Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet har dött...


Landberg

Rekommendera Poster

Jag tycker att detta forum helt har tappat charmen... Folk som jag tycker är väldigt trevliga lämnar stället pga att andra inte håller tungan mitt i mun mm. Eller att trådar stängs utan motivering för att nån moderator tyckte den var onödig, fast kanske 90% av alla på forumet ville ha kvar den. Det ska inte vara så... För bara nått år sen så var det så jäkla grymt och trevligt här, bra gemenskap, men den är HELT borta. Ville bli moderator och kanske kunna påverka så att de kom upp igen, men nja inte...

Ett forum mår inte bra när fler och fler sticker..

 

Så jag lägger ner med...

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar

Tråkigt att du väljer att lämna oss. :(

 

Jag kan hålla med om att jag har sett en försämring på detta forum under det året jag har varit här och det är inte så tråkigt. Riktigt vad det beror på vet jag inte men som du nämner så har det nog lite med moderatorerna att göra och hur de är i vissa trådar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ge upp nu Landberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ofta kännas så, men jag tycker själv att det är ungefär likadant nu som när jag först kom hit. Man vänjer sig vid förändringar, i alla fall de flesta. Den mycket hårdare modereringen från senaste dryga året har jag svårt att svälja, liksom den korkade fulaordcensuren i forummotorn, men i övrigt så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att detta forum helt har tappat charmen... Folk som jag tycker är väldigt trevliga lämnar stället pga att andra inte håller tungan mitt i mun mm. Eller att trådar stängs utan motivering för att nån moderator tyckte den var onödig, fast kanske 90% av alla på forumet ville ha kvar den. Det ska inte vara så... För bara nått år sen så var det så jäkla grymt och trevligt här, bra gemenskap, men den är HELT borta. Ville bli moderator och kanske kunna påverka så att de kom upp igen, men nja inte...

Ett forum mår inte bra när fler och fler sticker..

 

Så jag lägger ner med...

 

Haade!

 

Men det här går ju i vågor, efter regn kommer sol.

har även jag hoppat av, eller gjort upphåll, flera gånger, men skall nivån hållas uppe så behövs det nog såna som du här.

Du gör oss alla en otjänst om du lägger av.

Vila dig lite och kom igen sen, suget går inte att göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är relativt ny i detta forum. Har dock varit med lite mer i andra forum.

 

Nu vet inte jag hur många medlemmar det finns här, men tendensen blir ju, efter et tag, att ju mer ett forum växer, så försvinner den familjära känslan endel. Dock, så finns det fortfarande kvar en massa tokbra kunskap. Som sagts tidigare, du behöver ju inte avsluta medlemskapet, bara ha det lite vilande, gå in ibland och kolla... Ibland dyker det nog upp nåt riktigt intressant.

 

Skulle dock va tråkigt att inte se några fler av dina snygga foton här!

 

Knallkorkar finns överallt :) Oavsett storlek på forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att jag har sett en försämring på detta forum under det året jag har varit här och det är inte så tråkigt.

Beror på att jag kom :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker över det Landberg. Som förra gången du skulle hoppa av för din flickvän ville träffa dig mer eller vad det var :borstatanderna: Tog inte många dagar innan du kom tillbaka i gammalt gott slag igen. Ta några dagars semester, titta inte ens in för att kolla läget. Sen när du är tillbaka så sitter alla och väntar med en -> :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Jag håller också med Landberg, suget att logga in här är inte alls särskilt stort längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att jag har sett en försämring på detta forum under det året jag har varit här och det är inte så tråkigt.

 

Haha, jag är väldigt trött just nu så det var väl därför jag skrev lite galet... Vad jag menar är att det "är inte så roligt". :D Haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående, ge inte upp. Ta en paus men kom tillbaka. CdClCm har rätt, det är lite svårt med modereringen och censuren av vissa ord för den är så godtycklig och kall. Den skrämmer nog en del, tyvärr, som annars skulle tycka det är kul med ett forum som behandlar Mac på de villkor man själv ställer. Det är många gånger de som bestämmer som ligger bakom att ett forum går åt pipan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag har hamnat i nåt gnällbälte, men inte kan vi väl skylla stämningen på moderatorerna.

