Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Recensera och rekommendera Apps


BobDeluxe

Rekommendera Poster

a.

 

iMaze: Gratis. Ett spel där man ska styra en boll genom en labyrint. Problemet är att bollen inte går att flytta. :P Värdelöst!

Du ska ju tilta telefonen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 188
  • Created
  • Senaste svar

Tips:

 

Ska ni ha ett inspelningsprogram - välj QuickVoice framför SpeakEasy. SpeakEasy - som i.o.f.s har fler funktioner (ointressanta för mig) och fräck grafik/animering - spelar in alldeles för lågt. QuickVoice är ett klockrent och minimalistiskt program för snabba inspelningar - långa eller korta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ju tilta telefonen :P

 

Jo, jag förstod faktiskt det. :P

Men bollen rörde sig inte hur mycket jag än vinklade och skakade iPhonen. Jag har nu tagit bort det men då du bekräftar att det fungerar så ska jag testa att ladda ner det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shazam var ju bara hur roligt som helst! Hög imponeringsfaktor på mina kompisar. Den lyckades sätta alla låtar jag utsatte den för som spelades på radio, fast då var det iofs skvalradion jag lyssnade på. :P

 

Hoppas det kommer en liknande app där man själv kan nynna eller vissla en låt, så tar den reda på vilken det är.

 

NYTimes-appen fick en uppdatering igår som jag laddade ner, men jag kan fortfarande inte få något innehåll. Mycket märkligt.

 

Testade även JirboBreak igår. Som ett vanligt break out-spel, men med alldeles för stora "block" som man ska få bort. Flöt inte helt bra, men det var i alla fall gratis.

 

Hoppas att det kommer en tv-programsapp snart. Som XMLTV-widgeten på Macen.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som har testat spelet crash bandicoot? Är det kul ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jirbo Match Klassiskt, roligt och gratis!

Ett minus dock för de barnsliga bilderna, men om man struntar i det så är det ett kul Memory-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag just nu har alldeles för mycket pengar ;) så köpte jag en smått meningslös app: ShoppingList.

 

Det är precis vad det låter som - en shoppinglista. Men den var faktiskt helt okej (och kostade ju bara 7 kr) eftersom den ändå var lite bättre än att bara använda Anteckningar.

 

Du skriver helt enkelt in vad du ska handla, sätter eventuellt mängd (finns även metriska systemet) och sedan kan du bocka av vilka saker du har tagit medan du handlar. Dessutom minns den vilka saker du handlat tidigare, så du kan antingen välja från produkter du nyligen handlat, mest använda produkter eller från en alfabetisk lista och behöver alltså inte skriva in exempelvis "mjölk" för hand mer än en gång.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Ballena! Inte en app, men det funkar ju lika bra ändå - om inte bättre. B)

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som har testat spelet crash bandicoot? Är det kul ?

 

Lade in det i morse, tycker det funkar riktigt bra, kan dock flyta på lite dåligt när det är mycket som händer runtikring en (men det är bara en bagatell) annars mycket bra känsla tycker jag, flera olika spellägen och fin fin grafik :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det kommer en liknande app där man själv kan nynna eller vissla en låt, så tar den reda på vilken det är.

/ Kiwi

 

iTunes - appstore - music - midomi borde fungera för det, så här säger beskrivningen

 

"Sing: just sing or hum a few seconds of a song, and midomi will find it!"

 

Har inte testat själv, men låter ju som om det är det programmet du är ute efter.

Gratis var det också, så det är ju bara testa! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, kan det verkligen funka? Vore asballt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ni säkra på att pengarna inte dras ifrån ens abonnemang? Har köpt 2st spel nu har gått på 75kr + 22kr. Saken är den att jag aktivera bara mitt kortnummer för ett köp på max 100kr på Swedbanks e-kort men ser inte att dom dragigt några pengar ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finn någon bra MSNklient att rekommendera?

 

Inte just nu, http://www.meebo.com/ kan man använda om man vill ha en klient, finns i webapp-variant.

Dock hoppas jag liksom väldigt många andra att det kommer ett app i appstore som kan pusha meddelanden osv...

 

kan man prova/använda programmen i itunes eller måste man ha en iphone eller ipod touch?

