Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar

Jag skrev till Telia och klagade, vet inte varför jag gjorde det men blev så sur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev till Telia och klagade, vet inte varför jag gjorde det men blev så sur.

 

Klagade på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara säga att jag känslomässigt älskat en iPhone men förnuftsmässigt är GÖRNÖJD med min Palm Centro som jag efter moget övervägande köpte i maj. Centron Kostade 2200 kr utan abonemang och kompletteras med kontaktkort. Segsurfning med GPRS är helt ok för t.ex googlemaps och mobilsiter. Kostnaden är försumbar till skillnad mot Telias skämt till prissättning. Jag gör därför något i mitt fall så oväntat som att avråda från att köpa iPhone och istället stödja Palm i sin strävan att hålla sig kvar på banan. KÖP EN CENTRO ELLER EN TREO! Du får en vettig PDA som är en bra telefon, förträfflig kalaneder och har mängder av små sköna program. Är du ute efter Safaris sköna surfning och inte behöver telefonen? iPod Touch är i så fall ett betydligt bättre val i nuläget. Finns det några Palm användare här på forumet tro..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju tydligen köpa iPhone för 4 800 i italien olåst, kanske något att kolla upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag köper imini vad kostar den 101 minuten och det 101 sms:et?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som uppsnappade det jag gjorde??? just att fastpris privat för 599kr + fastpris data för 199kr innehåller mer och blir 60 kr billigare i månaden än iMAXI

 

 

Du kan inte tekna ett "fastpris" abonemang och räkna med att du får telefonen för en krona mindre än vad den kostar utan abonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte tekna ett "fastpris" abonemang och räkna med att du får telefonen för en krona mindre än vad den kostar utan abonemang.

 

neh det är jag medveten om. Men inte nog med att det blir billigare bortsätt från telefonen, så ingår det 3000 minuter 3000 sms och 5 gb data om man tecknar som jag skrev. Då skulle nog de flesta inte ens behöva fundera på hur mycket man använder mobilen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KANSKE SOM HANEKYLLING SÄGER KOMMER DE HAN NÅN KAMPANJ OM 6 MÅNADER ATT DE 4 FÖRSTA MÅNADERNA ÄR FRIA ELLER NÅT SÅNT SKIT

 

Men för helvete.

Sluta att skriva med stor bokstav!!!! :utskallning:

Har du problem eller? :chockadskeptisk:

 

.............

 

Ser att du har hittat shift tangenten till slut,

men nu återstår att ta bort driften som gör att du måste posta hela tiden. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Men för helvete.

Sluta att skriva med stor bokstav!!!! :utskallning:

Har du problem eller? :chockadskeptisk:

 

.............

 

Ser att du har hittat shift tangenten till slut,

men nu återstår att ta bort driften som gör att du måste posta hela tiden. :glare:

 

Hallå. jag slutade skriva med stora bokstäver för länge sen. Jag har redan blivit till sagd :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för helvete.

Sluta att skriva med stor bokstav!!!! :utskallning:

Har du problem eller? :chockadskeptisk:

 

.............

 

Ser att du har hittat shift tangenten till slut,

men nu återstår att ta bort driften som gör att du måste posta hela tiden. :glare:

 

 

alltså var är the_fine när man behöver honom? nu vore det faktiskt passande att börja tala om mobbning... nu säger jag inte att du är själv om att utbrista i sådana här saker...snarast tvärtom, har reagerat på att många varit väldigt ohövliga mot vår nye medlem. visst han/hon/det har uppenbarligen ingen forumvana och formulerar meningar lite underligt(vilket jag själv är expert på likväl:P), men ffs istället för att totalt ge sig på personen ifråga kan man väl åtminstone börja med att visa respekt när man tillrättavisar folk. Lågt av er alla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KILLINSTINCT

Det blir ingen iPhone för mig, synd.

 

Jag skulle inte ens tänka mig tanken att teckna det billigaste abonnemanget, om jag inte är garanterad att jag INTE ska behöva betala en endaste krona utöver de 299kr i månadsavgift. Allt ska vara inräknat om jag ska teckna abonnemang.

Dessutom kostar 16GB i 18mån med billigaste abonnemanget totalt 8000kr. Då vill jag hellre ha den olåst och välja fritt vilka jag ska ringa med.

