Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Priserna ute för iPhone!


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag gissar på att ca 75 % här har redan en Iphone?? Är det nån mer än jag som är nöjd med den?? Varför då inte behålla den gamla ett tag tills den nya går ned lite i pris ??

 

Jag vet jag vet det är häftigt å ha de senaste , men min fråga är det värt det?? När man ändå redan har en "vanlig " iphone ??

/ M

75% :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 241
  • Created
  • Senaste svar
Har du själv provat att ringa kundtjänst?

 

Nope, därav min fråga om någon har orkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

75% :lol:

 

 

Va kanske ett dåligt försök till gissning =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inte ett dugg OT: Guud så mycket energi och framförallt pengar det läggs ner här på en sketen lur, jag har en nyhet för er, prinsessan Madeleines telefonnummer ingår inte i abonnemanget, ej heller roligare vänner eller snyggare flickvänner eller ens intressantare telefonsamtal, allt kommer bara va som trökvanligt förutom att ni har en till leksak och större skulder. :P

 

 

Ursäkta men jag kunde inte låta bli, men det är sagt med glimten i ögat lite och bara lite lite allvar. Nu får jag väl äta upp det gissar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är bissart hur mycket hallå det är över en telefonlur :-D. Men jag är glad för att tjoandet handlar om en IT-mojäng istället för t.ex. en ny bilmodell - som är endast destruktivt.

Sen - det handlar om mycket pengar för många...och dom/vi vill bara lista ut hur man ska göra för att komma billigast undan. Det är som vanligt m.a.o. Och det ÄR en unik liten handdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Det där stämmer nog över en telefon med lite lullull men jag hörde det var nån som sa el skrev att för en vanlig dator så går det åt naturresurser att tillverka den som skulle fylla ett helt rum.

:)

 

Jo, undrar om det inte var Fredrik Lindström i sommarpratarna.

 

Men nu ska jag sluta dissa er, fortsätt som om jag inte fanns. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det bli uppkopplingsavgift på samtalen när man använder sina fria minuter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bara att vänta lite så kommer det bättre abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är bara att vänta lite så kommer det bättre abonnemang.

 

Jaså? När då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte iphone är en smartphone.
skitsnack. Fick så sent som igår höra av en som jobba i en macbutik att det inte är detta. Dessutom så vad har iphone för likhet med t.ex HTC TyTN II ? som är smartphone.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skitsnack. Fick så sent som igår höra av en som jobba i en macbutik att det inte är detta. Dessutom så vad har iphone för likhet med t.ex HTC TyTN II ? som är smartphone.

 

Från Wikipedia -

 

"A smartphone is a mobile phone offering advanced capabilities beyond a typical mobile phone, often with PC-like functionality. There is no industry standard definition of a smartphone.[1][2] For some, a smartphone is a phone that runs complete operating system software providing a standardized interface and platform for application developers.[3][4] For others, a smartphone is simply a phone with advanced features.[5]"

 

Tycker nog att iPhone passar ganska bra in på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett snorbilligt Tele2-abb för 69 kr som jag kan ringa upp. Jag har aldrig sprängt detta. Gillar inte telefonprat. Jag har inget data-abb.

 

Telia har ett 99-kronors-abb som man kan ringa upp. Det räcker för mitt pratande och mera därtill. Klämmer jag dit "fri" data för 199 kr så blir min totala månadsräkning 300 kr. Då har jag också Telia's surfzoner som för mig är mycket attraktivt.

 

Väljer jag detta så kanske luren kostar 5-6000 kr. En hackad kommer att kosta 4-5000 kr på gatan - denna är då utan garanti. Så - för mig är det klart och det blir inget iMini - det blir 99+199-lösningen och fet uppslantning för hårdvaran.

 

Nu är mitt enda krux att portning av mitt nummer tar upp till fem arbetsdagar. Jag ska nu kolla om man kan sätta igång den processen före själva köpet så att det är klart på köpedagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Funderar på hur långt ett mini-abonnemang (100 MB datatrafik) räcker. Surfar just nu på min frus 3G-dongel där programvaran talar om hur många bytes som går in resp. ut. På bara några minuter har det gått 25 MB. Man kan nog räkna med ca 1 MB per minut surfande. Om man surfar ca 20 min om dagen skulle alltså 100 MB räcka i 5 dagar… suck!

 

Å andra sidan kanske man inte kommer att använda en iPhone på det sättet - surfar gör man normalt från sin dator via WLAN, surf och koll av e-posten från iPhone gör man mest när man behöver kolla något specifikt när man är ute på jobb eller liknande!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett snorbilligt Tele2-abb för 69 kr som jag kan ringa upp. Jag har aldrig sprängt detta. Gillar inte telefonprat. Jag har inget data-abb.

 

Telia har ett 99-kronors-abb som man kan ringa upp. Det räcker för mitt pratande och mera därtill. Klämmer jag dit "fri" data för 199 kr så blir min totala månadsräkning 300 kr. Då har jag också Telia's surfzoner som för mig är mycket attraktivt.

 

Väljer jag detta så kanske luren kostar 5-6000 kr. En hackad kommer att kosta 4-5000 kr på gatan - denna är då utan garanti. Så - för mig är det klart och det blir inget iMini - det blir 99+199-lösningen och fet uppslantning för hårdvaran.

 

Nu är mitt enda krux att portning av mitt nummer tar upp till fem arbetsdagar. Jag ska nu kolla om man kan sätta igång den processen före själva köpet så att det är klart på köpedagen.

 

Vettig lösning. Och med antaganden (förhoppningen) att telia bekräftat möjligheten till att köpa den som du tänkt senast på fredag, så är det ju bara att knata in till telia då o sätta igång porteringen till ett 99 abbonemang, sen på dagen "i" så lägger du till datadelen till ditt då existerande abbonemang :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett snorbilligt Tele2-abb för 69 kr som jag kan ringa upp. Jag har aldrig sprängt detta. Gillar inte telefonprat. Jag har inget data-abb.

 

Telia har ett 99-kronors-abb som man kan ringa upp. Det räcker för mitt pratande och mera därtill. Klämmer jag dit "fri" data för 199 kr så blir min totala månadsräkning 300 kr. Då har jag också Telia's surfzoner som för mig är mycket attraktivt.

 

Väljer jag detta så kanske luren kostar 5-6000 kr. En hackad kommer att kosta 4-5000 kr på gatan - denna är då utan garanti. Så - för mig är det klart och det blir inget iMini - det blir 99+199-lösningen och fet uppslantning för hårdvaran.

 

Nu är mitt enda krux att portning av mitt nummer tar upp till fem arbetsdagar. Jag ska nu kolla om man kan sätta igång den processen före själva köpet så att det är klart på köpedagen.

 

Precis samma tanke som jag har. Gäller bara att lyckas skramla ihop det där pengarna, arbetslös som man är.

Hoppas informationen om pris kommer i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Kommer man att kunna använda iPhone som trådlöst modem till sin bärbara dator? I så fall kan det ju finnas anledning att betala abonnemang för mer datatrafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man att kunna använda iPhone som trådlöst modem till sin bärbara dator? I så fall kan det ju finnas anledning att betala abonnemang för mer datatrafik.

Antagligen inte. iPhone 2G fungerade varken som trådlöst eller trådat modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen inte. iPhone 2G fungerade varken som trådlöst eller trådat modem.

 

Vet att jag läst någonstans att det går att fixa dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag läst någonstans att det går att fixa dock.

 

jepp det går att fixa med lite knep och knåp. om man söker på 99.se så tror jag man kan hitta en guide som är länkad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...