Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mariana


Mariana

Rekommendera Poster

Nu provar jag lite om ni ursäktar. ;)

post-6426-1115063949.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 223
  • Created
  • Senaste svar

Ja detta med bilduppladdningen var helt superbt. Helt kanon. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste testa snabbsvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbsvar?

Vad menar du?

Har du hittat nåt kul som jag inte sett?

 

Och JAAAAAAA!

Bildinladdning kan bli kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag var för snabb på knappen det fanns inget snabbsvar här, men på en del andra ställen fanns det. Bilduppladdningen var mycket bra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat husvisningen. Men bättre sent än aldrig...

Snyggt!

 

Häromdagen när jag satt på kontoret så damp det ner ett mail från barnen som var hemma. Där stod det ungefär så här: Titta på det här så börjar vi packa så länge...

 

Det som de skickade med var en pdf om den här försäljningen i Skåne...

 

Tyvärr är inte min plånbok i det formatet, men det hade varit kul! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat husvisningen. Men bättre sent än aldrig...

Snyggt!

 

Häromdagen när jag satt på kontoret så damp det ner ett mail från barnen som var hemma. Där stod det ungefär så här: Titta på det här så börjar vi packa så länge...

 

Det som de skickade med var en pdf om den här försäljningen i Skåne...

 

Tyvärr är inte min plånbok i det formatet, men det hade varit kul!  :rolleyes:

135003[/snapback]

 

Du är välkomen ner hit när som helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar. :)

Tanken finns där allt. Har nu tillbringat 16 somrar i Skåne och lär väl fortsätta med det. Men tanken (drömmen?) om ett eget ställe där nere som man i sinom tid kan dra sig tillbaka till finns allt... Har väl varit på ett tio-tal husvisningar, men det är inte helt lätt om man skulle flytta ner permanent. Det är många sociala relationer att ta hänsyn till. Jag har ju en stor familj med många barn och far- och morföräldrar bor runt Göteborg...

 

Men en dag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en dag...

135013[/snapback]

 

Vi gjorde så en dag.

 

morsan, farsan, storebrorsan, jag och syrran sa en dag att nu flyttar vi, tog fram kartan blunda och det blev hbg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl ingen älskare av skåne - vet för lite och sett för lite kanske - men detta var utanpå allt. Skulle aldrig ha tvekat en sekund om jag haft kapitalet, men tyvärr. :(

När vi köpte detta hus i Hassela, så hade vi varit på hur många visningar som helst. Vi var t o m ner till Hylte(?) tror jag det hette. Mäklare sa att det passade utmärkt för hästar och djur. Det fanns 7-8 boxar och ett 7-bilsgarage. Priset var också bra (400 000:-) Vi fick se bilder som övertygade oss. När vi kommer ner fick vi en chock. Det fanns 8 boxar, till getter och får, takhöjden i stallet var ca 1,80 :o

Det fina 7 bilsgarage var en ladugård med sandgolv som dom tagit bort ena långväggen på. Snacka om carport. :lol: När vi kom in i huset var det 1.90 i takhöjd i hela nedervåningen och under 1,80 på övervåningen. Min sambo är 1,87.

Men det värsta var att när jag påpekade detta för mäklaren så säger hon bara: Vad kan du vänta dig för 400 000:-. Jag svarade att en ärlig mäklare kan man nog få inkl ett stort fint hus i Hälsingland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag svarade att en ärlig mäklare kan man nog få inkl ett stort fint hus i Hälsingland.

135041[/snapback]

 

Jo det kunde man ju begära.

 

Går det att motstå?

bild_skane.jpg

 

http://www.strovomraden.nu/

135061[/snapback]

 

 

Nä det gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh? :huh:

 

En bild eller den bilden? Håhå jaja, Daniela är så förvirrad idag.

 

När jag nu en gång är här, förslag på något gott och lättlagat? Magen klagar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var borta enstund. Äta och titta på travet. Åt bara en sparrisomelett. Kattungen Pussel är också tokig idet så eftersom vi var ensam hemma blev det delad omelett med katten. :D

När det gäller bilden, så måste du ju ha hämtat ner den från nåt och sparat den på datorn. Visa den som den är bara på min tråd så plockar jag ner den, eller om du har adressen du tog den från skickar du bara länken.

Den var ursnygg och jag är icon och desktops freak - av stora mått - :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och haha, ursäkta mig, tror inte alla är hemma i Danielas huvud idag! :D "Vaknade" först nu, haha! :blush:

 

Men här kommer den! Vassegod! :)

 

post-6928-1115486312.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt har varit med till nu, men där martinin går in går vettet ut. :lol:

Tack snälla du för den fina bilden. Den blev helbra. :wub:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Ah den bilden var skön :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, helt kanon. Jag är som jag sa nån annanstans att jag är helt galen i iconer och olika skrivbordsbilder. Samlar på dem. Bäst jag går och ger hästarna mat snart innan jag blir dragen av martinin. Begriper inte att det kan ta så. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sitter du och smuttar på Martini :P

En annan får nöja sig med J.P. Chenet och lite ost och kex.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lät gott. Har inte smakat det nån gång - J.P Chenet -. Jag tycker det är gott med Martini bianco eller Martini Rosso. Köpte en 3 liters Martini Bianco på Mallorca i fjol fast den näns jag inte öppna. Har några flaskor sedan sambon var i Tyskland. Det får räcka ;)

Nu har djuren fått kvällsmat, så nu är det bara frikväll med 3 M ( Mac, Martini, Mys) :P:D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan får nöja sig med J.P. Chenet och lite ost och kex.... ^_^

 

Jag skall jobba en stund till. Sedan skall jag lägga lill-tösen. Sedan skall jag nog hälla upp lite skotskt lantvin...

Har fortfarande kvar av min raritet som jag köpte i Edinburgh för lite drygt 2 år sedan. De brukar inte bli fullt så långlivade, men eftersom det är en sort som inte går att få tag i här så har jag varit försiktig. Typ gömt den när vi har fått gäster. :rolleyes:

Nä, det sista är inte riktigt sant, det skall vara "har gömt den när vi fått vissa gäster". Men några utvalda har fått smaka. Men man bjuder inte på en Bowmore cask 61% authentic collection, som alltså är utvald och buteljerad av och inköpt hos Cadenhead, om man vet att gästen bara kommer att svepa den och be om ett fullt glas nästa gång. :angry:

 

Denna är alltså ospädd (Ya’ put the waterrr in by ya’self, lad... It’s no meaning to pay forrr that, haha...), ofärgad (en svagt gul nyans bara) och ofiltrerad (Ya’ can find some flakes frrrom the cask in the bottle, lad). Om ni åker till Edinburgh, missa inte denna lilla oansenliga shop. Den är outstanding... mycket bättre än turistfällan uppe vid slottet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har så sv årt för Whisky. Sitteri sedan tonåren. Av nån outgrundlig anledning mådde jag pyton och Whiskyn fick skulden. Har t o m svårt med lukten av det. Men det har ju inte med Whiskyn att göra egentligen bara min egen tonårs dumhet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skall du testa Ardbeg. Luktar inte whisky – den luktar som ett brinnande torvlager. Eller överfullt askfat om du så vill... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, är ingen älskare av askfat heller. Men prova kan man ju alltid :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...