Nu är jag mest sugen på en Nokia N95 8GB.

 

Synd att Telia har ensamrätt på mobilen, jag är helt säker på att Tre skulle haft billigare priser och erbjudanden än Telia.

 

Det är nog många som kommer fråga Telia den 11 Juli om telefonen finns hos andra operatörer och om man kan få köpa den utan abonnemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå. jag slutade skriva med stora bokstäver för länge sen. Jag har redan blivit till sagd :utskallning:

 

Steady now boy. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså var är the_fine när man behöver honom? nu vore det faktiskt passande att börja tala om mobbning... nu säger jag inte att du är själv om att utbrista i sådana här saker...snarast tvärtom, har reagerat på att många varit väldigt ohövliga mot vår nye medlem. visst han/hon/det har uppenbarligen ingen forumvana och formulerar meningar lite underligt(vilket jag själv är expert på likväl:P), men ffs istället för att totalt ge sig på personen ifråga kan man väl åtminstone börja med att visa respekt när man tillrättavisar folk. Lågt av er alla!!!

 

You there mister.

Jag är EN person, en.

Sen har jag inte läst något från andra om denne nya medlem.

Fortsatt skriver jag vad tycker och jag mobbar ta mig fan inte någon.

Dra inte in mig i några korståg, tack.

Skärp dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du mister.

Jag är EN person, en.

Sen har jag inte läst något från andra om denne nya medlem.

Fortsatt skriver jag vad tycker och jag mobbar ta mig fan inte någon.

Dra inte in mig i några korståg, tack.

Skärp dig!

 

 

Vad är det för fel på dig??

 

 

nä men allvarligt hade det inte varit bättre att tillrättavisa ödmjukt och kanske hänvisa personen ifråga till källan av info personen kan behöva för detta forum istället för att undra ifall personen ifråga har problem? inte vidare sympatiskt för att vara en fredsmäklare imho. inte på något vis så att jag brukar störa mig på dig snarast tvärtom...

 

förövrigt är väl knappast mobbning en grupp-sport nödvändigtvis? Alltså du måste inte ha teamat med flera andra för att mobba någon. Däremot är det likväl olyckligt att fler än du valt att hacka på personen ifråga(om än på varsitt håll) istället för att vara som i normalfallet, trevliga och hjälpsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte varit på forumet hela på dagen, mer eller mindre postning dock.

Jag är hjälpsam och vänlig, men just i detta fallet blev det en massa apple lover inlägg

för att sedan se samme medlem i denna tråden, nu när jag satt mig en stund för att se vad

som har föregått här under dagen.

Sen tog jag förgivet att varenda en som är på ett forum vet att stor bokstav är det samma som att skrik,

men det kanske är fel av mig.

 

Grupp sport.

Jag hade inte läst hela tråden när jag skrev mitt inlägg.

Jag reagerade på det som jag läser i förfluten tid i detta fall.

 

Nog om detta.

Inte min typ av tråd iallafall.

Adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir ingen iPhone för mig, synd.

 

Jag skulle inte ens tänka mig tanken att teckna det billigaste abonnemanget, om jag inte är garanterad att jag INTE ska behöva betala en endaste krona utöver de 299kr i månadsavgift. Allt ska vara inräknat om jag ska teckna abonnemang.

Dessutom kostar 16GB i 18mån med billigaste abonnemanget totalt 8000kr. Då vill jag hellre ha den olåst och välja fritt vilka jag ska ringa med.

Nu är jag mest sugen på en Nokia N95 8GB.

 

Synd att Telia har ensamrätt på mobilen, jag är helt säker på att Tre skulle haft billigare priser och erbjudanden än Telia.

 

Det är nog många som kommer fråga Telia den 11 Juli om telefonen finns hos andra operatörer och om man kan få köpa den utan abonnemang!

 

Eftersom priserna är ungefär detsamma i alla länder har jag svårt att tänka mig att Tre skulle kommit med något mycket bättre.

 

N95 med abonnemang blir väl inte mycket billigare än 8000 för övrigt?

Hos Tre med Bomben 299 i 18 månader landar N95an i slutändan på 8379 kronor.

Med kontantkort kostar den ju dock 6295 kronor hos Tre. Och då låst till Tre.

