Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S Batteritid


Ladiesman

Rekommendera Poster

Men hur mycket användning får ni om ni varken använder musikspelaren eller Spotify med andra ord inte lyssnar på musik alls för det drar inte alla mycket men användningen räknas ju in sålänge man har något igång som spelar även om skärmen är avstängd. Jag fick t ex 2 timmar användning på 1% 100% - 99% så om jag lyssnar ännu mer senare med musikspelaren kan jag lätt få 7-10 timmar användning plus massa annat som samtal,sms och surf. Men om man inte lyssnar på musik på sin iPhone 5s så får man inte ut mer än max 4-5 timmars användning beroende på hur långt ner på batteriet man går innan man kopplar in den till laddaren och sen sist men viktigast av allt vilken ljusstyrka du har din telefon inställd på. Det säger ju sig själv att en som har ljusstyrkan på halva får ut mycket mer än en som har den på Max eftersom det är just användning jag pratar om nu.

Absolut du har helt rätt i de du säger, och om det inte var så att ja lyssna på musik 80% av tiden hade ja varit nöjd med 4-5h användning. Problemet för mig är att ja är mkt på frifot och musiken är mitt enda sällskap så den är på störredelen av tiden. Ljusstyrkan är på 40% ca… och ja får då bara ut 4-5h..förstår du då missnöjet när apple säger 40h musik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Absolut du har helt rätt i de du säger, och om det inte var så att ja lyssna på musik 80% av tiden hade ja varit nöjd med 4-5h användning. Problemet för mig är att ja är mkt på frifot och musiken är mitt enda sällskap så den är på störredelen av tiden. Ljusstyrkan är på 40% ca… och ja får då bara ut 4-5h..förstår du då missnöjet när apple säger 40h musik?

Jag messar mkt och lyssnar på musik mkt.

Samtal kan förekomma och varit 1-2h senaste dagarna pga telefon köer på diverse ställen men annars gör ja absolut inget annat..

Surfar KNAPPT

Absolut Inge typ av spel heller

Musik, instagram, sms och samtal..det är allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja självklart ska man lyssna på musik på sin iPhone det gör jag också men ville mest klargöra att utan musik lyssnandet så får man inte ut mer användningstid än 4-5 timmar och då ska man inte vara nöjd utan bara till och svälja att det blir inte bättre än så med dagens mobiler i användning resten är bara ren stand by tid. Men hur långt ner på batteriet brukar ni gå innan ni laddar den för man måste ju kolla på de väsentliga sakerna först och sen börja jämföra. En som börjar ladda den nere vid t ex 5% har ju mer användning än en som redan pluggar in den vid 30% det säger ju liksom sig själv. Sen måste man som jag sa innan ha samma ljusstyrka och inställningar för att kunna jämföra telefoner så rättvist som möjligt för alla här i tråden har ju knappast samma inställningar och börjar ladda sin iPhone 5s vid exakt samma procenttal så därför blir många chockade när många postar sina bilder på helt sjuka användningstider men hade man gjort exakt samma som just den personen så hade säkert din iPhone fått ut samma kräm ut batteriet med största sannolikhet iallafall sen är det klart att det finns defekta batterier det har ju Apple själv gått ut och sagt men det är endast en bråkdel av antalet enheter som skickats ut men självklart mycket tråkigt att kineserna slarvar med vissa telefoner pga stress så att det blir fel på vissa. Det var ju många iPhone 5 som kom repade direkt från fabrikerna just pga stress så förvånar mig inte om det är byggfel som ligger bakom batteriproblemen och inte själv batteriet för de byter ju alltid ut din enhet i Apple store de tar inte och byter batteriet men det är ju bara bra service av Apple visserligen men fick själv min iPhone 5 utbytt förra året pga dålig batteritid och jag frågade hur kan det vara att ni bara byter ut de och aldrig tar in de på lagning för att kolla vad felet kan vara så svarade han att det är inte batteriet för det är helt nytt utan byggfel men det kan man prata hur mycket som helst jag har ju redan här nu skrivit en halv examen uppsats ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja självklart ska man lyssna på musik på sin iPhone det gör jag också men ville mest klargöra att utan musik lyssnandet så får man inte ut mer användningstid än 4-5 timmar och då ska man inte vara nöjd utan bara till och svälja att det blir inte bättre än så med dagens mobiler i användning resten är bara ren stand by tid. Men hur långt ner på batteriet brukar ni gå innan ni laddar den för man måste ju kolla på de väsentliga sakerna först och sen börja jämföra. En som börjar ladda den nere vid t ex 5% har ju mer användning än en som redan pluggar in den vid 30% det säger ju liksom sig själv. Sen måste man som jag sa innan ha samma ljusstyrka och inställningar för att kunna jämföra telefoner så rättvist som möjligt för alla här i tråden har ju knappast samma inställningar och börjar ladda sin iPhone 5s vid exakt samma procenttal så därför blir många chockade när många postar sina bilder på helt sjuka användningstider men hade man gjort exakt samma som just den personen så hade säkert din iPhone fått ut samma kräm ut batteriet med största sannolikhet iallafall sen är det klart att det finns defekta batterier det har ju Apple själv gått ut och sagt men det är endast en bråkdel av antalet enheter som skickats ut men självklart mycket tråkigt att kineserna slarvar med vissa telefoner pga stress så att det blir fel på vissa. Det var ju många iPhone 5 som kom repade direkt från fabrikerna just pga stress så förvånar mig inte om det är byggfel som ligger bakom batteriproblemen och inte själv batteriet för de byter ju alltid ut din enhet i Apple store de tar inte och byter batteriet men det är ju bara bra service av Apple visserligen men fick själv min iPhone 5 utbytt förra året pga dålig batteritid och jag frågade hur kan det vara att ni bara byter ut de och aldrig tar in de på lagning för att kolla vad felet kan vara så svarade han att det är inte batteriet för det är helt nytt utan byggfel men det kan man prata hur mycket som helst jag har ju redan här nu skrivit en halv examen uppsats ;)

