Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet har dött...


Landberg

Rekommendera Poster

Men är det inte just de trådarna som engagerar som ger forumet liv?

Att det i sluttampen inte resulterar i något, har det nån betydelse?

Vissa ämnen kommer upp med gammalt ämne men poppar upp som ny tråd, vågorna går höga ett tag, sen slocknar tråden för att efter ett tag dyka upp i anna form igen. Och eftersom vi har ganska högt i tak så kan engagemanget få oanade höjder ner till bottenskrap.

Papperskorgen är lite av en garant för att även de övriga avdelningarna skall leva vidare. För mig är det ren underhållning, då variationerna faktiskt är oändliga från allvarliga livsfrågor till rena fjanterier. Det är i Papperskorgen det händer nåt, men samtidigt finns då en bevakning på de andra avdelningarna för att kunna t.ex. hjälpa till vi problem.

I Papperskorgen kan det bli härligt OT, snytingar till höger och vänster, grupperingar, det finns hur mycket kryddningar som helst.

Härligt!

 

Håller helt och hållet med! :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar
Kom igen nu.. se lösningar, inte problem. ^_^

 

Om det inte finns några problem, finns ju heller inget behov av lösningar... ;) Tvärtom är det otroligt viktigt att penetrera alla frågor och rota runt några varv extra i varje problem för att försöka formulera vad de består av... Det kallas att problematisera och är standardprocedur inom all vetenskaplig verksamhet och inom all typ av beslutsfattande.

Först när man vet vad problemet består av är det dags att börja fundera på lösningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är att det finns en gräns för sådana trådar. Lite kul i början men ganska snart blir det tjatig evighetsmaskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet- om man gör det till ett sådant- är ju just att vi alla har olika åsikter om vad som engagerar och vad som är roligt. En av de mest underhållande trådarna jag upplevt på forumet var en misslyckad omröstning som utvecklades till en symfoni i galet spam. Idag skulle den tråden antagligen aldrig fått vara kvar. Det är en balansgång; å ena sidan tillåta lite galenskaper, trams och lekar å andra sidan rensa bort de värsta avarterna. Alla moderatorerna är ju individer och har därmed alldeles egna åsikter om hur det ska vara. Jag tycker det blivit för strikt.

Jag vill inte att forumet ska gå samma väg som andra :ermm: macforum. Papperskorgen bör vara lite friare. Om jag stöter på en tråd om bilar, trav eller nåt annat som inte intresserar mig hoppar jag över den och jag förväntar mig att seriösaare personer på samma sätt kan hoppa över trådar av typen; en ny lek..... (Eller jag skulle göra om jag inte kände ett visst ansvar för att kolla igenom allt)

Det jag skulle framförallt önska av det nya forumet som är på gång är att varje medlem kan välja vilka underavdelningar som visas i "nya inlägg" Jag skulle antagligen välja bort hela iphones-avdelningen men det hindrar ju inte att andra tycker den är det mest intrssanta på hela forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det finns trådar som dör ut. Men ska då moderatorerna inte stänga dom trådarna för att de ''kommer'' att dö ut. OM dom dör ut så får man väll ha roligt med tråden så länge.

Och sen skriver ni moderatorer: Den här tråden förtjänar inte ens plats i papperskorgen.

 

Om man startar omröstning som skulle vara om man gillar de här lektrådarna. Kan jag lova att minst 80% kommer att svara ja.

Så bara för att ni moderatorer tycker att de är onödiga så tycker inte alla andra det.

 

Som Rickard123 skrev så ska jag inte bara klaga.

Ett tips är: Stäng inte lektrådar! Bara för att du tycker den är onödig tycker inte alla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kul i början men ganska snart blir det tjatig evighetsmaskin.

 

Jo, men tråden falnar ju när det inte är kul längre och samma agument cirkulerat för många gånger.

Sen har vi olika uthållighet när det gäller antalet "cirkulationer!. ;)

 

Själv går jag inte ens in i de så kallade fjanttrådarna, rubriken säger oftast det mesta, men jag lider ju inte av att andra gör det och uppenbarligen uppskattar dessa "lektrådar".

 

Men faktum är ju att vi i Papperskorgen hittar något för alla smaker, och hittar vi inte det är det ju bara att skapa en ny "egen" tråd efter egen smak. Forumet är ju vad vi själva gör det till, är det tråkigt får väl vi bidra med att höja stämningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, men...

 

jag tittar aldrig i (lek-)trådarna "Ställ en fråga till personen under dig", "Vad gör du idag? En mycket ovetenskaplig undersökning!!", "Bildassociation", "Väderläget just nu", "Travtråden", "Tidnings och Artikeltråden", "Vad drömde du i natt? En mycket ovetenskaplig undersökning", "Vad är meningen med livet?" eller "Världens längsta tråd" etc etc etc

 

men det betyder inte att jag vill att någon moderator ska ta bort dem, det vore ju att döda folk och medlemmars leklust.

Jag tycker i likhet m många andra att man inte ska låsa trådar i "Papperskorgen" (försåvitt de inte innehåller alltför uppenbara övertramp o personangrepp, men... "Lite blodvite ska en riktig forumdeltagare tåla - särskilt i 'Papperskorgen'")

De självdör med intresset för desamma.

Att moderatorerna flyttar trådar till rätt forum eller korrigerar rubriker tycker jag bara är bra.

Jag har deltagit mera aktivt här ung ett år, och tycker att stämningen i huvudsak är bra och respektfull, men det går givetvis upp och ner.

