Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Recensera och rekommendera Apps


BobDeluxe

Rekommendera Poster

Enigmo, är sugen på att klurigt spel. Är det bra?

 

Hej! jag är helt såld på enigmo..Helt grymt om man gillar sånna spel 5/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Created
  • Senaste svar
Jag tycker det här med att välja kanaler är ganska viktigt, men visst, 0/5 är lite väl hårt.

 

Vore det inte en killer om man bara kunde trycka på en "påminn mig"-knapp i tv.nu och få en påminnelse när programmet börjar?

 

ja eller att kunna välja dag för alla kanalerna?

= man kan inte anpassa programmet, då kör jag hälre med en webapp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det här med att välja kanaler är ganska viktigt, men visst, 0/5 är lite väl hårt.

 

Vore det inte en killer om man bara kunde trycka på en "påminn mig"-knapp i tv.nu och få en påminnelse när programmet börjar?

 

 

Jo det vore kanon. Och det borde ju vara en enkel funktion att lägga till då det inte är en webapp. I tvapp.nu så kan man väl få någon påminnelse av något slag? Via SMS eller nått? Men det kostar pengar tror jag.

Via TV.nu bode de ju kunna lägga till en sån funktion utan att blanda in SMS över huvud taget. Hoppas på det i kommande uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johnyboy991

Hwj by sitter nag oxh zkei we la a I. Iphone, set går rimrigt bra. Jag ty led art tv.nu är en rikrigt bra app. Den låter dig we vela dagens tvtablå.Fem toasters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hwj by sitter nag oxh zkei we la a I. Iphone, set går rimrigt bra. Jag ty led art tv.nu är en rikrigt bra app. Den låter dig we vela dagens tvtablå.Fem toasters

 

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja eller att kunna välja dag för alla kanalerna?

= man kan inte anpassa programmet, då kör jag hälre med en webapp

 

 

Men det går ju att göra i tv.nu också. Om jag går in på en kanal så kan jag se program för hela veckan.

I tvapp.se så är det ju samma sak bara att du väljer dag innan du väljer kanal. Men du kanske talar om någon annan webapp och inte tvapp.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo

Letade efter ett spel som man inte tröttnar på i första taget. Hittade tillslut Bejeweled 2. Kostar 75kr och är en form utav pusselspel. Perfekt spel då man har lite tid över eller väntar på ngt. Litet minus på det (enligt mig) höga priset dock.

Betyg 4/5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det går ju att göra i tv.nu också. Om jag går in på en kanal så kan jag se program för hela veckan.

I tvapp.se så är det ju samma sak bara att du väljer dag innan du väljer kanal. Men du kanske talar om någon annan webapp och inte tvapp.se?

 

 

jo alltså alla kanaler på en gång för en viss dag, nä jag menar fortfarande tvapp.se

 

kan nån tolka va ohnyboy991 sa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo alltså alla kanaler på en gång för en viss dag, nä jag menar fortfarande tvapp.se

 

kan nån tolka va ohnyboy991 sa?

 

"Hwj by sitter nag oxh zkei we la a I. Iphone, set går rimrigt bra. Jag ty led art tv.nu är en rikrigt bra app. Den låter dig we vela dagens tvtablå.Fem toasters"

=

"Hej nu sitter jag och skriver på Iphone, det går riktigt bra. Jag tycker att tv.nu är en riktigt bra app. Den låter dig välja dagens tvtablå. Fem toasters" ?

 

Näe, jag vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Writingpad

 

Pris: gratis!

 

Vad: ett program som du skriver snabbt engelska ord med. Kan maila det sedan via det inbyggda mailprogrammet.

 

Åsikt: Alltså seriöst, det här är ett grymt bra program som Apple skulle ha haft som grundutbud! Och varför kom inte Apple på den brillianta idén med skriva ord som man gör i WritingPad?! (Man drar fingret över de bokstäver ordet innehåller och så kommer det upp automatiskt) Går ungefär 10 ggr snabbare att skicka ett mail nu! Synd dock att det inte finns med svenska ord, men det gör inget för mig eftersom jag skriver många mail på engelska. Skönt att den fixar stor bokstav, mellanrum och annat automatiskt!

 

Betyg: 10/10 Ladda ner omgående. Du kommer nog inte bli besviken!

 

 

...och nej jag fick inte betalt för att skriva detta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul om denna tråden bara kunde innehålla spel- och appsrecensioner så om mod kunde rensa offtopics vore det väl kanon? :innocent:

Jaja här kommer mina recensioner:

 

Monkey Ball

Pris: 75:-

Spelkänsla: 5/5

 

Recension: Tokroligt spel som tar lite tid att "komma in i". Innan man förstått hur känslig styrningen är så far apan runt som en oljad iller och man blir något frustrerad. När man dock fått in känslan så är det en så underbar spelkänsla så man tappar både tid och rum när man fastnat i det.

