Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

APPLE LOVER
Herr Äpple älskare, du verkar ha en låg ålder. Det är väl därför du inte vågar ange den som vi vuxna. Din ton är inte den man har bland vuxna. Tack för att du slog avCAPS LOCK! Noterar att det är ovanligt många som har kollat på din profil, kan ha att göra med din jobbiga framtoning. Hoppas att du växer upp.

 

Mitt inlägg i debatten eftersom jag är seriöst sugen på telefonen, hur mycket kostar ett maxat abonnemang med en annan maxad lur typ SE Experia, HTC etc? Är iPhone verkligen dyrt i sammanhanget?

 

Det är dock glädjande att företagskunder finns med i någon affärsmodell samt att nuvarande privatkunder har möjlighet att byta upp sig. Intressant dock är prisbilden.

 

 

Jag ber verkligen om ursäkt om ni fått denna uppfattningen om mig. Men jag blev medlem igår och när jag fick reda på telias priset blev jag upprörd, så har varit sur. Hade tänkt mej något biligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar
Jag ber verkligen om ursäkt om ni fått denna uppfattningen om mig. Men jag blev medlem igår och när jag fick reda på telias priset blev jag upprörd, så har varit sur. Hade tänkt mej något biligare.

 

Något biligare? Nog för att den har GPS, men det är en mobil om du inte visste det ;)

Skämt å sido. Alla andra länder har ju kommit med sådana här priser. Varför skulle Sverige vara billigare?

och vad bra du skrev helt plötsligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Något biligare? Nog för att den har GPS, men det är en mobil om du inte visste det ;)

Skämt å sido. Alla andra länder har ju kommit med sådana här priser. Varför skulle Sverige vara billigare?

och vad bra du skrev helt plötsligt. :)

 

Fick dålig start här på forumet ville skärpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber verkligen om ursäkt om ni fått denna uppfattningen om mig.

 

Fick dålig start här på forumet ville skärpa mig.

Dålig start var ordet men trots att man är upprörd så kan man försöka skriva ordentligt. Det finns 28000 medlemmar och du är (var hoppas jag) en av de få som utmärkter sig.

 

Hand upp: Vem hade trott att Apple/Telia skulle erbjuda något snorbilligt? Just det, alla visste faktiskt att iPhone inte skulle bli samma sak som en 399 kr Nokia med kontantkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror inte apple är helt oskyldiga i telias dyra abonnemang. men men, då är det bara att hoppas att telefonica i spanien har bättre abonnemang eftersom det är av dom jag kommer att köpa..

 

Jag håller också tummarna för att Telefonicas priser skall vara överkomliga. Dessvärre är ju mobiltelefoni (ja, även vanlig telefoni och internet) generellt dyrare här än i Sverige, så man får nog inte ha för stora förhoppningar... :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm..om den såldes helt fritt skulle jag slanta 6000 för den och behålla mitt snorbilliga Tele2-abb.

Om den säljs för 4000 med fritt valt abb så blir det 99+199-lösningen.

 

Dessa scenarion är en utopi - den säljs inte helt fritt föränn om 2 år...om någonsin. Apple tjänar stålarna på att skimma trafikintäkterna - iPhonen som sådan går väl knappt runt.

Valfritt abb så blir luren som i Finland så klart; 5000-5500 för 16GB.

 

Så - det får bli iMini för 300/mån. och 2500 för 16GB. 100min/100sms räcker mera än väl för mig. Jag kör en månad och ser om 100GB internet räcker för mitt push-mail - slår man i taket så är det ju ändå ingen katastrof med deras max 9kr-spärr. Fetsurfa gör jag med wifi.

 

Det är Telias surfzoner som gör att jag kan krypa till Telia-korset utan alltför krampaktig smärta. Jag har länge sneglat åt deras wifi-lösning - som ingen konkurent kommer att slå (vem har alla telefonkiosker?). Med ett abb så kan jag dessutom även köra min PowerBook i deras wifi-zoner. Här i Sthlm kan man snart surfa från alla betydande offentliga platser med deras wifi-lösning. Denna lösning kostar separat flera hundra...och konkurenters här i Sthlm kostar halv tusing och uppåt.

