktig i detta forum och det står jag fortfarande för! Men det betyder inte att jag inte tänker rikta kritik mot moderatorer om jag anser att de gör fel. Om majoriteten börjar skriva i exempelvis en "Kl 5"-tråd borde väl den få existera? Bara för att man kanske anser att den tråden är onödig behöver man väl inte stänga den om många skriver i den? (Nu var väl detta kanske ett dåligt exempel på en tråd...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att vi/dom (tror inte jag var med) i en tråd för några månader sedan bestämde unisont (de som var med) att det fick va lite måtta på lekåtrams-trådarna i papperskorgen, men det är ju en sån sak som är svårt att avgöra från fall till fall var gränsen ska gå, inte så lätt för moderatorerna då.

 

Sen som nästan uttalats här så bidrar ju såna här "nu drar jag härifrån"-trådar inte direkt till trivseln, ska man dra så dra bara utan att förstöra stämningen för de som är kvar. ;)

 

Men jag är säker på att Landberg är snart tillbaka, man kan avhålla sig någon vecka sen drar det i macworldtarmen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorerna är väl ändå ett kollektiv? -Inte bara Poca?

Om moderatorerna drar år olika håll är något det får lösa internt och sätt upp en policy som är klar och redig. Ett typfall ur "ledarkursboken" -Peka ut riktningen med hela handen. Vad som ibland kan göra gott för navigeringen här är att lägga samman liknande trådar. Det är inte alltid man orkar klicka igenom hela forumlistan för att hitta något kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorerna är väl ändå ett kollektiv? -Inte bara Poca?

 

Jag pratar i alla fall rent allmänt. :) Sen så håller jag med dig om att det är bra om de vet sina generella riktlinjer. Det minimerar också risken för osämja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fulcensureringen av ord är bara så löjligt amerikansk att man baxnar. Det är verkligen lågt för ett svenskt diskussionsforum.
Det är nog så att ingen vet hur man stänger av funktionen, och ingen vågar öppet medge det. :D

Jag har sagt det förut o jag säger det igen :P Det är inget som vi moderatorer styr över. Det ligger i en högre/djupare nivå av forumet. Fråga Leijon vetja.. ^_^

 

I iPhone-avdelningen finns det minst så många inom vart och ett av en handfull ämnen, men jag kan förstå att ni inte orkar bry er.

Nä, till slut blir det lite för mkt (av det goda) o då orkar man inte riktigt.

 

---

 

Jag, som moderator, rättar rubriker till största del. Nu är ju "spam-säsongen" över :crossfingers: men hittills har jag varit med o rensat bort massor med spam.

 

Jag låser/stänger ibland trådar, men i alla de fallen så skriver jag, i rött, att jag gjort det och oftast oxå varför.

 

Vill ni ge kritik så gör det öppet, antingen i forumet

eller direkt till berörd moderator via PM, men skriv inte luddigt så som; "Jag menar ingen särskild men jag tycker inte om när xxx gör si eller så..."

 

Så länge man formulerar sig väl o har lite på fötterna så kan man vara hur arg som helst. :utskallning:

Alla är människor o alla kan göra fel. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte dags att avliva den här tråden nu! Den leder ingen vart, bara spyr galla. Känns lika meningsfull som trådarna för och emot fildelning, varg eller inte, gud eller Freja. Ett evig skyttegravskrig!

 

Ni gör som ni vill! Jag tar i alla fall helgledigt nu och slutar bevaka en del trådar som bara är energitjuvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är fel av er moderatorer att stänga dessa lektrådar som ligger i papperskorgen.

 

Tex. Hur känd är medlemmen över dig?

skriv en siffra mellan 1-10

 

Jag tycker att det är synd att ni låser sånna trådar.

Ibland har man inget att göra på ett forum då inget nytt inlägg har kommit. Då tycker jag det är kul med sånna trådar.

Skriver man i papperskorgen så gör man. jag tycker det borde vara förbjudet att låsa en tråd förutom om det är porr i den eller har något annat olämpligt i den, som ligger i papperskorgen.

 

Hade bara en tanke som borde tas upp i forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom riktigt meningslösa lektrådarna kanske man kan låta vara, självdör inte dom ändå efter ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt problematiken. Visst, att man inte ska ha 543 trådar inom samma ämne, men i en papperskorg är ändå en papperskorg. Det visar väl sig själv om det är en tråd många vill ha (då får den ju många svar). För att återigen dra upp tråden om "Hur känd är personen är över dig" så fick den massa svar snabbt. Och visst att den hade dött efter ett tag, men det gör de flesta trådar. Ser inte riktigt skillnaden mellan dessa "lek"-trådar (läs: trådar som gör det mer lättsamt och skapar gemenskap) och alla otaliga trådar om nyheter som medlemmar hittar (som inte har ett dugg med Apple, Mac eller iPhone att göra).

 

Nej, allt behöver inte vara superseriöst hela tiden. Där har Papperskorgen en stor roll att spela.

Och data tar inte så stor plats att lagra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån känner sig manad så skapa en omröstning. Ska lektrådar få komma tillbaka i Papperskorgen?

 

Vi som modererar tar självklart åt oss av den stora massans vilja (hoppas jag pratar för alla nu?) :P

Men sen om forumsledningen är av annan åsikt så kommer den i första hand.

 

Kom igen nu.. se lösningar, inte problem. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det för barnsliga fasoner?

 

Ta det lugnt... Pocahontas har sagt adjö minst ett tiotal gånger, men varit tillbaka någon timme senare varje gång. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min avatar borde heta Papperskorgsmannen så mycket jag ställt till i papperskorgen med forumets längsta tråd, lekar, trams mm mm. Just nu känns det som om det blåser en kallare vind över forumet..... en föraning från Hard Mac Café där minsta trams blev beskjutet med bazooka från "uppblåsta sk intellektuella överdängare".... :utskallning:

...

Dit kommer inte detta forumet, men det måste få finnas en lekfullhet annars går det inte att vara här. Å andra sidan kan det bli för mycket av detta också så frågan är var man drar gränsen..........? Min humor är ju inte lika som din... Å tredje sidan kan man ju TÄNKA till innan man skapar en tråd så att den har någon form av mening och innehåll och inte bara blajblaj som råkar rinna ur hjärnan precis just nu... :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lika meningsfull som trådarna för och emot fildelning, varg eller inte, gud eller Freja. Ett evig skyttegravskrig!

 

Men är det inte just de trådarna som engagerar som ger forumet liv?

Att det i sluttampen inte resulterar i något, har det nån betydelse?

Vissa ämnen kommer upp med gammalt ämne men poppar upp som ny tråd, vågorna går höga ett tag, sen slocknar tråden för att efter ett tag dyka upp i anna form igen. Och eftersom vi har ganska högt i tak så kan engagemanget få oanade höjder ner till bottenskrap.

Papperskorgen är lite av en garant för att även de övriga avdelningarna skall leva vidare. För mig är det ren underhållning, då variationerna faktiskt är oändliga från allvarliga livsfrågor till rena fjanterier. Det är i Papperskorgen det händer nåt, men samtidigt finns då en bevakning på de andra avdelningarna för att kunna t.ex. hjälpa till vi problem.

I Papperskorgen kan det bli härligt OT, snytingar till höger och vänster, grupperingar, det finns hur mycket kryddningar som helst.

Härligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...