Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur jag mår idag-tråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
9 minuter sedan, modEric säger:

Ja, fast så söta är dem inte. De är mer friska än söta - bara inte så där jättesura som GS ibland kan vara. Så - en ngt utspädd GS kanske man kan säga.

Jag fuskar lite... Jag väljer de Granny Smith som är mogna. Man ser det på att (vissa fält på) äpplets yta har en gröngul färg. De är både sötare och fylligare... De gröna med vita små prickar ratar jag... :whistling:

 

grannies.thumb.jpg.7cfaa6a4d818a0d2a3049ff1580e06cc.jpg

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag fuskar lite... Jag väljer de Granny Smith som är mogna. Man ser det på att (vissa fält på) äpplets yta har en gröngul färg. De är både sötare och fylligare... De mörkgröna med vita små prickar ratar jag... :whistling:

 

grannies.thumb.jpg.7cfaa6a4d818a0d2a3049ff1580e06cc.jpg

Det finns väl en grön sort som är lite gulare i tonen (naturligt) annars... Har för mig den är lite mildare i syran, men ockkså fast och saftig - precis som GS och Braeburn är. Kommer inte på vad den heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, modEric säger:

Det finns väl en grön sort som är lite gulare i tonen (naturligt) annars... Har för mig den är lite mildare i syran, men ockkså fast och saftig - precis som GS och Braeburn är. Kommer inte på vad den heter.

Du tänker nog på Golden Delicious. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag mår man förträffligt ??????

  • Gilla 2
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
9 timmar sedan, ronny säger:

Idag mår man förträffligt ??????

:) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moment 22. Jag behöver styrketräna för att slippa värk. Av styrketräningen får jag värk och orolig hjärtverksamhet. Förhoppningsvis kan jag uthärda det senare för att uppnå det första. Om jag orkar rent psykiskt. Suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Dragit på mig en man cold. ?

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-06-29 på 06:37, Alix säger:

Moment 22. Jag behöver styrketräna för att slippa värk. Av styrketräningen får jag värk och orolig hjärtverksamhet. Förhoppningsvis kan jag uthärda det senare för att uppnå det första. Om jag orkar rent psykiskt. Suck...

Efter samtal med sjukgymnasten igår känner jag mig stärkt i att fortsätta! ^_^ 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
4 minuter sedan, Alix säger:

Efter samtal med sjukgymnasten igår känner jag mig stärkt i att fortsätta! ^_^ 

Gött. :) 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
2 minuter sedan, Alix säger:

Tack! Krya på dig! :) 

Tack. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Efter samtal med sjukgymnasten igår känner jag mig stärkt i att fortsätta! ^_^ 

Fysisk aktivitet kan göra ofantligt mycket för ens välbefinnande, även den mentala. Det duger med promenader och att cykla men har funnit yogan slå allt annat för min del. Det ska brinna i hela kroppen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är idag helt fri från njurvärken efter att ha hällt i mig fler liter kallt vatten än jag kan räkna under ett par dagar i värmen. Skööööönt! :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Fysisk aktivitet kan göra ofantligt mycket för ens välbefinnande, även den mentala. Det duger med promenader och att cykla men har funnit yogan slå allt annat för min del. Det ska brinna i hela kroppen! :)

För mig duger det inte längre med bara promenader och cykling. Det tränar inte ryggen. Jag ska lägga till styrketräning. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
23 minuter sedan, mikaellq säger:

Är idag helt fri från njurvärken efter att ha hällt i mig fler liter kallt vatten än jag kan räkna under ett par dagar i värmen. Skööööönt! :ThumbsUp:

Skönt! :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

För mig duger det inte längre med bara promenader och cykling. Det tränar inte ryggen. Jag ska lägga till styrketräning. :) 

