Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dataräddningsprogram för ipad


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Maria1 säger:

Jag vet inte vart de har flyttats det är därför jag vill ha tips på ett bra dataräddningsprogram för ipad. 

/Maria

Men snälla du måste förstå att lagring på en iPad/iPhone inte är som med en dator där du kan lägga filer var som helst på hårddisken.

Bilder lagras i själva appen och ingen annanstans. Så ser du inte dina bilder i Bilder-appen kommer inget annat program kunna hitta dom heller.

 

Som exempel. Om du synkar in bilder med iTunes/Finder till din enhet så läggs inte bilderna i något sorts filsystem utan dom hamnar i själva appen. Samma sak när du synkar in musik så hamnar musiken i själva appen Musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Maria1 säger:

Det är det jag inte vet men dataräddningsprogram är gjorda för attletea reda på filtyper och annat men jag hittar tyvärr inte något bra dataräddningsprogram för ipad  . 

/Maria

 

Hur hade du tänkt att du skulle använda detta ”dataräddningsprogram” då? 
 

det är ju knappas så att du får en textrut där du skriver in ”vart är mina bilder” och sen får ett svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Maria1 säger:

Det är det jag inte vet men dataräddningsprogram är gjorda för attletea reda på filtyper och annat men jag hittar tyvärr inte något bra dataräddningsprogram för ipad  . 

/Maria

 

Ja till en dator ja där du har ett helt annat filsystem. På en iOS-enhet så fungerar det inte på samma sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Vredurs säger:

men det är på egen risk som du pillar runt där

Precis och med tanke på hur dåligt hon ser så skulle jag avråda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Maria1 säger:

Det är det jag inte vet men dataräddningsprogram är gjorda för attletea reda på filtyper och annat men jag hittar tyvärr inte något bra dataräddningsprogram för ipad  . 

/Maria

 

Det finns en sökfunktion i iPad. Håll fingret mitt på skärmen och svep nedåt. Skriv photos i sökrutan som dyker upp, klicka på photos-appen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Precis och med tanke på hur dåligt hon ser så skulle jag avråda det.

Antingen är den här tråden ett skämt av skaparen eller så har hen redan bestämt vad lösningen är och kommer inte ge sig förrän någon uppfyller hennes kriterier på eventuell lösning.

 

är det ett skämt så kommer personen med största sannolikhet inte pilla runt i filträdet men är det inte ett skämt så kanske ”lära sej av sina misstag ” är enda sättet.

 

jag uppfattade det som att det gjordes flera försök att hjälpa till  

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, polken säger:

Det finns en sökfunktion i iPad. Håll fingret mitt på skärmen och svep nedåt. Skriv photos i sökrutan som dyker upp, klicka på photos-appen. 

Tyvärr så dyker inte appen photos upp där. :-( Bland förslagen som Siri ger så dyker appen upp och när jag klickar på appen så är sidan svart . :-(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Maria1 säger:

Bland förslagen som Siri ger så dyker appen upp och när jag klickar på appen så är sidan svart

Kan du posta en skärmdump på hela skärmen? 

Alternativt ett tydligt foto på hela iPad-skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Precis och med tanke på hur dåligt hon ser så skulle jag avråda det.

Det finns ju förstoringsglas  och ctrl scroll med musen funkar i de flesta program. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Maria1 säger:

Det finns ju förstoringsglas  och ctrl scroll med musen funkar i de flesta program. 

/Maria

 

Va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Vredurs säger:

https://imazing.com/store
 

med den appen så kommer du åt filträdet i din iOS enhet. 
 

men det är på egen risk som du pillar runt där

Jag har laddat ner det programmet nu .  Jag får kolla mera på det när jag har ätit. Om det är liten text så är det bara att använda ctrl scroll eller använda förstoringsglas.  Det är bara bildfilerna jag är intresserad av och de andra  har jag sparat på icloud men bildfilerna är alldeles för många för att få plats på icloud... Dessutom har jag 2 mail adresser  och det förvirrar tydligen icloud . På en icloud enhet har jag bara 5 Gb  och på den andra har jag köpt till 100 Gb. Kort på min ipad kommer också när jag har ätit.

 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

Kan du posta en skärmdump på hela skärmen? 

Alternativt ett tydligt foto på hela iPad-skärmen.

