Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VIKTIGT: Tyck till om forumets framtid


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Visst är det klatschigt med en massa funktioner och liknande men jag tror att risken är att många av dagens forumdelatagare säger tack och adjö. Själv vill jag ha ett enkelt och rent forum med så lite funktioner som möjligt och jag tror att många av de äldre forumdeltagarna håller med.
Håller med om det. Frågan är ju, vem har efterfrgat det som komma skall? Det borde Andreas kunna svara på...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar
Jag är nöjd med nuvarande utseende utan annat krafs.

 

håller helt med, 100%...som nu med hastighet och stabilitet så är det perfekt för min del...forumet ska vara en kunskapskälla, inte någon dagisverksamhet om jag får tycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny mötesplats för it-konsumenter har sett världens ljus. PC för Alla Smart är sajten för dig som vill har hjälp att välja när du ska köpa nytt, eller få strulande prylar att funka.
Hur gör bloggar det lättare för konsumenten att välja och lättare att få saker att funka?

 

Ps. Detta behövs ju inte för mac, för det fungerar ju bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med nuvarande utseende utan annat krafs.

 

 

 

Skönt att se att många har samma uppfattning.

Var lite orolig för att jag som tillhör den äldre generationen genast få stämpeln "konservativ".

Är inte rädd för förändringar, men man ska inte ändra för ändrandets skull.

 

Forumet i sin nuvarande form lättanvänt..(precis som en Mac) så krångla nu inte till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Skönt att se att många har samma uppfattning.

Var lite orolig för att jag som tillhör den äldre generationen genast få stämpeln "konservativ".

Är inte rädd för förändringar, men man ska inte ändra för ändrandets skull.

 

Forumet i sin nuvarande form lättanvänt..(precis som en Mac) så krångla nu inte till det.

 

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med alla, krångla inte, behåll det som det är och gör det stabilt istället !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om det. Frågan är ju, vem har efterfrgat det som komma skall? Det borde Andreas kunna svara på...

 

Kan jag hålla med om, samtidigt som det ju inte skulle innebära någon garanti för framgång OM någon efterfrågat det. Det är ju bra att man lyssnar på sina läsare, men risken är stor att det bara blir ett enda stort mischmasch, inte hade en Mac sett ut och fungerat som den gör om Steve Jobs lyssnat på alla "förståsigpåare" som berättade hur det egentligen skulle göras, och den här tråden känns (om man väger in vad som sagts det senaste i tråden "Status Forumuppgradering") som ett sätt för red. att kunna säga, om/när det inte fungerar "det här är ju vad ni ville ha"....if it ain´t broke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose
håller med alla, krångla inte, behåll det som det är och gör det stabilt istället !

 

PRECIS

 

TANKE

Nuvarande forum dras ju med problem med hastigheten, om man så säger...

Kan detta långvariga strul vara en del av en plan att pressa fram en annan

lösning typ vidrigheten vi ombedes tycka till om. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PRECIS

 

TANKE

Nuvarande forum dras ju med problem med hastigheten, om man så säger...

Kan detta långvariga strul vara en del av en plan att pressa fram en annan

lösning typ vidrigheten vi ombedes tycka till om. :fundersam:

 

det vore bara för sick ifall det vore så... :chockadskeptisk: men ibland kan man ju fundera...

 

1. tog svinlång(!!!!) tid att få någon att "undersöka" problemen, kanske hade man velat dra ut på det tills en nylansering av forumet?

 

2. (inget illa om denna persons kompetens...) men problem kvarstår(enligt rapporter från många anv.) inget som jag märkt av själv förutom en dubbelpost pga att sidan ej kunde hittas...(haft lite tur mao =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är lönt att ha synpunkter på och idéer om?

 

Innan jag tänker vidare så vill jag gärna veta vad ramarna är. Att tänka fritt är stort men om det finns en ”dold agenda” är risken bara att det slösa med tid och kraft till ingen nytta. Dessutom att man i slutändan blir än mer besviken eftersom ens idéer inte passade med det som redan var bestämt.

 

Det jag tänker på är att MacWorld gått ut till reklamköpare med att forumet under 2008 ska byggas ihop med macworld.se. Innebär det att det finns vissa delar som man inte kan påverka? Att det finns komponenter som måste vara med på varje sida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ett grymt forum precis som det är!!!

Finns säkert lite delar i den där andra nya versionen som är intressanta, men det är itne värt för att massa folk ska hoppa av! Detta är mer av ett kunskapscentrum än ett comunity...

Låt det va och fixa stabiliteten istället!

Macworld is the shit! Och tack för det forum vi har idag!

