Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MAc Pro beställd


jmx

Rekommendera Poster

Jo men ärligt vad ska du ha skiten till?

Skojar men vad är huvudsyftet med den prestandan vad för arbetet ska den nya Macen uthärda.

Avis, nää inte det minsta :P ohh vill ha!

För mig blir det min första Mac, och jag köper den för musikproduktion i Logic :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

arrgg... :devil: min anländer inte förrän 1,5-2 v

Men det är nog bra för då hinner skärmen, minnena och hårddiskarna komma före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mohahahaha...själv har man haft sin pro länge :galetglad:

Dock är jag fast på 250gb HD och 2x512 minne, men snart är det dags att puta i mer.

Funderade först på att sätta i två till 250gb HD för att köra i raid5 men nu verkar det ju rätt så frestande att sätta i tre nya 500gb HD och köra raid5...skillnaden blir ju "bara" 1600-1800kr för dubbelt så mkt utrymme och kanske lite snabbare/bättre diskar...och så får man en 250gb över kanske till windows och spel...

Men detta med minne blir man ju inte klok på:

When buying memory, it is generally not advisable to go with the absolute cheapest stuff you can find. Many Mac models have a reputation for being very picky about the quality of RAM they will work with. Low quality memory can and often will cause application crashes, total machine crashes, and data corruption. Do your homework on quality reputation up front, and be advised that while buying generic memory saves you money, you assume a greater risk of trouble later on.

You may also have issues if you use High Density RAM in your Mac (this is the most common form of RAM that can be purchased from eBay). You may find it simply doesn't work with your Mac, the computer only accepts half the amount or it runs much slower. RAM bought from a recommended supplier will not be high density and will work correctly.

Make sure to refresh the page a couple of times before you buy and clear your cookies as crucial uses different prices based on the operating system and browser being used (just to be sure, check the prices with different browsers like Safari, Camino, Firefox). Note that as of mid 2006, Crucial's memory prices for Intel Macs are significantly higher than many other places. While they have a stellar quality reputation, you may consider looking elsewhere for a better deal

 

En intressant sak för er med applecare:

For AppleCare owners: Your computer must retain at least ONE stick of Apple-branded RAM to continue to qualify with AppleCare. For 12" PowerBook and iBook owners, the logic board RAM satisfies this requirement. For all other computers the Apple-provided RAM must stay with the computer until AppleCare expires.

 

Nästan så att man får huvudvärk... :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nightcap: Självklart finns det dåliga tredjepartsminnen, men t ex Crucials minnen är ju certifierade av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

 

23 apr 2007 02:54 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

23 apr 2007 02:53 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

21 apr 2007 23:56 Northampton Hub Consignment Received At Transit Point

20 apr 2007 19:49 Cork Shipped From Originating Depot

20 apr 2007 19:23 Cork Consignment Received At Transit Point

20 apr 2007 16:23 Cork Consignment Received At Transit Point

 

Tur för mig att de arbetar på helgerna utomlands! Verkar som att den kom till Nederländerna (Arnhem) inatt, och i den här takten borde den vara på väg mot Sverige redan. Jag gillar TNT! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nurfen.. din är nära nu ju!

 

Kan det vara jobbigare att vänta på något än detta?

Det har inte hänt så mycket med min beställning/leverans ännu... :irriteradtjej:

 

Estimated Delivery Date 30 Apr 2007 (Subject to change)

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule 21 Apr 2007

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja, den är ganska nära nu. Jag sökte runt lite på Arnhem, och folk i Stockholm verkar ha fått datorerna dagen efter, eller två dagar efter, att den har varit i Arnhem. Så med optimistjollen högt i skyn får jag den förhoppningsvis imorgon... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, tur verkar man ju inte ha haft. Ett dygn senare är datorn fortfarande kvar i Arnhem. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, tur verkar man ju inte ha haft. Ett dygn senare är datorn fortfarande kvar i Arnhem. :(

 

Åhhhneeeeej.... :tappahakan:

 

Jag är ett steg närmare lyckan, dom tre 500gb diskarna kom igår och Dell 30" skärmen är hos Schenker på Irland och ser ut att levereras mycket tidigare än Dell sagt, minnena är på väg.. och TubeStick'en är också på väg.

Jag tror att prognosen för att nästa helg kan bli en av dom trevligare är rätt god :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med TNT nu, hetsig som jag är :lol: , och fick reda på att min dator åker bil från Holland! Landssorgen är ett faktum ...

 

Han kommer antagligen fram imorgon, annars på torsdag som beräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde den vara framme idag då :totaltgalen:

 

Jag blev sanslöst glad idag när jag först upptäckte att Dell levererar 9 dagar tidigare än sagt, skärmen ser ut att bli levererad idag :crossfingers:

 

Och ännu gladare när jag idag ser att leveransdatum för Pro'n är framflyttad från 4/5 till 26/4... den är på resande fot på väg hem till husse "as we speak" :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser ingen uppdatering på TNT:s hemsida, så jag vet inte :(

 

Har dock bett flickvännen att vara hemma idag för eventuell leverans - enligt TNT-damen så är den ju på väg med bil, och när den kommit till Sverige kör de ut den direkt, vilket enligt henne borde vara idag, alternativ imorgon som beräknat från början (buu!!).