Jo du har rätt i de du säger, jag har jobbat med telefoni i över 8år och har hört alla typer av klagomål och skulle aldrig starta en tråd bara för å klaga utan att ha någon typ av hum om vad som ska anses va standard.

Om du kollar längre bak i tråden så kan du se att ja är den som stänger av i princip allt och får ut hälften av en som har allt på och gör mer på sin telefon än jag.

Jag testade en dag att stänga av wifi, bluetooth, 4g, rörelse, bakgrundsupdatering, manuellt på mail, ljusstyrka på 30-40%..dvs ja överdrev…Det var inte längre en smartphone utan en överbetald "ringa och smsa" telefon… och under de förutsättningarna hade jag fortf sämre batteritid än en som hade allt på.

Precis som du säger så byter apple ut telefonerna och ja fick min nya 5s utbytt..Jag upplever nog en aning förbättring men fortfarande helt värdelöst. Min 5 va mkt mkt bättre och där spelade ja till å med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått nu att min IPhone 5S batteri inte är defekt, utan rätt normalt. Men tycker ändock, precis som Ladiesman är inne på, att batteritiden är ganska dålig. Till och med överraskande dålig. Men förhoppningsvis blir den bättre under tidens gång. Man har trots allt inte haft telefonen så länge.

 

Min senaste laddning:

 

Användning: 3h, 22 minuter.

Vänteläge: 2 dagar, 23h.

 

Procent kvar: 29%.

 

Mobildata på, 4G av, bluetooth alltid av, Wifi bara på när jag surfat. Automatisk ljusstyrka på. Platstjänster av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis så är det. Jag har länge varit irriterad över batteritid i många år och då har jag haft alla möjliga slags telefoner inte bara Apples iPhone. Nu orkar jag inte bry mig så mycket även om iPhone är en så pass dyr telefon att man inte vill ha ett kasst batteri eller en skramlande powerknapp men Apple säger att det ska vara så och det är många många enheter som har det så "rattle sound" det var jag riktigt arg över på min iPhone 5 sen med tiden för man reda på att många andra har det så känns det bättre och sen när Apple säger att det är normalt och ska vara så så orkar man inte ens bry sig längre nu laddar jag bara när det är dags och se go och glad ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis så är det. Jag har länge varit irriterad över batteritid i många år och då har jag haft alla möjliga slags telefoner inte bara Apples iPhone. Nu orkar jag inte bry mig så mycket även om iPhone är en så pass dyr telefon att man inte vill ha ett kasst batteri eller en skramlande powerknapp men Apple säger att det ska vara så och det är många många enheter som har det så "rattle sound" det var jag riktigt arg över på min iPhone 5 sen med tiden för man reda på att många andra har det så känns det bättre och sen när Apple säger att det är normalt och ska vara så så orkar man inte ens bry sig längre nu laddar jag bara när det är dags och se go och glad ut ;)

haha mjo de lär väl bli så, alltid haft iphone privat med går runt med 2 telefoner då mitt jobb är att testa alla nya telefoner..sitter förvärvande med note 3, htc one och en Z1..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo blir lätt så när man är inne i telefonbranschen :P har funderingar på att köpa nexus 5 nästa vecka och kolla om det blir att behålla iPhonen eller köra med kitkat det har blivit riktigt snabbt och snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär nu har ja lite update!

 

Det här med vänteläge köper jag inte. Jag menar 4h 38min på 3 dygn är inte att använda en smartphone i min värld :P

 

Efter min första laddning fick ja ut

4h 31min

22h standby

31% kvar

blåtand, wifi, 4g alltid på.

gmail på hämta, 15min.

 

På min andra laddning som jag är på just nu är statusen:

3h 4min

12h standby

63% kvar

blåtand, wifi, 4g alltid på.

gmail på hämta, 15min.