 

Nej, du måste ha en iPod Touch eller Phone.

 

iTunes - appstore - music - midomi borde fungera för det, så här säger beskrivningen

 

"Sing: just sing or hum a few seconds of a song, and midomi will find it!"

 

Har inte testat själv, men låter ju som om det är det programmet du är ute efter.

Gratis var det också, så det är ju bara testa! =)

 

Har testat det, och kan konstatera att det fungerar men av vad jag testat så fungerar Shazam bättre.

Riktigt kul funktion som man inte visste att man behövde :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shazam var ju bara hur roligt som helst! Hög imponeringsfaktor på mina kompisar. Den lyckades sätta alla låtar jag utsatte den för som spelades på radio, fast då var det iofs skvalradion jag lyssnade på. :P

 

Hoppas det kommer en liknande app där man själv kan nynna eller vissla en låt, så tar den reda på vilken det är.

 

NYTimes-appen fick en uppdatering igår som jag laddade ner, men jag kan fortfarande inte få något innehåll. Mycket märkligt.

 

Testade även JirboBreak igår. Som ett vanligt break out-spel, men med alldeles för stora "block" som man ska få bort. Flöt inte helt bra, men det var i alla fall gratis.

 

Hoppas att det kommer en tv-programsapp snart. Som XMLTV-widgeten på Macen.

 

 

/ Kiwi

 

 

Nu finns det en TV App, TV.nu har gjort en App som ser mycket likt ut som TVApp.se.

 

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...963557&mt=8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blackorange
Nu finns det en TV App, TV.nu har gjort en App som ser mycket likt ut som TVApp.se.

 

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore...963557&mt=8

 

Den är skitsnygg och har bra upplägg. Shazam fungerar bättre än midomi om du vill tagga genom att spela in en musiksnutt, men om du ska nynna en låt fungerar midomi rellativt bra. Kanske beroende på hur tonsäker du är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mej att det finns någon iphone/touch emulator till macen som man kan testa programmen på... eller har jag helt fel? eeeeh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mej att det finns någon iphone/touch emulator till macen som man kan testa programmen på... eller har jag helt fel? eeeeh

 

Den följer med SDK't.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den följer med SDK't.

 

Men då måste man har programkoden för att kunna testa det, du kan inte bara ladda in ett program i SDK och se hur det ser ut på macen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som har testat spelet crash bandicoot? Är det kul ?

 

Precis är det någon som har gjort det?? Jag funderar också på att köpa det. Eller har ni testat något liknande app??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Guitar Toolkit är sensationellt snygg och funktionell. Allt en gittarist behöver på fältet. 5 plus - full pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SplashID, 75 kronor: Ett program för oss som inte kan hålla alla femtio-elva användarnamn och lösenord i huvudet. När man startar programmet får man knappa in en master-PIN och sedan kommer man åt alla sina andra användarnamn och lösenord. Kan sorteras i kategorier och typer, så man kan systematisera innehållet. Kan sedan synkas mot en eller flera stationär(a) datorer (PC eller Mac).

 

Programmet har funnits länge för PC och Palm men är nytt för Mac och förstås för iPhone. Det märks, gränssnittet är inte optimerat och det är lite buggigt, och långsammare än på Palmen. Jag kommer dock att fortsätta använda det (jag skall lägga bort min Palm nu när jag har en iPhone) men hoppas att det kommer förbättrade uppdateringar snart. De tidigare Palm-versionerna har uppdaterats och förbättrats regelbundet.

 

3 :yeahbaby: av 5 möjliga. Om företaget beter sig som de gjorde på Palm-tiden så blir nästa version en 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort fråga, tog ner Super Monkey Ball idag. Spelade en stund tills det stod "Congratulition!" eller nåt. Sen då? Borde det inte låsas upp fler banor eller? För när jag klickar på main game igen efter det så blir det samma banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har hört något om en SSH-klient? Sista pusselbiten för att göra iPhonen ultimat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort fråga, tog ner Super Monkey Ball idag. Spelade en stund tills det stod "Congratulition!" eller nåt. Sen då? Borde det inte låsas upp fler banor eller? För när jag klickar på main game igen efter det så blir det samma banor.

 

Det ska vara 110 nivåer, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...