Jag hade lagrat  korten på fel usb-minne... Jag får hitta ett  usb-minne som passar till min Mac mini...

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Kan du posta en skärmdump på hela skärmen? 

Alternativt ett tydligt foto på hela iPad-skärmen.

Nu kommer bilder på det...  När jag klickar på appen photos så blir skärmen grå...

/Maria

 

IMG_0709.JPG

IMG_0710.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Dags att rensa inkorgen..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Verkar som appen Photos har problem. Har du uppdaterat iPaden? Om inte, gör det.

 

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betala 9kr för 50GB till ditt icloud konto som hade bara 5GB om du just nu har svårt att veta vilket som används. Du kan avsluta det efter en månad. 9kr kan det vara värt för att få bilderna i icloud... och backup på hela iPaden

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Stereotypen säger:

Dags att rensa inkorgen..........

Inkorgen i Gmail är det inga problem med och den har väl inget med ipad att göra ? Gmail skaffade jag långt före jag köpte mina Ipad och Mac mini.  

/Maria 

29 minuter sedan, polken säger:

Betala 9kr för 50GB till ditt icloud konto som hade bara 5GB om du just nu har svårt att veta vilket som används. Du kan avsluta det efter en månad. 9kr kan det vara värt för att få bilderna i icloud... och backup på hela iPaden

Jag vet faktiskt inte hur man gör det... Jag trodde att jag köpte mera utrymme till det konto som jag bara har 5 Gb på men det var visst till det andra kontot... Jag får nog ringa till apple support och de fjärrstyr min lilla ipad om det ska funka... Men det får bli någon annan dag . 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen
1 minut sedan, Maria1 säger:

Inkorgen i Gmail är det inga problem med och den har väl inget med ipad att göra ? Gmail skaffade jag långt före jag köpte mina Ipad och Mac mini.  

/Maria 

Jag vet faktiskt inte hur man gör det... Jag trodde att jag köpte mera utrymme till det konto som jag bara har 5 Gb på men det var visst till det andra kontot... Jag får nog ringa till apple support och de fjärrstyr min lilla ipad om det ska funka... Men det får bli någon annan dag . 

/Maria

 

Om du gör köpet via din iPad kan det ju knappast bli ett köp på fel Apple ID?

Inställningar->Ditt Namn->iCloud->Hantera lagring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, SirKnasen säger:

Om du gör köpet via din iPad kan det ju knappast bli ett köp på fel Apple ID?

Inställningar->Ditt Namn->iCloud->Hantera lagring

Jag ska kolla om det funkar ... Hoppas det gör det eftersom ipad är full... Men först måste den laddas ...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-04 12:57, Maria1 säger:

Är. det någon som vet ett bra dataräddningsprogram för ipad ? Jag kommer inte åt mina bildfiler på min Ipad mini. mappen med bildfilerna  har flyttats. ...

 

Så här började din tråd. Jag har försökt följa dina inlägg men jag tycker det är svårt förstå. Från denna tråd och tidigare inlägg har jag förstått att du har en Linux-dator, en windows-dator, en mac mini och två iPad. Du har en synnedsättning och du har program/appar som hjälper dig att se och hantera skärmarna. Du är mest bekväm med windows och har ett flyttbart minne iXPand som du kan ansluta till iPad eller dator eftersom den har kontakter för båda. Du flyttar filer eller kopior av filer med detta minne. Båda iPad är proppfulla. Du har två iCloudkonton, två e-post-adresser. Du kör programmen på engelska men önskar support på svenska.

Vi vet inte vilka versioner av operativsystemen du kör. Vi vet inte om du gjort säkerhetskopior av iPad 1 och 2 till någon dator. Vi får inte svar på om du försökt föra bilder från iPad till mac-mini med programmet Bildinsamling.

Ditt problem är att bilder som du haft på en iPad inte syns någonstans och att du tror att de finns.

 

Jag anser att ditt upplägg med apparater är onödigt komplicerat. Det är olämpligt att applicera ett Windows-baserat tänkande på iPad. Det är smidigare att finna sig i det upplägg Apple gjort med iPad, iCloud, iCloud bildbibliotek. iTunes, iCloud.com och anslutningar till Windowsdator om man gillar det eller mac mini om det passar bättre.

Din iPad har problem eftersom Pictures/Bilder inte startar.