Ha det bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så kan vi ju dra direkt o bygga upp något eget.

 

Jag får hålla med Leijon, du har gjort din ståndpunkt klar nu, lägg ner, jag tror alla förstår att dom kan gå någon annanstans om dom är missnöjda, vill du dra igång något bättre för att fungera som alternativ, feel free....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med Leijon, du har gjort din ståndpunkt klar nu, lägg ner, jag tror alla förstår att dom kan gå någon annanstans om dom är missnöjda, vill du dra igång något bättre för att fungera som alternativ, feel free....
jo, men när det tar ttiidd och sedan vill man pracka på oss annat som vi inte vill ha. vad är då alternativet? Många här har sagt att de inet vill ha den där smart grejen. Då ska det väl inte vara svårare att sga från admin att vi tar inte detta utan fixar det vi har till det bättre istället.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore tråkigt om alla våra ledstjärnor försvinner om forumet uppdateras. Det var ju dom som vägledde många av oss som en dag var små Macpojkar som inte visste något.

 

 

 

Till dem som en gång och fortfarande hjälper mig och andra som behöver hjälp :geros: :geros:

 

Lämna oss inte :cry: :cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med Leijon, du har gjort din ståndpunkt klar nu, lägg ner, jag tror alla förstår att dom kan gå någon annanstans om dom är missnöjda, vill du dra igång något bättre för att fungera som alternativ, feel free....

 

alltså i början tyckte jag the fine aka. micke_nkpg(tror det var så orkar inte kolla) var väldigt obstinat(därmed inte sagt att han hade fel i sak), på senare tid tycker jag dock han enbart säger det alla andra tänker...

 

Jag själv börjar också fundera på vad macworld sysslar med..

 

Eftersom de inte ens erbjudit medlemmarna att rösta om saken(ärligt talat av hela denna tråd är 99,7% negativa till förändringen) så tolkar jag det som att de försöker tysta ner... Känns lite som det faktiskt kan vara bestämt redan och att deras hjärnor går för högvarv hur de skall "få lugnt i båten" som herr :leijon: uttryckte det...

 

Och att de inte ens motbevisar våra misstankar gör det ju ännu värre... Iofs kommunikation verkar inte vara deras starka sida...

 

hmm jag spår en lysande framtid för 99.se(som förvisso är riktigt bra tekniskt men sämre på gemenskap, eller?) och hoppas för guds skull att the fine skakar igång ett alternativt macforum som kan hålla samma avslappnade attityd som detta haft... för jag tror personligen MW är påväg åt fel håll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Tack för all feedback! Jag räknar inte till en enda positiv kommentar. Om något. Hmm... Funderar lite på om det inte har gått troll i att dissa allt som är nytt.

 

Undrar lite varför ni ser extrafunktionerna som något negativt? Om ni inte vill ha dem kan ni ignorera dem och fortsätta verka på ett stabilt forum med samma känsla som förut.

 

För att vända denna tråd till något annat än "Neeeeej, om ni gör så här kommer jag att lämna er för gott - jag lovar och svär på min mors grav!!!1!" vill jag ställa en enda fråga:

 

Vad vill ni ha mer än det ni har i dag? (förutom stabilitet, vilket kommer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill ni ha mer än det ni har i dag? (förutom stabilitet, vilket kommer)

Först stabilitet, sedan förändring. Frågan är därmed, i det här forumet, för provokativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......

Undrar lite varför ni ser extrafunktionerna som något negativt? Om ni inte vill ha dem kan ni ignorera dem och fortsätta verka på ett stabilt forum med samma känsla som förut.

 

Svar: detta primitiva forumet har du problem med att fungera

Ett komplicerat forum/samhälle kommer aldrig att fungera tekniskt för dig, det har du bevisat.

--

För att vända denna tråd till något annat än "Neeeeej, om ni gör så här kommer jag att lämna er för gott - jag lovar och svär på min mors grav!!!1!" vill jag ställa en enda fråga:

 

Vad vill ni ha mer än det ni har i dag? (förutom stabilitet, vilket kommer)

 

Svar: du frågade och vi svarade

Vi ber om ursäkt för att vi var uppriktiga

Vi ber om ursäkt för att vi vill ha ett enkelt snabbt forum utan annat s..t!

Börja med det och sedan kan du fråga igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all feedback! Jag räknar inte till en enda positiv kommentar. Om något. Hmm... Funderar lite på om det inte har gått troll i att dissa allt som är nytt.

 

Undrar lite varför ni ser extrafunktionerna som något negativt? Om ni inte vill ha dem kan ni ignorera dem och fortsätta verka på ett stabilt forum med samma känsla som förut.

