Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MAc Pro beställd


jmx

Rekommendera Poster

I will... :crossfingers:

 

Jag har ställt upp Dell 30" skärmen på skrivbordet här och 3x500gb hd's + 2x2gb ram ligger på bordet och väntar på att monteras i sin nya bostad.

Tubesticken ligger också här och väntar.. dock lär den inte kunna testas förrän jag kommer hem eftersom varken mobil eller andra signaler når in hit.. så jag har föga förhoppningar att tv signalerna funkar här.

 

Undrar om jag inte skymtar en röd lastbil i horisonten nu...

Is it a bird? is it an airoplane?.. nej det är en TNT lastbil.. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Fick min tubestick idag om det är nått att skryta med i jämförelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min tubestick idag om det är nått att skryta med i jämförelse?

 

Det är klart det är.. lycka kan komma i alla former :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit på den än, jmx?! :lol:

 

26 apr 2007 14:55 Stockholm Out For Delivery

 

Snart, så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit på den än, jmx?! :lol:

 

26 apr 2007 14:55 Stockholm Out For Delivery

 

Snart, så...

 

Ohyes.... :galetglad::totaltgalen:

 

Han va ju rolig TNT chaffören.. först kom han in med ett litet paket (apple care) och sa att det var allt, en kort sekund trodde jag att han inte hade med sig datorn.. men efter ett par "nä du.. jag ska ha ett stort paket också" så garvade han och hämtade den.

 

Nu har den varit uppackad, minnena istoppade och testkörd en stund.. allt ser helt kanon ut.

Nu ska jag hem och slänga in hårddiskarna och installera om OS X på dessa i raid, sen in med bootcamp och se hur det går med spel i XP.

 

Enda problemet just nu... hur fan ska man släpa sig till sängs ikväll? :nattinatti:

 

Du då nurfen.. har du fått din nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter nice! Så du ska köra bootcamp alltså.. Jag ska faktiskt inte spela på den alls, har en Xbox 360 för det. Hur är ljudnivån på datorn? Vilket grafikkort var det du valde?

 

Jag fick precis ett samtal från TNT, han är på väg... 10 minuter bort var han tydligen. På chaufförspråk betyder det väl två timmar :D

 

Edit: Hade jag jobbat idag hade jag kommit hem för 20 minuter sen... Så jag hade kunnat jobba idag, haha. Nåja, jag fick massa tvätt tvättad och massa disk diskad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis alla ni som ska få Mac Pros, ni kommer inte att bli besvikna - spec inte med extra minne och HDs :lol:

Själv har jag ju "bara" en 24" skärm...fnys på er med större ^_^ ...kan verkligen säga att det är den bästa sattsningen jag har har gjort - allt blir så mkt bättre med stor skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kommit igång med min Mac Pro! :D

 

Har aldrig använt Mac förut, och knappt rört OS X, men det funkar förvånansvärt bra. Jag kör trådlöst nätverk med min PC och för över filer, installerar massa program och så. Är kanonnöjd hittills. Har satt i extra hårddiskar, så jag har nu 1 TB lagringsutrymme - 250 + 250 + 500!

 

Finns mycket jag måste komma på än, men det tar vi sen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis jnx & nurfen! Jag fick min 2xQuadcore vid 17.30 idag också. Kom nog med samma sändning som era maskiner. Det skall bli kul att testa prestandan dom närmsta dagarna. Jag antar att helgen kommer att försvinna bort i ett töcken av bränt gummi och fotogen.

Have fun guys. I know I will!

 

/yeshe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeshe: Nice med 8 kärnor. Vad ska du göra med det monstret? Sen skulle jag gärna vilja ha lite prestandamätningsprogram för Mac. Finns det något som "alla" kör med där man kan jämföra resultat etc? Alltid kul med snoppmätning!

 

Skönast igår var att de hade glömt min dator på utkörningen. Om jag inte hade varit på dem så hade jag inte fått den igår överhuvudtaget!

 

Men eftersom jag var på dem under dagen fick jag min dator hemkörd - med taxi! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som "alla" kör med där man kan jämföra resultat etc? Alltid kul med snoppmätning!

Det vanligaste tror jag är xbench.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönast igår var att de hade glömt min dator på utkörningen. Om jag inte hade varit på dem så hade jag inte fått den igår överhuvudtaget!

 

Men eftersom jag var på dem under dagen fick jag min dator hemkörd - med taxi! :D

 

nurfen: :skrattaat: åhnej nu ringer den idioten igen... Berra ring en Taxi och kör ut skiten till honom nu!!! annars kommer han att fortsätta trackasera oss....