För att komma närmare en lösning att hitta dina bilder, arbeta stegvis, systematiskt:

- en iPad kan bara vara inloggad på en Apple-ID, använd den för iCloud. Köp utrymme som du redan fått upplysningar om.

-gör en säkerhetskopia till iCloud. Gör en säkerhetskopia till mac mini med kabel.

-återskapa din iPad från säkerhetskopia, se här https://support.apple.com/sv-se/HT204184

där finns länk till hur du först raderar iPaden

-kontrollera att din iPad har alla uppdateringar

-starta iCloud bildbibliotek på din iPad

-starta Pictures, leta efter dina bilder, kolla i Gömda album. Hittar du dem inte där, sök i Filer.

 

för att förebygga framtida problem: Använd bara ett Apple-ID i alla sammanhang. Använd bara ett iCloud. Du kan ha många e-postadresser anslutna. Låt iCloud och iCloud bildbibliotek sköta synkningen av foton mellan dina Apple-enheter. Ställ in mac mini så att minnet optimeras och om det börjar bli fullt saker automatiskt flyttar till iCloud, manual här https://support.apple.com/sv-se/HT206996

På din windowsdator, anslut till icloud.com och du kan se eller ladda ner det du vill från dina bilder och dokument.

 

För den som inte läst hela tråden se några urklipp nedan.

Sven

2021-05-04 14:03, Maria1 säger:

När jag klickar på appen photos så finns det inga bilder i den men ipad är nästan full ... Jag lyckades kopiera några bildfiler till ixpand innan det hände. Och icloud är fullt det också . De flesta bildfiler brukar jag radera från ixpand på min mac mini ,windows dator eller Linuxdator. ...

 

angående bilderna:

2021-05-04 15:44, Maria1 säger:

Därför att det är mest såna som jag har sparat och när jag kollade i ipad storage så var det de som tog mest plats. Apparna tog inte så mycket plats.

/Maria

 

 

2021-05-04 15:54, Maria1 säger:

Ja en del finns i icloud  och vissa bilder finns också icloud på min andra adress och där är det bara uppladdat till 1 procent!  Jag har bara 5 GB där . Jag trodde att jag köpte mera lagringsutrymme till den adressen men det visade sej att det var till min andra adress... Jag har 200 GB på en av icloud adresserna...

 

 

2021-05-04 17:17, Maria1 säger:

...När jag skulle kopiera bilder med ixpand innan det började bli problem så sparades vissa filer som 0-filer ... Det var nog därför filerna blev flyttade ... 

 

 

8 timmar sedan, Maria1 säger:

Jag använde mappen  photos för att hantera bilder i pad mini  men nu blev det fel för ipad mini är full... Jag kommer inte åt appen photos på Ipad  mini. Är det någon som vet ett bra dataräddningsprogram för att rädda bilder  från ipad ? Jag sökte på dataräddningsprogram för att kunna rädda bildfiler till min Windows dator till ipad mini  eftersom jag är mest van vid windows program men jag hittade inget bra program . Är det någon som vet ett bra program till Mac som  kan rädda bilder från ipad mini ?

/Maria

 

 

7 timmar sedan, Maria1 säger:

...Jag vill ha ett tips på ett bra dataräddningsprogram för ipad . Om du inte vet något bra program skriv inget då!. Appen är inte borttagen men den har flyttats så jag kommer inte åt bildfilerna på vanligt sett . 

/Maria

 

 

 

6 timmar sedan, Maria1 säger:

... Det är bara bildfilerna jag är intresserad av och de andra  har jag sparat på icloud men bildfilerna är alldeles för många för att få plats på icloud... Dessutom har jag 2 mail adresser  och det förvirrar tydligen icloud . På en icloud enhet har jag bara 5 Gb  och på den andra har jag köpt till 100 Gb....

 

 

4 timmar sedan, Maria1 säger:

Jag hade lagrat  korten på fel usb-minne... Jag får hitta ett  usb-minne som passar till min Mac mini...

/Maria

 

 

 

3 timmar sedan, Maria1 säger:

...

Jag vet faktiskt inte hur man gör det... Jag trodde att jag köpte mera utrymme ...

/Maria

 

 

20 minuter sedan, Maria1 säger:

SirKnasen: "Om du gör köpet via din iPad kan det ju knappast bli ett köp på fel Apple ID?

