Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta bort BOOTCAMP fr MacBook Air


MrsMia
 Share

Rekommendera Poster

Försökt läsa mig till info på denna sida, gör som ni säger men stöter på patrull.

Behöver minnet och vill ta bort Windows fr datorn. Försöker via BootCamp-assistent, men får bara ett felmeddelandet att "ett fel har uppstått".

Finns det någon annan väg att gå? 

 

Tack på förhand.

 

/Mia

Skärmavbild 2019-08-18 kl. 18.25.40.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns andra nördiga vägar men de är inte alldeles enkla. Enklast, men omständligt, är nog att du gör en Time Machine-backup till en extern hårddisk, startar sedan om i Recovery, raderar och formaterar SSD:n, installerar om Mac OS X, och återställer datorn mha Time Machine-backupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du spara något på disken?

 

Du kan ju annars starta upp i återställningsläge och partitionera disken till en partition med APFS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Alix och Stereotypen för att ni tog er tid att svara. 

Ni talar dock ett främmande språk :blush: 

Om jag önskar göra som du föreslår Stereotypen - vad innebär det ens "Starta upp i återställningsläge"? Vet du om det finns en pedagogisk tut någonstans?

 

/nybörjare 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du markerar APPLE SSD och trycker radera - då försvinner ALLT på disken (även bootcamp), så ta back up först på MacIntosh HD om du har saker där som du skall ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, MrsMia säger:

Hmm...vad skulle hända om jag väljer "radera" i denna vy?

@Stereotypen @Alix

och vad betyder "avaktiverad"?

Skärmavbild 2019-08-18 kl. 19.02.48.png

Du raderar den. Men det innebär inte att du återfår utrymmet till Mac OS X. Skivverktyg är inget potent program så du kan få problem. Jag har skrivit vad jag rekommenderar. Du får sätta dig in i detta eller försöka med någon annan lösning. Lycka till!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...