Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S Batteritid


Ladiesman

Rekommendera Poster

4G: På (Hela tiden)
Bluetooth: På (Hela tiden)
Wifi: På (Hela tiden)
Rörelse: Av (Inställningar > allmänt > hjälpmedel > Minska rörelse)
Bakgrundsuppdatering: Vissa program
Automatisk uppdatering av appar: Av

Mail:
Gmail, hämta manuellt

Procent: 40%
Användning: 3h 21min
Vänteläge: 16h 40min

Samtal: 40min
Surf: 15min
sms: 50st
musik: Spotify offline 1h 30min

GPS: min

Med mail på manuellt är de ändå dåligt om ja jämför med alla andra om har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Kan uppdatera min batteritid lite: Användning: 5h, 39 minuter. Vänteläge: 2 dagar, 19h. Batteriprocent kvar: 2%.

Jag har, som jag skrev i tidigare inlägg 4G av, mobildata på, automatiska hämtningar av, bluetooth av. Även ljusstyrka mindre än hälften. Stängde även av platstjänster efter ett tag, då det kändes onödigt att ha det på. Har även pushnotiser på, bör tilläggas till min Gmail-app, nyheter och messenger (Facebook-meddelande, alltså). Ungefär det.

 

Om jag är nöjd? Det duger. Det verkar inte vara något knas med mitt batteri i alla fall, som Apple rapporterat hade drabbat några tusen IPhone 5S-användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar igen

 

iPhone 5s

Användning: 7h 12min

Vänteläge: 1dag 16h

1% kvar

LTE påslaget

Mail push med 15min intervall

Automatisk ljusstyrka

Bluetooth av

 

Användande

Ca 3h spotify streamande via 3G/LTE

Ca 3hSurf i safari vi wifi 3G/LTE

Några samtal och sms har dock inte koll på hur länge

Lite andra blandade appar som fb tradera m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar igen

 

iPhone 5s

Användning: 7h 12min

Vänteläge: 1dag 16h

1% kvar

LTE påslaget

Mail push med 15min intervall

Automatisk ljusstyrka

Bluetooth av

 

Användande

Ca 3h spotify streamande via 3G/LTE

Ca 3hSurf i safari vi wifi 3G/LTE

Några samtal och sms har dock inte koll på hur länge

Lite andra blandade appar som fb tradera m.m.

Jag förstår inte hur de är möjligt. Jag snålkör å har skit batteri
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänteläge: 15 timmar

Användning: 4 timmar

LTE och bluetooth på

43% kvar.

 

Har min ljusstyrka på väldigt låg dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är överlag "nöjd" med batteritiden i 5s:en (så nöjd man kan bli när man ändå måste ladda varje natt..)

 

Just nu:

 

Vänteläge: 9h 11min

Användning: 2h 46min

 

Batteriprocent: 70%

Igår hade jag ca 30% kvar efter att ha en användning på ca 6h 30min och väntetid på ca 16h.

 

Jag tycker batteriet möjligtvis är något sämre än min gamla iPhone 4. Är dock så nöjd man kan va med batteriet på en riktigt bra smartphone..

 

* Har mail och icloud på manuell hämtning och uppdatering

* Tillåter så få push-notiser från appar som möjligt

* Kör all hämtning av uppdateringar och all backup manuellt

* Bluetooth av

* Sänker ljusstyrkan på skärmen till typ 30-40%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag fick ja ut

6h 40min användning

21h 21min standby

 

2h tal

 

tog ut den ut laddning typ 23igår natt sen la ja mig och vakande på morgonen med 93% batteri och 1h 20min användning…?

sen så fort ja böja använda telefonen droppa den till 70% på 1h..körde i princip bara musik..

 

 

värdelöst ja tror ja ska prata med apple..de här är inte okej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekommendera den här tråden

 

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1665221

 

Mitt batteri hade mindre än 80% efter bara drygt 200 laddcykler och jag fick ett nytt på garantin hos Apple Store.

 

//A

Hej tack för tipset, ja kollade precis å min två veckor gamla iPhone 5s ligger på 95%..de verkar ju inte så bra! om den tappar 5% per vecka så förklarar det en hel del om min unkiga batteritid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar touch-id mycket på batteriet?

Kan inte ge några bra siffror från min då jag fick den i fredags och har inte hunnit leka av mig än, hade "bara" en 4:a innan så nu har jag även Siri att leka med.

 

Än så länge så ha den varit på 1% batteri när klockan varit 22-23, går dock upp 5:30 och lyssnar på musik från iPhonen i bilen via sladd ca 2h t/r jobb/hem sen pillar jag mycket med den och prövar siri och tar lite foto på ungarna, och har då platsertjänster påslaget för kameran.

Ska försöka få fram några siffror!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt batteri verkar ju inte så knasigt i alla fall. Känns tryggt. Kollade batteriet via programmet i tråden "andlil" tipsade om. Alternativt har jag fattat hela grejen med batteriet fel. Inte omöjligt.

