Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Glädjemuren


chuloo

Rekommendera Poster

post-113-0-33046000-1486501833_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

La upp en fil på nätet... 1.1MB/s. Det är <≈ 9Mbit/s i upphastighet. För att vara ett USB-modem med halvdann täckning, är det rätt ok. :yeahbaby:

post-64246-0-20484200-1486816043.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att min son fyller 18 år idag. :bultandehjarta:

Kul! Då är det fest ikväll då? :) Vad blev det för trevig present... Bil? Körlektioner? ....eller nåt till eGame'ingen kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! Då är det fest ikväll då? :) Vad blev det för trevig present... Bil? Körlektioner? ....eller nåt till eGame'ingen kanske?

Vi tog en promenad tidigare idag. Jag ska bjuda honom på krogen. Han får loss ett betydande sparkapital, också från mig. Hans faster skickar blommor. I övrigt vet jag inte (än). Så är det att vara frånskild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att min son fyller 18 år idag. :bultandehjarta:

Gratulerar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är djäkligt nöjd och mallig över honom. :)

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillade in en webhotellsfaktura... Har 2 konton på Oderland. Ena (som räkningen gällde) är 5x familj/syskon som delar på, så det var ≈ 200,- Lagom pengar för att kunna ha eget domännamn med tillhörande mail.

Sen har jag ett konto till som är mitt egna konto, där jag har några olika domäner/sidor ligger. Har lagt det på halvårsfakturering... och jag såg nu att min innestående pott var upp i (lite drygt) 700,- nu. :galetglad: Så nästa räkning blir “gratis” (intjänade poäng/pengar).

De kör med en sån affiliate-länk... Man får inget för besök och klick, men per signad ny kund, inkl de som köper SSL-cert &/el andra betaltjänster där. Har stått rätt länge på strax under 500,-, vilket är lite irriterande för man kan inte nyttja potten förräns den överstiger 500,-.

Ägnade början av förra året att styra/ställa om lite så man inte får alla räkningar på samma månad, så nu har jag denna denna månad, min adra 2x per år i andra månader, så kommer det lite olika domännamnsavgifter (namn.tld) utspridda på de övriga månaderna.

 

Pöörfäckt! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det 4 år sedan jag beställde min MBP. :cake: Den går fortfarande hur bra som helst. Bra köp. Ska dock köpa ny SSD snart, då det känns som att den kanske kan rasa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Idag är det 4 år sedan jag beställde min MBP. :cake: Den går fortfarande hur bra som helst. Bra köp. Ska dock köpa ny SSD snart, då det känns som att den kanske kan rasa.

Varför skulle den rasa?

 

Jag har flera SSD som är äldre än så och tuggar på fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle den rasa?

 

Jag har flera SSD som är äldre än så och tuggar på fint.

Ingen aning. Men, jag bara tänker att det kan vara klokt att peta in en ny - men då kanske det inte behövs ännu? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ingen aning. Men, jag bara tänker att det kan vara klokt att peta in en ny - men då kanske det inte behövs ännu? :D

Har du en bra back-up lösning så kan du ju köra tills problemet är en faktor och köpa ny SSD då. Så gör jag. Har aldrig bytt ut en disk eller SSD som fungerar bra enbart för att den varit gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en bra back-up lösning så kan du ju köra tills problemet är en faktor och köpa ny SSD då. Så gör jag. Har aldrig bytt ut en disk eller SSD som fungerar bra enbart för att den varit gammal.

Jag backar allt jag har en-två gånger i månaden. Så, jag sitter nog lugnt i båten då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag är det 4 år sedan jag beställde min MBP. :cake: Den går fortfarande hur bra som helst. Bra köp. Ska dock köpa ny SSD snart, då det känns som att den kanske kan rasa.

 

Ingen aning. Men, jag bara tänker att det kan vara klokt att peta in en ny - men då kanske det inte behövs ännu? :D

Har du aktiverat TRIM på din SSD? Det förlänger livslängden avsevärt. I Terminalen:

sudo trimforce enable

Eller använd Trim Enabler. Om du köper till licens kan du dessutom se hur SSD:n mår.

 

post-28798-0-22332900-1487410997.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du aktiverat TRIM på din SSD? Det förlänger livslängden avsevärt. I Terminalen:

sudo trimforce enable

Eller använd Trim Enabler. Om du köper till licens kan du dessutom se hur SSD:n mår.

 

attachicon.gifdump.png

Måste jag aktivera TRIM om det är en SSD i som originaldisk? Jag trodde man skulle aktivera om man börjat med en mekanisk och sedan köpt en SSD. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste jag aktivera TRIM om det är en SSD i som originaldisk? Jag trodde man skulle aktivera om man börjat med en mekanisk och sedan köpt en SSD. :dumstrut:

Nej, inte om det är original! Då kan du låta det vara. Men om du tänker byta så behöver du det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Måste jag aktivera TRIM om det är en SSD i som originaldisk? Jag trodde man skulle aktivera om man börjat med en mekanisk och sedan köpt en SSD. :dumstrut:

Nej. TRIM är aktiverat på originaldiskarna. Du kan verifiera det under systeminformation om du vill vara bergsäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte om det är original! Då kan du låta det vara. Men om du tänker byta så behöver du det. :)

Pew. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. TRIM är aktiverat på originaldiskarna. Du kan verifiera det under systeminformation om du vill vara bergsäker.

Du tänker så här?

post-76941-0-24082800-1487412533_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Du tänker så här?

Jajjemen! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjemen! :ThumbsUp:

Superduper! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Trillade in en webhotellsfaktura... Har 2 konton på Oderland. Ena (som räkningen gällde) är 5x familj/syskon som delar på, så det var ≈ 200,- Lagom pengar för att kunna ha eget domännamn med tillhörande mail.

 

Sen har jag ett konto till som är mitt egna konto, där jag har några olika domäner/sidor ligger. Har lagt det på halvårsfakturering... och jag såg nu att min innestående pott var upp i (lite drygt) 700,- nu. :galetglad: Så nästa räkning blir “gratis” (intjänade poäng/pengar).

 

De kör med en sån affiliate-länk... Man får inget för besök och klick, men per signad ny kund, inkl de som köper SSL-cert &/el andra betaltjänster där. Har stått rätt länge på strax under 500,-, vilket är lite irriterande för man kan inte nyttja potten förräns den överstiger 500,-.

 

Ägnade början av förra året att styra/ställa om lite så man inte får alla räkningar på samma månad, så nu har jag denna denna månad, min adra 2x per år i andra månader, så kommer det lite olika domännamnsavgifter (namn.tld) utspridda på de övriga månaderna.

 

Pöörfäckt! :yeahbaby:

Alltid kul när det trillar in nya... Såg (i månadsraporten) att det hade kommit lite påökning där nu. :yeahbaby:Danko very mucho. :storkram:

 

post-64246-0-57503000-1488359596_thumb.png

 

Har mina räkningar där på 517,50/halvår (privatkonto). Så nästa blir “gratis”, och sen får man vänta tills nästa gång mitt saldo går över 500,- (man kan inte nyttja pengarna förrän det passerat det beloppet).

 

Skall lägga undan mina 517,50 till nya grafikkortet istället. Så blir inte det någon jättedyr sak. :crossfingers:^_^

 

Det är inga jättesummor (per ny), men många bäckar små som det heter. :yeahbaby: Det hjälper till otroligt. Inte för att det är spec dyrt annars - 69,-/månad + moms. Och ett domänamn ligger på ≈ 120 (100-140), så ≈ en 100'ing i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...