Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mariana


Mariana

Rekommendera Poster

Jag heter egentligen Ewa Mariana, men valde Mariana här.

Född 1960 i Sundsvall

Bor numera i Hassela, Hälsingeskogarna med sambo, dotter på 7 år, 2 hästar och 4 katter.

 

Arbetat med det mesta :städerska, larmoperatör på ett stort bevakningsföretag, affärsbiträde, vårdbiträde och till sist undersköterska.

Förtidspensionär sedan några år tillbaka pga en hästolycka. Äger en snart skrotad Volvo 245 -89 och en handikappbil, Plymouth Grand Voyager. Ska visa bild på den nån gång efter den har fått vårstädningen. ;)

 

Hobbisar är djur och natur. Och min mac förståss. Brukar vara både här och på HMC, ibland även 99mac. Vart beror på sinnelaget.

Haft hästar sedan 1972 sånär som på 14 dagar. :) Tränat mina egna travhästar både hemma och på banan, men inte kört lopp själv. Innan olyckan var jag ofta ute i skog och mark för att plocka bär och svamp, men det är lite besvärligare numera.

 

Har haft PC hela mitt datorliv tills i julas, då jag köpte en beg.globe. Är helnöjd med den. Sedan dess har det ramlat in inte mindre än tre macar till. Så nu kör både sambon och dottern mac. :lol:

 

Vad jag inte tycker om är orättvisor, när någon är dum eller orättvis mot nån annan. Ser därför - pga olyckan - rött vad det gäller förtroendeläkarna vare det rör sig om FK eller försäkringsbolagen.

Är annars en ganska snäll och okompliserad tjej som gillar god mat och rosévin ibland. ;) och älskar mjölk - till någras förtret på forumet. Men vi har alla våra laster. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 223
  • Created
  • Senaste svar

Ah, var det vi som hade lite mjölksnack och farligt fettsnack här för ett tag sen?!

Skönt, vi måste få nåt annat att prata om än semlor här. :lol: Oops, nu sa jag det visst…

Fast inte gå för långt från ämnet bara, det är bra!

Men mjölk och rosé-vin är lite fjösiga laster, har du inga värre?

Har du testat den nya mjölk-saften, som du ser reklam om på teve nu, nån saftliknande essens som du häller i mjölken och så får du jordgubbs-mjölk?! Gör det, jag har gjort det, gött som bara den… :tummeupp: :D

Innehåller fruktsocker, så ifall man är sugen på oboy så kan man ta detta förhoppningsfullt lite nyttigare… kan ha fel…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har en till. En usch och fylast. Rökning. Ska försöka sluta, har lovat dotra det. ;) Finns det mer än jordgubbssmak? Blev mjölksugen nu :lol: Få nog hämta det när jag stoppar in tjärlknölen nu. Den måste ju bli klar till imorgonkväll. Då du. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, fy, ja se det var en riktig last det!

 

Finns i hallon och apelsin oxå, men det låter inget gott, alla fall inte apelsin-mjölk…

 

Igår köpte jag en glass med - hör å häpna - med äppelpaj-smak!!! Och den smakade faktiskt äppelpaj! Fast det märkligaste var att den var förbaskat god! :o:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite konstig känsla om du blundar då ? :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu åker tjälknölen in och jag tippar i säng.

Natti Natti ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MariJUana.. :D;)

 

.. det bör kanske förklaras att det betyder "Hej och välkommen!" på fps.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du hade varit medlem här på forumet ett tag redan, men jag säger ändå Välkommen! :)

 

Och samma födelsedag och allt har vi oxå. Kanske vi ska bjuda mjölk och semlor då? :D:D

Nej, jag lovar, inget semlande i den här tråden. Fast iofs så måste jag juh göra skäl för smeknamnet jag tilldelats: "semmel-Lyssa". Haha.

 

Hoppas du ska trivas iaf. Ha en bra dag! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar fps. Men du är yngre men vi kan ju fira för det. Älskar semlor. Dagen började ju bra med att jag "nästan" försov mig. Det blev jäktigt. Men nu har jag hunnit ikapp. :lol: Ska fika efter det att kattorna blivit utsläppta och hästarna fått mat.