Fast jag hävdar att gymmet inte behövs för 99% av landets glada motionärer. Jag är idag starkare, uthålligare och har bättre kondition än i ungdomen efter alla timmar i gymmet. Allt som behövs i utrustning är en stång att göra pull-ups med. Det andra görs bäst med kroppsvikt. Prova med att stå på händerna mot en vägg till exempel, eller varför inte en låg planka i någon minut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Fast jag hävdar att gymmet inte behövs för 99% av landets glada motionärer. Jag är idag starkare, uthålligare och har bättre kondition än i ungdomen efter alla timmar i gymmet. Allt som behövs i utrustning är en stång att göra pull-ups med. Det andra görs bäst med kroppsvikt. Prova med att stå på händerna mot en vägg till exempel, eller varför inte en låg planka i någon minut. :)

Stå på händerna mot en låg planka?:unsure:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade halv fem. Nu med intermittent hjärtklappning som omväxling till de välbekanta extraslagen. Det gick inte att somna om. Tog betablockerare och lugnande och har tittat på tv. Börjar bli trött nu. Kan kanske somna om. Ska i alla fall försöka.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brinner fortfarande lite i ryggen men mår i övrigt bra efter en dag igår med migrän. Antagligen värmen+sömnbrist. Ska köra hårt med mig själv denna vecka. Vet ju att tröttheten jag känner mest sitter i skallen. En LÖGN! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Vaknade halv fem. Nu med intermittent hjärtklappning som omväxling till de välbekanta extraslagen. Det gick inte att somna om. Tog betablockerare och lugnande och har tittat på tv. Börjar bli trött nu. Kan kanske somna om. Ska i alla fall försöka.

Jag sov ett par tre timmar. Men dagens styrketräning blev extra tung p g a betablockeraren... :pinch:

 

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Det brinner fortfarande lite i ryggen men mår i övrigt bra efter en dag igår med migrän. Antagligen värmen+sömnbrist. Ska köra hårt med mig själv denna vecka. Vet ju att tröttheten jag känner mest sitter i skallen. En LÖGN! :D

Man ska inte lyssna till sin kropps signaler när man är i vår ålder... :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

Jag sov ett par tre timmar. Men dagens styrketräning blev extra tung p g a betablockeraren... :pinch:

 

Man ska inte lyssna till sin kropps signaler när man är i vår ålder... :D 

Med åldern har kommit mer orkeslöshet och negativitet men också ökad vishet och medvetenhet om mina tillkortakommanden. En styrka! Absolut! :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade klockan fem av en fullständigt förfärlig mardröm. Kunde förstås inte somna om. :pinch: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I natt sov jag mycket bättre. Med lite medikamentassistans.

 

Fast egentligen ville jag skriva om en annan sak: Till i torsdags hade jag kraftig träningsvärk på bak- och insidan av låren (djupare knäböj, i måndags, än tidigare enligt överenskommelse med sjukgymnasten). Så jag gjorde nya knäböj i torsdags med viss bävan. Döm om min förvåning när träningsvärken efteråt var som bortblåst! Märklig känsla. Den har heller inte kommit tillbaka. Frukta icke träning, den är din vän! ^_^ 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Lite småförbannad för att jag klantade mig när jag skulle släppa ner ett krånglande stödhjul på en släpkärra.

När det väl lossnade så var jag inte lika snabb som det nedfallande röret, var fan fingret befann sig hann jag aldrig fatta, mer än att det gjorde helvetiskt ont, och att jag såg att jag fått bortklippt en kvadratcentimeter hud på mitt "touchfinger" .

Hände igår kväll, imorse for jag till akuten, då jag var lite orolig för om jag skulle behöva ta stelkrampsspruta.

 

Lite besökare på lördagsmornar, bara två före mig...

Behövde inte stelkrampsspruta, sa läkaren, bara om det varit  i kontakt med jord och trängt in i vävnaden. 

 

Dock hade vi satt på fel bandage, en steril kompress som nu satt fast i såret..så det blev till att blöta med kallvatten, och snabbt slita bort bandaget.  AJ...

En sköterska lade på ett slags plastnät och sen ett plåster... 

Skärmavbild 2018-07-07 kl. 10.00.06.jpg

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...