 

 

En uppenbar skillnad men grejen är att ja min skräm går på hela tiden pga facebook och instagram..å adderar man de över en dag så är de lätt 1h bara skärmpåslag som räknas som "användning".. så är fortfarande missnöjd men verkar ju va bättre än innan..vi får se

 

Har man ett jobb och ett privatliv är det super med över 3 dygns vänteläge... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade andra laddning, statusen:


5h 20min


1dag 1h standby


20% kvar


blåtand, wifi, 4g alltid på.


gmail på hämta, 15min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade du på någon slags musik via musikspelaren eller Spotify offline med 5h 20m för isåfall är det riktigt bra med 20% kvar på det också. Och viktigast av allt vad hade du din ljusstyrka inställt på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnade du på någon slags musik via musikspelaren eller Spotify offline med 5h 20m för isåfall är det riktigt bra med 20% kvar på det också. Och viktigast av allt vad hade du din ljusstyrka inställt på?

japp 1-2h spotify offline..

30-40% ljus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tänkte med det lät för bra för att vara utan musik :). Om jag lyssnar på musik 4 timmar direkt från 100% så kanske den bara går ner till 85 % bar där har du 4 timmars användning direkt. När jag har 100% och sätter på musikspelaren direkt och bara låter den gå så kan jag få 2 timmars användning direkt och då har den bara gått ner till 99%. Första procenttalet tar alltid längre tid på iPhone att gå ner men sen efter 98% så rullar det på ganska snabbt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag tänkte med det lät för bra för att vara utan musik :). Om jag lyssnar på musik 4 timmar direkt från 100% så kanske den bara går ner till 85 % bar där har du 4 timmars användning direkt. När jag har 100% och sätter på musikspelaren direkt och bara låter den gå så kan jag få 2 timmars användning direkt och då har den bara gått ner till 99%. Första procenttalet tar alltid längre tid på iPhone att gå ner men sen efter 98% så rullar det på ganska snabbt ;)

Jo fast de intressanta här är att ja kunde lyssna timmar på musik på min 5 å kanske droppade10%.. när ja gick i skolan så satte ja på musik på morgonen och lät den spela i princip nonstop..ja fick lätt ut 9-10h men då va de 90% musik..gör samma sak nu å får ut 4-5%… de är de som irriterar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan helt enkelt sammanfatta det så här att Apple har inte gjort det när det kommer till batteridelen knappt större batteri och även sämre det låter inte bra om man jämför med 5an som man får ut mkt mer användning med. Sen får man också tänka på att 5an går gick bara på 3G nätet vilket drar mindre batteri men jag håller med Apple borde ha gjort detta bättre gör om gör rätt säger jag men ja jag vet inte tycker att om det inte blir stor förändring på batteritiden till iPhone 6 så är det tack och hej Apple även om de gör snygga mobiler men det har andra också börjat med nu. Batteritiden är något alla alltid kommer att klaga på eftersom den helt enkelt är lägre än vad de utlovar. Batteritiden är ok och verkligen inte mer på iPhone 5s orkar inte byta telefon fram och tillbaka längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och hur ska de få plats med ett större batteri om storleken på mobilen ska vara densamma?

Kollade häromdagen: hade 6 timmar användning och 19 timmar vänteläge.
Mycket wordfeud och andra spel, ett par timmar spotify, lite Facebook mm.

wifi, bluetooth, 4G och automatisk ljusstyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men du förstår väl vad jag menar större iPhone och större batteri inte mindre iPhone och större batteri. Plus att batteriet ska vara förbättrat i iPhone 5s med samma storlek som iPhone 5 men tyvärr är det inte det. Och det går alltid och justera batteriets storlek OM det finns möjlighet att flytta något annat eller t ex förminska en del så just där batteriet ligger finns det plats för ett större batteri. Men är det så att man redan har planerat att inte ändra designen från iPhone 5 och därför inte heller kommer lägga ner tid på en annan storlek på batteriet utan de har istället försökt att krama ur all kraft de kan från just den storleken som passar i just den designen svårare än så är det inte att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska vi se!

 

Batteri: 2%

Användning: 6h

Standby: 10h

 

Samtal: 1h

 

4g,bluetooth,wifi = på

mail = hämta 15min interval

 

Dessutom drog ja ut den när den va på 97% så ja har inte fått mina "långa" minuterar på 100% heller så rätt nöjd

dock är de 80% musik så fortf dåligt men bättre än innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att med senaste uppdateringen så har batteritiden både för min 4S och 5S närmat sig oändligheten. Om jag inte använder iPhonen kan den ligga på 100% efter flera timmar. Två dygn är inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så på min med alltid första procenttalet ner till 99% brukar ta lång tid på iPhones iallafall alla mina. Jag brukar ibland lämna min 100% laddad från 23.00 - 08.00 och när jag vaknar är den fortfarande på 100% så det är inte uppdateringen för redan med 7.0 var det så och med min iPhone 5 det är riktigt bra av Apple att de gjort så mobilen inte drar mycket i standby men tänk på att det är först och främst från 100 till 99 man märket den stora skillnaden för hade lagt dig med 95% och sen vaknat om 8 timmar kan de lätt dra allt ifrån 5-10 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men fortfarande efter över ett dygns blandat användande så har jag inte hamnat under 60%. Jag har testat två dygn utan laddning, och inte hamnat under 50%!

Nu surfar jag bara på Blocket, Tradera och några till, kört lite SVTPlay, Wordfeud och Quiz. Mail och kollar en kamera via D-link.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...