 

Jag skulle ju gärna ha sett ett abb med lite trams som minuter och sms - och fet data...men det får bli iMini för min del. Och 16 gigabajtaren därför att jag av vana alltid köper fetaste modell av allt. Vad jag ska fylla den med vet jag inte :-D. Jag hoppas mycket på tredjepartare som kränger apps/grejer via iTunes Store - t.ex. ljudinspelare och tömning av flash/sd-kort (via dongel/kortläsare då).

 

Men köa? No way. Jag har ett liv också...än så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick dålig start här på forumet ville skärpa mig.

 

Det fixar sig. :geros:

Ta det bara lugnt och försök att stava bättre än vad jag gör. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller också tummarna för att Telefonicas priser skall vara överkomliga. Dessvärre är ju mobiltelefoni (ja, även vanlig telefoni och internet) generellt dyrare här än i Sverige, så man får nog inte ha för stora förhoppningar... :glare:

Är det bättre priser i Spanien då

så att alla som vill ha en billig Iphone måste skaffa lägenhet där först :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum. Är det bara jag som lätt gräver fram alla coola lurar (förutom IPhone) som ni pratar om för strax över 5k pengar?

 

Ni pratar om 6-7-8 tusen för N95 och andra coola lurar, jag kan till och med få ett garanterat pris på den nya Sony Ericsson (X1?) som ligger på 5100 om jag minns rätt.

 

En Iphone är inte värd en spänn över 5500 för det är det som lurar av den typen kostar. Mer skall man inte ge. Varför skulle den kosta mer än sina lika bra konkurenter. Ja, jag trodde att det skulle bli billigt när man står och säger "denna telefonen kommer att vända sig till alla". 5000 spänn för en telefon är INTE att vända sig till alla. Då får man allt krypa ner under 2000 om ens det räcker. Och då skall det vara UTAN abbonemang och UTAN några förpliktelser. Då har man en telefon som vänder sig till alla (speciellt eftersom vissa företag då förmodligen kommer att ge bort den om man tecknar sig för ett abbonemang hos dem).

 

Jag är av åsikten att Apple ljög.

Jag är av åsikten att man inte skall ta mycket mer än 5500 för en sådan lur.

Jag tycker det är för dj-vlig prissättning på Telias abbonemang med IPhone.

Jag avskyr Felia som företag och vill inte ha ett skit med dem att göra, absolut inte ha ett abbonemang hos skäpföretaget.

Jag är oerhört besviken på Apple för hur man presenterar den och hur mycket den sen i slutändan kostade.

 

Jag tycker det är ett dj-vla sätt av företag att luras och ljuga på det här sättet. Varför i hela fridens namn SA han så på presentationen då? Det kunde han ju skippat. Jag trodde den skulle bli dyr (kanske möjligen uppåt 6000, men inte över) innan han sa så. Sen kommer den här bomben. Hade han inte sagt så hade jag inte varit sur/besviken o.s.v då hade jag bara varit förvånad över att den var SÅ dyr.

Sen att Apple skriver avtal med världens sämsta skräpföretag det är ju en annan femma.

 

(Och OJ vad detta inlägget är IMHO - inget är fakta, det är bara mina känslor utspillda i ett forum. Så försök inte att komma och kontra mig med fakta - detta är hur jag KÄNNER det, helt subjektivt. :D :D :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett dj-vla sätt av företag att luras och ljuga på det här sättet. Varför i hela fridens namn SA han så på presentationen då? Det kunde han ju skippat. Jag trodde den skulle bli dyr (kanske möjligen uppåt 6000, men inte över) innan han sa så. Sen kommer den här bomben. Hade han inte sagt så hade jag inte varit sur/besviken o.s.v då hade jag bara varit förvånad över att den var SÅ dyr.

Sen att Apple skriver avtal med världens sämsta skräpföretag det är ju en annan femma.

