Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Star Wars-nörd


mountainman
 Share

Rekommendera Poster

  • 4 weeks later...
sevensleeper

Har precis sett Rogue One: A Star Wars Story. Jag ger den 8 av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag satt och funderade lite på vart Rogue One passar in i ordningen, den här bilden är tydlig. Tydligen ska Han Solo-rullen in mellan film 3 och 4 också.

post-76941-0-90926300-1489944594_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt och funderade lite på vart Rogue One passar in i ordningen, den här bilden är tydlig. Tydligen ska Han Solo-rullen in mellan film 3 och 4 också.

 

Intressant! För min del så har jag snurrat till den kronologiska ordningen för längesedan.

Sitter och njuter i Nuet av Det Stora Äventyret när jag tittar på filmerna.

Borde kanske vara lite nördigare med filmserien med tanke på vad jag känner för den. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Intressant! För min del så har jag snurrat till den kronologiska ordningen för längesedan.

Sitter och njuter i Nuet av Det Stora Äventyret när jag tittar på filmerna.

Borde kanske vara lite nördigare med filmserien med tanke på vad jag känner för den. :wub:

Ja, det är lite snurrigt. Det ska ju bli en 8 (nu i december) och en 9:a (dec -18), men om jag förstår saken rätt så kommer det även 1-2 "sidospår" som Rogue och Han Solo. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Har precis sett Rogue One: A Star Wars Story. Jag ger den 8 av 10.

 

 

Såg den på bio och håller med - 8 av 10 låter bra... :totaltgalen:

 

PS. Såg även att den "läckt" som bluray på vissa - ähm - sidor på nätet... Även om den egentligen inte skulle släppas här i Sverige förrän den 12e April (iTunes & Blu-Ray) och i USA den 24e Mars (iTunes) och den 4e April (Blu-Ray)...

 

:whistling:

Redigerad av davidredjoy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Såg den på bio och håller med - 8 av 10 låter bra... :totaltgalen:

:D

 

 

PS. Såg även att den "läckt" som bluray på vissa - ähm - sidor på nätet... Även om den egentligen inte skulle släppas här i Sverige förrän den 12e April (iTunes & Blu-Ray) och i USA den 24e Mars (iTunes) och den 4e April (Blu-Ray)...

 

:whistling:

Så pass? :whistling: Undrar om Viaplay kommer att köpa rättigheter precis som de gjort med 7:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så pass? :whistling: Undrar om Viaplay kommer att köpa rättigheter precis som de gjort med 7:an.

Ojdå... Här blandas det hej vilt. Viaplay är det Viasat som äger, och det är TV4 äger 7'an. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

:shifty::rolleyes:^_^x_whistle.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ojdå... Här blandas det hej vilt. Viaplay är det Viasat som äger, och det är TV4 äger 7'an. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

:shifty::rolleyes:^_^x_whistle.png

Höhöhö... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höhöhö... :totaltgalen:

 

Den kanalen har ingen köpt än. Kanske Hönö TV är intresserade.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Den kanalen har ingen köpt än. Kanske Hönö TV är intresserade.

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Lite dumheter. :D

post-76941-0-98131300-1490195990_thumb.jpg

post-76941-0-30888200-1490195995_thumb.jpg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ah, jag älskar den här scenen från senaste Star Wars!

 

https://www.wired.com/2017/03/rogue-one-vader-scene/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Snyggt! Någon har klippt ihop slutet av "Rogue One" ihop med början av "A New Hope". :)

 

http://www.highsnobiety.com/2017/03/24/star-wars-rogue-one-new-hope/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper

C8xAnUYXgAQaApD.jpg

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

På tal om Star Wars. Ni som sett Rogue One kanske kan svara på en fråga.

 

Jag har en Star Wars tokig 7-åring som sett samtliga filmer i Star Wars serien och nu såklart suktar efter att få sätta tänderna i Rogue One. De andra filmerna har gått bra i mitt sällskap med några få otäcka passager där vi fick snabbspola eller blunda, typ när Anakin fick fetspö av Obi Wan och sådant.

 

Men jag har hört att Rogue One befinner sig i en högre liga när det kommer till grafiska otäckheter. Hur illa är det? Får grabben vänta med att se den eller är det bara några få scener som jag kan reka i förväg och spola förbi när vi tittar?

Jag såg den på bio men kan inte påminna mig att jag reagerade speciellt mycket över våld eller så. Och normalt är jag lite känslig för sånt. Men allt är ju individuellt och relativt. Nu var det ju ett tag sedan du frågade så det har kanske rett ut sig ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...