Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mariana


Mariana

Rekommendera Poster

Här kommer en lite bild på katten Pussel.

Pussel.jpg

Här delar min dotter och Pussel på den sista av friterade bläckfiskringarna.

Pussel1.jpg

 

Jag vet inte säkert hur stor bilderna får vara men jag drog ner dem till 600 och sparade dom för web i jpeg. Är det okej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 223
  • Created
  • Senaste svar
Jag vet inte säkert hur stor bilderna får vara men jag drog ner dem till 600 och sparade dom för web i jpeg. Är det okej?

Jag tycker bilder som inte ryms på skärmen brukar vara jobbiga, främst eftersom texten hamnar utanför, så man måste scrolla i sida varje inlägg.

 

Ska man se det ut filstorlek vat jag itne var smärtgränsen går, om man har modem. Jag kör bredband, så jag drabbas inte :lol::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg på nån tråd att det helst inte skulle vara över 750. Sedan har ja också bredband, men alla kanske inte har det. Kan tänka mig att det tar ett tag med vanligt modem att ladda upp en bild på 500-700 k i jpeg. Och det är okej för mig att lägga dom sparad för webben. ;) Jag vill ju inte att nån ska ledsna innan bilden kommit upp. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mariana, har du testat Imagewell, ett program för att ladda upp bilder..

 

Här finner du det

 

Nu vet jag förstås inte var du lägger dina bilder...själv använder jag iDisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett tips för ett tag sedan här på forumet att man kunde ladda upp bilderna på

http://upl.silentwhisper.net/

och det har fungerat utmärkt. Men jag brukar minska ner och göra om dem i PS före och lägga dom på mitt skrivbord. Sedan är det ju bara att ladda upp. Det ryms 5 MB tror jag, så man får väl rensa ut "gamla" bilder efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde i presentationen att säga att jag även jobbade ett tag hos Åke Svanstedt, när han var på Bergsåker och har en egen firma - som ligger vilande pga olyckan - som designade häst och djurtillbehör, typ grimmor,kattselar och hundkoppel mm. Sydde endel mindre täcken också till hästar. Hoppas kunna ta upp det nån gång i framtiden. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sydde endel mindre täcken också till hästar. Hoppas kunna ta upp det nån gång i framtiden. ;)

…Mindre täcken, till små hästar? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leksakshästar. :lol: Nä, men endel hästar fryser im baken och behöver täcke även när de rids eller körs. Så täckerna blis ganska liten, täcker bara baken så att säga. ;) Det konstiga är att jag är direkt urusel på att sy typ kläder, gardiner och annat, men hästgrimmor eller

hud/kattselar det gick utmärkt. ;)

När jag ändå håller på kan jag ju visa min fina bil också

Plymouthen-1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då den vad folk tycker det gamla 1700-talshuset är fint :) Huset är inte inrett innuti och tackpannorna har som sagt Gudrun flyttat på. Tackläggaren kommer kanske till veckan, då ska han även få lägga på dessa. ;) Nån gång om man vinner pengar - mycket pengar - så skulle jag vilja göra iordning huset. Tillsvidare får jag nöja mig med det större boningshuset ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där måste jag erkänna att jag är lite avundsjuk på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det boningshuset med ladugården. Till vänster ser man det gamla 177-talshuset.

Huset1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gamla 177-talshuset.

Jäklar alltså! :lol::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikingatid! Super! :tummeupp:

 

Ja där ligger man i lä med 65 kvm på två personer!

 

Hur många familjer bor det i de där husen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är två vuxna, ett barn, fyra katter och två hästar. ;) Vi kom från en två på 50 kvm till detta. Kan ni förstå att vi tappade bort varann ibland frånbörjan? :lol: Men nu är man van ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är två vuxna, ett barn, fyra katter och två hästar. ;)  Vi kom från en två på 50 kvm till detta. Kan ni förstå att vi tappade bort varann ibland frånbörjan? :lol: Men nu är man van ;)

Känner igen problemet; min sons kompisar brukade gå vilse på vägen till toan i början när vi bodde i vårt hus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikingatid! Super! :tummeupp:

Nja, det skulle man nog inte kalla det för.

Det som kallas vikingatid är nog främst tidigt 700-tal fram till sent 1000-tal.

 

Äldre järnålder kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det boningshuset med ladugården. Till vänster ser man det gamla 177-talshuset.

Ska naturligtvis vara 1700. Men ibland går fingrarna lite fortare än hjärnan. Det tog en stund innan jag upptäckte felet. :blush:

Kabo, visst är det lustigt med stora hus. När vi flyttade hit från en tvåa på 50 kvm räckte inte våra möbler till att få det bebott. Det såg fortfarande obebott ut på av lite möblemang. Sedan fick man låna, handla på loppis, gå på aktioner mm. Nu för tiden får vi knappt plats med möblemanget. Det är otroligt vad man samlar på sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. jag skulle älska att ha 100 omöblerade kvadratmeter. Varför måste man möblera? Fatta vad skönt att äntligen ha plats för bilbanan.. eller för att kunna åka rullskridskor inomhus.. Näe.. jag tror att man aldrig ska anstränga sig för att 'fylla upp' utrymme, ofyllt tomrum fylls av sig själv efterhand. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....ofyllt tomrum fylls av sig själv efterhand. :D

Sant. Förstår inte hur :lol: Men stora gården är på 180 kvm och gammelhuset 100 kvm. Så än finns lite plats.Sedan har vi ju loge också som är hur stor som helst. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant. Förstår inte hur :lol: Men stora gården är på 180 kvm och gammelhuset 100 kvm. Så än finns lite plats.Sedan har vi ju loge också som är hur stor som helst. ;)

Lyxigt! Ni får ordna storkalas! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen förstår du att folk gick vilse i början. Min mamm försvann i gammelhuset. Vi hittade inte henne förrän efter ett tag. Det visade sig att för att komma till övervåningen så fick man använda trappen som var gömd i en garderob. Vi hade undrat var trappan var, men hon kände till byggsättet sedan hon var liten, pep iväg upp och garderobsdörren for igen. Vi fick vissla för att hon skulle svara, så visste var hon var. :lol: Farmor hittar fortfarande efter 5 år inte från köket till toan utan att fråga varje gång. Men logen är kul för barnen - min jänta och hennes kompisar - dom kan ju bygga kojor och annat som inte behöver tas bort för att det är ivägen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi har ladugård och vedbod och.......

Min rekommendation till alla: skaffa inte stort hus och stora biutrymmen och en partner som vill spara på allt.

Den kombinationen är mindre lyckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mindre lyckad kombination är liten lägenhet med små biutrymmen och en partner som vill spara på allt… :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vi har ladugård och vedbod och.......

Min rekommendation till alla: skaffa inte stort hus och stora biutrymmen och en partner som vill spara på allt.

Den kombinationen är mindre lyckad.

Precis min erfarenhet. :o I det fallet är jag glad över detta hus. Tänk om vi bott kvar på de 50 kvm. På den tiden hade jag iof sig inte 4 katter, men två vuxna, ett barn , en katt och en stor-stor hund. Kan tala om att det blev trångt. Dessutom 10 meter från svärmor. Inge illa om henne , men 10 meter är för nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...