Jag är glad att någon vill moderera, det vill inte jag...

Tackar J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte just de trådarna som engagerar som ger forumet liv?

Att det i sluttampen inte resulterar i något, har det nån betydelse?

Vissa ämnen kommer upp med gammalt ämne men poppar upp som ny tråd, vågorna går höga ett tag, sen slocknar tråden för att efter ett tag dyka upp i annan form igen. Och eftersom vi har ganska högt i tak så kan engagemanget få oanade höjder ner till bottenskrap.

 

Papperskorgen är lite av en garant för att även de övriga avdelningarna skall leva vidare. För mig är det ren underhållning, då variationerna faktiskt är oändliga från allvarliga livsfrågor till rena fjanterier. Det är i Papperskorgen det händer nåt, men samtidigt finns då en bevakning på de andra avdelningarna för att kunna t.ex. hjälpa till vi problem.

 

I Papperskorgen kan det bli härligt OT, snytingar till höger och vänster, grupperingar, det finns hur mycket kryddningar som helst.

Härligt!

 

Problemet- om man gör det till ett sådant- är ju just att vi alla har olika åsikter om vad som engagerar och vad som är roligt. En av de mest underhållande trådarna jag upplevt på forumet var en misslyckad omröstning som utvecklades till en symfoni i galet spam. Idag skulle den tråden antagligen aldrig fått vara kvar. Det är en balansgång; å ena sidan tillåta lite galenskaper, trams och lekar å andra sidan rensa bort de värsta avarterna. Alla moderatorerna är ju individer och har därmed alldeles egna åsikter om hur det ska vara. Jag tycker det blivit för strikt.

 

Jag vill inte att forumet ska gå samma väg som andra :ermm: macforum. Papperskorgen bör vara lite friare. Om jag stöter på en tråd om bilar, trav eller nåt annat som inte intresserar mig hoppar jag över den och jag förväntar mig att seriösaare personer på samma sätt kan hoppa över trådar av typen; en ny lek..... (Eller jag skulle göra om jag inte kände ett visst ansvar för att kolla igenom allt).

 

Det jag skulle framförallt önska av det nya forumet som är på gång är att varje medlem kan välja vilka underavdelningar som visas i "nya inlägg" Jag skulle antagligen välja bort hela iPhones-avdelningen men det hindrar ju inte att andra tycker den är det mest intrssanta på hela forumet.

 

Bra talat! ^_^:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte förstå kritiken att ni tycker att vi modererar för hårt?
det handlar väl om att den del modererar sina egna trådar ;)

 

Det är väl sällan vi stänger en tråd eller osynliggör inlägg.
definera sällan... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min önskan är densamma som Kabos, att kunna sålla bort vissa avdelningar i Visa nya inlägg.

 

Om det ligger 80% trams i visa nya inlägg så är det inte så kul för dem som kanske hellre vill titta på Macrelaterade inlägg.

Visst, jag deltar i Papperskorgen, men nån måtta får det vara, lektrådarna roar inte mig, om det inte är "tankearbete" i dem.

 

Tonårsjesus vill t.ex starta en lektråd som rör musik, och frågat mig via PM, inte mig emot, bara vi inte bryter mot några regler, och jag har lagt upp hans fråga i Moderatorstråden, och inte fått svar från "högre ort" som det så fint heter.

Bland oss som modererar har vi lite skilda åsikter. Som jag sett så bryter det inte mot våra forumregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det handlar väl om att den del modererar sina egna trådar ;)

 

definera sällan... ;)

 

Sluta nu med dina fåniga kommentarer, du är inte ett dugg rolig. Och jag undanber mig påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta nu med dina fåniga kommentarer, du är inte ett dugg rolig. Och jag undanber mig påhopp.
tog du åt dig ;) ojoj
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta nu med dina fåniga kommentarer, du är inte ett dugg rolig. Och jag undanber mig påhopp.

 

I mina ögon var det inga fåniga kommentarer. Man ska undvika att moderera sina egna trådar och att definiera hur många gånger man anser att sällan är tycker jag är en rimlig fråga då många uppenbarligen anser att det stängs trådar hit och dit...Det var väl inte ett explicit påhopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt att stänga tråden, men jag, som moderator, avvaktar svar från forumsledningen.

 

Nej det är väl för mycket att få diskutera forumet... Självklart ska denna tråd stängas och osynliggöras. Det får ju inte komma ut att medlemmarna anser att det finns bättringspotential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt att stänga tråden, men jag, som moderator, avvaktar svar från forumsledningen.

here we go again :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänga tråden? Vart är demokratin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är väl för mycket att få diskutera forumet... Självklart ska denna tråd stängas och osynliggöras. Det får ju inte komma ut att medlemmarna anser att det finns bättringspotential.

Självklart får alla diskutera ang forumet, såtillvida man gör det på ett sakligt och välformulerat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

here we go again :borstatanderna:

 

Ja en aning ironiskt att det är detta vi har diskuterat i denna tråden, att det modereras för hårt, och nu är tråden på väg att låsas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart får alla diskutera ang forumet, såtillvida man gör det på ett sakligt och välformulerat sätt.

 

Och du menar att det inte är sakligt och välformulerat det som har skrivits här? Ge gärna exempel så att jag kan förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart får alla diskutera ang forumet, såtillvida man gör det på ett sakligt och välformulerat sätt.

Vem bröt mot detta? Nyfiken i en strut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...