Återkommer snart. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjölk är gott, har jag till min gröt varje morgon (gröt på 4 sädesslag) och en klick hallonsylt :P

Mjölk till pannkakor är ett måste..och när jag klämmer i mig en ostkaka då och då :P

 

Men rökningen får du lägga av med ;) Fy bubblan, inte ska du dra på dig massa eländiga sjukdomar pga det. Luktar äckligt också :cry:

 

Kul att höra att du har hästar och gillar trav, här har du en som gillar trav :lol: Besöker en och annan travbana.

Åby mest förstås, men även Östersund några ggr per år, blir väl att jag far upp i Maj ...har vänner där.

Frugan spelar också på trav, men tippar inte själv, hakar bara på bolag, och vinner ^_^

 

Har många Macar jag med, tror det är 9 nu, (får inventera) Använder mest min iBook och en MDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag tillbaka. Mätt i lilla maggen efter havregrynsgröt, lingonsylt och mjölk. Mycket gott. Hästarna har fått sin och katterna utsläppt. Förr var jag ute åkte endel på travbanorna, nu blir det mest Bergsåker och Hagmyren. Men midnattstrav på Dannero är inte fel. På Östersund har min hästs mamma tävlat tre ggr under min ledning. Resultat 3,2,1. Segern togs med 7 längder. Hon hette Tibbelina. Min avkomma efter henne heter Tia Maria och hon är efter Snack Bar, med Tibur då som morfar förståss. :) Har henne kvar pga stammen. Kanske får råda att ta ett föl efter henne nån gång. Gillar helskarpt Tap In. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tibbelina känner jag igen :lol:

Men hästägandet går väl inte ihop ändå, trots en och annan hemsprungen krona ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast. Men roligt är det. Tibbelina har lämnat endel bra avkommer faktiskt. Speedy Qvikc är en. Som jag inte ägde. Men jag hade en Triple Star efter US Triplemint som faktiskt var bra tills han blev sjuk. Fick A2 viruset mellan värmning och start på Solänget. Kom av banan med över 40 graders feber efteråt. Ville inte in på en travbana efter det, han blev så nervös. Blev gårdshäst och fick följa med gården när mamma/pappa sålde gården. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu åker tjälknölen in och jag tippar i säng.

 

Favoriträtt helt klart. En "vanlig" älgfilét duger också. En flaska rött och några väl valda tillbehör...

nu rinner det till lite känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färska kantareller och lingonsylt är ju givna tillbehör till älgfilé!!! :D:P (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag tycker inte riktigt om älg. Använder innanlår eller fransyska om jag får syna den först. Nu ska tempen in. Hörs snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tjälknölen är väl älg....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, men jag gör den på nötkött. Har iof ätit älgstek som faktiskt var gott, men föredrar nötkött iaf. ;) Nu går jag i väntans tider. 63 grader, den ska upp till 68,5 för att bli sådär härligt rosa innuti. Tandvattnet rinner. Ska lägga den i lagen sedan i 4-5 timmar, sedan är det klart. Bara Fredagspotatisgratäng - inte fettsnål - och lite Mateus Rosé så är kvällen räddad. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Brukar vara både här och på HMC, ibland även 99mac. Vart beror på sinnelaget." skrev du.

 

Vilket sinneslag till vilken hemsida? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel formulerat av mig kanske. :blush: Det beror lite på vilket humör jag är på. Tre forum där användarna i huvudsak är macanvändare, men kanske olika ändå. Missförstå mig rätt. Jag tycker om alla forum - ja förresten inte alla kanske - men iaf dessa tre. Eftersom jag är helt rudis på mac och inte kanske brydde mig så mycket på PC tiden heller om hur saker fungerar med datorer, brukar jag fråga om hjälp och då kan det vara bra att ha många runt sig. Det ökar liksom chansen att få ett svar på sina frågor. ;) På detta forum verkar det iaf som det är ett skojfrisktgäng som härjar. Och just nu känner jag mig lite skojig. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På detta forum verkar det iaf som det är ett skojfrisktgäng som härjar. Och just nu känner jag mig lite skojig. :lol:

:lol: JApp det var så jag menade!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ante mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och lite Mateus Rosé så är kvällen räddad

Fast jag hade nog rekommenderat en Masi eller Tempranillo

 

Smaklig måltig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inget jag smakat.Men nu är man nyäten och lugnet börjar lägga sig över huset. Djur och barn sover. Middagen var hur god som helst.

Nu kan man slå sig till ro och titta på travet för imorgon. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...