Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

22 hours ago, Alix said:

Nä, nu får det vara nog. Inga fler japanska fanskap till känsloikoner. Ett djävla substitut till kroppsspråk och fysiska relationer. Orkar inte med skiten! Jag är förbannad! USA och all cyberrymd kan dra åt HELVITTE!!!

 

PS. Droppen kom när symbolen med TRE hjärtan är ritade med FYRA hjärtan. ”Det kändes rätt”, skriver designteamet.

 

dump.png

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago, Alix said:

:D:totaltgalen: 

Jag gillar i och för sig emojis, men måste ändå hålla med dig - nu kanske det är nog. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag gillar i och för sig emojis, men måste ändå hålla med dig - nu kanske det är nog. :D

Ja, det är nog, överlag. Fast med en twist av ironi. Se denna:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago, Alix said:

Ja, det är nog, överlag. Fast med en twist av ironi. Se denna:

 

 

Ja, det är en del poänger i det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, sevensleeper säger:

Ja, det är en del poänger i det där.

Fast ironin kommer i slutet, där han instruerar oss hur man ska framhäva honom på Facebook...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago, Alix said:

Fast ironin kommer i slutet, där han instruerar oss hur man ska framhäva honom på Facebook...

Såg det. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ja, det är nog, överlag. Fast med en twist av ironi. Se denna:

Och så spenderar killen ett okänt antal timmar framför datorn för att tillverka en kortfilm om hur förfärligt det är att sitta framför datorn, mobilen, surfplattan...
En spirituell guru sa till folk som sa att de tänkt mycket på hur de ska stänga av filmen i huvudet som är igång hela tiden för att kunna uppleva verkliga livet de också: "Don't think about it, just do it!"

Det är alltså inte de tekniska underverken som är det verkliga problemet utan vi själva som missar verkligheten därför att vi fastnat i den tolkade världen som datorn, mobilen, surfplattan binder oss fast i än mer.

5a8f2b18fdd63934217ed0120cd76f16.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sovit dåligt inatt på grund av en mage som skrek efter mat. Måste lära mig att sköta ätandet bättre nu när jag periodvis kör väldigt hårt med mig själv med träningen. AAAAJJJJ vad ont det gjorde i benen igår kväll!
Så jag var ute en sväng idag för att få mig en kebab-talrik. Finns inget som mättar på ett skönare sätt. Var på ICA för att också fylla på frysen och kylskåpet för att slippa skrikande mage i närmsta framtiden. Nu mår jag BRA! ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "magkänsla" är tillbaka efter operationen...:galetglad:

 

 

5a7f33100a423_Skrmavbild2018-02-10kl_18_51_54.thumb.jpg.10ff9f5ab1d204cdb92d4ec730744fdb.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 hours ago, Pocahontas said:

Min "magkänsla" är tillbaka efter operationen...:galetglad:

 

 

5a7f33100a423_Skrmavbild2018-02-10kl_18_51_54.thumb.jpg.10ff9f5ab1d204cdb92d4ec730744fdb.jpg

Grattis! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat många ggr på ordet "magkänsla".. måste googla lite, :D

Fanns många svar, här är ett

5a7ff29351654_Skrmavbild2018-02-11kl_08_36_12.thumb.jpg.86b7096ad91cd4cef6ca70801a0a57bc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack.

alltid kul när det dimper ner pengar inför kommande utgifter.

Ska ha hem rörläggarn nästa månad, och få installerat detta vattenpaket vi måst inköpa inför kommande VA-nät

Kostar 5000 kr för bara det på bilden, sen tillkommer lite krökar och rör + arbete, så vinsten täcker väl denna utgiften.

 

Får dra ner lite fler vinster, för sen ska det grävas inne på tomten, för vatten och avloppspumpen..det är klart med ledningar fram till tomtgräns....fiberslangen från  huset och  ut till gränsen har jag själv grävt ner, ska bara anslutas, och sen kan de blåsa in fibern..

(Enda jag längtar efter, VA hade jag gärna sluppit) 

 

5a802d468712a_Skrmavbild2018-02-11kl_12_46_19.thumb.jpg.17823bacd5bac3a3104644057f6ef076.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-11 på 16:33, ante_77 säger:

Hemlängtan

Normalt. Sunt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde hårt med mig själv igår med träningen och gjorde allt maximalt besvärligt därför att jag vet att det ger bäst resultat. Pull-ups med den bredaste fattningen som mina axlar klarar av, hindu push-ups närmare varandra för högre krav på flexibilitet och svepte utmed golvet ända fram innan jag for upp, samt hindu squats (knäböj) tills det brann i benen och minimal vila mellan.

Ego stimuleras inte när man inte lyckas prestera lika många repetitioner men det kommer! Känner mig stark! Sov också för ovanlighetens skull väldigt bra inatt.

