Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MAc Pro beställd


jmx

Rekommendera Poster

Yess nu beställde man en också. Får köpa till minst 1Gb minne är planerat från annat ställe.

Ska bli väldigt intressant detta.

 

2.66 GHz Dual-Core Intel Xeon

1GB 667 DDR2 FB DIMM ECC-2x512

ATI Radeon X1900 XT 512MB

250GB Serial ATA 3Gb/s drive

16x SuperDrive DL

Bluetooth 2.0+EDR-INT

Apple Kybd & Wrls Mgty Ms-S

MAC OS X-SWE

Country Kit-INTL

 

27455:- Mycket pengar blev det :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Japp även jag slog till idag. Best följande konfiguration:

 

2.66 GHz Dual-Core Intel Xeon

1GB 667 DDR2 FB DIMM ECC-2x512

ATI Radeon X1900 XT 512MB

250GB Serial ATA 3Gb/s drive

16x SuperDrive DL

Airport Extreme-INT

Apple Keyboard & Mighty Mse-S

MAC OS X-SWE

Country Kit-INTL

Apple Care

 

Har redan beställt 2 x 512 MB Ram från Crucial. Bara 108 Euro :ThumbsUp:

Köpte även en Samsung Syncmaster 225BW på ONOff idag på rea, 2795 pix. Ser helt ok ut. "Back bleeding" från över o underkant men det är inget jag störs av. Syns bara på helt svart skärm. Inga döda pixlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag slagit till och beställt en mac pro. Kunde inte hålla mig längre. Det blev en helt vanlig standardkonfiguration.

 

Tänker köpa till minnen från inwarehouse. dom har ju relativt billiga kingston minnen som tydligen är för mac pro. Sen för övrigt tänkte jag köra in 3st 250gb diskar och raida dom.

 

Hur ska jag klara av väntan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag slagit till och beställt en mac pro. Kunde inte hålla mig längre. Det blev en helt vanlig standardkonfiguration.

 

Tänker köpa till minnen från inwarehouse. dom har ju relativt billiga kingston minnen som tydligen är för mac pro. Sen för övrigt tänkte jag köra in 3st 250gb diskar och raida dom.

 

Hur ska jag klara av väntan?

Grattis till köpet.

Dustinhom var billigare på exakt samma maskinspecifika minnena från Kingstone KTA-MP667K2 när jag beställde några dagar sen.

Alla fall på 2GB kittet.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097544

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097545

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag slagit till och beställt en mac pro. Kunde inte hålla mig längre. Det blev en helt vanlig standardkonfiguration.

 

Tänker köpa till minnen från inwarehouse. dom har ju relativt billiga kingston minnen som tydligen är för mac pro. Sen för övrigt tänkte jag köra in 3st 250gb diskar och raida dom.

 

Hur ska jag klara av väntan?

 

 

Japp kingston minnen fungerar perfekt med macpro kör själv 2GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till köpet.

Dustinhom var billigare på exakt samma maskinspecifika minnena från Kingstone KTA-MP667K2 när jag beställde några dagar sen.

Alla fall på 2GB kittet.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097544

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097545

 

Tack för tipset!

Kommer nog inte att bli ram inköp denna månaden. måste hålla hårt i de sista slantarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår din glädje ! ^^, Själv ska jag snart beställa en 15" Macbook Pro Snart! =) Längtar som faaaaasen! :D

 

 

// Nirre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nära min Mac Pro, skickade igår 28e.

Fick mina maskinspecifika Kingstone KTA-MP667K2/2G minnen idag. Så här ser dom ut för den nyfikna. Finns många olika bilder på nätet med olika kylflänsar men dessa kommer från Dustin och är slående lika orginalet.

t_uXgDSxpkq.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kunde inte motstå frestelsen igår så denna best får ersätta min PowerMac 2xG5 som kommer vara till salu

 

3.00 GHz Quad-Core Intel Xeon

1GB 667 DDR2 FB DMM ECC-2x512

NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB

250GB Serial ATA 3Gb/s drive

16x SuperDrive DL

Apple Keyboard & Mighty Mse-S

MAC OS X-SWE

Country Kit-INTL

 

Totalkostnad över 38 tusen :totaltgalen:

 

snikade in lite på gfx kort samt ram, ram ska jag dock kasta in 1-2 gig extra så småningom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte motstå frestelsen igår så denna best får ersätta min PowerMac 2xG5 som kommer vara till salu

 

3.00 GHz Quad-Core Intel Xeon

1GB 667 DDR2 FB DMM ECC-2x512

NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB

250GB Serial ATA 3Gb/s drive

16x SuperDrive DL

Apple Keyboard & Mighty Mse-S

MAC OS X-SWE

Country Kit-INTL

 

Totalkostnad över 38 tusen :totaltgalen:

 

snikade in lite på gfx kort samt ram, ram ska jag dock kasta in 1-2 gig extra så småningom

Intressant CPU val där. Vad tänkte du ha datorn till förutom surfa runt här?

Grattis till köpet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant CPU val där. Vad tänkte du ha datorn till förutom surfa runt här?

Grattis till köpet!

 

mmm...tänkte att jag saftar på med CPU kraft så jag slipper tänka på att byta dator på ett tag.