 

(Och OJ vad detta inlägget är IMHO - inget är fakta, det är bara mina känslor utspillda i ett forum. Så försök inte att komma och kontra mig med fakta - detta är hur jag KÄNNER det, helt subjektivt. :D :D :P )

 

Telefonen kostar ju inte ens mer än 6000 :(

Den kostar runt 5000. Precis som den där X1 du pratar om med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig tidigare köpt en "subventionerad" mobiltelefon då det alltid är en kass affär. Casha telefonen och köra med obundet abb har jag sett som självklart av den enkla anledning att man alrig vet hur länge telefonen kommer hålla och hur länge den operatör man valt kommer vara bäst.

Mina erfarenheter (telia, djuice, telenor, tele2 och 3) har dock slagit så ut att Telia visat sig vara helt överlägsen när det gäller det gäller det tekniska. Den tekniska biten (stabilitet, bra täckning, hastighet och sånt) är svår att sätta ett värde på men för mig är det helt obegripligt hur folk här kan jämföra Telia med Tele2.

Jag har efter att gång på gång blivit besviken på övriga operatörer återvänt till Telia och nu är jag inte så jätte emot att binda ett abonnemang längre. Jag tror inte de andra nånsin kommer komma ikapp i kvalitet snarare ökar avståndet.

Så till telefonens hållbarhet då? Med hållbarhet menar jag både hur länge den fungerar som den ska och hur lång tid det tar innan man av någon anledning (iphone 4g med nån funktion som man inte kan va utan?) måste köpa en annan telefon. Det tråkiga är ju om man då fortfarande håller på att betala av den som hamnat på returstationen. Min nuvarande SE k800i har jag haft i snart två år. Men det är svårt att veta med iPhonen, mina andra appleprylar verkar vara av god kvalitet men det finns fortfarande ingen i denna värld vars telefon med touchdisplay har passerat 13-14 månader.

 

Jag kom helt plötsligt av mig och vet inte riktigt var jag ville komma med det jag skrev så här kommer en konkret fråga:

Tror ni att det kommer finnas funktioner (som visual voicemail) som bara kommer fungera med "i" abonnemangen och inte med andra Telia-abonnemang? Annars har jag svårt att se att någon kommer välja dessa istället för att casha telefonen och köra vidare med sitt vanliga abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visual Voicemail är bara trams - det är väl ingen som bryr sig om sådant? Har Telia ens det? Det är inget krav från Apple i alla fall. I övrigt finns inga speciella funktioner rörande en iPhone och en mobiloperatör. Inte vad jag vet. För mig är iPhone en fenomenal handdator med en liten medioker mobiltelefon inbyggd. Den där mobiltelefonen bryr jag mig föga om - det är det andra som är iPhone. Det där som gör det omöjligt att - idag - jämföra den med något annat på marknaden. Det förstår man efter att ha använt en i 10 minuter.

 

Jag kom helt plötsligt av mig och vet inte riktigt var jag ville komma med det jag skrev så här kommer en konkret fråga:

Tror ni att det kommer finnas funktioner (som visual voicemail) som bara kommer fungera med "i" abonnemangen och inte med andra Telia-abonnemang? Annars har jag svårt att se att någon kommer välja dessa istället för att casha telefonen och köra vidare med sitt vanliga abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visual Voicemail är bara trams - det är väl ingen som bryr sig om sådant? Har Telia ens det?

 

För en normalanvändare skulle jag kunna hålla med om att det är "trams". Som många andra har nämnt tidigare när denna diskussion har kommit upp är detta en funktion som till exempel affärsmän (eller kvinnor för den delen ;) ) skulle ha en väldigt stor nytta av.

 

Nej, Telia har inte det just nu. Det har gått rykten om att Telia inte tänker implementera tekniken heller. Det återstår att se den 11:e juli.