Funderar på att strax beställa en sådan här (på bilden), en vikingrulle! :hihihi:
Den består av kebab, kaninmat och pomes frites. Massor av energi! Behöver det nu. :)

vikingrulle.thumb.jpg.b6de7c81fb84e50e3f428273044b77d4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-02-10 på 18:59, Pocahontas säger:

Min "magkänsla" är tillbaka efter operationen...:galetglad:

 

 

5a7f33100a423_Skrmavbild2018-02-10kl_18_51_54.thumb.jpg.10ff9f5ab1d204cdb92d4ec730744fdb.jpg

Grattis, själv har jag aldrig vunnit mer än 120kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Påbörjat en ny anställning i veckan och arbetat mina två första dagar, det har tagit ut sin rätt i helgen, även om det varit en mjukstart så är det alltid mycket när man börjar på ett nytt ställe. Är heltid men där är "bara" deltagare under 2x3 timmar, ett pass på förmiddagen och ett pass på eftermiddagen vilket underlättar för min del, där finns tid både vid dagens början och slut att rensa skallen på. Sen har jag nära till jobbet, tidigare 9 mil enkel resa, nu mellan 1.5-4 mil beroende på vilket ort jag ska vara på, men flest dagar är jag i Hässleholm vilket är närmast. 7 minuter med tåg och totalt 20 minuter med promenad till tåget samt upp till vår lokal, 30 min på tåg och ungefär 20 minuter promenad till lokalen i Kristianstad. 

Har utrymme för att flexa under eget ansvar att timmarna blir arbetade.

 

Säkerligen inte det bästa beslutet att gå rakt på 100% igen, men jag kunde inte tacka nej till erbjudandet samt att både närhet samt möjlighet för flex och att jag själv kan påverka min dag känns kanon.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
19 timmar sedan, mattem säger:

Påbörjat en ny anställning i veckan och arbetat mina två första dagar, det har tagit ut sin rätt i helgen, även om det varit en mjukstart så är det alltid mycket när man börjar på ett nytt ställe. Är heltid men där är "bara" deltagare under 2x3 timmar, ett pass på förmiddagen och ett pass på eftermiddagen vilket underlättar för min del, där finns tid både vid dagens början och slut att rensa skallen på. Sen har jag nära till jobbet, tidigare 9 mil enkel resa, nu mellan 1.5-4 mil beroende på vilket ort jag ska vara på, men flest dagar är jag i Hässleholm vilket är närmast. 7 minuter med tåg och totalt 20 minuter med promenad till tåget samt upp till vår lokal, 30 min på tåg och ungefär 20 minuter promenad till lokalen i Kristianstad. 

Har utrymme för att flexa under eget ansvar att timmarna blir arbetade.

 

Säkerligen inte det bästa beslutet att gå rakt på 100% igen, men jag kunde inte tacka nej till erbjudandet samt att både närhet samt möjlighet för flex och att jag själv kan påverka min dag känns kanon.

Grattis! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, mattem säger:

Påbörjat en ny anställning i veckan och arbetat mina två första dagar, det har tagit ut sin rätt i helgen, även om det varit en mjukstart så är det alltid mycket när man börjar på ett nytt ställe. Är heltid men där är "bara" deltagare under 2x3 timmar, ett pass på förmiddagen och ett pass på eftermiddagen vilket underlättar för min del, där finns tid både vid dagens början och slut att rensa skallen på. Sen har jag nära till jobbet, tidigare 9 mil enkel resa, nu mellan 1.5-4 mil beroende på vilket ort jag ska vara på, men flest dagar är jag i Hässleholm vilket är närmast. 7 minuter med tåg och totalt 20 minuter med promenad till tåget samt upp till vår lokal, 30 min på tåg och ungefär 20 minuter promenad till lokalen i Kristianstad. 

Har utrymme för att flexa under eget ansvar att timmarna blir arbetade.

 

Säkerligen inte det bästa beslutet att gå rakt på 100% igen, men jag kunde inte tacka nej till erbjudandet samt att både närhet samt möjlighet för flex och att jag själv kan påverka min dag känns kanon.

Lycka till, ska själv börja nytt jobb på torsdag efter att ha varit "mellan två jobb" i nästan två år (delvis pga av sjukdom).

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, BjornS säger:

Lycka till, ska själv börja nytt jobb på torsdag efter att ha varit "mellan två jobb" i nästan två år (delvis pga av sjukdom).

 

Skönt att höra att det verkar gå på rätt håll för dig med. Vet själv att arbetslöshet är som ett stort svart hål för mig, så att redan vara dålig och sedan "mellan jobb" ovanpå det är verkligen ingen bra kombination.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha Mikaeliq nu har du ju ätit D-vitamin ett tag (hoppas det var i denna tråd), kan du titta tillbaka nu å säga att du varit lika trött som vanligt eller känns det som att det har hjälpt att du vart lite piggare?

 

 

Här har TheGuardian skrivet om det: https://www.theguardian.com/science/2018/mar/09/is-vitamin-d-really-a-cure-all-and-how-should-we-get-our-fix

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skriver vidare och som är lite intressant att bara det faktum att vi blivit ljushylta här i norr visar på hur viktigt det är med D-vitamin, vore det inte viktigt skulle evolutionen inte behövt bry sig om att byta färg på oss. Som dom skriver med klena ben så går bäckenbottenbenen sönder och dödar både mor och barn vid födsel - ganska grym selektering men effektiv - så det verkar viktigt det här med D-vitamin:

 

https://www.theguardian.com/society/2012/may/05/vitamin-d-deficiency-sunlight-health

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Ingen bra dag idag. Just nu trycker det på ordentlig bak i lillhjärnan, (där jag är opererad efter en hjärnblödning), det påverkar min balans och finmotorik en del, så jag känner mig orolig. Hoppas det går över snart. Jag har under de senaste tre åren varit inne på magnetröntgen när jag känt så här, men de har aldrig kunnat se någonting, annat än det jag redan vet, att en tredjedel av lillhjärnan är bortopererad. Det skulle ju vara skönt att veta vad den här känslan beror på, men det verkar inte läkarna kunna svara på.....  :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...