Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S Batteritid


Ladiesman

Rekommendera Poster

Hej mina vänner,

 

googlat en hel del men har inte hittat något konkret så jag tänkte starta denna tråd så vi kan följa upp iPhone 5s batteritid.

 

Min är personligen helt bedrövlig.

 

Jag kanske får ut en 10h vänteläge och ca 4h usage

 

Min dag består av:

Ca 2h spotify offline mode.

Ca 1h browsing

Ca 1h sms/samtal blandat

 

Jag har stängt av bakgrundsuppdatering och rörelse men gör 4G på.

 

Bara min som är bedrövlig?

 

Skriv gärna ner vänteläge/användning/batteri procent

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

verkar som väldigt många har problem med sina 5s,är tacksam att jag köpte en 5c istället,den funkar iaf helt felfritt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som väldigt många har problem med sina 5s,är tacksam att jag köpte en 5c istället,den funkar iaf helt felfritt! :)

 

 

Jag har inte den uppfattningen att väldigt många har problem med 5S. Har inte läst så mycket om det. Jag har en och jag är supernöjd. Allt funkar 100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har inte den uppfattningen att väldigt många har problem med 5S. Har inte läst så mycket om det. Jag har en och jag är supernöjd. Allt funkar 100.

Jag antyder inte på nåt sätt att den skulle vara sämre än 5c,men det verkar som en hel del har problem med sina 5s,dålig batteritid,pixlig skärm,bluetooth-problem mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta så tror jag att en övervägande del av iPhoneköparna den senaste veckan har köpt sig en 5S. Betydligt fler än de som har köpt en 5C. Därför hittar du flera inlägg om lurar som inte är riktigt till belåtenhet. Sen om det är ett handhavandefel eller om det är luren som är trasig vet jag inte heller. Men det är säkert en stor del att man inte riktigt har koll på hur allt funkar. Sen att en skärm är trasig och liknande är så klart helt galet. Men det kvittar nog där om det är en 5S eller 5C. Kan nog hända på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis som ni alla säger, ingen kan riktigt påvisa vems fel det är men man kan genom att dokumentera sin användning och standby tid ge ett hum till allmänheten.

 

Därför ber jag alla som kan att skriva kort om hur deras användning har varit samt deras "användning/vänteläge" de finns under inställningar > allmänt > Användning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft den i ungefär 2 dagar. Körde med 4g på första dagen, men på em/kvällen insåg jag att det var inte att rekommendera. Batteriet tömdes väldigt fort! Jag hade igår 15 tim 35 min vänteläge, och 3 tim 59 min användning med 1% kvar av batteriet.

 

Då hade jag nästan bara surfat och spelat 1 Tim 30 min av användningstiden.

 

Riktigt missnöjd med batteritiden. För gillade 4g, var stor skillnad vid surf jämfört med 3G. Så jag kommer nog framöver bara använda 3G just för batteritiden. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du köper en 5S och stänger av den bästa funktionen för att spara ström? Det är väl bara ladda och se glad ut? Jag använder den flitigt och har ca 30% kvar när jag går och lägger mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar LTE mera ström? Inget jag märkt på min lur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Stefan N

 

Ja, vad tycker du jag borde göra? Gör jag inte det så har jag en urladdad mobil innan jag ens har kommit hem efter jobbet. Vad fyller en död telefon för funktion? Hade jag möjlighet att ladda telefonen när som helst så hade det varit en annan sak.

 

Ge oss lite data istället, eftersom din 5s verkar hålla bra längre än min enligt dig (med 4g aktiverat).

 

Nu har jag kört med 3G under en dag. Precis kommit hem från jobbet. Här är lite data med en dag med endast 3G.

 

Vänteläge: 14 tim 50 min

Användning: 3 tim 35 min

 

Har just nu 31% kvar av batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Stefan N

 

Ja, vad tycker du jag borde göra? Gör jag inte det så har jag en urladdad mobil innan jag ens har kommit hem efter jobbet. Vad fyller en död telefon för funktion? Hade jag möjlighet att ladda telefonen när som helst så hade det varit en annan sak.

 

Ge oss lite data istället, eftersom din 5s verkar hålla bra längre än min enligt dig (med 4g aktiverat).

 

Nu har jag kört med 3G under en dag. Precis kommit hem från jobbet. Här är lite data med en dag med endast 3G.

 

Vänteläge: 14 tim 50 min

Användning: 3 tim 35 min

 

Har just nu 31% kvar av batteriet.

Tydlig förbättring ser man med 4G av.

 

Körde 4G, bluetooth på.

 

Fick ut en 5h användning

14h vänteläge

2h är Musik via bluetooth och spotify(offline)

1h samtal

1h surf

1h sms/whatsapp osv.

 

Fortfarande missnöjd. Ska testa med 4G av imorron för å se om det blir någon skillnad för mig med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37% batteri.

Användning 4 timmar 51 minuter

Vänteläge 14 timmar 17 minuter.

Skärmljus ca 75% på stapeln.

4G påslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydlig förbättring ser man med 4G av.

 

Körde 4G, bluetooth på.

 

Fick ut en 5h användning

14h vänteläge

2h är Musik via bluetooth och spotify(offline)

1h samtal

1h surf

1h sms/whatsapp osv.

 

Fortfarande missnöjd. Ska testa med 4G av imorron för å se om det blir någon skillnad för mig med

Ja nu ligger jag i samma klass som med min iPhone 5. Med den hade jag runt 20-30% kvar efter en normal dag.