 

 

 

Douglas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fixar sig. :geros:

Ta det bara lugnt och försök att stava bättre än vad jag gör. :borstatanderna:

 

 

Nu känner jag igen dig =)

 

Fridens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig start var ordet men trots att man är upprörd så kan man försöka skriva ordentligt. Det finns 28000 medlemmar och du är (var hoppas jag) en av de få som utmärkter sig.
Jaghoppas att de med denna översittarattityd som du nu uppvisar snart är icke medlem på detta forum. Man gör inte som du gjort nu mot nya medlemmar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga. Nu är jag inte expert på matte men jag har suttit och räknat lite och kommit fram till följande. Den 11 juli kommer jag stå och köa utanför Teliabutiken som den dåre jag är. Väl där inne kommer Telia få mig som kund och dra in 299 kronor varje månad i 24 månader. MEN jag skulle helst vilja ha andra former av abonnemang. Tex. så vill jag ha Telia till vänner, Telia fast pris samt SMS till alla. Detta skulle ge Telia ca 369 kr i månaden.

 

Då undrar jag, är det inte då bättre att låta mig välja abonnemang själv till Iphone istället för att tvinga på mig dåliga erbjudanden som Iphone abonnemangen är? Jag kan fortfarande betala 2495 för iPhonen så Telia förlorar väl inget på den affären?

 

Nu hoppas jag att Telia ser detta, slår mig en signal så att vi kan slutföra denna affär :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det nämnts att det är på gång så man får välja fritt abb. MEN det har antytts (i vissa trådar/forum/telia) att priset på iphonen då höjs (ev. fullpris).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det nämnts att det är på gång så man får välja fritt abb. MEN det har antytts (i vissa trådar/forum/telia) att priset på iphonen då höjs (ev. fullpris).

 

Men det är här jag blir förvirrad. Varför skulle priset på telefonen gå upp om månadskostnaden blir högre än 299 för mini abonnemanget? Telia får nästan 100 kr mer av mig varje månad och då är det orimligt att telefonpriset ska höjas. Eller egentligen är det inte orimligt om man tänker att Telia ska gå med absolut vinst men matematiskt känns det underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är här jag blir förvirrad. Varför skulle priset på telefonen gå upp om månadskostnaden blir högre än 299 för mini abonnemanget? Telia får nästan 100 kr mer av mig varje månad och då är det orimligt att telefonpriset ska höjas. Eller egentligen är det inte orimligt om man tänker att Telia ska gå med absolut vinst men matematiskt känns det underligt.

 

Personligen tycker jag abb'en som erbjuds är helt värdelösa FÖR MIG (bl.a. datataxor + uppkopplingsavgift m.m. som tillkommer), och jag tror Telia vet det också, därav deras uträkning att det kommer löna sig för DEM att erbjuda de här kassa abb'en, trots att månadsavgiften i sig är lägre. I slutändan tjänar de på detta i.a.f.

 

Har redan haft 1a gen iphone & jag kan lova att nyhetens behag svalnar efter ett tag vad gäller användandet av den. Efter ett tag använder man den som vilken vanlig tele som helst. Dessutom använde jag bara WiFi och det är ju som bekant gratis. Så att sitta med minst 300:- + div. avgifter lockar inte alls, speciellt med en kostnad på ca 100:-/mån som jag har nu. Jag var minst lika sugen som du, men när jag såg priserna dog allt, (precis som när ens käresta släpper vind).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj förlåt visste inte att man måste stava rätt här får jag IG nu!!

 

 

 

Kanske du kan få, men det är mycket lättare att läsa vad man skriver om man skriver rätt + att man uppfattas som mer seriös och då ingjuter man större respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att ca 75 % här har redan en Iphone?? Är det nån mer än jag som är nöjd med den?? Varför då inte behålla den gamla ett tag tills den nya går ned lite i pris ??

 

Jag vet jag vet det är häftigt å ha de senaste , men min fråga är det värt det?? När man ändå redan har en "vanlig " iphone ??

 

 

 

/ M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för tusan det ÄR värt att köpa nytt ! :whistling:

Jag behöver inte 3G & mms så jag väntar på

att någon säljer sin "gamla" lur till mig för småpengar !!

:kaffe:B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, ingen som orkat fråga (och fått svar) vad tusan det kostar när man använder sin 101:a minut eller skickar sitt 101:a sms?

Ganska viktigt att veta kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, ingen som orkat fråga (och fått svar) vad tusan det kostar när man använder sin 101:a minut eller skickar sitt 101:a sms?

Ganska viktigt att veta kan jag tycka.

 

Har du själv provat att ringa kundtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...