Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Recensera och rekommendera Apps


BobDeluxe

Rekommendera Poster

Eftersom Apps store nu är uppe och folk kommer att testa dem som tokingar, så vi kan ha en tråd där folk skriver lite snabbt och kort vad de tycker om de Apps som de tankat hem och testat. Vad är det till för? Vad kostar det? Vad är bra, vad är mindre bra? Sätt gärna ett betyg, 1-5 valfria smileys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Created
  • Senaste svar
stenofsweden
Eftersom Apps store nu är uppe och folk kommer att testa dem som tokingar, så vi kan ha en tråd där folk skriver lite snabbt och kort vad de tycker om de Apps som de tankat hem och testat. Vad är det till för? Vad kostar det? Vad är bra, vad är mindre bra? Sätt gärna ett betyg, 1-5 valfria smileys.

 

Ahh...samma tanke minuterna efter varandra

Jag ber mod ta bort min tråd :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar da!

 

Remote från Apple, gör din iPhone/iPod Touch till en fjärrkontroll som styr ditt iTunesbibliotek eller Apple TV. Du kan även söka i hela ditt bibliotek. Den är gratis, får en 4:a tycker jag. Hade gärna sett några fler features!

Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar da!

 

Remote från Apple, gör din iPhone/iPod Touch till en fjärrkontroll som styr ditt iTunesbibliotek eller Apple TV. Du kan även söka i hela ditt bibliotek. Den är gratis, får en 4:a tycker jag. Hade gärna sett några fler features!

Länk

 

Har du testat programmet eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst första inlägget ytterliggare en gång insåg jag att man skulle ha testat Apps:en innan man postade men då hade tiden för att redigera mitt inlägg gått ut så jag lät den stå. Men jag tycker fortfarande att det verkar vara en bra App!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi behöver ju inte vara nitiska, snart borde det trilla in en massa test här... spännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Twitterific: Snyggt funkar bra har bara provat det lite som hastigast, men känns ganska klockrent. 4/5

 

Facebook: Det var lite lurigt först när jag kollade på foton men när jag kom på att man bläddrar åt sidorna och att man trycker på bilden för att få fram menyn (bilderna i helskärm). Mkt nöjd med det. 3.5/5

 

Exposure: Vet inte riktigt ännu, jag känner att det är en bra app men jag ska använda den lite till innan jag ger mitt slutgiltiga utlåtande. 3/5

 

Remote: Helt djävla klockrent, i alla fall om man har sin dator ansluten till högtalare, och förmodligen ännu bättre om man har ett par airport express med air tunes, det har inte jag, än. 5/5

 

AIM: Min enda kontakt på AIM är inte inloggad så jag har inte hunnit prova, återkommer med mitt utlåtande ?/5

 

*edit* hade betyg till 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Remote: Helt djävla klockrent, i alla fall om man har sin dator ansluten till högtalare, och förmodligen ännu bättre om man har ett par airport express med air tunes, det har inte jag, än. 5/5

 

 

jag är väldigt nyfiken på detta program. jag använder Remote buddy idag för att göra allt detta. Fjärrstyra iTunes etc. men jag skulle gärna slippa att använda det.

 

Några frågor bara.. Kan man bläddra bland sina spellistor med Remote? Och kan man skapa nya spellistor/lägga till låtar i spellistor med Remote?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor bara.. Kan man bläddra bland sina spellistor med Remote? Och kan man skapa nya spellistor/lägga till låtar i spellistor med Remote?

 

Man kan bläddra bland spellistorna med Remote, men jag kan inte se någonstans att man kan skapa nya.

 

Kommer säkert en "privat" version av Remote ganska snart.

 

Själv har jag laddat ner följande:

Facebook - fungerar väldigt bra, även om det känns lite handikappat jämfört med den riktiga webbversionen.

Monkey Ball - vilken upplösning och spelkänsla! Det är ett sånt här spel som imponerar på kompisarna...

Remote - är snabbt och smidigt. Synd bara att man inte kan streama till iPhonen.

WeatherBug - känns lite buggigt... Bara en sådan sak som att man inte kan ändra från Fahrenheit till Celsius eller från mph till m/s. Måste bli bättre. Mycket bättre.

NYTimes - den enda av mina nedladdade apps som inte har fungerat alls..! Den går att sätta igång, det står att den laddar (t.o.m. att den har uppdaterat innehållet direkt), men sedan blir blir det bara "Loading..." på vad jag än väljer. Kan det vara för många inne just nu?

 

Fler recensioner, tack - särskilt på sånt som kostar pengar! :ThumbsUp:

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte labyrinth. Det är en bra show off och kul spel. Köpte även air hockey for 7kr, men de va inge vidare.

 

Jag skulle gärna vilja veta när loopt(.com) kommer till svenska app storen. Visste inte ens att de gränsade av app store beroende på land (som musiken).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker det är lite tunnt med förklaringar för vad somliga nämnda program har för funktion? Det skulle iaf underlätta för oss som inte har stenkoll på vad alla apps gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man prova/använda programmen i itunes eller måste man ha en iphone eller ipod touch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att alla programmen borde ha en liten videosnutt på iTunes så att man kan kolla där om man hur det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underlättar om ni skriver vad programmen gör när ni recenserar dem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det underlättar om ni skriver vad programmen gör när ni recenserar dem :)

 

Sant. :whistling:

 

Facebook: Klient för att vara inloggad på Facebook och hålla koll på sin profil, sina vänner, sin inkorg och för att chatta med andra som är online på Facebook.

