Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glädjemuren


chuloo

Rekommendera Poster

sevensleeper

 

Precis, man känner sig så djäkla korkad! :lol:

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Och på svenska betyder det???

...rader som tas bort

+ ...rader som läggs till

 

Fler - = mindre (mer optimerad*).

 

*...i a f i det här fallet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta måste införskaffas. Verkjligen glädjande och se att någon kommit på detta!

 

 

http://www.viraltidag.com/2017/05/09/glom-allt-du-hort-om-fastingar-med-detta-kan-du-ta-bort-dem-pa-bara-nagra-sekunder/

Det där avrådes: ”Undvik att smörja (så som med smör, olja och bensin) eller att klämma på fästingen. Detta kan göra att smittoämnen som fästingen har utsöndras lättare in i kroppen.”

En annan källa: ”Smörj inte in fästingen med fett eller olja. Då kvävs den och spyr ut sitt maginnehåll i bettet varvid smittämnena följer med.”

 

Vårdguiden: ”Använd en pincett eller en fästingborttagare. Båda finns att köpa på ett apotek.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

...rader som tas bort

+ ...rader som läggs till

 

Fler - = mindre (mer optimerad*).

 

*...i a f i det här fallet. :)

 

jaha, du menar terminalgrejen som jämför två filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag vann en auktion på Tradera! En Apple Wireless Mouse för under 100-lappen plus frakt. ^_^

Gött, grattis. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, grattis. :)

Tack. Jag har en likadan idag som jag har använt i tolv år. Den funkar men man vet ju aldrig hur länge till. Den här ska vara fräschare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Tack. Jag har en likadan idag som jag har använt i tolv år. Den funkar men man vet ju aldrig hur länge till. Den här ska vara fräschare.

Exakt. ...och så är det ju kul att handla också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. ...och så är det ju kul att handla också. :)

 

Exakt. ...och så är det ju kul att VINNA också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Exakt. ...och så är det ju kul att VINNA också. ;)

Verkligen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, du menar terminalgrejen som jämför två filer.

Yep! :ThumbsUp: ...eller med annat verktyg sida som kan jämföra A..B och peta ut diffen. då får man såna +/- över skillnaderna.

 

Finns även en QuickLook-plugin så man kan kika på en diff/patch direkt i Finder.

QLPrettyPatch.png

 

Aven fler för json, certfiler osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Betalade webhotellskontot med “intjänade poäng”. Så, ett halvår framåt nu... helt gratis. chairspin.gif

Intjänade poäng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intjänade poäng?

Ja, såna “referals”. :) Om någon tecknar ett abonnemang hos dem, och använt min aff-länk (ex*), så får man lite poäng för det. Inte mycket, men när man kommer upp i > 500,- så kan man göra ett “uttag”. Hade lite drygt 800,- så det räckte till denna nu, och till ett domännamn sen (har dem ligger lite utspridda på hösten). Ligger på ≈ 140,-/år.

 

* Tyvärr har de tagit bort privatkontot nu och har bara de något dyrare kontona kvar. Men jag har fått en direktlänk till privatkontot, ifall någon skulle behöva. Så det känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, såna “referals”. :) Om någon tecknar ett abonnemang hos dem, och använt min aff-länk (ex*), så får man lite poäng för det. Inte mycket, men när man kommer upp i > 500,- så kan man göra ett “uttag”. Hade lite drygt 800,- så det räckte till denna nu, och till ett domännamn sen (har dem ligger lite utspridda på hösten). Ligger på ≈ 140,-/år.

 

* Tyvärr har de tagit bort privatkontot nu och har bara de något dyrare kontona kvar. Men jag har fått en direktlänk till privatkontot, ifall någon skulle behöva. Så det känns bra.

Du är bra på att sprida din afflänk kan man verkligen säga då. :) Gött med gratis halvår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är bra på att sprida din afflänk kan man verkligen säga då. :) Gött med gratis halvår. :)

Nja, det vet jag inte direkt. Har 2 länkar efter som vi har 2 konton där. På den andra har det inte kommit in en krona - med ungf samma sätt och spridning.

 

Ja, gratis är alltid gott. :yeahbaby: Pengarna gick till mitt nya grafikkort istället, så jag väljer att se det som att jag fick grafikkortet riktigt billigt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, gratis är alltid gott. :yeahbaby: Pengarna gick till mitt nya grafikkort istället, så jag väljer att se det som att jag fick grafikkortet riktigt billigt. :ThumbsUp:

Har du kortet i din hackintosh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kortet i din hackintosh?

Nej, jag har ingen Hackintosh. :ThumbsUp: Det är till min nya dator (»»). Men det skall gå att köra med senaste macOS med, som den är. Har sett några som kört MSI's kort istället för det som sitter i. Senaste noVidia skall väl också finnas stöd för nu, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vad är en glädjemur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en glädjemur?

 

Nåt att dansa på med armarna i vädret istället för att banka pannan blodig mot. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är en glädjemur?

Samma som klagomur faktiskt, kanske man kan säga. I alla fall i religiös mening. Klagomuren i Jerusalem har fått namnet i en kristen kontext. Visserligen beklagar judarna templets förstörelse på denna plats men de ber också till Gud. "Klagomuren" för dagens judar är nog mer till glädje än sorg. Erövringen av den 1967 skänkte massor av glädje till judarna. Innan dess hade de inte tillträde till den. I förlängningen kanske därför en allmän klagomur också kan vara en allmän glädjemur. En tanke bara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...