 

Spelet går ut på, genom att vrida och tilta telefonen, styra en liten apa i en bubbla genom olika banor. Har kan tid (man har 60 sekunder på sig att klara varje bana) kan man även samla bananer och få extraliv. Det ska enligt uppgift finnas 110 banor och dom bjuder verkligen på många timmars utmaning! Skulle man slå ut pengen det kostar på antal timmars användning skulle det inte bli en dyr investering!

 

Betyg: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp:

5/5 - Köp!

 

 

JirboBreak

Pris: 0:-

Spelkänsla: 3/5

 

Recension: Kanonkul version av det gamla klassiska spelet "Bricks" där man ska studsa upp en boll, med hjälp av en "pinne" längst ner på skärmen, och träffa brickor högst upp på skärmen. Det är verkligen en tidsdödare och ett plus i kanten för funktionen att spelet pausas automatiskt när man lyfter fingret från skärmen.

Spelet får dock lite minus på spelkänslan då man lätt täcker skärmen med fingret när man spelar - men vad tusan - det är ju gratis!

 

Betyg: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp:

4/5 - Klart värt att ladda ner, speciellt som det är gratis!

 

 

Mer recensioner kommer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stenofsweden
Någon som testat Task/To Do apps?

I mitt förra liv så synkade även "Uppgifter" i Outlook med min BlackBerry... nu står jag dock utan den funktionen i iPhone trots jag kör pushmail via exchange.

Har ni tips på något vettigt som kan köras i pc och iPhone? (eller har ni hört talas om att funktionen kommer dyka upp i push via exchange?)

 

Ödmjukast

 

Tar mig friheten att fråga igen ang. ovan inlägg...

Har förstått att mycket handlar om spel (som iof är kul) men det måste väl även finnas mer än jag som är intresserade av "arbetsrelaterade" apps?

Vad jag kan se så finns det 4-5 apps som är sk. ToDo/Task/Uppgifter apps, alla kostar en liten slant så det hade varit intressant om någon börjat köra någon av dessa? Kanske någon som inte gått på semester ännu B) och faktiskt behöver programet i det dagliga arbetet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hwj by sitter nag oxh zkei we la a I. Iphone, set går rimrigt bra. Jag ty led art tv.nu är en rikrigt bra app. Den låter dig we vela dagens tvtablå.Fem toasters"

=

"Hej nu sitter jag och skriver på Iphone, det går riktigt bra. Jag tycker att tv.nu är en riktigt bra app. Den låter dig välja dagens tvtablå. Fem toasters" ?

 

Näe, jag vet inte riktigt.

 

 

Tack, stämmer säkert

men att det går så bra vet jag inte…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt de som tidigt i tråden hyllat Facebook applikationen.

 

Bara jag som märker att när åäö ska visas så blir det bara fel?

 

1/5 är mitt betyg för Facebook app:et

 

Uppdatering tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt de som tidigt i tråden hyllat Facebook applikationen.

 

Bara jag som märker att när åäö ska visas så blir det bara fel?

 

1/5 är mitt betyg för Facebook app:et

 

Uppdatering tack!

 

 

jag vet inte om facebook är så bra överhuvudtaget, det är som ett frivilligt fra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret

Trism - Påminner lite om Bejeweled. Man drar i trianglar för att matcha tre eller fler i samma färg. Man vänder iPhonen för att påverka hur de faller. Mycket snyggt gjort, men inte jättespännande.

Pris: Ca 45 kr? (Kommer inte åt appstore just nu)

Betyg: :) :) :) :)

 

Jo det vore kanon. Och det borde ju vara en enkel funktion att lägga till då det inte är en webapp. I tvapp.nu så kan man väl få någon påminnelse av något slag? Via SMS eller nått? Men det kostar pengar tror jag.

Via TV.nu bode de ju kunna lägga till en sån funktion utan att blanda in SMS över huvud taget. Hoppas på det i kommande uppdateringar.

Ja, man kan få påminnelse via SMS, Men på en iPod touch hade det funkat betydligt bättre med en vanlig påminnelse. Tillåter SDK:t att ett program lägger till saker i kalendern?

 

JirboBreak

Pris: 0:-

Spelkänsla: 3/5

 

Recension: Kanonkul version av det gamla klassiska spelet "Bricks" där man ska studsa upp en boll, med hjälp av en "pinne" längst ner på skärmen, och träffa brickor högst upp på skärmen. Det är verkligen en tidsdödare och ett plus i kanten för funktionen att spelet pausas automatiskt när man lyfter fingret från skärmen.