Hade samma tankar när jag köpte min dell workstation med dubbla Xeon 2.66ghz snurror 2002 som stått sig bra fram tills nyligen.

 

Tänkt använda Mac Pro'n till musik redigering mest, är musikälskare och LP skivsamlare så jag ägnar stor tid åt att spela in LP skivor till datan och sen rensa upp ljudet.

Finns högvis med alvum som inte släppts på cd än.

inte fel med massa CPU kraft ifall jag känner för att installera Windoze Vista ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen.

 

Ni som beställt Mac Pro nyligen, vad kör ni på för skärmar? Innan jag beställde min Mac Pro var jag helt säker på att jag skulle använda min gamla 19" CRT skärm, för att spara pengar. Men när det var dags att beställa kände ja va fan, jag tar med en apple cinema 23" HD. Och det blev ett beslut jag aldrig kommer att ångra. För mig är skärmen datorns ansikte och sätter en helt annan känsla och upplevelse när man jobbar med datorn. En bra skärm har ju också mycket längre livslängd än själva datorn. Så killar och tjejer, satsa på en bra skärm. Cinema dislayen är fantastisk!

 

 

Köpa Mac

 

Ang. studentrabatten.. När jag beställde min Mac Pro ringde jag till apple och gjorde min beställning. Har alltid fått bättre pris då jämfört med att handla i apple store på nätet. Jag berättade att jag var student, men han tog inga siffror eller ville ha något "bevis" på att jag faktiskt var student. Men här om dagen beställde jag en Mac Book, då ville dom ha mina siffror från CSN kortet. Som tur är är jag faktiskt student, så det var inga problem. Siffrorna du uppger måste vara dina egna, för dom stämmer av dem med ditt personnummer (antar jag iaf). Däremot kan du ju låta någon annan köpa datorn åt dig i ditt namn.

 

 

Minnen

 

Även jag kör på Kingston minnen. De fungerar utan problem vad jag upplever iaf. Jag köpte två paket med 2 x 1 gb i. Alltså fyra Gb. När jag köpte var det billigast på butik.it.

 

 

Maya Bug med Radeon 1900XT

 

För er som använder Autodesk Maya, finns det en bug med grafik kortet ATI Radeon 1900XT som sitter i mac pro. När du gör en render current frame, eller tittar i render view är bilden jaggy, kantig, som om den vore utan anti aliasing. Lösningen är att antingen zooma lite in och ut, eller ha render view i helskärmsläge. Ville bara inflika med detta tips för det har retat mig så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen.

 

Ni som beställt Mac Pro nyligen, vad kör ni på för skärmar? Innan jag beställde min Mac Pro var jag helt säker på att jag skulle använda min gamla 19" CRT skärm, för att spara pengar. Men när det var dags att beställa kände ja va fan, jag tar med en apple cinema 23" HD. Och det blev ett beslut jag aldrig kommer att ångra. För mig är skärmen datorns ansikte och sätter en helt annan känsla och upplevelse när man jobbar med datorn. En bra skärm har ju också mycket längre livslängd än själva datorn. Så killar och tjejer, satsa på en bra skärm. Cinema dislayen är fantastisk!

Köpa Mac

 

Ang. studentrabatten.. När jag beställde min Mac Pro ringde jag till apple och gjorde min beställning. Har alltid fått bättre pris då jämfört med att handla i apple store på nätet. Jag berättade att jag var student, men han tog inga siffror eller ville ha något "bevis" på att jag faktiskt var student. Men här om dagen beställde jag en Mac Book, då ville dom ha mina siffror från CSN kortet. Som tur är är jag faktiskt student, så det var inga problem. Siffrorna du uppger måste vara dina egna, för dom stämmer av dem med ditt personnummer (antar jag iaf). Däremot kan du ju låta någon annan köpa datorn åt dig i ditt namn.

Minnen

 

Även jag kör på Kingston minnen. De fungerar utan problem vad jag upplever iaf. Jag köpte två paket med 2 x 1 gb i. Alltså fyra Gb. När jag köpte var det billigast på butik.it.

Maya Bug med Radeon 1900XT

 

För er som använder Autodesk Maya, finns det en bug med grafik kortet ATI Radeon 1900XT som sitter i mac pro. När du gör en render current frame, eller tittar i render view är bilden jaggy, kantig, som om den vore utan anti aliasing. Lösningen är att antingen zooma lite in och ut, eller ha render view i helskärmsläge. Ville bara inflika med detta tips för det har retat mig så länge.

 

Ang. MINNEN så lär man väl åka på en fäskig tullavgift om man beställer från dom?

 

Om de kan göra så man kringgår den kommer jag garanterat beställa 2 gig DDR ECC minnen av dom till min Mac Pro :)

 

Kommer köra vidare ett tag med min 21 tum DELL Trinitron skärm som jag är mycket nöjd med men nästa steg är en 20 tum eller större platt skärm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, alltså mina kingston minnen köpte jag från http://www.butik.it som är en svensk butik.

Märkligt faktiskt men jag hittar inte Kingstone KTA-MP667 minnena på sidan, tänkte kolla priset gentemot Dustin?

Dom enda minnena som är maskinspecifika med rätt kylflänslar, rätt chassi temp för Mac Pro som Kingstone släppt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...