Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S Batteritid


Ladiesman

Rekommendera Poster

Ok hur långt ner brukar du köra batteriet innan du laddar?

Normalt laddar jag över natten, utom de gånger jag testar över två dagar, bara för att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Ja precis som jag då över natten men hur mycket har du ljusstyrkan inställd på? Och skriv gärna sen om du hade 100 % när du vaknade på morgonen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag letade lite på nätet efter en app eller program som kan presentera batteristatus.

iBackupBot ger en bra listning men verkar buggigt.

Någon annan app eller program som fixar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis som jag då över natten men hur mycket har du ljusstyrkan inställd på? Och skriv gärna sen om du hade 100 % när du vaknade på morgonen ;)

Vaknade nyss med 97%!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade nyss med 97%!

 

Normalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och hur ska de få plats med ett större batteri om storleken på mobilen ska vara densamma?

 

Kollade häromdagen: hade 6 timmar användning och 19 timmar vänteläge.

Mycket wordfeud och andra spel, ett par timmar spotify, lite Facebook mm.

wifi, bluetooth, 4G och automatisk ljusstyrka.

Kollade nu:

 

Användning: 9 timmar 27 minuter

Vänteläge: 14 timmar 49 minuter

 

Har 36% kvar på batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gissar jag lite - men min erfarenhet av hur min telefon agerar är att den ofta drar mycket batteri vid användande när jag reser, typ på en tågresa. Min hypotes är att telefonens sändarstyrka varierar med avstånd och bytande av master etc kostar energi. Det är då den blir som varmast och batterinivån sjunker snabbast. Använder jag den på cafe jobb eller i en statisk position under dagen räcker det längre. Men det är bara min egen fundering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade nu:

 

Användning: 9 timmar 27 minuter

Vänteläge: 14 timmar 49 minuter

 

Har 36% kvar på batteriet.

men sluta! haha hur fan då?? Vad har dina 9h bestått av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gissar jag lite - men min erfarenhet av hur min telefon agerar är att den ofta drar mycket batteri vid användande när jag reser, typ på en tågresa. Min hypotes är att telefonens sändarstyrka varierar med avstånd och bytande av master etc kostar energi. Det är då den blir som varmast och batterinivån sjunker snabbast. Använder jag den på cafe jobb eller i en statisk position under dagen räcker det längre. Men det är bara min egen fundering.

Det stämmer ypperligt! Signalstyrkan är en rätt så stor bov men ja befinner mig på två ställen.. Jobbet i Kista och hemma..båda ställen har en tele2 mast inom 500m om inte mindre.. så i mitt fall är e inte nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4%

5h 38min

14h 20min

 

2h tal tid

2h musik

massa sms

 

 

inställningarna som innan..

 

Jämför ja så tycker ja att de är bättre än innan kanske men mkt sämre än alla andra som verkar kunna spela och allt va de är å få ut mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men sluta! haha hur fan då?? Vad har dina 9h bestått av?

Samma som detta:

 

Kollade häromdagen: hade 6 timmar användning och 19 timmar vänteläge.

Mycket wordfeud och andra spel, ett par timmar spotify, lite Facebook mm.

wifi, bluetooth, 4G och automatisk ljusstyrka.

och i morse såg det ut så här (samma användning som tidigare fast lägg till ett par timmar lyssnande på podcasts samt appen moves också):

 

post-32653-0-02433100-1385205089_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nöjd med min 5s gällande batteri tid kommer ifrån Galaxy S4 använder även en Xperia SP i jobbet.

Användning 5h33min

Väntetid 2dagar 13h

40% kvar.

 

Har alltid Wi-fi och 4G på.

Tycker den klarar sig bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Att posta batteritider så här är meningslöst, även samma person med samma vanor kommer att ha mycket olika batteritid från dag till dag.

Mycket ligger i nätet och operatören man har, närhet till masten belastning i masten osv.

Saker som andra telefoner i närheten kan försämra din egen täckning och där med batteri tid.

 

När telefonen är precis ny så pillar man som en dåre med den och då blir batteritiden lidande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har kört min 5S i exakt tre dygn, och då var det 22% kvar, en halvtimme senare gick den under 20% och varnade då för låg batterinivå.

Jag är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kommer gå till Apple i Täby för att försöka få min 5S 32 GB utbytt. Den har marginellt bättre batteritid än min gamla klenod till 4S.

 

Har stängt av Bluetooth, Background App Refresh, kör Motion för bakgrunden, 4G är avstängt samt kört på väldigt låg ljusstyrka och lik förbannat klarar jag mig knappt en dag utan att den dör.

 

Känns lite segt att inte kunna använda den med de unika funktionerna som gör den en 5S..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis upp dialogen att jag har 10% kvar. Fullständig skandal!

 

siwBGej.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...