Spelet får dock lite minus på spelkänslan då man lätt täcker skärmen med fingret när man spelar - men vad tusan - det är ju gratis!

 

Betyg: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp: :ThumbsUp:

4/5 - Klart värt att ladda ner, speciellt som det är gratis!

Mer recensioner kommer.....

Låter exakt som SuperPong! Har det lila bakgrund också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guitar Toolkit är sensationellt snygg och funktionell. Allt en gittarist behöver på fältet. 5 plus - full pott.

 

Otroligt trevligt. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trism - Påminner lite om Bejeweled. Man drar i trianglar för att matcha tre eller fler i samma färg. Man vänder iPhonen för att påverka hur de faller. Mycket snyggt gjort, men inte jättespännande.

Pris: Ca 45 kr? (Kommer inte åt appstore just nu)

Betyg: :) :) :) :)

Ja, man kan få påminnelse via SMS, Men på en iPod touch hade det funkat betydligt bättre med en vanlig påminnelse. Tillåter SDK:t att ett program lägger till saker i kalendern?

Låter exakt som SuperPong! Har det lila bakgrund också?

 

Nej, den byter bakgrund för varje bana men det är alltid ett rymdtema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macmonstret
Nej, den byter bakgrund för varje bana men det är alltid ett rymdtema.

Rymdtema i Superpong också :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mocha VNC Lite

Ett program som möjliggör fjärrstryrning av dator!

 

Funkar otroligt smidigt med OS X! Hur lätt som helst att få igång! Jag längtar tills fulla versionen kommer ut! Kommer köpa direkt!

 

(funkar även med Windows men då måste man installera VNC programvara)

 

Betyg: :propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver: (5/5)

Klicka här för att skaffa Mocha VNC Lite

 

Hur man fixar VNC i OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mocha VNC Lite

Ett program som möjliggör fjärrstryrning av dator!

 

Funkar otroligt smidigt med OS X! Hur lätt som helst att få igång! Jag längtar tills fulla versionen kommer ut! Kommer köpa direkt!

 

(funkar även med Windows men då måste man installera VNC programvara)

 

Betyg: :propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver::propellerbaver: (5/5)

Klicka här för att skaffa Mocha VNC Lite

 

Hur man fixar VNC i OS X

 

Är det bara jag som tycker att detta program är oerhört buggigt. Det kraschar hela tiden och det går inte att ansluta till en Windowsdator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buggar ingenting för mig alls! Funkar hur bra som helst! Och snabbt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mocha VNC Lite funkar perfekt för mig också, åtminstone hittills.

 

Writingpad är verkligen jättebra! Jag håller med om att det var så här Apple borde ha implementerat skrivfunktionen, eller åtminstone haft som valbart alternativ. Nu hoppas jag bara det kommer på svenska också. Toppoäng!

 

Har förresten köpt Starmap (95 kr), en applikation för den som är intresserad av astronomi. Har ännu inte haft någon stjärnklar natt att testa den på, men jag har suttit och lekt med den ett bra tag och den är verkligen innehållsrik. Man kan fylla i exakt var på Jorden man befinner sig, kan ändra datum och tid och därefter se hur stjärnhimlen ser ut. Lätt att känna igen stjärnor, planeter och andra objekt. Stora inställningsmöjligheter. Rätt dyr, men jag tror det är värt det för den som (liksom jag) är intresserad av ämnet.

 

Edit: Facebook har förresten släppt en uppdatering av sin app. Nu verkar det funka med svenska tecken också fullt ut och man kan även skriva på folks väggar.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NYTimes - den enda av mina nedladdade apps som inte har fungerat alls..! Den går att sätta igång, det står att den laddar (t.o.m. att den har uppdaterat innehållet direkt), men sedan blir blir det bara "Loading..." på vad jag än väljer. Kan det vara för många inne just nu?

 

Fler recensioner, tack - särskilt på sånt som kostar pengar! :ThumbsUp:

/ Kiwi

 

 

Uppdaterad nu, så den funkar, om det var igår tror jag. Kommer ju upp som röd bubbla till App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterad nu, så den funkar, om det var igår tror jag. Kommer ju upp som röd bubbla till App Store.

 

Jepp, den fungerar nu. Fast det tog två uppdateringar för dom. :rolleyes:

 

Testade precis iPint, som ju simulerar hur öl hälls upp "inne i" telefonen och som man sedan kan dricka. Väldigt snyggt gjort, får jag säga, men ganska meningslöst - om man inte ska försöka impa på folk.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...