Forumet är bara vad vi gör det till, och då vi alla här är så olika så är det ju öppet för lite missförstånd och stora/små meningskiljaktigheter, då och då, ja ibland oftast.

Vi har så olika värderingar, temperament och humor, men varför inte se det som något positivt?

Moderatorena är frivilliga, de har dubbla roller, både som moderatorer och vanliga medlemmar. Även en moderator måste väl som medlem ha rätten att ha kontroversiella åsikter, och då även kanske ha annan mening på vad som skall modereras eller ej, där finns ju ingen absolut sanning.

Alla kan inte älska alla, men kan inte ni som nu klagar försöka ta det mer med en klackspark? Vi, åtminstone jag, är här för att ha kul, och tar ingenting så himla gravallvarligt.

Det är många korta stubiner här, det är många allvarliga (seriösa?), vi har nördar, festprissar och även helt vanliga människor som rör sig ute i samhället och har ett riktigt liv.

I avsaknad av kroppspråk och minspel så kanske vi skall tänka en gång till innan vi hugger till på en provokation eller meningsskiljaktighet, läs också lite mellan raderna.

 

MacWorlds forum är inte på liv och död!

 

 

(Skall jag ändå klaga, så är det nog att jag själv modereras för lite, ibland tar jag ut svängarna lite väl vidlyftigt, men numera bara mot en medlem, ..., fast å andra sidan .... han har nog gjort sig förtjänt av det? :) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och även helt vanliga människor som rör sig ute i samhället och har ett riktigt liv.

 

Näähää, det kan jag aldrig tänka mig... :fundersam:

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Hur kan något man skapar själv vara dåligt?

-Kom inte med ett problem kom med en lösning! :D

 

PS Däremot kan det vara lite tidsödande ibland DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet blir vad man gör det till och själv blir man som man gör sig till............ :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet blir vad man gör det till och själv blir man som man gör sig till............ :hihihi: :hihihi:

 

-Man har inte roligare än man gör sig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte förstå kritiken att ni tycker att vi modererar för hårt?

 

Det är väl sällan vi stänger en tråd eller osynliggör inlägg.

Det jag gjort mest, är att rätta rubriker, och ta bort porrspam, det sista ser jag ut att slippa framöver.

Nån djävla ordning måste det ju vara, även i ett forum.

 

För att uttrycka det symboliskt (tror inte många fattar den) :lol:

 

post-113-1228463838_thumb.jpgpost-113-1228464021_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte förstå kritiken att ni tycker att vi modererar för hårt?

 

Det är väl sällan vi stänger en tråd eller osynliggör inlägg.

Det jag gjort mest, är att rätta rubriker, och ta bort porrspam, det sista ser jag ut att slippa framöver.

Nån djävla ordning måste det ju vara, även i ett forum.

 

För att uttrycka det symboliskt (tror inte många fattar den) :lol:

 

post-113-1228463838_thumb.jpgpost-113-1228464021_thumb.jpg

 

FN 1962?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:borstatanderna: 1960

post-113-1228464572_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här forumet var bra för ett år sedan.

Det kommer bli bra igen. Det har bara varit ganska mycket förändringar på sista tiden som vi gamla uvar har svårt att vänja oss vid... :borstatanderna:

 

Många nya medlemmar, en mindre iPhone-hysteri samt en massa strul med forummotorn ser jag som huvudskälen. Det första är bara bra, även om det förändrar stilen för uvarna, det andra har väl blåst över nu, och det tredje... ja, nu verkar det ju ganska stabilt och spammen är förhoppningsvis borta ett tag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet är ju inte bara Papperskorgon.

Papperskorgen är det ställe vi dôsnackar i väntan på att lösa problem i de andra trådarna, det är ju det som är forumets huvuduppgift, inte att lösa världens problem i Papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:borstatanderna: 1960

post-113-1228464572_thumb.jpg

 

-Var det så länge sedan? Uj! Chansade på Cuba-krisen men det var uppenbarligen fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...