 

Mina siffror:

Cyclecount: 7

DesignCapacity: 1550

FullChargeCapacity: 1579.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt batteri verkar ju inte så knasigt i alla fall. Känns tryggt. Kollade batteriet via programmet i tråden "andlil" tipsade om. Alternativt har jag fattat hela grejen med batteriet fel. Inte omöjligt.

 

Mina siffror:

Cyclecount: 7

DesignCapacity: 1550

FullChargeCapacity: 1579.

Faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20131114232050-78.70.66.32.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt lite på en sak, vilket kanske inte är applicerbart för er andra, men för mig. Jag hade en IPhone 4 innan och där kunde man stänga av 3G:n UTAN att stänga av mobildata som omöjiggör pushnotiser osv. För mig som bor på landet där 3G täckningen är miserabel var det jättebra, och vill inte ens tänka på hur mycket batteri jag sparade på min gamla lur. Men nu, med IPhone 5S, och IOS7 måste man stänga av mobildata för att stänga av 3G:n. Ja, det sparar batteri, men man kan inte ta emot push, inte skicka imessage och annat som man ändå kanske vill kunna ta emot. Från början hade jag mobildata av på min 5S, men har dock inte det längre. Det sparade nog batteri för nu vill ju min telefon istället pendla mellan hyfsat 2G (flera pluppar) och kasst 3G, vilket givetvis drar extra batteri.

 

 

En skitdetalj såklart, men något som jag noterat och i alla fall jag tycker är lite irriterande.

 

Edit: Kollat runt på internet en del, och verkar vara inte ensam om att tycka det är en irriterande detalj de tagit bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användning: 37 minuter.

Vänteläge: 16h, 11 minuter.

 

Kvar: 91%

 

Det enda jag gjort är surfat via det trådlöa några minuter, kollat klockan och sådana grejer. Ingen surf via 3G, eller liknande. Mobildata på, 4G av och platstjänster bara på i fåtalet appar. Bluetooh alltid av. Ljus på mindre än hälften.

 

Jag tycker det är förskräckligt, men inser ju att boven som jag var inne på ovan, är att jag ej stängt av mobildata och med kass 3G täckning så söker den och söker = slösar massa batteri. Men ändock, kasst tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt? Hur fan då! Bara musik eller

Ca 10h utav dom är appen Sleep cycle, resten är blandat som safari, spotify samtal sms m.m.

Tycker du ska kontakta Apple angångde ditt batteri. Min första iphone5 jag fick när den kom var det oxå bedrövlig batteritid på, knappt 4h användning och under 10h standby.

Dom bytte ut den till en ny utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina vänner, var idag och bytte min telefon.

 

Vi får helt enkelt se hur det slutar. Återkommer imorgon med info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina vänner, var idag och bytte min telefon.

 

Vi får helt enkelt se hur det slutar. Återkommer imorgon med info

Gött att höra! Lycka till med nya luren och hoppas att den funkar bättre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra!

post-43513-0-05777500-1384705679_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är över lag väldigt nöjd med batteritiden, har idag fått ut ungefär 5,5 timmar användning där jag både har fotat en del, ringt ett par samtal och surfat en del via både wifi och 4g. Däremot tycker jag att spel drar bedrövligt mycket batteri. Spelade ca en timme infinity blade 3 och det slukade över 70%. Det är ju lite trist om man tex är på resande fot och vill slå ihjäl tid. Här kan jag tycka att det borde prioriterats ett lite större batteri för att förlänga användningstiden, men det är väl i och för sig inte något som bara Apple har problem med. Ser med förväntan fram emot ett stort genombrott på batteri-sidan, förhoppningsvis kommer det snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har ja lite update!

 

Det här med vänteläge köper jag inte. Jag menar 4h 38min på 3 dygn är inte att använda en smartphone i min värld :P

 

Efter min första laddning fick ja ut

4h 31min

22h standby

31% kvar

blåtand, wifi, 4g alltid på.

gmail på hämta, 15min.

 

På min andra laddning som jag är på just nu är statusen:

3h 4min

12h standby

63% kvar

blåtand, wifi, 4g alltid på.

gmail på hämta, 15min.

 

 

En uppenbar skillnad men grejen är att ja min skräm går på hela tiden pga facebook och instagram..å adderar man de över en dag så är de lätt 1h bara skärmpåslag som räknas som "användning".. så är fortfarande missnöjd men verkar ju va bättre än innan..vi får se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur mycket användning får ni om ni varken använder musikspelaren eller Spotify med andra ord inte lyssnar på musik alls för det drar inte alla mycket men användningen räknas ju in sålänge man har något igång som spelar även om skärmen är avstängd. Jag fick t ex 2 timmar användning på 1% 100% - 99% så om jag lyssnar ännu mer senare med musikspelaren kan jag lätt få 7-10 timmar användning plus massa annat som samtal,sms och surf. Men om man inte lyssnar på musik på sin iPhone 5s så får man inte ut mer än max 4-5 timmars användning beroende på hur långt ner på batteriet man går innan man kopplar in den till laddaren och sen sist men viktigast av allt vilken ljusstyrka du har din telefon inställd på. Det säger ju sig själv att en som har ljusstyrkan på halva får ut mycket mer än en som har den på Max eftersom det är just användning jag pratar om nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...