Inställningar->Ditt Namn->iCloud->Hantera lagring"

Jag ska kolla om det funkar ... Hoppas det gör det eftersom ipad är full... Men först måste den laddas ...

/Maria

  • Rösta upp 2
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-07 22:04, sefr säger:

Så här började din tråd. Jag har försökt följa dina inlägg men jag tycker det är svårt förstå. Från denna tråd och tidigare inlägg har jag förstått att du har en Linux-dator, en windows-dator, en mac mini och två iPad. Du har en synnedsättning och du har program/appar som hjälper dig att se och hantera skärmarna. Du är mest bekväm med windows och har ett flyttbart minne iXPand som du kan ansluta till iPad eller dator eftersom den har kontakter för båda. Du flyttar filer eller kopior av filer med detta minne. Båda iPad är proppfulla. Du har två iCloudkonton, två e-post-adresser. Du kör programmen på engelska men önskar support på svenska.

Vi vet inte vilka versioner av operativsystemen du kör. Vi vet inte om du gjort säkerhetskopior av iPad 1 och 2 till någon dator. Vi får inte svar på om du försökt föra bilder från iPad till mac-mini med programmet Bildinsamling.

Ditt problem är att bilder som du haft på en iPad inte syns någonstans och att du tror att de finns.

 

Jag anser att ditt upplägg med apparater är onödigt komplicerat. Det är olämpligt att applicera ett Windows-baserat tänkande på iPad. Det är smidigare att finna sig i det upplägg Apple gjort med iPad, iCloud, iCloud bildbibliotek. iTunes, iCloud.com och anslutningar till Windowsdator om man gillar det eller mac mini om det passar bättre.

Din iPad har problem eftersom Pictures/Bilder inte startar.

För att komma närmare en lösning att hitta dina bilder, arbeta stegvis, systematiskt:

- en iPad kan bara vara inloggad på en Apple-ID, använd den för iCloud. Köp utrymme som du redan fått upplysningar om.

-gör en säkerhetskopia till iCloud. Gör en säkerhetskopia till mac mini med kabel.

-återskapa din iPad från säkerhetskopia, se här https://support.apple.com/sv-se/HT204184

där finns länk till hur du först raderar iPaden

-kontrollera att din iPad har alla uppdateringar

-starta iCloud bildbibliotek på din iPad

-starta Pictures, leta efter dina bilder, kolla i Gömda album. Hittar du dem inte där, sök i Filer.

 

för att förebygga framtida problem: Använd bara ett Apple-ID i alla sammanhang. Använd bara ett iCloud. Du kan ha många e-postadresser anslutna. Låt iCloud och iCloud bildbibliotek sköta synkningen av foton mellan dina Apple-enheter. Ställ in mac mini så att minnet optimeras och om det börjar bli fullt saker automatiskt flyttar till iCloud, manual här https://support.apple.com/sv-se/HT206996

På din windowsdator, anslut till icloud.com och du kan se eller ladda ner det du vill från dina bilder och dokument.

 

För den som inte läst hela tråden se några urklipp nedan.

Sven

angående bilderna:

 

 

 

 

 

 

 

 

Server fel blir det då... Vad jag ska göra är att installera dataräddningsprogrammet  på en av mina datorer och sen ansluta ipad till datorn som jag har dataräddningsprogrammet på. Det är bara det att jag har haft lite annat att göra också...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen

Snälla återkoppla de tipps du fått.

Hur gick det med utökandet av iCloud lagringsutrymmet?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Maria1 säger:

Server fel blir det då... Vad jag ska göra är att installera dataräddningsprogrammet  på en av mina datorer......

 

Lycka till! Ta dig tid och utvärdera varje steg.

Berätta gärna om slutresultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, sefr säger:

Lycka till! Ta dig tid och utvärdera varje steg.

Berätta gärna om slutresultatet.

Så här blev det.. Jag har iallafall kunnat kopiera några filer innan felet uppstod med ipad innan jag inte kunde kopiera något alls... 

Hoppas det funkar att bifoga bilder på försöket... Jag behövde inte använda skärmförstoraren till alla saker jag kollade på i detta program... Jag testade ett program om heter recoverit också och det hittade inte heller någon enhet eller några filer... :-( 

Det är inte fel på kabeln iallafall för jag kan använda den till min stora ipad och till datorn.

/Maria

 

Imazing5.jpg

 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...