Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frankrike tänker koppla ner pirater


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Men Telly82, du är ju också kriminell eftersom du sysslar med falsk tillvitelse när du kallar folk för tjuvar - något de enligt lagens bokstav inte är. Det är ett allvarligt brott, som kan rendera upp till två års fängelse.

Alltså har vi här en pappa som laddar ned "Kalle Ankas jul", samt en kriminell typ som gjort sig skyldig till falsk tillvitelse. Och enligt all rättspraxis är du den grövsta brottslingen i sammanhanget. Det borde du tänka lite på, innan du gapar "tjuv" nästa gång.

 

Nu börjar du ju komma igång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar
Men Telly82, du är ju också kriminell eftersom du sysslar med falsk tillvitelse när du kallar folk för tjuvar - något de enligt lagens bokstav inte är. Det är ett allvarligt brott, som kan rendera upp till två års fängelse.

Alltså har vi här en pappa som laddar ned "Kalle Ankas jul", samt en kriminell typ som gjort sig skyldig till falsk tillvitelse. Och enligt all rättspraxis är du den grövsta brottslingen i sammanhanget. Det borde du tänka lite på, innan du gapar "tjuv" nästa gång.

Lägg av. Jag kan inte tänka mig att du själv verkligen tror på ditt resonemang.

 

För övrigt kallar jag biltjuvar också för just tjuvar, trots att det formella brottet är "tillgrepp av fordon".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar du ju komma igång...

 

Håll dig till ämnet. Jag är riktigt trött på ditt dryga trådslaktande - inga egna argument, inga vettiga svar, bara slapsticks och stilkommentarer. Folk som saboterar trådarna har vi nog av redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg av. Jag kan inte tänka mig att du själv verkligen tror på ditt resonemang.

 

För övrigt kallar jag biltjuvar också för just tjuvar, trots att det formella brottet är "tillgrepp av fordon".

 

Nej, det är du som ska lägga av. Den som sysslar med falsk tillvitelse är kriminell, punkt slut. Varför skulle vi överse med ett så allvarligt brott? Du är ju själv otroligt indignerad över andra brott som ligger betydligt lägre på straffskalan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men folk är ju ofta uppbundna till ett abonnemang, kommer staten då betala resterande abonnemangsavgift eller ska fransoserna se det som en del av straffet ?

Förresten så är det väl bara att skaffa ett nytt abonnemang hos en annan leverantör eller byta simkort i sitt mobila bredband.

Kan inte tänka mig att man kan investera hur mycket som helst av polisiära resurser i det här när man har så mycket riktig brottslighet att bekämpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga lagar kommer följas om man inte kan påpeka deras verkan och syfte och den som ska följa dessa ser dem som legitima.

 

OT

Frankrike kan inte effektivsera EU, det är Frankrike som är EU:s problem.

- sagt av en bekant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...