MonkeyBall: Styr en apa i 3D-rymd genom att tilta telefonen åt olika håll. Samla bananer på en bana och kom i mål genom att rulla in i en "dimensionsport". Ja, ni fattar. Haha!

Remote: Fjärrstyr iTunes på din Mac. Kan bläddra genom spellistor (dock ej skapa egna) och alla låtar du har i biblioteket. Du kan även styra volymen på din Mac. Bonus är att man ser albumomslaget i iPhonen. Däremot kan du inte strömma till iPhonen.

WeatherBug: Som den inbyggda väderapplikationen, men med mycket mer information (vind, vindriktning, radarbilder...). Dock inte direkt anpassad för länder utanför USA...

NYTimes: Senaste nyheterna från New York Times. Har själv inte fått den att fungera ännu...

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MonkeyBall: 75:-. Helt klart ballt och snyggt. Jag tycker styrningen är ganska klurig än, men har inte hunnit spela så mycket.

 

iPint: Gratis. Den klassiska ölen som man häller upp och sedan dricker. Följer även med ett spel där man ska transportera en flaska över en bardisk. Väldigt hög wow-faktor hos dom som inte är insatt i vad iPhone är. :)

 

Shazam: Gratis. Känner av låtar som spelas och talar om vad låten heter. Länkar sedan även vidare till iTunes Store om man vill det. Sony Ericsson har en liknande tjänst. Jag har testat Shazam och det fungerar kalas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommernderar tap tap.

Ett musikspel där man skall touch på symboler i rätt takt.

Riktigt roligt.

Tyvärr verkar det inte finnas så många banor men det verkar som om det kommer att gå att ladda ner banor.

Gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TapTap: Gratis. Halvskoj spel som även Moroten87 rekommenderar. Liknar till viss del Guitar Hero.

 

Currency: Gratis. Valutaomvandlare som fungerar men lämnar väldigt mycket att önska.

 

iMaze: Gratis. Ett spel där man ska styra en boll genom en labyrint. Problemet är att bollen inte går att flytta. :P Värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook: En applikation som loggar in dig på facebook, specialgjort för iPhone, mycket bra och anpassat gränssnitt, saknar dock flertal funktioner, dock har facebook en internetsida som är anpassad för iPhone som också funkar bra. En grym funktion är att du kan ta ett foto sen ladda upp det genom ett knapptryck, tar runt 5 sekunder efter du tagit bilden, grymt!!! 5/5

TapTap: Spel, ungefär som GuitarHero, du trycker med fingrarna på 3 pungter i takt. Kul spel. 3/5

 

Monkeyball: Högbudgetsspel ifrån Sega ganska kul, enligt mig är acceloratron mycket mycket sämre än te.x Labyrint, kunde varit mycket bättre, förstår mig inte på hur dom vill man ska använda accelarometern. 3/5 (Pga. Sega borde kunna göra bättre)

 

Virginradio: Webbradio applikation så man kan lyssna live på virginradio, den Buffrar en del med wifi (24mbit bredband) annars funkar den bra.. Buffrar var 2e sekund med 3G, så en Wifi applikation får det nog kallas. 2/5

 

Bomberman: Klassiska bomberman, precis som orginalet, kontrollerna är bra gjorda. Saknar dock att man inte kan spela ett vanligt game, utan måste köra scenariot som är ruggigt tråkigt. 3/5

 

Remote: Styr iTunes via iPhonen, för er som inte fått ngn fjärr med er mac är denna ultimat, grymt på fest!!! 4/5

 

Mer kommer senare, just nu vågar jag inte gå nära applestore då det verkar bugga för alla och dom verkar dra för mycket betalt ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det finns alternativ till swirly mms?

 

Samt är det fler som tycker att appstore är kasst uppbyggd och kunde bli bättre å presentera sidorna? Känns lite luddigt konkret sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det finns alternativ till swirly mms?

 

Samt är det fler som tycker att appstore är kasst uppbyggd och kunde bli bättre å presentera sidorna? Känns lite luddigt konkret sett.

 

Går inte att göra en MMS app som SDK't ser ut idag. Tyvärr. Det är för låst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni ha in en film från macen till iphonen men formatet är avi, osv. så kan jag rekommedera isquint. gick på 6 minuter. importerar direkt till itunes när filmen är konverterad, sen är det bara å synka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ni ha in en film från macen till iphonen men formatet är avi, osv. så kan jag rekommedera isquint. gick på 6 minuter. importerar direkt till itunes när filmen är konverterad, sen är det bara å synka.

 

Det låter riktigt bra. Ett problem som jag har upptäckt när jag försökt konvertera filmer är att de blir minst lika stora som de var från början. Men egentligen borde de ju kunna bli ganska mycket mindre eftersom de ska spelas upp på en skärm som är typ 3 tum. Så, hur fungerar detta med isquint, blir filmerna mindre sett till storleken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter riktigt bra. Ett problem som jag har upptäckt när jag försökt konvertera filmer är att de blir minst lika stora som de var från början. Men egentligen borde de ju kunna bli ganska mycket mindre eftersom de ska spelas upp på en skärm som är typ 3 tum. Så, hur fungerar detta med isquint, blir filmerna mindre sett till storleken?

 

Ja du får välja kvalitet (och där med storlek på filen) om jag inte minns fel.

 

Finns även en storebror som heter VisualHub som jag kör med idag, lite mer finesser men funkar på sammas sätt bara att det kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...