Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Växlande molnlighet. Nästan +8° och 64% luftfuktighet...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växlande molnighet +5°.

Hörde på lokalradion att det hade kommit 5 cm snö i Näsinge, nordost om Strömstad.

-Ligger här; http://maps.google.se/maps?f=q&source=s_q&hl=sv&geocode=&q=N%C3%A4singe&sll=58.362125,12.316689&sspn=0.015173,0.051026&ie=UTF8&hq=&hnear=N%C3%A4singe,+Str%C3%B6mstad,+V%C3%A4stra+G%C3%B6talands+L%C3%A4n&t=h&z=11

De förbankade knapparna funkar inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värmen från stålverket som värmer upp Luleå?

Här i Vänersborg är vädret inte riktigt kompis med oss.

Bara +4° och det har börjat duggregna. Det är blåsvart i sydost så det blir nog "ett mera utvecklat" regn snart. Naturligtvis är en dotter på cykelutflykt just nu. Det blir till att lämna fri väg till duschen och torktumlaren när hon kommer hem. Och naturligtvis ta fram oljekannan till cykelkedjan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På förmiddagen bankade ett stort blygrått moln på med både blixt, dunder, hagel och blötsnö. Nu är det gråmulet med uppehåll, cirka 7 grader plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är givande att studera Norge-meteorologernas radarsekvenser och se hur de tyngsta regnmolnen rör sig.

Regnet ovan oss i området mellan de stora sjöarna är på väg upp till södra Finland, i den riktningen.

 

post-5952-1272980154,76_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Min termometer visar bara +5° och här är jämngrått

 

post-113-1273048468,2_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det hörs ju på namnet! :D Här där jag bor är det ofta varmare än uppe på Dalbobron trots att det bara skiljer 2,5 km.

 

Just nu är det 9,2° utanför fönstret,norrläge+skugga, och 5° på bron. Solen skiner för fullt, bara några små molntussar i horisonten. Ett mindre högtryck 1020mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min termometer visar bara +5° och här är jämngrått

 

post-113-1273048468,2_thumb.jpg

 

-Då är det "dina" molntussar jag ser i sydsydost. -Rätt håll i alla fall. :D Ska hålla ögonen på dem, just nu når de till första spröjsen. Ska se när/om de når andra spröjsen då kan jag räkna ut när de är här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska komma regn här snart men ser inget på radarn hos yr.no.

Antar att man ska hålla koll på luftfuktighet också därför att regnet inte bara kommer hit på grund av vindarna.

 

post-5952-1273052108,01_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molntussarna jag såg åt Pocas håll strax före 11 har bara rört sig sakta sakta till strax över första spröjsen så det dröjer säker 6-12 timmar för dem. Däremot kommer det en front från väster, ser ut att regna på Skagerack på väg in mot Bohuskusten, som kan vara här om ett par timmar så vida den inte viker av längs kusten

Sol och 9,2°

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar komma regna med väldiga molnsjok söderifrån framåt fredag eftermiddag, om man kan lita på simulationerna (och all avancerad matematik).

 

Så här ska det se ut på fredag, middagstid:

 

post-5952-1273063841,25_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är molnskärmen här från väster och från söder närmar det sig, uppe vid andra spröjsen nu. 11°, molnighet 12/16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soligt och lätta moln. +12,7°...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad det ändrar sig fort. Nu kommer inte regnet förrän på lördag eftermiddag.

 

post-5952-1273167460,54_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skara: Soligt sisådär 10 grader och MYCKET blåst. Går inge vidare att ta macrobilder på blommor tyvärr märker jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodu, har nog minst 5 olika bud på helgens väder.

Just nu är det det här vädret-kolla in "wind chill";

post-13062-1273212540,24_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag såg jag den första blommande rapsen på väg hem från jobbet, trots att det kännts svinkallt hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luftfuktigheten är på 52% och temperaturen på +7,9° och himlen är molntäckt...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt och otrevligt majväder; nordanvind, luftfuktighet 67%, 7°, men upplevs som +3° burr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag såg jag den första blommande rapsen på väg hem från jobbet, trots att det kännts svinkallt hela dagen.

Skåning. ;)

 

Här i Västsverige sju mil från kusten började regnet kl 9. Ett stadigt, jämnt regn och nästan ingen vind. Kyligt! Inte mer än tre fyra plusgrader. Enligt prognosen ska det regna åtminstone till midnatt. :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skåning. ;)

 

Här i Västsverige sju mil från kusten började regnet kl 9. Ett stadigt, jämnt regn och nästan ingen vind. Kyligt! Inte mer än tre fyra plusgrader. Enligt prognosen ska det regna åtminstone till midnatt. :(

Borås? Härjade där en hel del på grund av kompisar och deras syskon. Gjorde dessutom värnplikten där för 26 år sedan. Det regnade ta mig tusan jämt. En riktig regnhåla med andra ord.

 

Det är regn i luften här också, och bara knappt 6 grader. Bara en tidsfråga innan det börjar regna.

Ett stort molnsjok över oss mellan de stora sjöarna.

 

post-5952-1273321217,04_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har inte kommit en droppe! Det bara har sett ut som om det ska börja regna när som helst hela eftermiddagen.

Var just ute och satte jordgubbar och dill och det är fullständigt snustorrt i backen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borås? Härjade där en hel del på grund av kompisar och deras syskon. Gjorde dessutom värnplikten där för 26 år sedan. Det regnade ta mig tusan jämt. En riktig regnhåla med andra ord. ...

Jo, Borås, ja. Lustigt, jag gjorde också värnplikten här för snart 26 år sedan, ryckte in i början av juni... :P Om Borås kan man säga så här: Är det klar himmel omkring, är det växlande molnighet i Borås, är det växlande molnighet omkring är det molnigt i Borås, är det molnigt omkring är det mulet i Borås, är det mulet omkring, et cetera... :( Jag är uppvuxen i Ulricehamn 3,5 mil öster om Borås och där är nederbörden bara 80 procent av den i Borås (975 mm/år 1961-1990).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solen försöker bryta genom molnen, cirka +12° och 64% luftfuktighet...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...