 

För att vända denna tråd till något annat än "Neeeeej, om ni gör så här kommer jag att lämna er för gott - jag lovar och svär på min mors grav!!!1!" vill jag ställa en enda fråga:

 

Vad vill ni ha mer än det ni har i dag? (förutom stabilitet, vilket kommer)

 

 

troll? eh... jag förstår inte hur man kan agera så uppblåst? tycker nästan det är lite fräckt att uttrycka sig på det viset angående medlemmars åsikter... lägg upp en omröstning så kommer du nog se att även de som inte "trollar" röstar nej till "förbättringarna"

 

Precis som ovanstående sagt vore det väl strategiskt av dig att kanske ordna stabilitet först? Men som sagt... du försöker så gott du kan att lobba för att "nya forumet" skulle vara lösningen på allas problem så du kanske inte ens är intresserad av en lösning innan dess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
troll? eh... jag förstår inte hur man kan agera så uppblåst? tycker nästan det är lite fräckt att uttrycka sig på det viset angående medlemmars åsikter... lägg upp en omröstning så kommer du nog se att även de som inte "trollar" röstar nej till "förbättringarna"

 

Precis som ovanstående sagt vore det väl strategiskt av dig att kanske ordna stabilitet först? Men som sagt... du försöker så gott du kan att lobba för att "nya forumet" skulle vara lösningen på allas problem så du kanske inte ens är intresserad av en lösning innan dess?

 

Fast nu sa ju inte :leijon: att nån trollade, utan att det går troll i den här tråden. Kolla upp vad det betyder när man säger att det går troll i nått.

 

Ang. Det nya forumet så verkar jag vara den enda possitiva.

visst jag gillar inte hur det länkade exemplet såg ut, men jag räknar med att man gör MW sidan mycket snyggare.

Annars tror jag på det nya forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andreas, problemet är inte att vi ser extrafunktioner som något negativt men jag ser enkelhet som en enorm egenskap...det exemplet du visade med det kommande va inte direkt enkelhet, man kände sig totalt tillrörd i skallen bara av att gå in där.

 

håll forumet som det är nu, om ni ska lägga till mer saker - gör det såsom ni lade till er blogg, som en liten extralänk bara som inte rör till själva forumet som ju mest ska vara en informationsbas och plats att få hjälp på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill ni ha mer än det ni har i dag? (förutom stabilitet, vilket kommer)

 

Inget faktiskt.. Att du är Facebook-fan lyser igenom med all önskvärd tydlighet ;):P

Förmodligen lika tydligt som att jag hatar skiten.

Ibland saknar jag IRC-tiden, fullständigt rensad från allt jäkla mek som inte tillför ett dugg.

Kalla mig konservativ bakåtsträvare, det är lugnt men låt forumet vara ett forum. Länka på till andra funktioner, det är helt ok, jag behöver inte klicka på länkarna då, men för guds skull - ETT "icq.com" anno 1999 räcker väl? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför man måste pressa in allt i stora blaffor på sidorna. Det är lite som reklambladen från Sigges livs på hörnan - han har också med allt i en salig röra. Helt annorlunda är det med B&O reklam, sparsmaka och mycket luft som lyfter fram det som är viktigt. Samma sak med deras forum och konsumentkontakt, enkel och snyggt (ävem om jag inte riktigt gillar svart bakgrund och vit text).

 

Visst ha en ingångsportal på macword.se och ge bloggar till folket men låt oss sedan kunna välja vilken funktion vi vill se och slippa dem där. Håller med om länkar till annat är helt OK

 

De förändringar jag skulle vilja se är att det är man ges möjlighet att välja mellan mac, iPod och iPhone men naturligtvis även alla delarna.

 

Jo, eftersom vi uppenbarligen inte förstår värde av de funktioner som föreslås så vore det bra om något kunde försklara vad som är så bra med att ha dem. Vilket mervärde de ger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andreas, problemet är inte att vi ser extrafunktioner som något negativt men jag ser enkelhet som en enorm egenskap...det exemplet du visade med det kommande va inte direkt enkelhet, man kände sig totalt tillrörd i skallen bara av att gå in där.

 

håll forumet som det är nu, om ni ska lägga till mer saker - gör det såsom ni lade till er blogg, som en liten extralänk bara som inte rör till själva forumet som ju mest ska vara en informationsbas och plats att få hjälp på

 

:ThumbsUp::respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först stabilitet, sedan förändring. Frågan är därmed, i det här forumet, för provokativ.

 

Precis så.

 

Annars blir det lite som att fråga en hemlös

om vilka tapeter han vill ha i lägenheten,

när det blir någon.

:chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...