Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet har dött...


Landberg

Rekommendera Poster

Det lutar åt att stänga tråden, men jag, som moderator, avvaktar svar från forumsledningen.

Men SNÄLLA rickard1234!!!!

 

blir inte det hela lite löjligt då?

som demokrati à la Turkiet, typ...

 

undrar J som återigen tycker att "lite blodvite får en forumdeltagare - SPECIELLT I PAPPERSKORGEN - och en moderator, dessutom, - faktiskt TÅLA!"

 

Det är väl ingen som sänkt sig till den oacceptabla personangreppsnivån vad jag kan se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 276
  • Created
  • Senaste svar
here we go again :borstatanderna:

 

 

Stänga tråden? Vart är demokratin?

 

Men... :ermm: Läser ni inte vad som skrivs?

 

---

 

Och angående demokrati så finns det inte på "privatägda" forum/sajter. Den som äger sajten gör som han vill.

 

---

 

Ok, jag ser det / tar det som direkt kritik. Jag avvaktar, som sagt, svar från forumsledningen, innan jag skriver mer i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl inte ett explicit påhopp?

 

Jo, sett till vem som ställde frågan. Denne har under sitt gamla alias och nu också under sitt nya kört en enhetlig stil, först som Machatare, sen när denne insåg att Mac är bra övergått till andra ämnen. Hade någon annan ställt samma frågor/påståenden hade det varit acceptabelt, men frågeställaren sår spli i allt denne gör, och bidrar till negativa vibbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som sänkt sig till den oacceptabla personangreppsnivån vad jag kan se...

 

Jo, jag ligger nu nog på den nivån med mitt förra inlägg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som sänkt sig till den oacceptabla personangreppsnivån vad jag kan se...

 

Om en medlem skriver något som uppfattas som personangrepp av någon kan man väl ändå inte ansvara för. Så länge det inte är explicita påhopp som sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... :ermm: Läser ni inte vad som skrivs?

Kanske inte är så lätt när "vissa" kanske osynliggör inlägg? Om inte, kan vi inte läst samma tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu ett eller flera inlägg är oacceptabla, så är väl den rimliga lösningen i så fall att moderera inläggen, inte stänga hela tråden?

 

Om nån begår ett brott på Järntorget så avlägsnar man och lagför brottslingen, inte stänger och inhägnar hela torget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, sett till vem som ställde frågan. Denne har under sitt gamla alias och nu också under sitt nya kört en enhetlig stil, först som Machatare, sen när denne insåg att Mac är bra övergått till andra ämnen. Hade någon annan ställt samma frågor/påståenden hade det varit acceptabelt, men frågeställaren sår spli i allt denne gör, och bidrar till negativa vibbar.

 

Jag får skynda mig att svara innan tråden stängs... B)

 

Vad jag har förstått så har det väl förekommit att moderatorer har modererat sina egna trådar. Det är faktiskt något som har diskuterats på detta forum väldigt mycket och även jag anser att det är onödigt att göra det...

 

Ska man från och med nu anses komma med personangrepp baserat på vem man är? Jag menar, det skulle ju bara bli absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, sett till vem som ställde frågan. Denne har under sitt gamla alias och nu också under sitt nya kört en enhetlig stil, först som Machatare, sen när denne insåg att Mac är bra övergått till andra ämnen. Hade någon annan ställt samma frågor/påståenden hade det varit acceptabelt, men frågeställaren sår spli i allt denne gör, och bidrar till negativa vibbar.

BlaBla (helt önödigt påhopp), i alla fall:

 

Det verkar ju vara en uppfattning bland vissa att "känner man sig kränkt så är man det". Så är det ju inte. Dags att vakna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är så att tråden är på väg mot en död pga av att någon medlem känner sig påhoppad här. Är det bättre att bara ta bort det/dom inläggen som medlemmen tycker är påhopp? Och ge den medlemmen som "gav" påhoppen en förklaring och kanske en varning. Så är det på alla andra forum jag sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån begår ett brott på Järntorget så avlägsnar man och lagför brottslingen, inte stänger och inhägnar hela torget...

 

Men om det är en hel hög brottslingar på Järntorget då? Vad gör man då? Är det inte lättare att hägna in hela torget? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu ett eller flera inlägg är oacceptabla, så är väl den rimliga lösningen i så fall att moderera inläggen, inte stänga hela tråden?

 

Om nån begår ett brott på Järntorget så avlägsnar man och lagför brottslingen, inte stänger och inhägnar hela torget...

 

Kan inte låta bli.

 

Jo, beroende på brottets art kan polisen med blåvita band spärra av hela torget. Sen när man utrett klart tas avspärrningen bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli.

 

Jo, beroende på brottets art kan polisen med blåvita band spärra av hela torget. Sen när man utrett klart tas avspärrningen bort.

 

Puss på dig! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är så lätt när "vissa" kanske osynliggör inlägg? Om inte, kan vi inte läst samma tråd...

