Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Väderläget just nu


asson
 Share

Rekommendera Poster

Läste i Expressen, hörde väderprognosen och tittar ut genom fönstret.

Det kommer fuktig varm luft från söder och väster. Altostratusmoln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt SMHI är definitionen av vår en temperatur över fryspunkten i minst sju dagar.

Om man tittar på de mer pålitliga norrmännens prognos för Vänersborg så är våren redan här. :galetglad:

 

post-5952-126875189644_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dygnsmedeltemperaturen har man alltid räknat med förut. Över +-0 är vår. Och då blir ju den för tisdag +1° för onsdag +1,5° och för torsdag +3,5°. Typisk vår om det fortsätter fyra dagar till.

 

Så har jag räknat i alla väderböcker jag har fyllt i genom åren och ändrar jag på det stämmer ingenting när man ska jämföras. Räknar SMHI på nåt annat sätt är de nog ensamma om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jomen så är det, dygnsmedeltemperaturen ska det vara. Hade lite bråttom med inlägget.

 

Men hur det än må vara med saken hos olika väderlekstjänster så har vi något mycket trevligt att se fram emot.

Varmare och soligare tider! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Inte en dag för tidigt!

-Tycker vi firar med en :cake: ! (för säkerhets skull) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta ut vinteravataren mot våravataren. Endast SM-final kan få tillbaka den.

(uppdatera sidan alt töm cache så får du se den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta ut vinteravataren mot våravataren. Endast SM-final kan få tillbaka den.

(uppdatera sidan alt töm cache så får du se den)

Aha, finfin! Verkar räcka ända till midsommar... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag = Vårdagjämning...B)

:pompoms: :pompoms: :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så djäkla varmt blir det inte... :irriteradtjej:

 

Var ute en stund nu, känns kallare, vilket kan bero på den ökade luftfuktigheten...

 

Vi får dras med detta fram till påsk

 

post-113-126881568191_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, finfin! Verkar räcka ända till midsommar... ;)

Åh..midsommar....dans kring stången, nattliga bad(tja kanske inte i år..vete sjuttan om vattnet hinner bli badvänligt) sill, nubbe och glada människor :D

post-13062-126881576697_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molnigt och +3,8°. 81% luftfuktighet. Min väderstation åkte i backen härom dan och lufttrycket fick spader den visar just nu 2383 hPa...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Molnigt och +3,8°. 81% luftfuktighet. Min väderstation åkte i backen härom dan och lufttrycket fick spader den visar just nu 2383 hPa...B)

Med tanke på skillnaden i höjd över havet borde ditt lufttryck vara ungefär 10 mb mindre än hos mig.(om jag inte minns fel; 1 mb/4 meter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att avinstallera väder-widgeten, den visar ju aldrig rätt i alla fall.

Just nu visar den snö men det är en soligt och lätt molnig himmel här nu. :superirriterad:

Det enda som stämmer är temperaturen, c:a 2 grader.

 

post-5952-126882085058_thumb.png

post-5952-126882085919_thumb.png

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den som följde med Dashboard?

Många har installerat den jag har, weather.com men då krävs Yahoo widgetengine. Å andra sidan ligger den framme jämt och drar mindre "energi".

post-13062-126882191173_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den som följde med Dashboard?

Många har installerat den jag har, weather.com men då krävs Yahoo widgetengine. Å andra sidan ligger den framme jämt och drar mindre "energi".

Jag har den redan men tycker att den är mest i vägen på skrivbordet.

Hade Yahoo gjort en riktig dashboard widget så hade jag använt den flitigt.

Just nu tycker jag det är smidigast att helt enkelt besöka yr.no som ju dessutom presenterar betydligt mer pålitliga prognoser.

Har till och med gjort en widget av den (2 sekunder).

 

Dashboard är väldigt energikonservativ, det enda den "drar" är minne vilket vi nuförtiden har i ett överflöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga höjdartemperaraturer, men det går åt rätt håll.

 

post-113-126889563093_thumb.jpg

 

Stor iskaka har glidet ner från närmsta grannens tak såg i morse, de blev nog väckta av oljudet..

Var ute och räfsa små kanaler ute på vägen, så smältvattnet som kommer uppifrån backen, passerar min infart.

Det kommer bli besvärligt för många framöver när vårfloden sätter in.

 

Tjälskador, och jordskred lite varstans är nog att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här men det var likadant i går kväll. Där ligger väl det största framsteget-plusgrader dygnet om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dimman ligger tjock, var ute en sväng till Kungsbacka, var tvungen att ha på mig solglasögon, för man ser inte ett skvatt i det ljus som blir när dimman och snön bländar en..ger en huvudvärk närapå.

 

+4°, hade blivit varmare om solen tittat fram som de utlovade, men ibland har de fel spåmännen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...