 

jmx: Kul om du får den på torsdag - det är 26:e som är "originaldatumet" för min leverans också! Hur ser det ut om du spårar den på TNT:s hemsida? Kan du klippa in resultatet här? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske denna helg blir helgen med stort H.

Jag ska på Roger Waters på fredag i globen men sen blir det säkert mest leka med den nya familjemedlemmen :galetglad:

Hoppas bara att minnena hinner from denna vecka.

 

Det står "Shipped..." det gillar vi :skrattaat:

 

Status: In Transit

 

24 apr 2007 22:55 Eindhoven Shipped From Originating Depot

24 apr 2007 19:07 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

24 apr 2007 19:07 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Skumt.

 

Alla får "Eindhoven Shipped From Originating Depot" utom jag! Hos mig står det bara Arnhem sedan 23:e kl 02:54. What?! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!!! STOPPA PRESSARNA!!!

 

25 apr 2007 06:36 Stockholm Import Received

23 apr 2007 02:54 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

23 apr 2007 02:53 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

21 apr 2007 23:56 Northampton Hub Consignment Received At Transit Point

 

:skondans::skondans::skondans::skondans::skondans::skondans::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 apr 2007 11:42 Stockholm Delivery Area Not Accessible

25 apr 2007 09:29 Stockholm Out For Delivery

25 apr 2007 06:36 Stockholm Import Received

23 apr 2007 02:54 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

 

Vad säger man? Jag pratade med TNT, de försäkrade mig om leverans imorgon. Tjejen var ute med hunden när de kom. Tack, TNT! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:superirriterad::detvarintejag::utskallning:

 

Suck... varför kan dom inte införa någon SMS tjänst eller något så man kan se till att vara på plats i tid.

Men det betyder att vi får våra burkar samtidigt nu då :borstatanderna:

 

Jag fick just 2x2gb ram från crucial.. ordentliga kylflänsar är det på dom kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:superirriterad::detvarintejag::utskallning:

 

Suck... varför kan din inte införa någon SMS tjänst eller något så man kan se till att vara på plats i tid.

Men det betyder att vi får våra burkar samtidigt nu då :borstatanderna:

 

Jag fick just 2x2gb ram från crucial.. ordentliga kylflänsar är det på dom kan jag säga.

Nice att det var bra kylflänsar! Har också beställt från Crucial, men blev lite orolig över deras "varningstext" över att minnena inte ser ut som på bilderna (att det finns olika versioner).

 

Jag tog just ledigt från jobbet imorgon :lol: Jag ska f*n inte missa en leverans till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice att det var bra kylflänsar! Har också beställt från Crucial, men blev lite orolig över deras "varningstext" över att minnena inte ser ut som på bilderna (att det finns olika versioner).

 

Jag tog just ledigt från jobbet imorgon :lol: Jag ska f*n inte missa en leverans till!

 

Hehe.. skolka för att vänta på TNT :totaltgalen:

Det var just därför jag valde att alla leveranser skulle gå direkt till mitt jobb.

 

Yep.. Crucial är nog slöa och orkar inte lägga in riktiga bilder på alla minnen så dom kör med en standardbild bara.

Kylflänsarna är så stora som dom ser ut på Apples bilder.. så dom blir nog bra.

Med F-skatt och VAT borta blev totalpriset för 2x2 €568 vilket borde vara runt 5.200kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe.. skolka för att vänta på TNT :totaltgalen:

Det var just därför jag valde att alla leveranser skulle gå direkt till mitt jobb.

 

Yep.. Crucial är nog slöa och orkar inte lägga in riktiga bilder på alla minnen så dom kör med en standardbild bara.

Kylflänsarna är så stora som dom ser ut på Apples bilder.. så dom blir nog bra.

Med F-skatt och VAT borta blev totalpriset för 2x2 €568 vilket borde vara runt 5.200kr

Jag skulle gärna fixa leveransen till jobbet, men det är alldeles för stort här för att jag ska haja hur det går till med fraktmottagning.. :D Sen har jag ingen bil heller!

 

Nice att kunna köpa utan skatter. Jag får betala lite mer, men ändå mindre än hos Apple ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoo.. nu börjar det hända saker

 

Jag fick just Dell 30" skärmen... den är JÄTTESTOR :galetglad:

 

Checklistan börjar se bra ut nu!

[X] Hårddiskar

[X] Minnen

[X] Skärmen

[-] Datorn

[-] Tubestick

 

nurfen: annars om du känner någon som har företag/rörelse så kan du ju be dom beställa minnena åt dig så slipper du 99 euro i VAT ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det pirra........... :totaltgalen:

 

26 apr 2007 09:24 Stockholm Out For Delivery

26 apr 2007 09:23 Stockholm Import Received

26 apr 2007 05:53 Stockholm Import Received

24 apr 2007 22:55 Eindhoven Shipped From Originating Depot

24 apr 2007 19:07 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point

24 apr 2007 19:07 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs :D

 

Själv ser jag ingen uppdaterad status på TNTs hemsida, inget "Out for Delivery" eller liknande.. Har suttit och spelat gitarr på balkongen i fyra timmar nu, börjar bli lite otålig :) Ringde dem och frågade vad som händer, de sa så klart att de inte kunde se när den körs ut, utan bara att den är planerad för utkörning idag.

 

Nåja.. Den kommer nog förr eller senare. Hojta när du får din!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...