Jag läser bara det jag kan se,

och jag tycker, trots vad Balooba skriver, och som uppenbarligen vet mycket mer än jag,

att inga sådana personangrepp gjorts som motiverar ens en fundering över att stänga tråden,

om detta görs, börjar jag bli benägen att hålla med (och detta för första gången) trådstartare Landberg

om att något mycket allvarligt skett här på forumet på sistone, detta isåfall såväl bakom min (som varande normal forumdeltagare) rygg som i det totalt fördolda. Hur kan man *överhuvudtaget* reflektera över att stänga en tråd som den här, där själva ämnet "stängandet av trådar" diskuteras.

I Turkiet råder ju "full yttrandefrihet", dvs så länge man inte kritiserar den sittande regeringen eller nationen Turkiet.

J

 

ed stfvel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser bara det jag kan se,

och jag tycker, trots vad Balooba skriver, och som uppenbarligen vet mycket mer än jag,

att inga sådana personangrepp gjorts som motiverar ens en fundering över att stänga tråden,

om detat görs, börjar jag bli benägen att hålla med (och detta fö första gången) trådstartare Landberg

om att något mycket allvarligt skett här på forumet på sistone, detta isåfall såväl bakom min (som varande normal forumdeltagare) rygg som i det totalt fördolda. Hur kan man *överhuvudtaget* reflektera över att stänga en tråd som den här, där själva ämnet "stängandet av trådar" diskuteras.

I Turkiet råder ju "full yttrandefrihet", dvs så länge man inte kritiserar den sittande regeringen eller nationen Turkiet.

J

 

Det har inte vad jag har sett skett något personangrepp. (Förutom det lilla Balooba hade tidigare ;) )

 

Det skedde ett så kallat personangrepp lite tidigare i tråden där någon tog illa upp. Notera dock att det inte fanns något som kunde härledas till en specifik person i det inlägget som uppfattades som personangrepp.

 

Ja det är "full yttrandefrihet" här också...

 

Edit: La till lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bättre att bara ta bort det/dom inläggen som medlemmen tycker är påhopp? Och ge den medlemmen som "gav" påhoppen en förklaring och kanske en varning.

Det funkar inte i nuläget, så det är ingen bra idé. (Tycker jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man från och med nu anses komma med personangrepp baserat på vem man är? Jag menar, det skulle ju bara bli absurt.

 

Visst är det absurt, orden säger ju inte allt. Om man erfarenhetsmässigt vet att bakom orden finns en illvilja och att enda motivet är att ge nålstick, då finns det anledning att reagera, oavsett om orden ytligt sett verkar beskedliga.

 

För er som inte varit med här tillräckligt länge verkar kanske resonemanget obegripligt, men har man följt med händelseutvecklingen från förra till nuvarande alias så blir det begripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna kvar Landberg :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt att stänga tråden, men jag, som moderator, avvaktar svar från forumsledningen.

 

Nu blir jag förvånad. Stänga tråden....VARFÖR??? :tappahakan: :tappahakan: Det finns ingen anledning till det. Reaktionen är LIIIITE hysterisk... TYP. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det absurt, orden säger ju inte allt. Om man erfarenhetsmässigt vet att bakom orden finns en illvilja och att enda motivet är att ge nålstick, då finns det anledning att reagera, oavsett om orden ytligt sett verkar beskedliga.

 

För er som inte varit med här tillräckligt länge verkar kanske resonemanget obegripligt, men har man följt med händelseutvecklingen från förra till nuvarande alias så blir det begripligt.

Vi borde införa en lag eller ett förbud mot insinueringar.

 

Jag har följt dessa alias & håller trots detta inte alls med. Lika obegripligt för det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte i nuläget, så det är ingen bra idé. (Tycker jag).

 

 

Vadå funkar inte? Är ju en mod som gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det absurt, orden säger ju inte allt. Om man erfarenhetsmässigt vet att bakom orden finns en illvilja och att enda motivet är att ge nålstick, då finns det anledning att reagera, oavsett om orden ytligt sett verkar beskedliga.

 

För er som inte varit med här tillräckligt länge verkar kanske resonemanget obegripligt, men har man följt med händelseutvecklingen från förra till nuvarande alias så blir det begripligt.

 

Det är ju med en viss retorisk skicklighet vissa kan ge, som du säger nålstick, utan att uttryckligen komma med personangrepp. Däremot så är jag av den uppfattningen att så länge det inte är direkta personangrepp ska det inte heller klassas som personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, sett till vem som ställde frågan. Denne har under sitt gamla alias och nu också under sitt nya kört en enhetlig stil, först som Machatare, sen när denne insåg att Mac är bra övergått till andra ämnen. Hade någon annan ställt samma frågor/påståenden hade det varit acceptabelt, men frågeställaren sår spli i allt denne gör, och bidrar till negativa vibbar.

 

...skrev den som aaaaaalltid tjatar om att "man ska diskutera sak, inte person". Här renodlar du motsatsen; det är inte texten i the_fines inlägg som är problemet, utan upphovsmannen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi borde införa en lag eller ett förbud mot insinueringar.

 

Tillåt mig småle åt tanken... Det skulle ju verkligen vara underbart för personer som vill sätta åt alla de ogillar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå funkar inte? Är ju en mod som gör det...

... exakt därför fungerar det inte. Märker du inte det på den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...