Så då kan du ju komma under 8000 på 18 månader om du inte gör av med så mycket.

 

och att iPhone kommer utan abb är ju verkligen ingen omöjlighet.

Jag menar... På svenska applestore står det inget om krav på abonnemang, vilket det gör på många andra länders applestore. (Norges exempelvis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, här följer de finska priserna hos Sonera, vilket Telia Soneras finska bolag. Det finns vissa skillnader mellan Finland och Sverige fast det är samma bolag.

 

Small, 100, 100, 100

31,69 €/månad + 159 €/8 GB eller 245 €/16 GB

 

Medium, 250, 250, 250

51,49 €/månad + 79 €/8 GB eller 165 €/16 GB

 

Large 1000, 1000, 1000

89,99 €/månad + 1 €/8 GB eller 85 €/16 GB

 

"Mitt Sonera", man får välja fritt bland deras abonnemangspaket

429 €/8 GB eller 519 €/16 GB

 

Homerun ingår i alla paket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, här följer de finska priserna hos Sonera, vilket Telia Soneras finska bolag. Det finns vissa skillnader mellan Finland och Sverige fast det är samma bolag.

 

Small, 100, 100, 100

31,69 €/månad + 159 €/8 GB eller 245 €/16 GB

 

Medium, 250, 250, 250

51,49 €/månad + 79 €/8 GB eller 165 €/16 GB

 

Large 1000, 1000, 1000

89,99 €/månad + 1 €/8 GB eller 85 €/16 GB

 

"Mitt Sonera", man får välja fritt bland deras abonnemangspaket

429 €/8 GB eller 519 €/16 GB

 

Homerun ingår i alla paket

 

Vad är skillnaderna? Priserna är ju ganska exakt samma.

och sista med att välja fritt är väl det som är på väg inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade Telia som bekräftade att de kommer INTE att erbjuda iPhone som kontantkortstelefon överhuvudtaget.

 

Det som jag undrar är det finstilta som säger "Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia"

 

 

... Telia Mobill 99? Då blir det bara 1200 för ett år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man något annat än älska TELE2?

Jag skaffade Comviq Kompis för typ fem år sedan och då hade de en kampanj som hette Comviq Kompis Plus. Ringer för 19 öre/samtal till alla inom TELE2, resten 19 öre/minut, 19 öre/sms och mms. Månadsavgift på 69 kr. Förstår man kanske varför Telia suger helt plötsligt. Jag tror dessutom att jag gav 1 kr för min dåvarande mobil.

 

Att slänga det braiga abonemanget i sjön vore ju idiotiskt!!

Då köper jag hellre en abonemangsfri lur... Men den är tyvärr inte värd 5000+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade Telia som bekräftade att de kommer INTE att erbjuda iPhone som kontantkortstelefon överhuvudtaget.

 

Det som jag undrar är det finstilta som säger "Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia"

... Telia Mobill 99? Då blir det bara 1200 för ett år!

 

Inte orimligt att det blir som i Finland då, med tanke på att allt annat är typ likadant.

 

"Mitt Sonera", man får välja fritt bland deras abonnemangspaket

429 €/8 GB eller 519 €/16 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte spydig men asså jag älskar Apple och deras proudukter, men asså den nya iphone 3G borde ha lite fler funktioner för att det ska kosta så mycket som Telia har pris satt den :tappahakan:

Herr Äpple älskare, du verkar ha en låg ålder. Det är väl därför du inte vågar ange den som vi vuxna. Din ton är inte den man har bland vuxna. Tack för att du slog avCAPS LOCK! Noterar att det är ovanligt många som har kollat på din profil, kan ha att göra med din jobbiga framtoning. Hoppas att du växer upp.

 

Mitt inlägg i debatten eftersom jag är seriöst sugen på telefonen, hur mycket kostar ett maxat abonnemang med en annan maxad lur typ SE Experia, HTC etc? Är iPhone verkligen dyrt i sammanhanget?

 

Det är dock glädjande att företagskunder finns med i någon affärsmodell samt att nuvarande privatkunder har möjlighet att byta upp sig. Intressant dock är prisbilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är 100mb surfing via 3g för lite? Jag vet att det beror på hur mycket man använder 3g fast kan någon vänlig förklara? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...