Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VIKTIGT: Tyck till om forumets framtid


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Korrekt. Utvecklarna jobbar med Java och får endast fokusera på sådan utveckling.

 

och en sådan policy håller man hårt på ? oavsett....?...även om man tänker sig en (hypotetisk?) situation där en tidning faktiskt loosar pengar på en undermålig hemsida, oavsett om dom har annat att göra eller inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar
och en sådan policy håller man hårt på ? oavsett....?...även om man tänker sig en (hypotetisk?) situation där en tidning faktiskt loosar pengar på en undermålig hemsida, oavsett om dom har annat att göra eller inte ?

Du har aldrig jobbat i något större företag antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har aldrig jobbat i något större företag antar jag?

 

jag har faktiskt ganska bred arbetslivserfarenhet, inom diverse olika branscher, och både små och stora företag, men att en del av företaget står och tittar på medans en annan del blöder ymnigt är ju organisatoriskt självmord, och allra helst när det är resurser som egentligen sysslar med "samma sak", och min erfarenhet har snarare varit den omvända att nästan alla är tämligen villiga att hjälpa till när/om det behövs även utanför den egentliga kompetensen...men självklart handlar det om att bygga en "vi" känsla inom företaget, och sett till hur Leijon t.ex. hanterar kritiska röster så kan jag väl iofs se att det kanske är en sida som brister...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den frågan har väl i princip redan besvarats, det är väl bara inse att Leijon har ambitioner á la FaceBook och att det såklart vore ett jättekapital för MW, lika uppenbart är det att alla röster emot inte hörs av honom, eller åtminstone inte räknas, sen om det blir en jätteframgång eller världens fiasko, den som lever får se...
Han har inte svarat på frågan. Bara o inse att han inte kommer göra det heller...

 

Att försöka bygga något som ett socialt nätverk är fel tid nu. Alla liknande platser förlorar medlemmar. Lunarstorm, Facebook mfl.

Det troligen är att folk inte vill ha massor med funktioner, utan rena gränssnitt.

 

Om detta forum nu är så viktigt för Mw så kanske man ska lyssna på de åsikter som kommit fram här och att ingen här är fullt positiv till det som läggs fram säger troligen mycket om hur det kommer gå med "MW smart".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom trådförfattaren i ett tidigare inlägg ansåg att antalet personer som uttryckte sina synpunkter i den här tråden var en droppe i havet (läs: "10" av 26000) vill jag härmed se till att vi åtminstone är 11. ;)

 

Med risk för upprepning: för mig är MW:s forum kort och gott en plats där jag kan få svar på mina frågor, och där jag - i mån av kunskap - kan hjälpa andra att få svar på sina frågor. Det är alldeles utmärkt. Varken mer eller mindre är jag intresserad av. Communities finns, som många andra mycket riktigt påpekat, på andra ställen om det skulle kännas lockande. Om det sedan blir enklare att på sin individuella sida hålla koll på trådar man vill övervaka, möjlighet att bokmärka t ex, och enklare att söka, så är det funktioner som jag ställer mig positiv till så länge det inte görs på bekostnad av forumets tydliga struktur.

 

Slutligen anser jag att de "10" personer som uttryckt sig i den här tråden rimligen bör kunna antas vara mer hängivna forumet och mer aktiva än resterande 25990 som a) inte har någon åsikt om forumets framtid, eller B) inte ens lagt märke till den här tråden. Det är min övertygelse att forumet skulle bli väldigt urvattnat om det tappade sina mest hängivna medlemmar, så ta det som skrivs på allvar Andreas Leijon. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Papperskorgen räcker gott och väl till för att avhandla vardagsdiskussioner. Snyggare tapeter och möjlighet att värma sig i bubbelpool framför öppen spis kan ni skippa. Det är diskussionerna som är intressanta. Om ni förstår vad jag menar.

 

I alla fall om det sker på bekostnad av prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Closetland
Eftersom trådförfattaren i ett tidigare inlägg ansåg att antalet personer som uttryckte sina synpunkter i den här tråden var en droppe i havet (läs: "10" av 26000) vill jag härmed se till att vi åtminstone är 11. ;)

 

Med risk för upprepning: för mig är MW:s forum kort och gott en plats där jag kan få svar på mina frågor, och där jag - i mån av kunskap - kan hjälpa andra att få svar på sina frågor. Det är alldeles utmärkt. Varken mer eller mindre är jag intresserad av. Communities finns, som många andra mycket riktigt påpekat, på andra ställen om det skulle kännas lockande. Om det sedan blir enklare att på sin individuella sida hålla koll på trådar man vill övervaka, möjlighet att bokmärka t ex, och enklare att söka, så är det funktioner som jag ställer mig positiv till så länge det inte görs på bekostnad av forumets tydliga struktur.

 

Slutligen anser jag att de "10" personer som uttryckt sig i den här tråden rimligen bör kunna antas vara mer hängivna forumet och mer aktiva än resterande 25990 som a) inte har någon åsikt om forumets framtid, eller B) inte ens lagt märke till den här tråden. Det är min övertygelse att forumet skulle bli väldigt urvattnat om det tappade sina mest hängivna medlemmar, så ta det som skrivs på allvar Andreas Leijon. Tack.