 

Jag han inte leka så mycket med burken igår.. men gjorde de 3 nya hårddiskarna till en stor raid 0 disk och installerade OS X dit och ska köra in xp på den mindre hd's så jag kan köra lite spel.

Lite dåligt att burken inte har en mickingång.. det borde ju vara standard kan man tycka.

Det finns så mycket kul att pilla med men dygnet har ju bara 24 timmar :whistling:

 

Ett tips.. "Little Snitch" är ett underbart litet program som varnar om program vill ut på nätet och du kan svara nej och kom ihåg och det är blockat, man kommer ju från windows så man är ju lite paranoid med program som bara går ut på nätet utan att man vet när eller varför men Little Snitch känns allt mycket bättre.

 

By the way... min Dell 30" är faktiskt för stor.. jag skulle ha valt 24" istället.

Det låter kanske som lyxgnäll.. skärmen är visserligen underbar men avstånden är enorma med musen och man får vrida huvudet en hel del osv.

 

 

yeshe: wohoo.. vilket monster.. vad ska du göra som kräver den kraften?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jmx: Hehe, det var tråkigt att TNT var så pass oseriösa att de glömde leveransen, men skönt att man får valuta för pengarna genom att datorn får åka taxi! :lol:

 

Synd med skärmen, jag har funderat på 30", men kommer nog skaffa 2x24" istället.

 

Jag beställde minne från Crucial igår, som levererades hemma hos mig imorse. Bra skit! :D Nu har jag iallafall 2 GB. Nästa uppgradering blir nog i juni, och då 4 GB extra.

 

Nu längtar jag bara ifrån jobbet, vill hem och leka! "Synd" att det är fredag också, så man "måste" umgås med människor! Haha, nej fy fan. Mac är inte bra för mig. :rolleyes::elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka monster ni har skaffat! Själv har man bara en gammal MBP. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite dåligt att burken inte har en mickingång.. det borde ju vara standard kan man tycka.

 

Jag är förvånad att du inte har hittat mickingången. Alla MacPro lär vara utrustade med en sådan. Jag vet att det finns en på min i alla fall. Kolla boken, om du är osäker. /yeshe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeshe: wohoo.. vilket monster.. vad ska du göra som kräver den kraften?

 

Jag tänkte att kanske så pass mycket processorkraft skulle räcka för att transportera mig till den nya planeten som dom snackat om i media denna vecka. Det lär ta ca 250-300.000 år om man kliver på det vanliga färdmedlet från Cape Canaveral (NASA). Det verkar lite segt, tycker jag!

 

/yeshe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag är förvånad att du inte har hittat mickingången. Alla MacPro lär vara utrustade med en sådan. Jag vet att det finns en på min i alla fall. Kolla boken, om du är osäker. /yeshe

 

Säkert? Du menar inte linjeingång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad att du inte har hittat mickingången. Alla MacPro lär vara utrustade med en sådan. Jag vet att det finns en på min i alla fall. Kolla boken, om du är osäker. /yeshe

 

Öh.. ok jag erkänner att jag spenderade säkert 15 sekunder på att leta, lineingång hittade jag men ingen mickingång.. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft en intel mac så detta med bootcamp är helt nytt för mig.

Jag har satt tre hd's i raid 0 (för OS X) och en som är tänkt att bli en windows/linux hd, jag installerade bootcamp men får inte starta bootcamp assistant... den klagar på något om att start disken inte kan göras till en enhet (eller liknande.. kommer inte ihåg vad det stog) men är det ett problem att köra bootcamp om man kör os x från en raid volym?

 

Systemet skall alltså se ut så här:

3x500gb - Raid 0 - för OS X (kör så nu)

1x250gb - (för win/linux)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör XP med hjälp av Paralells, så tyvärr vet jag inte.

 

Men tre diskar för Raid 0 på systemdisken? Vad kör du för program som kräver sån prestanda? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör XP med hjälp av Paralells, så tyvärr vet jag inte.

 

Men tre diskar för Raid 0 på systemdisken? Vad kör du för program som kräver sån prestanda? :)

Igentligen inget speciellt.. men varför inte nu när man har en ny fin burk å allt.. det blir ju bra fart när man har större filer i alla fall :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis jnx & nurfen!

/yeshe

 

Grattis från mig med..... det måste var ett riktigt fartvinunder ni har hittat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...