 

Skulle jag en dag vara hemma och köra med 4G så kommer jag nog behöva ladda mobilen ett par gånger tror jag. Ska testa i helgen.

 

Eftersom jag jobbar i steril miljö så använder jag bara telefonen 50min under en arbetsdag. Det blir bara surfande ev. Spelande. Resterande tiden på arbetet så ligger den i byxfickan. Så jag använder den omkring 3 timmar innan/efter jobbet.

 

Ska prova 4G i morgon igen och se om det skiljer sig från i går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37% batteri.

Användning 4 timmar 51 minuter

Vänteläge 14 timmar 17 minuter.

Skärmljus ca 75% på stapeln.

4G påslaget.

Hur är det möjligt? Dina 4h 51min. Vad består de av?

 

Jag skulle ha laddat den 2 ggr för å få ut samma som dig.

 

Samtliga, kika om ni har bakgrundsuppdatering och rörelse av. Det har jag å ändå har ja bedrövlig batteritid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det möjligt? Dina 4h 51min. Vad består de av?

 

Jag skulle ha laddat den 2 ggr för å få ut samma som dig.

 

Samtliga, kika om ni har bakgrundsuppdatering och rörelse av. Det har jag å ändå har ja bedrövlig batteritid

Har kollat och jag hade bakgrundsuppdatering på. Men stängde av vissa jag av dem nu. Dock hittar jag inte rörelse. Vart finner du den?

 

Btw, vad har du för ljusstyrka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har:

Vänteläge: 13 tim 50 min
Användning: 6 tim 55 min

och 9% kvar av batteriet.

LTE påslagen

och automatisk ljusstyrka.

Nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har:

Vänteläge: 13 tim 50 min

Användning: 6 tim 55 min

och 9% kvar av batteriet.

LTE påslagen

och automatisk ljusstyrka.

Nöjd

får du inte lite ångest över att du använt telefonen i 7 timmar på en dag?

 

En grej att prova är att återställa, starta som ny, kör en dag och se om det blir nån skillnad i batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har:

Vänteläge: 13 tim 50 min

Användning: 6 tim 55 min

och 9% kvar av batteriet.

LTE påslagen

och automatisk ljusstyrka.

Nöjd

Har också automatisk ljusstyrka. Men vad har du för redan inställd styrka? Runt 50%, 75%, 100%?

 

Jag hade 100%, har dock sänkt till 75% och verkar göra stor skillnad på batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får du inte lite ångest över att du använt telefonen i 7 timmar på en dag?

 

En grej att prova är att återställa, starta som ny, kör en dag och se om det blir nån skillnad i batteritid.

 

Jag blev mest förvånad. För inte har jag hängt över luren i sju h. Vet inte om den reggar då jag lyssna på musk ifrån spelaren och när jag är ute och springer. Då har jag en app igång för att köra tid och GPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en IPhone 5S när den kom ut i Sverige i fredags. Jag tyckte rätt fort att batteritiden var rätt kass, och fick mer vatten på min kvarn när Apple rapporterade om att några tusen telefoner drabbats av att det var något knas med batteriet.

 

Men när jag läser den här tråden inser jag att min batteritid nog är rätt normal. Jag har när jag inte använder telefonen både 3g och 4g, och även mobildata avstängd. Detta för att spara batteritid, även ljusstyrka på drygt hälften och stängt av bakgrundsuppdateringar. Jag har då fått ut över 6h användande och 2 dagar och 1h väntetid på min senaste användning, vilket får ses som bra i sammanhanget har jag nu insett. Då hade jag 4% batteritid kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Att säga användning x timmar och standby x timmar betyder inget.

Vad gör du under användningen, surfar ?, vad är signalstyrkan, 3g 4g, vad är skärmstyrkan på ?

Allt sådant spelar in stor roll.

att bara säga att man får ut en viss stanby betyder då ingenting.

Tex så har jag 6 timmar 2 minuter användning, väntläge 23 timmar 58 minuter.

min användning besår då av telefonsamtal mail och lite surf samt musik. (30% kvar)

(detta är en 5a har ej 5s ännu) Detta är säkert imponerande siffror för nån som kanske spelar prestanda krävande spel och då orkar telefonen bara i några timmar.

 

Sedan kan jag tippsa om att push kan vara en stor bov i dramat, kolla vad du har för data förbrukning också så att du inte har nån app som skenar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att säga användning x timmar och standby x timmar betyder inget.

Vad gör du under användningen, surfar ?, vad är signalstyrkan, 3g 4g, vad är skärmstyrkan på ?

Allt sådant spelar in stor roll.

att bara säga att man får ut en viss stanby betyder då ingenting.

Tex så har jag 6 timmar 2 minuter användning, väntläge 23 timmar 58 minuter.

min användning besår då av telefonsamtal mail och lite surf samt musik. (30% kvar)

(detta är en 5a har ej 5s ännu) Detta är säkert imponerande siffror för nån som kanske spelar prestanda krävande spel och då orkar telefonen bara i några timmar.

 

Sedan kan jag tippsa om att push kan vara en stor bov i dramat, kolla vad du har för data förbrukning också så att du inte har nån app som skenar ...

håller med, dålig täckning på 3g/4g drar batteri som aset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är självklart att de finns många faktorer. Men genom att dokumentera så mkt man kan, kan man skapa ett hum om sitt batteri.

 

Jag kör med 4G av och återkommer med resultat senare ikväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5s

Användning: 4h 30min

Vänteläge: 1 dag, 18h

43% kvar

LTE påslaget

Automatisk ljusstyrka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...