 

 

ännu en gång vill jag applådera för de människor som kan sätta ord till mina känslor, bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen anser jag att de "10" personer som uttryckt sig i den här tråden rimligen bör kunna antas vara mer hängivna forumet och mer aktiva än resterande 25990 som a) inte har någon åsikt om forumets framtid, eller B) inte ens lagt märke till den här tråden. Det är min övertygelse att forumet skulle bli väldigt urvattnat om det tappade sina mest hängivna medlemmar, så ta det som skrivs på allvar Andreas Leijon. Tack.

 

 

Det som måste bara intressant är ju huruvida dessa 10 (11) är representativa för forumet eller inte, men jag tycker att påstå att dom inte skulle vara det är är att sträcka sig för långt (vilket jag kände att Leijon försökte få det till), det är ju som vilken demokrati som helst (jag vet att det här inte är en demokrati, men antingen så tar man in åsikter från från medlemmarna och lyssnar på dom, eller så struntar man i det) man får lyssna på dom som faktiskt väljer att "rösta"

Sen vet jag inte om det skulle bli urvattnat...att en lite del av medlemmarna står för så stor del av inläggen är ju inte samma sak som att...ja...det är skillnad på kvalité och kvantitet...jag antar att forumet överlevt massor med medlemmar som försvunnit, och kommer fortsätta att göra det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

Jag känner inte heller för någonting i stil med Facebook, har lämnat det för några månader sedan, det ballade ur. Forumet får inte ta mer av min tid än jag är villig att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..nu säger jag inte att kvantitet utesluter kvalité heller, men man kan ju alltid fundera över att 15 av forumets dryga 26.000 medlemmar (avrundat 0.55%) står för strax under 1/3 av forumets inlägg (236.000), och att 15% av inläggen är fördelat till trådarna "god morgon", "god natt", "now playing", "världens längsta tråd", "vad gör du idag" och "ställ en fråga..."...jag skulle gissa att 5% av inläggen dessutom innehåller mer smileys än text...det kan ju vara något att fundera över...t.ex. för er som vill kontrollera vad man får skriva och i vilka trådar...(utanför det som forumreglerna stipulerar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs o begrunda:

http://www.e24.se/branscher/reklammedia/artikel_294235.e24

 

Bilddagbokens ökning är räddningen för Lunarworks.

 

–Jag upplever Lunarstorms tapp som ett stort problem, samtidigt som Bilddagbokens positiva siffror gör att det ändå är en växande trend, säger vd Staffan Forsström.

 

Han vill inte gå ut med några exakta siffror, men tillägger att Lunarstorms annonsförsäljning ökade under 2007 jämfört med 2006, trots besökstappet. För­utom kannibaliseringen från Bilddagboken beror tappet på att Lunarstorm inte har lyssnat tillräckligt på medlemmarna.

 

–Vi ska göra en bättre tjänst, ett problem är att vi har kommit från användarna, nu försöker vi involvera dem i allt vi gör från försäljning till produktutveckling.

dvs lyssna på medlemmarna är alltid av godo...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs o begrunda:

http://www.e24.se/branscher/reklammedia/artikel_294235.e24

 

dvs lyssna på medlemmarna är alltid av godo...

 

Nja, men att vara en ledare handlar ju också om att fatta beslut, även obekväma sådana, om du säger att du vill ha en community, och jag säger att jag inte vill...framgångar handlar ju ofta om att ge "kunden" det han inte visste att han behövde eller ville ha, dit kommer man ju inte om man bara lyssnar på medlemmarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, men att vara en ledare handlar ju också om att fatta beslut, även obekväma sådana, om du säger att du vill ha en community, och jag säger att jag inte vill...framgångar handlar ju ofta om att ge "kunden" det han inte visste att han behövde eller ville ha, dit kommer man ju inte om man bara lyssnar på medlemmarna..
Skrev jag att man bara skulle lyssna på medlemmarna?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska forumet flyttas till linux burk ?

Ska? Skedde det inte i lördags?

Jag trodde allt skulle vara klart nu när jag kom hem - får nog ta och läsa den andra tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det har bara rullat på..i så fall gick flytten blixtsnabbt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tycks tycka detsamma som flertalet här.

Det nya verkar krångligt och att försöka klämma in så mycket på en begränsad sida så att besökare behöver 40" skärmar med astronomisk upplösning är naturligtvis ingen förbättring.

Håll istället saker & ting enkla, fokusera på det viktiga, ha bara några få alternativ på samma sida, och den där mikroskopiska texten som är så vanlig hos många PC-forum borde bannlysas!

 

Tro inte på väloljade försäljare! Mängden funktioner spelar liten roll, det är hur de få som finns är utformade som är det viktiga, hur användarvänligt det blir! Se på vårt favoritföretag för strålande exempel!

 

Till sist så tycker jag att även nuvarande forum kan vara överväldigande funktionsrik ibland, bara det att kunna välja del av forumet att lägga in sin nya tråd kan bli en hel vetenskap om man är det minsta osäker.

 

Enkelt är bra, vackert och användarvänligt, något jag är tämligen säker på att det kan hjälpa till att hålla besöksantal, nöjdhet med besöket och serverns upp-tider uppe på höga nivåer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...